Siemens x65 serie kan gehoor beschadigen

ja ik laat hem meestal thuis omdat het mijn 2e gsm is, dus bij mij komt het bijna nooit voor dat ie leeg gaat, maar hert geluid is idd wel erg hard mocht je hem aan je oor houden . maar ja... komt wel goed met die nieuwe software.

› reageer

Siemens-telefoon kan gehoor beschadigen

Uitgegeven: 26 augustus 2004 17:07

MÜNCHEN - Siemens heeft donderdag gewaarschuwd voor softwarefouten in zijn duurdere segment mobiele telefoons. In het ergste geval kunnen de problemen leiden tot gehoorbeschadiging, aldus de Duitse fabrikant.

Het gaat om toestellen in de 65-serie, waarop ook e-mail-, video- en bluetooth-mogelijkheden zitten. De problemen treden op als de batterij helemaal is leeggelopen en er automatisch een afsluitmelodie wordt gestart. Dat gebeurt soms met een veel te hoog volume, aldus Siemens. De gehoorbeschadiging is mogelijk als een gebruiker de telefoon bij zijn oor houdt.

Siemens raadt gebruikers aan de melodiefunctie uit te schakelen. De komende weken zal het concern ook nieuwe software verstrekken.

Lekker dan met je dure 65serie telefoon

bron

ps. beschadigt natuurlijk

› reageer

wat een boeren gelul.... hoe vaak komt het voor dat als je bellend je gsm uitschakeld door een lege batterij? echt weer bureaucratie....

› reageer

1 keer is genoeg.

› reageer

Ik had dat bericht ook gelezen, maar ik dacht dat het over dect telefoons ging.

› reageer

Het persbericht.

Persinformatie • Persinformatie • Persinformatie
Siemens waarschuwt voor een onregelmatigheid in de software van de mobiele
telefoons uit de 65-serie – het uitschakelen van de afsluitmelodie verhelpt het
akoestische probleem dat mogelijk op kan treden
Siemens Mobile heeft gewaarschuwd voor een softwaregerelateerde
onregelmatigheid in haar serie 65-producten (C65, CX65, M65 en de S65
evenals in de modellen CV65 en CXV65) die in zeer zeldzame en
onwaarschijnlijke gevallen zouden kunnen leiden tot storingen in een aantal
situaties. Als een telefoongesprek automatisch wordt afgebroken doordat de
accu leeg is en de beller negeert het bijbehorende signaal, kan door deze fout
in de software de afsluitmelodie - als deze is geactiveerd - mogelijk zeer hard
beginnen te spelen. In uitzonderlijke gevallen kan dit volume leiden tot
gehoorbeschadiging. Dit gevaar kan zich echter alleen voordoen als de
mobiele telefoon direct tegen het oor wordt gehouden terwijl de afsluitmelodie
speelt. Teneinde alle gezondheidsrisico’s uit te sluiten, raadt Siemens echter
aan de functie “afsluitmelodie” of “afsluitanimatie” uit te schakelen. De 65-
serie is zeer positief ontvangen door zowel de vakpers als door de consument.
Naast een uniek ontwerp voor verschillende doelgroepen biedt de 65-serie ook
een uitgebreide reeks snufjes, zoals een videofunctie, Bluetooth en een
geïntegreerde megapixelcamera – afhankelijk van het model.
Het advies is dus om het telefoongesprek te beëindigen zodra het eerste signaal verschijnt
dat aangeeft dat de batterij bijna leeg is. Om de afsluitmelodie uit te schakelen moet de
gebruiker eerst de functie “Instellingen” selecteren in het menu, vervolgens “Beltonen”,
daarna “Meer melodieën” en dan kan de “Uitschakelmelodie” worden gedeactiveerd door
“Uitschakelen” te kiezen.
Siemens hecht grote waarde aan een uitgebreide kwaliteitscontrole van haar producten. Zij
onderzoekt geregeld de actuele productie en ontwikkeling volgens strenge interne en externe
Siemens Nederland N.V. Prinses Beatrixlaan 800, Den Haag Telefax: 070-333 2253
Persvoorlichting Postbus 16068, 2500 BB Hen Haag internet: www.siemens.nl/persinfo
criteria, waarbij de producten ook worden getest onder extreme omstandigheden teneinde
een zo optimaal mogelijke werking en complete veiligheid te kunnen garanderen. Tijdens een
laboratoriumtest werd ontdekt dat er in zeer onwaarschijnlijke gevallen een storing op kan
treden bij het gebruik van mobiele telefoons uit de 65-serie waarbij een alleen een
samenloop van factoren een mogelijke storing kan activeren. De fout treedt alleen op in het
volgende geval en alleen bij versie 11 of eerdere versies van de software: als tijdens een
telefoongesprek de accu dermate leeg is dat het waarschuwingssignaal dat de gebruiker
hiervan op de hoogte stelt drie keer is gegaan binnen één minuut. Als dat het geval is
geweest, wordt het gesprek automatisch afgebroken. Kort voordat de mobiele telefoon
uiteindelijk uitgaat, begint de afsluitmelodie te spelen, wat in sommige gevallen zeer luid kan
gebeuren. Als de gebruiker de telefoon dan nog steeds tegen zijn oor houdt, waarschuwt
Siemens dat dit kan leiden tot gehoorbeschadiging.
Siemens heeft al nieuwe software ontwikkeld voor de apparatuur, waarmee dit defect in de
mobiele telefoons uit de 65-serie verholpen kan worden. Zodra er goedkeuring is verleend
door de netwerkproviders, zal de nieuwe geüpdate softwareversie beschikbaar worden
gesteld via de site www.siemens-mobile.nl en via de Siemens Repair Center in Zoetermeer.
Bijkomende optie is dat de consumenten hun telefoon ook kunnen opsturen naar het Repair
Center om de telefoon te laten updaten met softwareversie 12. Consumenten kunnen met
hun vragen over alle apparatuur terecht bij de Siemens Service Desk: telefoon 0-900-333
3100*.
Inlichtingen voor de redactie:
Persvoorlichting Siemens Nederland N.V. , Esther Sietses
Telefoon 070-333 2265, mobiel 06-215 77 007, fax 070-333 2253
E-mail: esther.sietses@siemens.com
* 1 euro per gesprek

› reageer

Hey marcelvdp je moet eensn een siemens 65 serie aan je oor houden en op de aan/uit knop duwen.!!!!!

› reageer

wat een boeren gelul.... hoe vaak komt het voor dat als je bellend je gsm uitschakeld door een lege batterij? echt weer bureaucratie....

de gsm gaat vanzelf uit bij een lege batterij hoor, en net voordat hij uit gaat komt die melodie die je gehoor kan beschadigen. En ja, dit zal vast wel eens gebeuren dat je batterij net leeg is als je aan het bellen bent. Of ben jij er zo eentje die z'n GSM altijd op de oplader heeft liggen?

› reageer

ja ik laat hem meestal thuis omdat het mijn 2e gsm is, dus bij mij komt het bijna nooit voor dat ie leeg gaat, maar hert geluid is idd wel erg hard mocht je hem aan je oor houden . maar ja... komt wel goed met die nieuwe software.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.