Nieuwe nokia's

altijd leuk als een mobieltje bepaalde dingen kan idd

maar ik vind het wel belangrijk als ze er leuk uitzien, en niet zo supergroot zijn en zolang ik maar verder kan met mijn sms verslaving!

en het eerste wat me gewoon opvalt aan die nokia's is dat ze er niet zo mooi uitzien, helemaal vergeleken met andere merken

› reageer

Net gespot op nokia.com

De 7260, 7270, 7280 en de 9300.

De 7280 vind ik wel mooi, zeer apart design.
De 7260 lijkt op de 7610. Wel oke.
De 7270, ja, weer een clamm-shell Nokia, ook wel oke.

Ik mis wel op alledrie de toestellen zoals bluetooth, een megapixel camera, radio, mp3 player etc. Maar goed, ze zien er wel leuk uit.

De 9300 is weer een communicator. Heb ik even snel bekeken, voor specs zie bovenstaande link.

› reageer

leuker is dat ik daar ook net gespot heb, dat binnenkort ook hun bluetooth toetsenbord uitkomt. Ik neem aan dat dat ook wel op een sx1 gaat draaien... i.i.g. een stuk goedkoper dan de stowaway dingen.

› reageer

Zitten er toetsen op de 7280?

BTW de telefoons zijn zeer teleurstellend kwa opslagcapaciteit en het ontbreken in bluetooth

› reageer

7280 heeft wel degelijk Bluetooth en FM radio volgens de specs. Maar de toetsen kan ik ook niet vinden

› reageer

Je hebt idd gelijk! Anders kon dat foto hangertje van nokia ook niet lekker werken!

Connectivity and Data Transfer
HSCSD and EGPRS for high-speed data connectivity
GPRS for convenient 'always on' browsing
Bluetooth wireless technology
Infrared
XHTML browser
Nokia PC Suite

› reageer

Hummm....Weer een aantal flop toestellen van Nokia. Puur gericht op looks en niet op tech. Ze zien er niet uit en zullen net zoals de 7200 en 6800 gaan floppen. Long live SE!!!!

"Inspired by the glamour and elegance of the lavish 1920s, Nokia introduces a new fashion collection of three mobile phones"

bla bla! Long live SE!!!!

› reageer

Je kan zeggen wat je wil over Nokia, maar zonder de innovativiteit en vernieuwing van Nokia blijft de mobiele telecom hangen op wat nu bestaat. Zie de nieuwe Nokia 7280: klein, apart en vast een uiterst slimme menustructuur.
Zonder Nokia was SE wellicht nooit zover gekomen, want Nokia durft!

› reageer

innovativiteit en vernieuwing

Wat is er vernieuwend aan een klein, apart vormgegeven toestel?

Innovatie en vernieuwing komen eerder van Sony Ericsson en Samsung af. Waarom komen er nog steeds nieuwe Nokia's met een achterhaald 4096 kleurenscherm uit? Dat is bij Samsung wel wat innovatiever. Waarom zit er maar in een paar toestellen bluetooth? Dat is bij Sony Ericsson wel wat vernieuwender. Ze gaan nu ook ineens kleptoestellen verkopen... Lekker innovatief, dat is gewoon achter de feiten (van Samsung) aanlopen.

› reageer

'gewoon' vga camera? jammer van nokia....

› reageer

tsja..deze nieuwe toestellen zijn gewoon puur gemaakt voor design en gewoon niet voor specs/functionaliteit..
Begint beetje op xelibri te lijken

› reageer

Ok, Nokia liep achter met de clamshell-phones, maar heeft dat ondertussen geheel ingelopen. Zie onderandere de 6260 hieronder die op veel verschillende manieren te gebruiken is en natuurlijk over een camera, symbian en bluetooth beschikt:

Samsung is voor mij toch de grote achterblijver in functionaliteit:
- nieuwe toestellen beschikken nog steeds niet over Bluetooth
- beschikt nog steeds over Samsung standaardmenu's (geen Windows mobile / Symbian / SE P-menu)
- van Samsung heb ik nog geen MegaPix phone gezien.

En SE is natuurlijk prima maar waar blijft de MegaPix camphone (duurt al eventjes tot die uitkomt). Verder heb ik veel respect voor de P-serie.

Natuurlijk zal de nieuwe lijn toestellen in 'retro-stijl' niet iedereen aanspreken maar als Nokia alleen standaard toestellen uit zou brengen zou het een saaie mobiele markt worden. Zie bijvoorbeeld...

De Nokia 7280:

De Nokia 7270:

De Nokia 7260:

en de Nokia Wireless Image Headset HS-13W:

Bovendien komen er nog steeds Nokia's met een 4k scherm uit omdat Nokia nog steeds toestellen ontwikkeld voor de doelgroep bellers (die verder geen extra functionaliteit zoeken), maar die toestellen wel een kleurenscherm wil geven. Zo blijven de toestellen betaalbaar voor de consument. (Een 4k scherm t.o.v. een 65k TFT scherm scheelt namelijk enorm in de kosten aangezien een 65k TFT scherm veel kostbaarder is)

Maar voor elk wat wils natuurlijk

› reageer

Ehmm... waar blijft de mega pix camera phone van SE?
Wat dacht je van de SE S700 die over 2 wkn uitkomt?

› reageer

Die bedoel ik inderdaad... die heeft al een tijdje op zich laten wachten en Nokia was dus eerder met een MegaPix phone...
Nu nog hopen dat de S700 inderdaad over 2 weken uitkomt en niet wordt uitgesteld... Maar de S700 is inderdaad een leuk toestel

› reageer

samsung met megapix camera en 256k tft

› reageer

@Hlpdsk:
Je hebt natuurlijk gelijk over die innovatie van Nokia. Tis wel zo dat het menu van een Nokia tenminste begrijpelijk blijft. welke Nokia je ook neemt, je komt altijd wel door het menu. Samsung daarintegen heeft op elk toestel een nieuw menutje bedacht :-(

› reageer

Nokia presenteert modebewuste Fashion mobieltjes

GSM - Geïnspireerd door de glamour en de elegantie van de buitensporige jaren 1920 lanceert Nokia een nieuwe fashion collectie die bestaat uit drie mobieltjes die gelanceerd werden opTotally Fashion in Sjanghai. Het gaat om de 7280, de 7270 en de 7260.

De collectie, die bestaat uit de Nokia 7280, de Nokia 7270 en de Nokia 7260, verlegt de grenzen van het traditionele gsm-design, en combineert de art deco-stijl van vroeger met de geavanceerde, moderne stijl van vandaag. Cruciale stijlinvloeden zoals stroming en beweging, kleur, geometrie, decoratie en grafische elementen waren de inspiratie en de creatieve energie achter de collectie.

De elegante en aantrekkelijke Nokia 7280 heeft een gloednieuw gsm-design, waarbij het traditionele toetsenbord plaats maakt voor een discrete toetsloze keuzeknop. Een fijne op lak geïnspireerde hoogglanzende afwerking, aangevuld met leder- en spiegelaccenten, zetten de gesofisticeerdheid en de stijl nog extra in de verf en zorgen ervoor dat dit toestel zowel een kunstwerk als een stukje geavanceerde technologie is. Met de VGA-camera kan de gebruiker onvergetelijke momenten vastleggen. Met de Nokia Collector kunnen gebruikers hun favoriete foto’s, ringtones, wallpapers, muziek en videos van the Nokia 7280 overzetten van en naar hun Mac. Voor een modieuze handenvrije ervaring kunnen de stijlfreaks de Draadloze Image Headset gebruiken, die ook vandaag werd aangekondigd. De Nokia 7280 is gewoonweg dé droomtelefoon voor elke modebewuste consument.

Het design van de uitgesproken stijlvolle Nokia 7270 is geïnspireerd op de Garbo-eske glamour van de jaren 1920. Dit vouwdesign in een geëtste roestvrijstalen behuizing accentueert uw garderobe met bijpassende stoffen riempjes, lederen riempjes of telefoonjuwelen om uw persoonlijke stijl en uw humeur te weerspiegelen. Of u nu aan het shoppen bent in New York, Parijs of Sjanghai, dankzij de VGA-camera van de Nokia 7270 volstaan amper een paar klikken om een tweede opinie te vragen. Kledingmaten of valuta’s kunnen in een oogwenk omgerekend worden, met de intelligente Converter toepassing. Stem in stijl af op uw favoriete zender met de FM-radio en de fashion hoofdtelefoon of laat u meeslepen door games zoals Chic Pinball.

De Nokia 7260 onderscheidt zich door zijn materialen, zijn grafische aspecten en zijn kleurenpalet. Dankzij de verchroomde en stalen accenten zal dit concept – dat als het ware het midden houdt tussen Art Deco en industrieel design – ongetwijfeld enorm in de smaak vallen bij modebewuste consumenten. En om zich te onderscheiden van de anderen kunnen de consumenten de stijl van hun Nokia 7260 nog verder in de verf zetten met gewaagde toebehoren, zoals stijlvolle riempjes en draagtassen. Jetsetters kunnen probleemloos naar het thuisfront bellen dankzij de tri-band functionaliteit van de Nokia 7260, of foto’s van beroemdheden versturen via de VGA-camera. Met de Nokia 7260 kunnen de gebruikers elke dag opnieuw in stijl een stapje in de wereld zetten.

bron: De Telegraaf, 10 september 2004

› reageer

Als nokia hun marktaandeel wil behouden moeten ze echt de nokia 6310i weer in leven schoppen. Want met hun nieuwe collectie word het niks. En de 6310i is zeer gewilt toestel in het bedrijfsleven.

› reageer

Jah, maar ik denk dat het gewoon geen nut meer had om ze te maken. Waren veel te duur, vergeleken met andere toestellen met soms nog mee mogelijkheden. En wat betreft de carkit, weghalen en ver op bleutooth..
Is ff een investering meer zeker voor een hele lange tijd

› reageer

Eehh.. wat is hier precies de bedoeling van?!

Waar is die grote antenne voor nodig? GPS?

› reageer

Gepost door lenge2 op 14/09/2004 21:42 Rating: 0

Eehh.. wat is hier precies de bedoeling van?!

Waar is die grote antenne voor nodig? GPS?
Sja..deze heeft extra radio functies en voor een wat andere doelgroep bedoelt :

Four-way navigation

› reageer

Da's geen telefoon maar meer een soort mobilofoon

Nokia THR880i Radio
Two-sided TETRA radio equipped with GPS positioning, voice feedback, and an active TFT 65,536-color display with support for true color pictures and an XHTML browser.

Tetra is voor zover ik weer een soort mobilofoon netwerk maar dan meer/beter beveiligd
Edit: hier linkje met meer info over het Tetra-gebeuren. Is idd een soort mobilofoon netwerk.
Ik ben nog niet zo gek als m'n naam doet vermoeden *grijnz*

› reageer

Een goed voorbeeld van een Tetra-toepassing is het C2000 netwerk voor de hulpdiensten

› reageer

Net gespot: De Nokia 6670. Hier te zien.

Lijkt op de 7610, alleen vind ik de 6670 minder mooi. Er is een restyled toetsenbord, voor de rest op het eerste ogenblik niet veel anders dan de 7610. Kijk ook even naar de foto's genomen met de 6670.

› reageer

is de 7280 al uit in nederland, want bij ons (belgie) lopen we altijd een beetje achter. zoja wat is bij jullie de kostprijs of wanneer wordt hij verwacht?

› reageer

In nederland bij nog geen enkele winkel het toestel zien liggen. Volgens de online shops kost het toestel iets onder de 500 euro. Bij beena.nl lijkt hij leverbaar maar bij de overige shops staat December.
(Voor meer info kijk eens op pricewatch of kieskeurig)

› reageer

Zal nog wel even duren. Bovendien komt de telefoon eerst op internet beschikbaar en daarna pas in de reguliere winkels.

Dus hou www.telver.tk (of www.telecomvergelijker.nl) goed in de gaten. (Zoek dan bij toestellen naar jou toestel en je ziet welke shops 'em hebben)

› reageer

een goed voorbeeld ...c2000? de grootste flop ever... vraag maar aan hulpdiensten die alweer zijn overgeschakeld op oude communicatie omdat c2000 niet goed werkt

over de nieuwe nokia's, 3x niks. Had voorheen altijd nokia's maar ben nu overgestapt op samsung en gan voor de nieuwe siemens sl65

› reageer

Annie, het lijkt me sterk dat je de nieuwe nokia's al in werking hebt gezien of zelf hebt gebruikt. Een mening van 3x niks lijkt me dus wat voorbarig. Maar wieweet beschik je over voorspellende gaven

› reageer

tsja kan natuurlijk helemaal geweldig zijn die nieuwe nokia's, maar ik vind ze lelijk!
daarbij komt dat ik het afgelopen jaar oid de nieuwe nokia's ook al helemaal niks vindt.

› reageer

Ok, jouw mening
(maar het gaat bij een mobieltje niet alléén om design, maar ook om slimmigheid, functionaliteit en innovatie, ben je dat met me eens?)

› reageer

altijd leuk als een mobieltje bepaalde dingen kan idd

maar ik vind het wel belangrijk als ze er leuk uitzien, en niet zo supergroot zijn en zolang ik maar verder kan met mijn sms verslaving!

en het eerste wat me gewoon opvalt aan die nokia's is dat ze er niet zo mooi uitzien, helemaal vergeleken met andere merken

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.