[Providers] SMS'en náár het buitenland

Ik denk dat hun vakantie al een jaartje of 2 voorbij is...

› reageer

Orange heeft alles uit de bundel.
Dus ook SMS'en naar het buitenland.
De overige providers hebben bundels voor SMS'en.
Mijn vraag is of SMS naar het buitenland ook uit die bundels gaan of dat dit apart berekend wordt bovenop de bundelprijs?

› reageer

Wat dacht je van 1200 bellen of 06-28500777 of op www.orange.nl ? Je bent geen nieuwe gebruiker, ga er van uit dat je weet dat dit typische klantenservice vragen zijn.

› reageer

DeSteef... Wat dacht jij er van om de vraag de volgende keer goed te lezen. Hij/zij wil weten of bij andere telco's sms naar het buitenland ook met een smsbundel kan.

› reageer

Bij T-Mobile gaan SMSjes verzonden vanuit Nederland naar buitenland van de bundel af idd. Dit omdat het 1 tarief is voor sturen naar nrs binnen en buiten Nederland

› reageer

oh ok sorry

Er is voor zover ik weet maar 1 provider die onderscheid maakt tussen binnenlandse en buitenlandse sms berichten... dat is Vodafone, maar dan wel uitsluitend met de nieuwe voorwaarden.

› reageer

Oke, bedankt allemaal _/-\o_
Ik begrijp dat SMS'en naar het buitenland alleen bij Vodafone niet uit de eventuele bundel gaat.
(@HlpDsk: de laatste keer dat ik gecontroleerd heb was ik een 'hij' )

› reageer

bij hi van kpn is sms naar buitenland 0,29

› reageer

Slaat helemaal nergens op dat naar het buitenland duurder is... die provider maakt echt niet meer kosten !

› reageer

provider maakt wel meer kosten.... denk dat buitenlandse providers toch wel geld vragen omdat er toch gebruik wordt gemaakt van het netwerk.

› reageer

sms naar het buitenland kost niets extra, dus gewoon het normale tarief.

› reageer

SMS-en naar het buitenland
via Qick Prepaid en Telfort Prepaid 8 eurocent!
(dit is volgens mij het laagste tarief bij prepaid)

Bij Qick Prepaid is sms-en vanuit het buitenland 40 cent.
Bij Telfort Prepaid is sms-en vanuit het buitenland 45 cent

› reageer

Klopt het daadwerkelijk zo dat SMSen met KPN Hi naar een buitenlands nummer duurder is, dan naar Nederlands nummer? Ik weet dat T-Mobile er geen onderscheid in maakt bijvoorbeeld.

Mijn contract loopt binnen enige tijd af en ik zit te kiezen tussen T-Mobile en KPN Hi. Mijn huidige provider is TM, alleen zijn de verlengingen zijn niet veel bijzonders. Het wordt dus een nieuw TM-abo of Hi-abo.

Ben nu goed aan het afwegen, vandaar..

› reageer

Gepost door de Kraai op 10/11/2004 19:25 Rating: 0
Klopt het daadwerkelijk zo dat SMSen met KPN Hi naar een buitenlands nummer duurder is, dan naar Nederlands nummer?
Gepost door Nice Guy Eddie op 25/09/2004 13:08 Rating: 0
bij hi van kpn is sms naar buitenland 0,29

› reageer

Ja ze zeggen idd dat naar buitenland smsn duurder is, een collega smst zich suf naar een buitenlandse mobiel, en het gaat zkr netjes uit dr HI 20 bel/sms bundel. En niet apart, terwijl dit wel zou moeten volgens de HI site!

› reageer

Ja ze zeggen idd dat naar buitenland smsn duurder is, een collega smst zich suf naar een buitenlandse mobiel, en het gaat zkr netjes uit dr HI 20 bel/sms bundel. En niet apart, terwijl dit wel zou moeten volgens de HI site!
Lastig, want straks wordt het ineens wel in rekening gebracht en dan heb je geen poot om op te staan aangezien ze het al aangeven. Zoiets is ooit bij een kennis met T-Mobile gebeurd. Daar gingen 06760 nummers (internet inbellen) altijd van de bundel af en een tijd geleden van de ene op de andere dag niet meer met als gevolg een hoge rekening en T-Mobile zei dat het erg jammer was maar dat het vroeger een foutje was...

› reageer

Ja dat is waar je hebt geen poot om op te staan. Maarja zolang het goed gaat is t mooi meegenomen. Vroegah was er geen onderscheid, maarja dan begint er 1 provider en dan doen sommigen elkaar maar na...

› reageer

ik heb een engels vriendje en wil dus graag goedkoop naar[b] UK sms-en [b]vanuit[b] NL
wat ik vond na enig bellen en zoeken (correct me if i'm wrong)
T-mob 22 c per SMS, bij flex binnen bundel, bij relax apart in rekening
Orange 30 c per SMS, binnen bundel
Vodafone 29 c per SMS, apart in rekening

ik zou dus zeggen: T-mob flex.. heeft iemand een betere optie?

› reageer

SMS-en naar het buitenland via Qick Prepaid: 8 eurocent!
Telfort prepaid wás ook voordelig, maar dit tarief is gewijzigd.

Via Lebara prepaid volgens mij 12 cent (dan kan je ook goedkoop bellen)

Volgens mij is Telfort abonnement ook voordelig, maar ik ken de tarieven niet. Hoe zit dat met die sms-bundels?

› reageer

@ROOB: Telfort is 16 ct per bericht!!!!
Prepaid.

› reageer

@Ciao thanks!, post aangepast

› reageer

SMS van AH mobiel NAAR het buitenland is 10 ct
SMS vanuit het buitenland is 55 ct
SMS in nederland is 10 ct

› reageer

Goedkoopste sms tarieven zijn TELFORT en LEBARA.

Lebara is 12ct per sms.
Maar telfort is de topper hier.....als je een smsbundel koopt, gaan ook de sms naar het buitenland af van de bundel.
En je kan de bundel zo goedkoop maken als je wil...en met de nwe actie krijg je zelfs 50% korting op je bundels.

Voor zover ik weet zijn zij de enigste provider die zo te werk gaan.
En samen met KPN zijn zij ook het betrouwbaarst bij SMSen naar het buitenland.

› reageer

Volgens mij zijn dit de goedkoopste:

Bij een nieuw T-Mobile startpakket zitten 400 gratis smsjes, deze zijn ook te gebruiken naar het buitenland.

Bij Qick kost smsen naar het buitenland altijd 8ct, ook erg goedkoop.

› reageer

En ik pleit nog steeds voor Lowcall: 7 cent per SMS vanuit Nederland naar welk binnenlands/buitenlands mobiel nummer dan ook... SMS vanuit het buitenland 40 cent naar welk nummer dan ook... werkt prima!
Maar T-Mobile is inderdaad ook een goede (tijdelijke?) oplossing...

› reageer

Goedkoopste optie: met Orange abo met smsvoorraad: 6 cent voor een smsje naar het buitenland.
Ik sms me suf naar m'n Schotse vriend. Kost bijna niks

› reageer

vooral doen, smsjes gaan niet uit de sms voorraad bij nieuwe orange abo's

› reageer

Hij heeft misschien nog een oude, maar hoe dan ook niet echt een interessante optie dus voor de topicstarter...

Edit: voor mrsp in plaats van topicstarter

› reageer

Ik heb een debitel abo en sms naar het buitenland.. kost mij dat extra geld bovenop mijn abo?

› reageer

@fleurtje
ja 29 cent per bericht

› reageer

De duurste SMS Via (Simyo)

SMS'en buiten Europa naar Nederlands nummer via Simyo:
€0,75 per SMS

› reageer

Die 0,75 is als je IN het buitenland bent We hebben het hier echter over vanuit Nederland naar het buitenland

› reageer

@Navi
Nee hoor ,ik heb gisteren een sms (VanUit) Nederland naar een buitenlands mobiel,en die koste mij €0,75 per SMS

Datum Omschrijving Duur Bedrag
16-06-2007 19:26 SMS naar 009xx 00:00:00 -0.75

› reageer

en als ik met een hi-abbonement naar een Nl's nummer sms in het buitenland? kost dat dan ook geld??

Cheers,

› reageer

@alexanderengels1988;
natuurlijk kost dat niets extra, jij stuurt sms naar een NL 06, hoe moet jij weten dat hij/zij in het buitenland is.
En ontvangen van sms kan diegene ook niets extra kosten want sms kan je niet weigeren en een kwaadwillend iemand zou dus je bundel leeg kunnen maken door je te spammen.

Dat is ook de reden dat meeste providers zoveel extra vragen voor verzenden naar niet NL nummers, want ontvangen in t buitenland kunnen ze niet extra belasten net als versturen naar NL nrs in t buitenland.

Wat betreft onderscheid maken tussen +31 en overige nummers, voor sms werd dat vroeger nauwelijks gedaan ookal stond er in de voorwaarden en prijzenlijsten dat sms naar buitenlandse nummers duurder was, extra kosten werden simpelweg niet berekend omdat billing-systemen geen onderscheid konden maken. Als Orange nu nog geen extra kosten in rekening brengt is dat zeer waarschijnlijk omdat ze het niet kunnen factureren, zodra ze met TM samengaan zullen ze waarschijnlijk wel investeren in een fatsoenlijk billing systeem en is het over met goedkoop sms naar t buitenland..

Dan zou ik het nog zoeken bij kleine MVNO's zoals Quick die omwille van simpelheid niet onderschied maken tussen sms-nrs.

› reageer

Nieuwe topper voor mensen die heel veel smsen (naar het buitenland). SMS Grenzeloos van Orange. Voor 20 euro kan je 2000! smsjes versturen (ook naar het buitenland!!). Idd dat is dus 1ct per bericht!!!

› reageer

O ja bij Orange, de provider die half 2008 T-Mobile wordt ...

› reageer

66 smsjes per dag, het moet maar je hobby zijn..
Wie dat heeft kan iedere week een nieuw keypad aanschaffen

› reageer

Ik ga op vakantie voor 5 weken, en zie mijn vriendje dus 5 weken niet. hij gaat zelf ook op vakantie. ik zelf heb nu een hi abbo, dus 55cent per sms.
Ik wil een prepay kopen, welke kan ik hier het beste voor kiezen?

dus smsen van buitenland naar buitenland (is trouwens allebij frankrijk maar dat maakt niet uit volgensmij)

Iemand tips (A)

xxx

› reageer

Het allervoordeligste is als jullie allebei een frans sim kaartje kopen. Dan betaal je gewoon lokaal tarief; ik gok 6 of 8 cent of iets dergelijks.

› reageer

Ik zou gewoon via voip services sms sturen als ik jou was. Dat kan zowel via smart phones als via internet. Scheelt een hoop geld per sms, zelf gebruik ik voipbuster.

› reageer

Ik denk dat hun vakantie al een jaartje of 2 voorbij is...

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.