Telfort is verkocht

ik wil ook best op een andere manier rijk worden. maar dit is zeker een easy way.

› reageer

Telfort heeft een nieuwe eigenaar. Ondernemer Marcel Boekhorn, die onder
meer Ouwehands Dierenpark in Rhenen in handen heeft en de grote geldschieter
is van de Nijmeegse voetbalclub NEC, krijgt 52 procent van de aandelen van
de Nederlandse aanbieder van mobiele telefonie. Dat heeft Telfort gisteren
laten weten. Wat Boekhoorn betaalt, werd niet bekend gemaakt. Alleen dat hij
het bedrag in contanten betaalt. Met het meerderheidsbelang wil Boekhoorn
Telfort `verder uitbouwen`. Telforts topman Ton aan de Stegge is `zeer
tevreden`.

› reageer

Nu maar hopen dat hij net zoveel verstand heeft van belbundels als van olifanten...

› reageer

ik ben opzich alleen benieuwd hoeveel winst greenfeld heeft gemaakt!

› reageer

Wordt er nu nieuwe beleid gevoerd? Ben ook benieuwd wat het gekost heeft. Het betekent wel dat Telfort nu in het geld zwemt. Wordt daardoor de beltarieven nog goedkoper?

› reageer

AMSTERDAM (ANP) - Telfort heeft een nieuwe eigenaar. Ondernemer Marcel Boekhoorn krijgt 52 procent van de aandelen van de Nederlandse aanbieder van mobiele telefonie in handen. Dat heeft Telfort vrijdag laten weten. Wat Boekhoorn betaalt, werd niet bekendgemaakt. Alleen dat hij het bedrag in contanten betaalt.

De investeringsmaatschappij Greenfield Capital Partners kocht het telecombedrijf vorig jaar april voor 25 miljoen euro van het Britse mm02. Dat had Telfort ten tijde van de internethype als 02 in de boeken staan voor meer dan 2 miljard euro. De investeringsmaatschappij behoudt het overgrote deel van de rest van de stukken. De NMa, de mededingingsautoriteit, moet de transactie nog goedkeuren.

Marcel Boekhoorn is een rijke ondernemer. Met een vermogen van 275 miljoen euro, aldus Quote, staat hij op de 54e plaats in de Top-500-lijst van dit zakenblad. Hij is landelijk bekend geworden door Ouwehands Dierenpark in Rhenen te kopen.
Met het meerderheidsbelang wil Boekhoorn Telfort "verder uitbouwen". Volgens hem is "het toekomstperspectief van de telecomaanbieder goed, staat het merk als een huis en is de kwaliteit van het team uitzonderlijk".
Telforts topman Ton aan de Stegge zei zeer tevreden te zijn met de nieuwe grootaandeelhouder. "Daarmee is de continuïteit van een zelfstandig Telfort gegarandeerd."
Het afgelopen boekjaar maakte de voormalige dochter van mm02 een nettowinst van ruim 30 miljoen euro en steeg het aantal klanten tot 1,7 miljoen.

op het nec forum www.nec-nijmegen.tk is hier ook een discussie over; ze denken aan een mogelijke nieuwe hoofdsponsor

› reageer

Deze man weet wel wat zaken doen is! Hij nog niet lang geleden een aantal bedrijven die hij opgekocht had samengebracht in de NovaXXess groep. Dit voorjaar heeft hij dit nog verkocht aan Easynet. Even voor de duidelijkheid: Novaxxess deed vaste telefonie, internet Access, Hosting en VPN`s. Alles voor de zakelijke markt. Ik ken mensen die hij in het verleden om zich heen heeft verzameld en weet zeker dat hij zal slagen.

› reageer

Misschien komen er mooie aanbiedingen voor de seizoenkaarthouders van
Tot nu toe is gebleken dat alles wat Boekhoorn aanraakt in goud verandert. Als Jan Sloot niet overleden was, zou hij 1 van de rijkste mensen ter wereld zijn.

› reageer

Nieuwe eigenaar Telfort kiest toch voor umts
Maandag, 18 oktober 2004 - Investeerder Marcel Boekhoorn heeft zich voor tweehonderd miljoen euro ingekocht bij het mobiele-telefoniebedrijf Telfort.

Boekhoorn heeft door zijn investering een meerderheidsbelang van 52 procent in de telco gekregen en heeft dus feitelijk de touwtjes in handen.

Het Naardense Greenfield Capital Partners, dat Telfort in april vorig jaar overnam van het Britse mmO2, verdient zijn investering van 25 miljoen euro hiermee ruimschoots terug.

De nieuwe aandeelhouder wil Telforts umts-licentie wel te gelde maken, zo schrijft Het Financieele Dagblad zaterdag. Hoewel Telfort een vergunning heeft, zette topman Ton aan de Stegge de plannen voor derde generatie mobiele telefonie eerder dit jaar in de ijskast.

Boekhoorn lijkt deze er inmiddels al weer uit te hebben gehaald, want naar verluidt zou Telfort al gesprekken voeren met de Chinese hardwareleverancier Huawei om het umts-netwerk uit te kunnen rollen.

Boekhoorn werd bekend als de man die internetaanbieder Novaxess in 2002 van de ondergang redde door het bedrijf over te nemen. Begin dit jaar verkocht Boekhoorn het internetbedrijf voor ruim 38 miljoen euro door aan het Britse Easynet.

bron, webwereld.nl

› reageer

Hij zal wel balen. Marcel Boekhoorn heeft eerder dit jaar tijdens een lazing al laten weten dat hij Telfort aangeboden had gekregen door MM02. Hij baalde er van dat hij het toen niet had gekocht omdat hij het te druk had. Heeft hem waarschijnlijk een paar lieve miljoentjes gekost dat hij het belang pas nu heeft genomen en niet toen.

› reageer

Dit is allemaal wel leuk en aardig, maar...

Word de klant er beter van (Zullen de cashbacks van Telfort nog hoger worden, of gaan ze meer in hun netwerk investeren). Of gaat al het geld naar UMTS, en we behouden het huidige telfort. Of zullen de prijzen gaan stijgen, zodat Telfort oninterressant wordt.

Ik vind het niet slim van Telfort om een UMTS-net te beginnen. Wat moet een klein landje als Nederland nou, met 5 UMTS-netten, 5 GSM-netten zijn al te veel, laat staan 5 voor UMTS.

› reageer

ik heb geen id of dit hiermee iets te maken heb...maar het zou natuurlijk kunnen. let op

vandaag in de spits/metro zag ik een gele advertentie van www.dewaanzinnabij.nl

volgens mij staat de website op naam van Eperium BV. check

Deze werken samen volgens hun website samen met telfort (ook tfortelecom trouwens).

heel misschien iets?

› reageer

Dat is nou een slimme manier van zaken doen!
Bedrijf kopen voor weinig, voor meer klanten zorgen, winst maken, en meteen weer verkopen.
Zo wil ik ook wel rijk worden...

› reageer

ik wil ook best op een andere manier rijk worden. maar dit is zeker een easy way.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.