KPN verbreekt mogelijk contract Debitel

Deze kan idd. wel dicht, genoeg gespeculeerd.

› reageer

Heb het een en ander opgevangen dat debitel voortaan geen KPN meer aan biedt.
Weet iemand hier wat meer van misschien?

› reageer

Waar heb je dat opgevangen?

› reageer

voorlopig biedt debitel nog steeds KPN. Per wanneer zou dit dan ingaan en waar heb je inderdaad dit opgevangen?

› reageer

Eigenlijk kan ik me heel goed voorstellen dat zoiets zou gebeuren.

We hebben het hier vaak genoeg gehad over de enorme problemen met Debitel... altijd ellende. Dan kan ik me voorstellen dat je als KPN niet wil dat ook jou naam in het display staat en met al die ellende wordt verbonden.

Waarschijnlijk heeft KPN nog een beter idee van de beroerde kwaliteit van alles waar Debitel verantwoordelijk voor is dan wij... kan me voorstellen dat er best een hoop mensen ook bij KPN aankloppen met problemen met Debitel (al dan niet naar aanleiding van verkeerde info van Debitel medewerkers).

› reageer

Of kpn is voor debitel een stuk duurder dan bijvoorbeeld telfort.
En ze willen zich gaan richten op telfrot.

› reageer

Dat lijkt me niet want je schopt niet zomaar een hele berg bestaande klanten de deur uit.

Als Debitel kan ik me wel voorstellen dat je misschien meer energie steekt in het netwerk waar je het meeste aan kan verdienen (welke dat ook moge zijn) en dat je mensen probeert over te laten stappen van het ene naar het andere netwerk). Maar het lijkt me niet dat je vrijwillig afscheid neemt van een vrij grote groep klanten die het KPN netwerk gebruikt. Lijkt mij hoor....

Het is allemaal natuurlijk nog wel heel erg vaag... alleen het onderwerp sprak me aan en zou ik eventueel kunnen rijmen met mijn eigen ervaringen met Debitel en leek me dus wel eens waar kunnen zijn.

Laten we het rustig afwachten... We zullen toch nooit horen hoe of wat precies.

› reageer

Geloof niet echt dat dat zal gebeuren! lijkt me een wild guess of zijn er werkelijk aanwijzingen dat het gaat gebeuren?

› reageer

Kan dan het onderwerp veranderen in: "mogelijk verbreken contract KNP met debitel", het wordt nu gepresenteerd als een feit... Bovendien vind ik het "Weet iemand hier wat meer van misschien?" ook niet echt sterk...

› reageer

Een kennis van me die bij KPN werkzaam is sprak me hier over aan. Hij zei dat KPN de klanten die via debitel op het KPN netwerk bellen en contractsvrij zijn worden benaderd door KPN om voortaan via KPN te gaan bellen omdat KPN de samenwerking met debitel gaat beeindigen.

› reageer

Aaah dat heb ik meer gehoord. Kpn probeert op deze slinkse manier klanten die toch al op het KPN netwerk zitten naar zich toe te trekken.

› reageer

Dit bericht kan kloppen, ook Vodafone gaat zijn contract met Debitel waarsch. niet verlengen volgend jaar...

› reageer

Nou, dat gaat leuk worden dan!
"Debitel, de zekerheid van de juiste keuze..."
ALTIJD TELFORT

› reageer

Volgens een KPN medewerker is debitel min of meer failliet en verbreekt KPN o.a. het contract met debitel. Debitel zou KPN nog enkele miljoenen schuldig zijn.

› reageer

Het kan nog leuk worden lees ik wel!
Dussss....
Nu allemaal debitel KPN abonnementen aan gaan sluiten.
Debitel is over een maand toch failliet, hebben we de cashdeal tenminste binnen! :-)

Grapje natuurlijk.

Maar wat een geruchten allemaal. Eerlijk gezegd hoop ik dat ze waar zijn. Het wordt toch een chaos wat betreft mobiele aanbieders.
5 is meer dan genoeg. Al die service providers hebben we nergens voor nodig.

› reageer

een vriend van mij heeft heeft een debitel kpn abonnement welke hij bijna kan verlengen. Nu krijg hij van debitel om zijn debitel VODAFONE abo te verlengen. Er werd met geen woord gerept over kpn.

› reageer

Het lijkt mij sterk dat Debitel bijna failliet zou zijn. Zij hebben andere spelers zoas Martin dawes/Cellway en Talkline overgenomen en ze hebben volgens mij redelijk wat 2 jarige abonnees door de hoge provisies. Verder brengt de aansluiting op het Telfort net ze meer inkomsten dan de KPN en Vodafone bellers via Debitel. (het woord klantenservice hebben ze daar trouwens wel al jaren terug failliet verklaard )

Wat ik mij nog wel voor zou kunnen stellen is dat Debitel Nederland als los onderdeel in de etalage komt of wordt overgedaan aan een bestaande serviceprovider zoals intercity mobile oid. Of anders dat Debitel wil proberen contractvrije klanten zoveel mogelijk naar Telfort over te zetten bijvoorbeeld. Aangezien KPN en Vodafone volgens mijn indruk weinig geld voor Debitel genereren, kan ik mij eerder voorstellen dat Debitel de contracten zelf probeert open te breken om een hogere provisie voor de wederverkoop van minuten te krijgen. Dit onder dreiging (of daadwerkelijke) opzegging van die contracten.

(of gewoon een slinkse actie van KPN om wederom klanten van andermans net weg te trekken door min of meer onterecht verkregen info. Vrienden van mij kregen al veel eerder eenaanbod van KPN om hun Debitel abonnement naar KPN om te zetten. KPN wilde daarbij de afkoopsom voor maximaal 6 maanden contract voor haar rekening nemen. Opvallend was dat zij echter Debitel klant via het Vodafone netwerk waren. Dus mogelijk toeval.

› reageer

Oorlog in telecomland dus. We hebben eerst geruchten over Telfort en Orange die elkaar zal overnemen. Nu klanten orlog tussen Debitel en KPN. Wat is waar en wat niet? Daar moeten we op wachten. Zeker is dat door de hevige concurrentie binnenkort 1 of meer service- of netwerk provider moet verdwijnen zodat hele sector een beetje gezond wordt. We zullen zien dat de zwakste zo meteen handdoek in de ring moet gooien.

› reageer

Voorlopig zullen er weinig handoeken gegooid worden denk ik. Speculeren heeft denk ik dus erg weinig nut.

› reageer

Als Debitel werkelijk failliet gaat, dan verwacht ik dat het bedrijf overgenomen wordt.. Mja, toch maar eens op zoek naar een interessante Debitel aanbieding... Moet trouwens eerlijk zeggen dat ik al heel lang geen fax van Debitel meer gezien heb omtrent bonussen, acties oid...

toevoeging

valt me overigens op dat een bonus voor debitel - kpn 150 1 jaar +/- 50 euro is, 2 jaar +/- 100 euro... Bij Vodafone 150 1 jaar zijn die bonussen bar hoog, dus Vodafone zal er niet snel uitgaan...

› reageer

Populairste aanbiedingen (zonder toestel)
Debitel 90 Telfort sim only 12 maanden
bij gsmbox.nl voor totaal € 17.00
Telfort 200 12 maanden
bij kortingopbellen.nl voor totaal € 59.00
Debitel €0
bij telfort pre-paid pakket.

› reageer

Dat mensen met een Debitel-Vodafone abonnement door KPN benaderd worden is wel logisch. Er is een tijdje terug een rechtszaak geweest waaruit bleek dat Providers de klanten die via wederverkopers (shops etc) binnen komen niet mogen benaderen voor een direct contract met de Provider. KPN omzeilt dit door de klanten van de concurent te benaderen.

› reageer

Ik heb ook genoeg van Debitel, die bij de vraag over KPN verlengen meteen met Vodafoon een goedkopere 6230 aanbood. KPN rechtstreeks via 0800-0105 gebeld en heel netjes te woord gestaan + prima service en aanbieding ! Aanrader !

› reageer

ik heb zelf nooit een abo gehad bij debitel, maar ik hoor vaak slechte ervaringen, en sinds ik bij de primafoon werk komen er regelmatig mensen met een debitel abo klagen bij ons, maar ja ik kan ze alleen maar doorsturen naar debitel.

› reageer

Allemaal leuk en aardig, maar ik vind debitel wel degelijk een goede Service provider. Overal en bij elke telecom aanbieder is wel wat.
Bij Debitel krijgen ze zat klanten van KPN, die vinden dat ze zo belabbert geholpen zijn, en dan nog maar niet te beginnen over de lange wachttijden.

Debitel heeft toch altijd mooie aanbiedingen, waar klanten op af komen?!
Als iedereen debitel zo slecht vind laat je dan ook niet leiden door al die mooie cadeaus.
Iedereen wil goed bereik en debitel heeft dat, dus totaal geen reden ergens anders een abo af te sluiten.

› reageer

!?!? Waar slaat dit op? Ga maar eens het forum lezen over debitel, die lieden moeten opgesloten worden. Stelen, jatten en bedriegen. Als je goed bereik wilt, hoef je echt niet bij debitel te zitten, dan kan je beter rechtstreeks bij KPN gaan.
Voorbeelden van misdaden van debitel: een paar procent meer rekenen per sms, hopen dat niemand het ziet.
allerlei problemen, nog een voorbeeld. Zelf heb ik in de betreffende threads goed meegeschreven, ik raad iedereen af om ook maar in de buurt te komen van dit bedrijf. Al krijg je geld toe, niet doen! Ze zullen namelijk alles verdraaien en allerlei dingen in rekening brengen die onterecht zijn, waardoor het je allemaal veel meer gaat kosten dan je vtv verwacht.
Dus vodacaller: Ik denk dat je alleen staat. Waarom vind je trouwens dat Debitel goede service verleent, heb je uberhaupt al wel eens een probleem gehad waarbij je ze moest bellen/ raadplegen? Volgens mij hebben ze namelijk helemaal geen 'service-verleners' oid.

› reageer

100% eens. Niet mee in zee gaan al krijg je er een cruise ship bij.

Bij Debitel krijgen ze zat klanten van KPN, die vinden dat ze zo belabbert geholpen zijn, en dan nog maar niet te beginnen over de lange wachttijden.

Als je vind dat je bij KPN belabbert wordt geholpen, dan zou ik eerst een arts raadplegen of het wel verstandig is om een overstap te maken naar Debitel.

En wachttijden ?! _/-\o_ ... Ten eerste betaal ik bij debitel vanaf mobiel een vermogen om uberhaupt iemand aan de lijn te krijgen die vervolgens als het te moeiliijk wordt onbehoorlijk genoeg is om de verbinding voortijdig te verbreken. Daarbij is het mij nog nooit overkomen dat ik snel ben geholpen bij Debitel... Bij KPN overigens eigenlijk altijd vlot iemand aan de lijn.

Dan hebben we nog dingen als moeten betalen voor een gespecificeerde factuur als ze er een zooitje van maken, je belminuten niet mee kunnen nemen, volgt totaal niet de markt (nieuwe ontwikkelingen, prijsverlagingen, etc)... zo kan ik nog erg lang doorgaan.

Het spijt me, maar er is in mijn ogen echt geen enekele rede om je een oor aan te laten naaien door zo'n slechte toko. Gewoon rechtstreeks bij het netwerk zelf: goedkoper en beter.

› reageer

Mijn dank is groot, Flippus

Om nog even door te gaan over die 'goede service' van debitel: Op hun site staat een formulier dat je kunt invullen als je vragen hebt. Dat heb ik wel 50 keer gedaan. 50 keer een ontvangstbevestiging gekregen, maar nooit een antwoord. Wettelijk gezien is dat trouwens een reden om je contract te mogen verbreken, aangezien zij binnen 30 dagen moeten antwoorden.
Maar zo kunnen we nog wel even doorgaan over debitel...

› reageer

Ik lees dat veel mensen maar met elkaar meepraten. Debitel is net overgenomen en zal voorlopig ook niet failliet gaan. KPN is heel zielig overal klanten aan het wegpikken, met beloftes... zoals zij die al jaren maken en niet nakomen.
als je kijkt naar de tarieven is het duidelijk dat KPN veruit de duurste is!

› reageer

Debitel is overgenomen en misschien heeft de nieuwe eigenaar geeen aspiraties in de overvolle markt in NL... Zoe toch goed kunnen dat ze zich terugtrekt en haar klanten aan een andere onafhankelijke partij verkoopt.. Misschien heeeft KPN daar geen zin in en koopt haar eigen klanten zelf terug (neemt die over)... als je weet dat je binnekort veel moet betalen voor die klanten aan Debitel, kan je misschien nog snel proberen die klanten rechtstreeks te benaderen. Ik weet het niet hoor.

En als klant kan dat wel eens heel erg interesant zijn. Je hebt er in elk geval als klant niets aan dat Debitel voor je betaald krijgt... toch? ... Ik heb ook geen flauw idee wat voor aanbod KPN eventueel die klanten doet.

Ik weet niet welke tarieven van KPN jij dan naar hebt gekeken... misschien dat je de prijsverlagingen hebt gemist bij o.a. Hi ... waardoor je nu op het netwerk van KPN eigenlijk als een van de goedkoopste uit bent.
In elk geval is het zelfs afgezien van de veel slechtere service bij Debitel ook prijstechnisch niet interesant om je een jaar te ergeren aan hen.

En vanwege de enorme hoeveelheid mensen die deze mening delen, ben ik bang dat het helaas geen meepraten over is, maar meedelen in, de ellende.

Maar ik begrijp dat er gelukkig ook nog een uitzondering is die de regele bevestigd

Laten we nu overigens maar stoppen over of Debitel al dan niet goed of minder goed is... het gaat hier over speculaties dat Debitel zou stoppen met het aanbieden van KPN als netwerk.

› reageer

KPN is verreweg het beste en lijkt misschien de duurste te zijn, maar ik vind dat je niet alleen naar de beltarieven moet kijken; Zo geeft KPN hoge bonussen/ mooie toestellen weg. Dat moet je allemaal meerekenen als je over kosten hebt. Bovendien levert KPN zeer goede service, worden problemen goed opgelost en zijn ze erg coulant als je naar een goedkoper tariefplan wilt. Ook bij vroegtijdige opzeggingen zijn ze het soepelst. Als je dit allemaal meetelt, is KPN echt niet zo duur als je beweert.
T-mobile is denk ik de duurste: daar krijg je bonussen van 0,0 euro en de toestellen krijg je alleen bij langdurige, dure abonnementen.

edit: Flippus postte net voor mij. Het is inderdaad off-topic (ook mijn schuld), dus laten we er maar over ophouden.

› reageer

Schwantzi, coulanse bij downgraden bij KPN?Ze wijzigen profile 20 naar euro 20 en dat zien ze als downgraden dus kan je opnieuw 6 maanden wachten alvorens je weer mag downgraden, dus de speciale constructie bij het tekenen van het contract kan je niet uitvoeren.
Zie deze http://www.telecomvergelijker.nl/prov/1/forum/?thread_id=5399

› reageer

Nou nou. KPN was ook een klote bedrijf geweest hoor. Toen ze nog monopoly had, waren ze arrogant. Het is wel zo dat ze de laatste jaren beter is geworden dankzij de komst van Scheepbouwer als bestuursvoorzitter. Zij hadden ook de commercieel directuer van Orange gepikt die ik de naam niet meer kan herinneren. Aangezien dit forum over Debitel gaat, wil ik ook de volgende kwijt: Van mij mag Debitel failliet gaan. Ze hebben gewoon geen bestaansrecht! Wat dat betreft geef ik Schwantzi en flippus volkomen gelijk! Ik sluit me zich bij ze aan.
En dit nog even. Wil je zeker zijn voor goed bereik en service. Neem Vodafone! Steeds meer vrienden van me stappen over. Aangezien we alleen maar positieve ervaring hebben. Zijn er ook mensen die niet tevreden zijn met Vodafone? Wil ik wel even horen.

› reageer

Hoera: Telfort is de beste provider van nederland, alle andere stinken.
Nu weer ontopic?

› reageer

Ik werk bij een telecomdealer voor de zakelijke markt.
Voor particulieren is KPN inderdaad flink in prijs verlaagd, dit moet ook wel omdat het KPN het afgelopen jaar de meeste klanten heeft verloren (dit is een feit). KPN is vervolgens gaan reorganiseren, en dit hebben ze ook goed gedaan, want er zijn veel minder klachten uit de markt dat de KPN-helpdesk niet bereikbaar is. Wij merken dat veel KPN-accountmanagers bij klanten verhalen vertellen dat KPN en debitel hun samenwerking beëindigen. Echter is dit onmogelijk en zal dit dus ook nooit gebeuren.

Debitel hoort bij de debitel group. In heel veel landen kan je dus een debitel abonnement afsluiten. In nederland kan je nog het minste met debitel, want in bijvoorbeeld duitsland kan je ook via het vaste net met debitel bellen. Omdat debitel bij zo'n grote organisatie hoort zal het dus nooit zomaar apart worden verkocht. Debitel Nederland apart verkopen is ook zinloos, want zoveel is het niet waard.

Het KPN Business Select abonnement is veel en veel duurder dan bijvoorbeeld het debitel business Triple Forced On Net abonnement, dit scheelt echt heel veel geld!

Mijn ervaring is dat alle telecomaanbieders een onbetrouwbare factuur hebben, bij elke partij hoor je wel klachten hierover.

In mijn ogen is de samenwerking met debitel veel beter en persoonlijker dan bij KPN. Tevens is bij KPN niets mogelijk als je bijvoorbeeld wat wilt regelen voor een klant, bij debitel gaat dit veelal veel makkelijker.

Wat mij betreft is het nu wel tijd voor een nieuw forum..

› reageer

(OT) @Jody2000: Ik vind Vodafone dus de allerslechtste. Ik ga dat hier maar niet uitleggen, te veel OT, maar het zuigt big time.

Als ik KPN was had ik debitel er al lang uitgegooid, daar wil je als goed bedrijf toch niets mee te maken hebben.

› reageer

hele intelligente text

› reageer

@ dpw: Wat je zegt dat veel mogelijk is bij Debitel. Weet je dat dat alleen kan tegen kosten? Een hele simpele voorbeeld. Bij de meeste providers is nummerbehoud gratis. Bij Debitel € 9,--. Noem je dit service of persoonlijk? Ik heb een ander woord voor: OPLICHTERIJ ! Dat je niet ongemaakte belminuten niet kunnen meenemen: is ook OPLICHTERIJ ! Als ik Scheepbouwer ben. Gooi die Debitel eruit. Al moet ik schadevergoeding betalen. Schrijf dat af, maar je bent ook voorgoed van die vampiers af!

@ Schwantzi: Je bent echt de eerste die ik hoor. Maar goed. Ik duik wel even in de archief. Want daar gaat dit forum niet over.

› reageer

What's the problem,

Vantevoren lees je de voorwaarden door. Dan weet je dat dat bij Debitel die voorwaarden gelden. Dus neem dan geen Debitel als je dit slecht vind....dikke punt erachter!

› reageer

quote: KPN is verreweg het beste en lijkt misschien de duurste te zijn, maar ik vind dat je niet alleen naar de beltarieven moet kijken; Zo geeft KPN hoge bonussen/ mooie toestellen weg.

op een rijtje:
qua dekking schelen telco's nog maar tienden van procenten
qua service is er wel veel variatie in kwaliteit
qua tarieven is er ook redelijk veel variatie

ik denk dat KPN de beste is in dekking, maar de rest zit daar echt vlak achter. Op de anderde 2 punten is KPN zeker niet in de top 3 (van de 5).. om dat de zeggen dat ze de beste zijn... nee?

on topic, 1 reden voor KPN om te stoppen bij depitel kan netwerk capaciteit zijn. KPN scoort hierin vrij slecht omdat het netwerk vol zit (zijn meer telco's die hier last van hebben). En aangezien het 900mhz netwerk van KPN kwalitatief slechter is dan 1800 hebben ze al een achterstand. Voordeel van 900 is wel meer indoor dekking.

› reageer

Over de KPN Helpdesk: als je de afgelopen dagen naar 0800 0705 belde was soms de lijn overbezet of het wachten duurde meer dan een kwartier!! Nu dit het ergste voor de zakelijke klant (al bellen mogelijk genoeg mensen vanaf de zaak overdag naar KPN voor hun eigen vragen.... en dit kost ook geld voor de Baas).

Vandaag kwam ik bij een potentieele klant weer iemand tegen die bij Debi op KPN zat en een Voda aanbieding gekregen heeft.... dit terwijl de dekking in Barneveld met Voda 3x ... is...

De huidige manier van werken van Debitel zou ook nog een schaakspel kunnen zijn. Mogelijk willen zij een betere deal afdwingen bij KPN. En laten zij zien dat het echt pegels gaat door nu Voda en Telfort aan te bieden... De toekomst zal het uitwijzen.

› reageer

Misschien moet je 0800-0507 proberen, dat is het goede nummer.

› reageer

Ach de ene is de Rabo, en die werkt wel tenminste..... vanochtend werkte het kpn nummer weer niet.....

› reageer

KPN gaat het contract met debitel niet verbreken en andersom ook niet. Er zitten maar weinig zinnige opmerkingen tussen van jullie moet ik zeggen. Ik ben zelf in dienst van debitel en het is een heel simpel verhaal waarom het allemaal zo gaat op het moment. debitel gaat niet failliet beter nog het is onlangs overgenomen door een nieuw bedrijf. Maar goed .. het nieuws volgen blijkt al te moeilijk voor jullie. Daarbij kan debitel nederland niet failliet gaan omdat de oude eigenaar financieel nog verantwoordelijk is voor debitel nederland (met andere woorden als we verlies gaan maken zal swiss com het verschil erbij leggen.) toch moet ik zeggen er zat 1 goed idee tussen van iemand .. zou de marge op vodafone en telfort soms beter zijn dan op Kpn? Ik zou zeggen denk logisch na en trek zelf je conclusies?

› reageer

Nightlife, hoe komt het dat zoveel mensen dan zo ontevreden zijn over Debitel en dus ook deze discussies dan worden aangewakkerd?Voor consumenten vind ik Debitel een pl****s bedrijf.

› reageer

Daarbij kan debitel nederland niet failliet gaan omdat de oude eigenaar financieel nog verantwoordelijk is voor debitel nederland (met andere woorden als we verlies gaan maken zal swiss com het verschil erbij leggen.)

Da's dan weer jammer...

› reageer

Ik maak genoeg dingen mee en ben het zeker met je eens dat onze klantenservice niet een van de beste is maar zag je mij dat zeggen dan? Ik reageerde alleen op het onzinverhaal dat debitel failliet zou gaan.

› reageer

Deze kan idd. wel dicht, genoeg gespeculeerd.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Dit onderwerp is gesloten. Reageren is niet meer mogelijk.