Gratis SMS op vaste lijn

Gepost door dany op 15/11/2004 20:25 Rating: 0
Het is heel vervelend dat zelfs als je een geheim GSM-nummer hebt, dit toch wordt meegestuurd als je SMSt. Wie zijn GSM-nummer geheim wil houden kan dus niet SMSsen.
Net als bij "gewoon" sms-en dus. Niks vreemds aan lijkt mij?

› reageer

Zag vandaag tot mijn verbazing op www.kpn.com dat je het hele jaar met je vaste lijn gratis kan SMS-en.

En niet alleen naar vaste nummers (met eventueel je SMS die wordt voorgelezen als de ontvanger geen geschikte telefoon heeft), maar ook naar mobiel is gratis.

Wel grappig nieuws.

› reageer

Kleine lettertjes:

Actievoorwaarden

actieperiode loopt van 24 augustus 2004 tot 1 januari 2005

actie geldt alleen voor sms-verzending van een vaste aansluiting in Nederland naar een mobiele aansluiting in Nederland en voor sms verzending van een vaste aansluiting in Nederland naar een andere vaste aansluiting in Nederland.

om deel te kunnen nemen aan de actie is een vaste telefoonaansluiting van KPN benodigd alsmede NummerWeergave en sms geschikte randapparatuur

algemene voorwaarden van KPN zijn onverkort van toepassing

per vaste aansluiting zijn per dag maximaal 100 vanaf de vaste aansluiting verstuurde sms-berichten gratis

KPN houdt zich het recht voor een aansluiting voor sms vast te blokkeren op het moment dat er vermoeden is van misbruik of op het moment dat KPN van mening is dat er geen sprake meer is van normaal te verwachten consumenten gebruik. Ter voorkoming van SPAM en dergelijke. Voorbeelden zijn telemarketing, computer gegenereerde tekst berichten en meer dan 100 verzonden sms-berichten per dag.

het versturen van een sms van een vaste aansluiting in Nederland naar een buitenlands vast of mobiel nummer is vanaf een vaste aansluiting niet mogelijk. Evenzo is het niet mogelijk een sms vanaf een mobiel toestel in het buitenland op een vaste telefoonnummer te ontvangen.

Bron

› reageer

... ja... dus gewoon gratis SMS vanaf je vaste aansluiting dus ... toch?

Of zie ik nou iets over het hoofd... alleen geen misbruik... nou prima.

› reageer

Wat bedoelen ze precies met "sms geschikte randapparatuur" ? Zijn er tegenwoordig vaste-lijn telefoontoestellen te koop waarop je kunt smsen, of kan dit ook via een foefje via de pc met modem?

› reageer

Er zijn vastelijntoestellen waarmee je kan sms-en, maar nog niet zo veel.

Als je een telefoon hebt ga je niet zo snel een nieuwe kopen, maar aangezien het sms-en gratis is misschien wel. Maar ja, hoelang duurt die actie dan weer?!?!?!

› reageer

Ik heb een Siemens Gigaset voor ISDN, volgens mij zit hier die functie op, toch maar eens uitproberen dan .

› reageer

Goh werkt prima met de Siemens Gigaset S1.

› reageer

Veel vaste toestellen hebben al de SMS-functie. Daarnaast is bij de Primafoon een SMS-kastje te koop(vila porta SMS) kost nog geen twee tientjes en werkt perfect.
Dit betreft de apparatuur!

› reageer

Maar veel oude toestellen hebben die functie niet.

Ik zie de meeste mensen niet ala minuut naar de winkel rennen omdat ze zo graag een sms functie op de huistelefoon willen hebben.

Dat is denk ik de reden dat het gratis is, maar voor hoe lang?

› reageer

Het is trouwens ook best komisch om via gsm te smsen naar vast toestel die het niet ondersteund. Dan gaat de aardige dame het voor je oplezen.

Try it.

› reageer

Ik vraag mij af, als je allerlij kreun woorden smst, zou ze dan klaar komen?

› reageer

Vrouwelijke collega's van mij vonden het bijzonder komisch iig om de arme dame de meest smerige teksten via de speaker te laten zeggen.
Die emotie die ze er in legt...

› reageer

Is dit trouwens ook met een belbudget abbo?

› reageer

Mn vader vindt het niet zo leuk dat ie inmiddels al binnen 3 uur voor de 50x mijn smsje telefonisch krijgt doorgebeld, die KPN dame slaat helemaal door, een SMS-stalker!

› reageer

Inderdaad. SMS op het vaste net is hartstikke onhandig. Je wordt namelijk geheim gebeld. Net zolang totdat je opneemt en je al voorbereidt op een of ander callcenter. Ik heb KPN gebeld maar je kunt er niks aan doen. Je kunt deze dienst niet uitzetten o.i.d.

› reageer

Hee dit is leuk. Je hebt geen SMS enabled telefoon nodig hoor (ik heb hier een AEG midi, die dat doet). Je kunt gratis het programma Diafaan oproep Lite downloaden en dan SMS versturen via je modem.

› reageer

Ter voorkoming van misbruik wordt uw telefoonnummer met het bericht meegezonden. Ook als u een geheim nummer heeft.

Niet anoniem dus. Wellicht dat wanneer KPN je belt omdat je toestel niet geschikt is, dat dit anoniem gebeurt. Dat weet ik niet. Mijn toestel is nml wél geschikt voor sms.

› reageer

Ja precies. Maar dan komen we weer op het punt dat bijna niemand zo'n telefoon heeft

› reageer

Dan komen we op het punt dat KPN de mensen dat ook wil laten realiseren.
Hoe toevallig...KPN heeft wat mooie toestelletjes in de aanbieding die e.e.a. ondersteunen.

› reageer

Via www.bel1609.nl kun je helemaal gratis 5 SMSjes per dag versturen. Ook handi als je gratis lokaal wilt bellen.

› reageer

Gratis sms-en via de vaste lijn bij KPN is tot het eind van dit jaar.

› reageer

Dat was toch al bekend bij het begin van dit topic?

› reageer

Oeps, daar had ik overheen gelezen.

Dat is dus de reden dat KPN je een toestel wil laten aanschaffen voor sms waar je straks toch voor moet gaan betalen.

› reageer

Zou je straks ook sms-bundels etc. kunnen kopen?
Misschien pre-paid huistelefoon nog dan?

› reageer

KPN heeft in heel Nederland de PrePay huistelefoon willen introduceren, maar de Opta heeft daar een stokje voor gestoken, want er moeten eerst concurenten zijn.

Als de PrePay huistelefoon komt dan wil ik best een vaste aansluiting nemen.

› reageer

dat diafraan dat werkt bij mij niet, althans niet met het nummer van de berichtencentrale voor gratis sms zoals vermeld op de website van kpn ...

› reageer

Het is heel vervelend dat zelfs als je een geheim GSM-nummer hebt, dit toch wordt meegestuurd als je SMSt. Wie zijn GSM-nummer geheim wil houden kan dus niet SMSsen.

› reageer

Gepost door dany op 15/11/2004 20:25 Rating: 0
Net als bij "gewoon" sms-en dus. Niks vreemds aan lijkt mij?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.