Ook KPN introduceert Blackberry

Vodafone is premium pricing dus het vorige bericht heeft me getriggert. 20€ is data-only, dus zonder spraak. Als je ook wilt kunnen bellen komt In-Business (12.50€) er nog bovenop. Bovendien is de bonus lager bij Vodafone. T-Mobile is nog steeds de voordeligste keus. Go T-Mobile.

› reageer

Na Telfort, Vodafone en T-Mobile introduceert ook KPN nu de welbekende Blackberry email oplossing. Hiermee hoef je niet zelf email op te halen, maar "pusht" het netwerk de email naar het aangepaste toestel. Zie het nieuws op planetmultmedia

Aangezien KPN tot 75 euro per maand durft te vragen vraag ik mij toch echt af wat het byzondere van zo'n Blackberry nu is dat je daar zoveel geld (voor de dienst) aan wilt uitgeven. Een gewone GPRS bundel met een PDA of smartphone of een uitgebreidde GSM zijn toch veel economischer dan of zie ik iets over het hoofd?

Ik begreep trouwens uit andere berichten dat ook SonyEricsson een aangepaste versie van de P910 wil gaan leveren die met het Blackberry systeem samenwerkt.

› reageer

a, scherp opgemerkt, bedankt voor de aanpassing = foutje bedankt!(ik heb hopelijk het forum niet teveel uit zijn verband getrokken) _/-\o_

› reageer

Da's heel veel geld. Ik heb een MDA II gekocht met een Data Only van T-Mobile. Ben je klaar voor 629 Euro en 11.25 Euro (per maand). Je hebt dan 5 MB bundel voor e-mail. Is dus behoorlijk goedkoper !

› reageer

Ik heb net een Qtek met GPS meuk en debitel abo gratis gekregen
Blackberry is grappig. Meer niet!

› reageer

Ho, Ho,
Hiermee wordt de Blackberry danig onderschat. Ik heb een paar jaar bij Telfort/O2 gewerkt en kon kiezen uit de XDA of de BlackBerry.
De BlackBerry wint het op alle fronten: Push-mail, met 1 hand te besturen (handig in de auto), Toetsenboard ipv stylo, Stootvaster, kleiner, Batterijduur, inpakken data, afkoop e-mail verkeer in Nederland. Bedrijven kunnen via mij de BB testen.

› reageer

Kan wel zijn, maar vindt 75 Euro per maand behoorlijk duur. Dat is 900 Euro per jaar !

› reageer

Gepost door Koen op 31/08/2004 18:24 Rating: 0

Ik begreep trouwens uit andere berichten dat ook SonyEricsson een aangepaste versie van de P910 wil gaan leveren die met het Blackberry systeem samenwerkt.

Dat ondersteunt de huidige, standaard, P910 al.

› reageer

Die 75€ per maand is inderdaad veel, dit is echter met afkoop buitenlands en binnenlands email en internet verkeer. Als je bijvoorbeeld een T-Mobile Optimaal met Instant email neemt met de BlackBerry 7230 ProSumer (klein, blauw, kleurenscherm) ben je per maand 32.50 kwijt en heb je onbeperkt email afgekocht in Nederland, bij 1 jaar is hij 150€ excl. en bij twee-jaar gratis. Ik gebruik hem elke dag, ook als telefoon en na 1 jaar is hij nog als nieuw. De GPRS-verkeerskosten bij een XDA of andere lopen vaak veel hoger op dan de 20€ extra die je nu betaald.

› reageer

mbt de Sony 910 en de Nokia 8610 en 8620 ondersteunen RIM/BlackBerry email technologie. De 8610 en 20 zijn monsters zo groot en robuust en dan nog een klein scherm. De Sony P910 ziet er beter uit maar ik weet niet hoe die opereert. Wat ik wel weet is dat deze twee keer zo duur is als de BlackBerry 7230. Dus dan weet ik het wel.

› reageer

Dat van die 75 euro is internationaal inderdaad Flat-fee, maar alleen nationaal is het 35euro per maand Flat-fee :
BlackBerry abonnement per eindgebruiker
BlackBerry abonnement
€ 35,- per maand flat fee voor nationaal verkeer en service *
BlackBerry International abonnement
€ 75,- per maand flat fee voor nationaal en internationaal verkeer en uitgebreide service *

bron KPN.nl
Gepost door sverrips op 01/09/2004 10:52 Rating: 0
Da's heel veel geld. Ik heb een MDA II gekocht met een Data Only van T-Mobile. Ben je klaar voor 629 Euro en 11.25 Euro (per maand). Je hebt dan 5 MB bundel voor e-mail. Is dus behoorlijk goedkoper !
Ben je daar ook klaar mee incl buitenland? Anders is de KPN optie nog redelijk geprijsd..

› reageer

Leuk en aardig maar vodafone is dan nog net boven kpn met 20 euro voor nationaal oneperkt en 60 euro voor internationaal onbeperkt...
go vodafone

› reageer

Vodafone is premium pricing dus het vorige bericht heeft me getriggert. 20€ is data-only, dus zonder spraak. Als je ook wilt kunnen bellen komt In-Business (12.50€) er nog bovenop. Bovendien is de bonus lager bij Vodafone. T-Mobile is nog steeds de voordeligste keus. Go T-Mobile.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.