Meer klanten Orange in Nederland

in mijn omgeving kent iedereen het.

En BC en alle andere reguliere shops doen er ook aan mee.

Cashbacks zijn volgens mij toch al wat uit. Meteen korting op de factuur werkt beter. En dat is bij iedereen bekend

› reageer

Meer klanten Orange in Nederland

Uitgegeven: 27 juli 2004 08:27

DEN HAAG - Het aantal klanten van telecomaanbieder Orange in Nederland is het afgelopen halfjaar met bijna de helft gestegen. Eind juni had het telecombedrijf 1,54 miljoen klanten. De omzet kwam uit op 288 miljoen euro, tegenover 219 miljoen in dezelfde periode in 2003. Dat bleek uit de dinsdag gepubliceerde cijfers van moederbedrijf France Telecom.

Het bedrijfsresultaat van Orange kwam uit op 45 miljoen euro, ten opzichte van 29 miljoen in de eerste zes maanden van vorig jaar.

Bron www.nu.nl

Tja, via al die cashback acties is het niet zo raar dat je veel klanten hebt, maar of je daar genoeg winst op draait?

› reageer

Ook niet zo raar.
Idd de cashbackacties van belcompany e.d.

Maar ook het prepaid gebeuren hebben ze onbeperkt houdbaar gemaakt. Mensen die nooit hun simkaart gebruiken zijn nog steeds orange klant. Tevens laten veel mensen hun abonnement omzetten in prepaid, en deze kaart bellen ze leeg, en doen er verder niks meer mee.

Ik ben benieuwd hoeveel klanten orange heeft na een half jaar als ze nu bijvoorbeeld het beltegoed van prepaid lieten vervallen als deze kaart een half jaar niet gebruikt is.

Als je prepaid meetelt ben ik zelf al 20 keer orange klant. (wat prepaid toestellen gekocht, toestel verkocht, en sim opgebeld en weggegooid)

› reageer

Ja raar dat ze geen voorwaarden eraan verbonden hebben. Eigenlijk moeten ze gewoon die klanten een brief sturen, dat als ze niet bev. dat ze sim nog hebben dat ie dan wel vervalt. Mocht je nou wel een orange sim in je la hebben, dat je dan gewoon zegt dat je m nog nodig hebt.

› reageer

Ach, ze moeten gewoon verplichten dat je 1 keer jaar gebruik moet maken van je SIM om 'm actief te houden. Dan filter je de mensen die hun SIM weggooien o.i.d. uit en hou je echte klanten over. Als je nog geen 1 keer per jaar gebruik maakt van je SIM is het wel treurig. Alhoewel er genoeg mensen zijn die een Orange SIM kopen die bijvoorbeeld in het buitenland wonen en af en toe naar NL komen. Er zullen dus genoeg mensen 'klant' zijn die hun SIM nooit gebruiken.

Telfort telt trouwens ook heel creatief. Die tellen de klanten van Debitel, AH Mobiel, ID&T Mobile, Premiumbell en al die anderen op het Telfort netwerk ook als klant mee.

› reageer

Ja idd, en ze willen niet zeggen hoeveel klanten ze echt alleen van telfort hebben. Telfort heeft er all-in 1,7 d8 ik, dus dan doet Orange t beter!(met 1.54 orange gebruikers)

› reageer

Nou, ik ben goed voor Telfort en Orange

1x telfort 400 met 120 sms
1x telfort samenbellen (voor de vaste nummers en een paar vrienden, toestel ligt lekker thuis..)
1x Orange 30 (belcompany)
1x Orange 20 (gratis)

Orange voor de vakanties, toch lekker hoor....
1x Kpn Pre Paid..... (ligt nog ingepakt)

Voel me eigenlijk Telfort klant (al jaren) die andere abo`s zijn spielerij...;-)

› reageer

Tja, ik ben ook 3x orange klant. De enige die ik gebruik is mn belcompany free 20.

› reageer

Stond nu in Telegraaf een stuk over Orange dat de groei allemaal wel leuk en aardig is, maar dat die nieuwe klanten werven ook veel geld kost (idd die belcompany acties bijv.) en dat ze nog steeds een marktaandeel onder de 11% hebben, want ja Telfort en T-mobile groeien ook... Maarja ik denk, beter een "klein" bedrijfje met meer winst dan een groot bedrijf met verliezen....

› reageer

Als je beltegoed van Orange Ready (prepaid) op is heb je nog 90 dagen de tijd om op te waarderen!!!

Wat van jou is blijft van jou, maar als dat op is heb je niks meer, want de simkaart is en blijft eigendom van Orange.

Als een kaart niet leeg is zal bijna niemand die zomaar weg gooien.

Aan gebeld worden verdient Orange ook, dus als iemand alleen maar bereikbaar wilt zijn dan verdienen ze daar heus wel aan.

› reageer

Lijkt me dat er sprake is van dubbel tellingen.....
T-Mobile, Orange en Telfort doen alles om maar te lijken alsof er zoveel mogelijk klanten zijn. Alle pre-paid kaarten die al 5 maanden op non-actief staan worden meegeteld.

› reageer

Van planet.nl:

Groei Orange Nederland

Gepubliceerd op donderdag 27 oktober 2005

(P7) De Nederlandse vestiging van telecombedrijf Orange zag het aantal klanten in het afgelopen kwartaal met 66.000 groeien.
Dat blijkt uit de financiële kwartaalcijfers en de cijfermatige toelichting daarop (.pdf-document) die moederbedrijf France Télécom vanochtend presenteerde.

Orange Nederland groeide in de laatste drie maanden met 66.000 tot 1,85 miljoen actieve klanten. Dat is een stijging van 12 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar geleden. De omzet steeg van 157 miljoen in het tweede kwartaal, naar 164 miljoen euro in het nu afgesloten kwartaal. Dat is een stijging van 4,5 procent.

Brutowinstcijfers alsmede gemiddelde omzet per klant (Arpu) maakt Orange Nederland niet bekend bij kwartaalrapportages.

Het Belgische zusterbedrijf Mobistar maakt wel de Arpu bekend. De gemiddelde omzet per actieve belklant kwam bij de zuiderburen uit op 37,31 euro. Mobistar heeft 2,9 miljoen actieve klanten, een toename van vijf procent. Zij leverden gezamenlijk een kwartaalomzet van 1,04 miljard euro.

Dus er zit nog wel schot in de zaak, maarja naar verhouding nog steeds weinig klanten. Zal wel paar jaartjes duren voordat ze echt een belangrijk marktaandeel hebben.

› reageer

Een beetje onhandig om dit in zo'n oude thread te zetten. Verder denk ik dat Orange toch de grootste kans maakt om overgenomen te worden/ uit Nederland te verdwijnen, als je naar deze cijfers kijkt.

› reageer

Ik dacht het onderwerp klopt nog dus waarom een nieuwe thread. Maar ok.

› reageer

Ik neem aan dat de klanten die via Scarlet bellen op het Orange-netwerk daar bij inbegrepen zijn? En de afhandeling van vast/mobiel waarvoor met Priority Telecom een overeenkomst is gesloten, daar hoor je ook geen cijfers van...

Gezien de overkill aan startende clubjes onder KPN/Telfortvlag vrees ik dat de concurrentiestrijd straks alleen tussen de grote jongens Tmobile/Vodafone/KPN-Telfort gaat. Klinkt niet bevorderend voor de lekker gedaalde tarieven

› reageer

misschien moeten ze afstappen van het onbeperkt houdbaarheid.
En eens echt goedkoop mob bellen aanbieden

› reageer

Juist die onbeperkte houdbaarheid (en alles uit 1 bundel) zijn hun usp's! Die moeten ze eerder nog veel sterker uitbuiten. Het gaat bij Orange veel meer om het gemaksgevoel dan de precieze hoogte van de beltarieven. De echte veelbeller is namelijk toch te duur uit bij Orange (cashbacks niet meegenomen).

› reageer

iedereen kent het foefje cashback. Iedereen wacht op een goede actie

De goedkope telforts, t-mobiles zijn goed verkocht. Mensen betalen liever 5/6 of 7 euro voor 400 minuten bellen dan het 5 voudige.

Orange heeft de laatste tijd geen actie gegeven, en dat was denk ik in de klantenaantallen te merken ook. Dan maar een lage marge zou ik zeggen

› reageer

orange heeft natuurlijk nu alle gratis UPC simmetjes enzo ook meegerekend...

› reageer

In tegenstelling tot Telfort geeft Orange alleen cijfers over 'echte' Orange-klanten, dus UPC en Scarlet zijn in deze cijfers niet meegenomen. Bovendien worden alleen klanten meegerekend die in de afgelopen 3 maanden gebruik hebben gemaakt van hun aansluiting. Dus het onbeperkt houdbaar zijn van m.n. prepay is niet/nauwelijks van invloed op de cijfers. Denk trouwens dat Orange op de NL markt blijft, zeker als Wanadoo dadelijk ook bij Orange wordt gevoegd.

› reageer

@acgjong > Iedereen op telecomvergelijker kent het foefje cashback. Dat is echter lang niet iedere nederlander! Ik ken heel veel mensen die geen gebruik maken van de mogelijkheid te switchen van provider, of zelfs maar van een contractsverlenging! De meerderheid zit bij een provider en blijft erbij. Als het bedrag per maand binnen de perken blijft, hebben ze geen zin in 'gedoe'. Juist bij Orange zijn er volgens mij veel van die klanten: het bedrag per maand is door de alles-uit-1-bundel goed te voorspellen en daardoor prikkelt die ook niet tot verandering.

@cullen > inderdaad is de samenwerking met wanadoo een interessante! ik wacht in spanning af wat France telecom precies gaat doen met die twee. Maar aangezien ze al gemeld hebben dat wanadoo met een aanbieding gaat komen voor adsl, tv, vaste EN mobiele telefonie in één (dit laatste via orange), lijkt mij ook duidelijk dat Orange in Nederland blijft. En juist zo'n pakketaanbieding zou wel eens veel nieuwe klanten kunnen trekken!

› reageer

in mijn omgeving kent iedereen het.

En BC en alle andere reguliere shops doen er ook aan mee.

Cashbacks zijn volgens mij toch al wat uit. Meteen korting op de factuur werkt beter. En dat is bij iedereen bekend

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.