Flinke groei resultaat T-Mobile Nederland

Het zal best goed gaan met orange, maar ik hoef ze dus echt nooit meer te zien. Facturen die nooit kloppen!
Tig x bellen omdat mijn bundel elke keer na een dag leeg was; 'ja meneer dat is een storing' ohh en daarom staat er overige kosten op mijn factuur á 20 euro?
Opsouten met die ploeg!
Hopelijk wordt het overgenomen door kpn ofzo, komt er tenminste nog iets van terecht!

› reageer

Flinke groei resultaat T-Mobile Nederland

Gepubliceerd op donderdag 12 augustus 2004

(P7) T-Mobile Nederland hield bruto ruim 31 miljoen euro over in het tweede kwartaal van 2004, een aanzienlijke groei ten opzichte van de 1 miljoen euro Ebitda-overschot over het eerste kwartaal van 2004.
Volgens T-Mobile in Den Haag had dit brutoresultaat nog hoger kunnen uitvallen als de kosten om abonnees te werven niet waren opgelopen. De toegenomen concurrentie, zowel van netwerken als van wederverkopers (voornamelijk van Telfort), nopen T-Mobile om in Nederland meer te investeren om eerst naar 20 procent marktaandeel te groeien en vervolgens de beoogde nummer-2 positie in te nemen in de mobiele markt.

Deutsche Telekom maakt voor geen van de nationale dochters van T-Mobile het nettoresultaat bekend. T-Mobile maakt naar eigen zeggen netto verlies in Nederland.

De gemiddelde omzet per gebruiker per maand (Arpu) bedroeg 36 over het tweede kwartaal van 2004. De Arpu valt wat lager uit dan in dezelfde periode van vorig jaar door de verlaging van de tarieven voor het bellen van vast naar mobiel (MTA-tarieven).

T-Mobile Nederland stond eind tweede kwartaal van 2004 op 2,24 miljoen klanten, een groei met 114.000 klanten of 4,8 procent ten opzichte van eind eerste kwartaal. Met 15 procent marktaandeel is T-Mobile naar eigen zeggen de derde speler, na KPN en Vodafone.

De omzet van T-Mobile Nederland kwam op 267 miljoen euro, bijna 22 procent meer dan over het tweede kwartaal van 2003, en bijna 11 procent meer dan de 250 miljoen in het eerste kwartaal van 2004.

De netto omzet over het eerste half jaar van 2004 bedroeg 517 miljoen, 29 procent meer dan een jaar terug.

Internationaal
In totaal groeide het aantal abonnees van T-Mobile mondiaal tot 65,7 miljoen, ofwel 3,6 procent meer dan eind eerste kwartaal 2004. In de VS was de kwartaalgroei het hoogst, met 7,7 procent, tot 15,4 miljoen. In Duitsland was er ook nog groei voor T-Mobile, met 1,5 procent, tot 27,1 miljoen abonnees. In Engeland was de groei 4,2 procent, tot 14,9 miljoen klanten. T-Mobile Oostenrijk kende geen groei.

T-Mobile behaalde in het tweede kartaal van 2004 een omzet van ruim 6,2 miljard euro, 12 procent meer dan de bijna 5,6 miljard euro in het tweede kwartaal van 2003, en 4,9 procent meer dan in het eerste kwartaal van 2004. Vooral de omzetgroei met 31 procent van T-Mobile USA was indrukwekkend.

Het resultaat uit gewone bedrijfsuitoefening van T-Mobile schoot omhoog van 475 miljoen euro in het tweede kwartaal van 2003 tot 1,85 miljard in het afgelopen kwartaal, ook door hoge eenmalige winsten.

Het bruto bedrijfsresultaat (Ebitda) nam toe tot ruim 1,9 miljard euro, een groei met 10,7 procent.

Bron: Kwartaalcijfers Deutsche Telekom (.pdf), (pagina 23-26), T-Mobile Nederland

› reageer

Met de nieuwe tarieven zal de groei er in Nederland wel uit zijn....hoewel: ondanks de hoge tarieven scoorden ook KPN en Vodafone jarenlang goed, dus je weet maar nooit hoe de gemiddelde Nederlander op de prijsverhoging van T-Mobile reageert. Wie weet groeit T-Mobile daardoor opeens wel harder!

› reageer

als je maar lang genoeg volhoudt dat je netwerk het beste is dan vallen mensen daar vanzelf voor.
vaak wordt ook gedacht "hoge prijs is beter".

› reageer

Wel leuk, mensen zeggen dat het slecht gaat met Orange en dat T-Mobile zo enorm groeit. Maar als ik de cijfers naast elkaar leg valt dat wel mee.

Aantal klanten per 30/06/2003 (in miljoenen)
Orange: 1,057 - T-Mobile: 1,690

Aantal klanten per 30/06/2004 (in miljoenen)
Orange 1,544 - T-Mobile: 2,224

Groei in 1 jaar tijd
Orange: 487.000 - T-Mobile: 534.000

ARPU
Orange: € 32 - T-Mobile € 36

Omzet (in miljoenen)
Orange: € 288 - T-Mobile € 267

EBITDA resultaat (in miljoenen)
Orange: € 45 - T-Mobile € 32

› reageer

Het zal best goed gaan met orange, maar ik hoef ze dus echt nooit meer te zien. Facturen die nooit kloppen!
Tig x bellen omdat mijn bundel elke keer na een dag leeg was; 'ja meneer dat is een storing' ohh en daarom staat er overige kosten op mijn factuur á 20 euro?
Opsouten met die ploeg!
Hopelijk wordt het overgenomen door kpn ofzo, komt er tenminste nog iets van terecht!

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.