nieuwe free tariefplannen orange

Dit topic gaat dicht, er is inmiddels teveel offtopic gepost en ik ga niet alles bijwerken om speculatienieuws te "redden". Tegen de tijd dat er meer nieuws/concrete feiten zijn maakt iemand maar weer een topic aan.

Overigens mag het allemaal wel wat vriendelijker dingen als "user met een grote bek" e.d. zijn niet gewenst!

Dicht.

› reageer

Orange gaat per 1 november de tarieven wijzigen.
Ik heb vandaag twee keer gebeld met orange wat betreft een verlenging van mijn abonnementen
(kreeg 50% korting op de bundel als ik verlengde. Vond ik opzich netjes, want wil free 60 of 80 dus dan zijn de kosten niet zo hoog)
Begon toen over de veel te dure sms tarieven van orange.

Er werd mij tot twee keer toe gezegd dat per 1 november er "wat" aan de tarieven gewijzigd werd, vooral wat betreft sms. en ook verder dat ze er nu nog niet veel over mochten zeggen. "wacht maar op de post volgende week" werd gezegd.

Ik hoop dat ze lekkere telfort-tarieven gaan hanteren, en dan toch de bundels zo laten zoals ze zijn!

› reageer

Als ze maar hun geld bundels houden vind ik bijna alles prima!

› reageer

Dat heb ik geloof ik ook al in een andere draadje laten vallen

› reageer

was me nog niet opgevallen floris! :-) Sorry

› reageer

Doordat Orange als USP heeft dat het tegoed altijd geldig blijft en als een van de weinigen een alles-in-een-bundel hebben mogen ze best 'iets'duurder zijn dan de concurenten. Maar het moet wel in verhouding staan.

› reageer

Ja precies dat vind ik ook, dat het iets duurder is dat kan ik ook begrijpen, maar idd op dit moment is 22 ct voor een smsje voor een abo echt te veel! We gaan het afwachten, hopen dat t ook voor bestaande abonees gaat gelden. Denk t wel?!

› reageer

waar kan ik officieel nalezen dat deze tarieven gewijzigd worden?

› reageer

Dat is niet officieel.
Althans, een accountmanager Orange quoten zal geen officieel persbericht mogen heten

› reageer

Maar het mag wel hoor ;-)

› reageer

SMS bundels met binnen de bundel goedkopere SMS tarieven.

Geen onderscheid meer tussen bellen mobiel, Orange, vast.

Tot zo ver mijn goed geinformeerde bron die ik het niet gun zijn baan te verliezen en dus even niet noem.

› reageer

Flippus, heb je ook enige (anonieme ) informatie betreffende de nieuwe tarieven dan? Afgezien van de verbeterde structuur van de abo's.

› reageer

Klinkt goed, smsen goedkoper. En als bellen naar mobiel op het niveau van bellen naar vast/orange komt dan zou het orange een stuk aantrekkelijker maken. Ik ben benieuwd wat het echt gaat inhouden op zich heb ik aan een gratis abo genoeg

› reageer

Een gratis voicemail die je zelf aan en echt uit kan zetten zou ook erg welkom zijn.

› reageer

En die nieuwe tariefsplannen gaan automatisch voor iedereen gelden?

Trouwens KS maag ook wel een gratis nummer worden!

› reageer

:-)
Nu we toch bezig zijn met alles wat leuk is (zolang de officiele tarieven nog niet bekend zijn mogen we nog smachten naar leuke dingen)

Een beltegoedbonus net zoals bij tele2 voor alle inkomende gesprekken zou ook lekker zijn. Of bijvoorbeeld 1 gratis smsje per binnengekomen belminuut... :-)

› reageer

...of een gratis telefoon voor elke gebelde minuut.
Wat een onzin... Orange blijft toch gewoon Orange.

› reageer

ik hoop op een abnormale verhoging van de tarieven

› reageer

Flippus: je hebt het over SMS-bundels. Bedoel je dat er aparte SMS-bundels komen en dat je niet meer uit een en dezelfde bundel kunt bellen en SMS-en? Zou jammer zijn, want dat vind ik nou net zo handig

› reageer

SMS bundels met binnen de bundel goedkopere SMS tarieven.

je zou kunnen zeggen dat je naast smsen in de bundel ook nog een smsbundel erbij kan kopen. Tenminste dat haal ik uit het verhaal

› reageer

dat je voor orange 20 Eur.40,- moet betalen per maand

› reageer

Misschien komt de aanschafprijs van de sms bundels ook gewoon uit je normale bundeltegoed, net zoals nu met de Orange World GPRS bundels. Lijkt me niet onlogisch aangezien juist die alles betalen uit 1 bundel formule hun grootste verkoopargument is.

› reageer

Een beetje off-topic, maar is iemand ooit door Orange zelf gebeld.
Volgens de Shop Survey is iemand gebeld door Orange met de vraag of alles naar wens is?
Heeft iemand dat weleens meegemaakt? Lijk me echt vervelend, als je nieuwe provider je opbelt, of het naar wens is.

› reageer

Wat is daar nou weer erg vervelend aan...? Ik vind het erg netjes en klantvriendelijk dat ze bellen.

En mensen inderdaad, wat heeft het nou voor zin om hier allerlei dingen te roepen die je graag zou willen. Laten we even afwachten op wat komen gaat.

› reageer

Ik ben gebeld door orange toen ik mijn abo 1 week had. Ze vroegen inderdaad of alles naar wens was. Ik wilde mijn voicemail eraf hebben zouden ze regelen. Niet dus. Kan je betaald bellen naar de KS om hun fouten op te knappen! Dat mag dus echt veranderen bij die tariefswijziging die eraan komt!

› reageer

Bij elfort heet dat een welkomsgesprek. Hierbij worden ook je gegevens nogmaals gecheckt. Volgens mij is dit eerder een anti fraude oplossing van de provider dan echte service. Vodafone doet dit trouwens ook.

› reageer

Als je de eerste keer wordt opgebeld, is dat niet vervelend.
Maar als meerdere abonnementen hebt en je wordt voor elk abonnement door je provider gebeld, dan is dat wel irritant.

Ik neem aan dat jullie worden gebeld op het nieuwe nummer dat door je provider is toegewezen en niet thuis op je vaste nummer.

› reageer

Sorry hoor...wat is dit nu voor een discussie?

1) Dit gaat over Orange nieuwe tariefplannen!

2) Wat een ramp zeg...je wordt één keer gebeld door je nieuwe provider om te vragen of alles naar wens is en of ze je kunnen helpen? Nou nou....een schande!
Alleen TV's hebben meerdere abo's, 95% van de mensen hebben één abo.

› reageer

Ik werd ook gebeld door orange. Ze vroegen of alles naar wens was. Dus ik zeg: Ja.. ontvangst is goed enzo, maar ik wil eigelijk geen voicemail! waarop de orange-dude mij vertelde een code in te voeren op mijn mobiel, dan zou hij iets aan zijn kant doen en zou ik geen voicemail meer hebben.

die heb ik dus ook niet meer.

en volgens mij zijn de gratis smsjes niet gratis. Als ik die rekening niet snel ontvang gaat ik eens bellen want ik heb al ruim een week geleden betaald. volgens mij al 2 weken geleden.

maar goed -> tariefplannen.

Tja.. ze mogen idd wel eens wat gaan doen aan die 22ct per sms. verder vind ik het best hoor.

//edit:
Ja, die KS mag idd eens wat goedkoper/gratis. Of dat je vanaf een vast toestel ook alles kan wijzigen.

//edit2:
hehe ik blijf bezig. Ik heb trouwens orange free 20. met de smart kost het nu 9 cent geloof ik... maar dat staat ook op de orange site. ik heb daar nergens iets kunne vinden voor de free abo's...

› reageer

Specificatie van je rekening kun je gewoon vinden op www.orange.nl

Smart is smssen nu 8 cent, als je smart 15 hebt.

› reageer

Er gaat wat veranderen: sms-bundels voor goedkoop sms'en die je uit je Free-bundel betaalt. Je betaalt dus nog steeds alles uit je bundel!!! Ook de tarieven voor het bellen zullen worden herzien, naar verwachting. De tarieven voor het bellen naar de klantenservice worden verlaagd naar 0,10. Misschien niet on-topic, maar wel het vermelden waard: de klantenservice belt een steekproef aan nieuwe klanten om te vragen of alles naar wens is, en hoe ze in de shop zijn behandelt. Dit is puur als service naar de klant toe, en ter controle van de klantvriendelijkheid en werkwijze van de shops. In sommige gevallen kunnen klanten meedoen aan een uitgebreidere survey (briefing) of aangeven dat ze dit niet willen. Ik ben van mening dat een en ander geen slechte zaak is; Orange toont hiermee interesse in haar klanten; klanten kunnen vervolgens problemen of vragen direct voorleggen aan de klantenservice. Heel klant gericht, in mijn ogen.

› reageer

Er is wel een truucje om gratis naar de KS te bellen.
Met je Orange prepaid bel je naar 1244. Je kiest mobiel opwaarderen en toets daarna 3x een foute pincode in. Als het goed is, word je daarna doorgeschakeld naar de KS, zonder dat het je een cent kost.

Ik heb het nog nooit uitgeprobeerd, maar het zou moeten werken.

› reageer

Wat betreft die klantenservice is er nog wel een truc.

Je belt 0800-0550... en toetst 1 in voor bestaande klant.
Er wordt dan gezegd: "Dit nummer wordt berekend tegen standaardtarief". Maarja, das natuurlijk niet waar, want dat mag niet van de opta. Jij belt gewoon met een gratis 0800 nummer.
(0800-0550 is oorspronkelijk bedoeld voor nieuwe klanten)

Ik snap alleen de rede van orange niet goed dat er aparte sms bundels aangeschaft zouden moeten worden die je ook van je free tegoed betaald. Zouden ze dat doen om de mensen toch meer te laten smssen onder het motto, ik heb toch al een bundel??

› reageer

met een smsbundel is orange verzekerd van een bepaalde afname en kunnen ze dus dieper gaan met de prijs. "kwantumkorting"

› reageer

Die 0800-0550 werkt inderdaad! thanx

› reageer

@Roel> Als je het mij vraagt wordt het gesprek met de klantenservice via 0800-0550 wel degelijk tegen standaard tarief berekent. Na het kiezen van optie 1 word je namelijk gewoon naar 1255 doorgeschakeld.

› reageer

Dat kan ik me niet voorstellen. Je kiest in het menu voor bestaande klant, dus heb je al verbinding. Op die manier zouden allerlei 0800 nummers dus stiekum toch kosten kunnen berekenen!?

› reageer

Zo raken we wel erg off-topic.
Het gaat hier om de NIEUWE Free-tarieven per 1/11, post dus alleen iets het zinnig is en over dit onderwerp gaat. Over het bellen met KS moet je dan maar een nieuw topic openen.

› reageer

Sjonge,jonge,jonge WEER zo'n user met een grote bek. Man, wie denk je dat je bent.
Wij mogen toch wel bepalen, waarover we het willen hebben. Mocht het je niet zinnen dan heb je helemaal rechtsboven het venster, zo'n mooi kruisje, waar je op kunt klikken. Je bent niet verplicht om dit forum door te lezen, of anders stond wel "moderator" achter je naam.

En trouwens nu we over off-topic hebben, jouw post hierboven is ook zeer offtopic, wat zeer ongewenst is, [sub]die van mij trouwens ook. [/sub]

› reageer

En toch wil ik offtopic nog even wat informatie geven.
Als je belt met het 0800 nummer kan er NIEMAND jou kosten in rekening brengen. Dit staat in strijd met de wet.
Ik bel al zo lang als het betaalde nummer van de orange klantenservice er is met 0800-0550 en nog nooit een cent hiervoor betaald.

› reageer

Dit topic gaat dicht, er is inmiddels teveel offtopic gepost en ik ga niet alles bijwerken om speculatienieuws te "redden". Tegen de tijd dat er meer nieuws/concrete feiten zijn maakt iemand maar weer een topic aan.

Overigens mag het allemaal wel wat vriendelijker dingen als "user met een grote bek" e.d. zijn niet gewenst!

Dicht.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Dit onderwerp is gesloten. Reageren is niet meer mogelijk.