EasyJet komt op de NL telecommarkt met EasyMobile

Aangezien 2/3 van de telecommarkt preP is (ik snap t ook niet...), Is er nog best wel een mogelijkheid Ik snap het wel!
Die goedkope sim only abo's van 2,50 moeten toch ergens van betaald worden?

› reageer

In het nieuws van 14:00 uur op Radio 538 hoorde ik dat de oprichter van EasyJet binnen afzienbare tijd met EasyMobile op de Nederlandse markt wil komen. EasyMobile zou onder de prijzen van alle bestaande operators gaan zitten.

Ik vind dit wel interessant, echt meer nieuws kan ik er niet over vinden. Zou hij dan ook een eigen netwerk willen laten aanleggen of weer zo'n reseller van Telfort/KPN etc... ?!

› reageer

Hoogstwaarschijnlijk Telfort reseller met aanbiedingen ala premiumbell oid.

› reageer

Ik denk niet dat ze een eigen netwerk beginnen, er zijn in nederland namelijk 5 vergunningen uitgegeven voor gsm netwerken, dus er komt niet nog een 6e netwerk bij het kan haast niet anders dat ze over een ander netwerk gaan...

› reageer

Zou hij het Telfort netwrk hebben gekocht

Dan kunnen die andere aanbieders op het zelfde netwerk wel inpakken.

› reageer

Nee, niet gekocht, maar gewoon zoals Tele2 of AH e.d. als reseller op het Telfort netwerk.

› reageer

Telfort stond toch pas te koop

› reageer

Ja, maar Telfort is inmiddels al verkocht (klik).

› reageer

www.easymobile.com

› reageer

Toch jammer dat ze dan www.easymobile.nl nog niet geregistreerd hebben..

› reageer

Ik denk dat ze met Orange gaan samenwerken! Kijk eens op de Engelse site, ze hebben een overleg gehad met Orange France.

Verder is easymobile.nl wel geregistreerd, alleen dan door Belcompany.... Zou het net zo iets worden als Qick.

› reageer

Qua kleuren passen ze wel bij elkaar Easyjet en Orange

› reageer

Wil ik de domein gaan registreren, is hij weg zoals gewoonlijk :-(

› reageer

Is al sinds 4 maart 2004 geregistreerd door Belcompany

› reageer

Wil ik de domein gaan registreren, is hij weg zoals gewoonlijk :-(

Dat had ik natuurlijk al gecontroleerd voor ik dit bericht plaatste

› reageer

Dat gesprek met Orange ging over het feit dat Orange een rechtzaak wilde aanspannen om het gebruik van oranje als kleur door EasyMobile te verbieden. In de Telegraaf stond dat Nederland het eerste land wordt waar EasyMobile komt. Ik denk op het netwerk van Telfort of Orange. Dat zijn de enige 2 die openstaan voor MVNO's.

› reageer

Ja das wel lullig dan als ze beide oranje kleur hebben. Wel beetje overbodig nog een provider in NL ookal heeft ie geen eigen netwerk.

› reageer

Niet overbodig. Concurrentie is altijd goed. En dan vooral voor de consument.

› reageer

Concurrentie is goed ja, maar overzichtelijkheid ook. Een steeds verder groeiend aantal aabieders komt dat laatste niet echt ten goede lijkt me. Naar mijn idee zijn dit soort initiatieven alleen goed als de betreffende aanbieder een heel specifieke markt bedient (zoals ID&T Mobile bijvoorbeeld).

› reageer

We hebben toch TV voor de overzichtelijkheid?

› reageer

Easymobile komt zeer waarschijnlijk op het Telfort-netwerk.

Vandaag stond er een artikel in de krant (BNdeStem) over Easymobile. Stelios (de man achter de EASY-keten) is gesprekken aan het voeren met Telfort. Easymobile zal goedkope tarieven hanteren, ze zullen geen eigen winkels hebben, en simkaarten, beltegoed enz. zal alleen maar te koop zijn via internet.

› reageer

En is al bekend of ze ook abonnementen met belbundels zullen aanbieden of wordt het weer alleen maar prepaid??

› reageer

Ja oke zoals ID&T richt zich dan op specifieke markt, maar hoeveel klanten zullen ze hebben? Niet veel denk ik... En bijv waarom zou je Qick nemen ipv Telfort Prepaid? Verschillen zijn zo minimaal! Nagoed ze proberen maar. Wel iets voor Telfort dat ze dan EasyMobile op hun netwerk laten, slim dat simkaarten enzo via internet gaan. Maar ik ben benieuwd of het echt zo goedkoop is, want nu hebben we al goede sim only aanbiedingen bijv.

› reageer

Moet je eens bij de whois kijken. Onze grote vriend BelCompany heeft de domeinnaam geclaimed. Check deze link maar.

https://bestel.hosting.nl/inc/whoisrec.inc.asp?domein=easymobile.nl

› reageer

EasyMobile staat live !!

Wel leuke aanbiedingen met Vodafone.......

› reageer

zwaar mukke site voor zo'n groot bedrijf

› reageer

= zelfde als www.telefoonkopen.nl zo te zien

› reageer

same shit, different color.

wat een gare site zeg... dat ken zelfs ik beter!

› reageer

Waar is die website van Easymobile dan? Waar kan je de tarieven zien?

› reageer

Probeer www.easymobile.nl eens?

Het lijkt wel heel erg fake man, precies t zelfde als die andere site idd.

› reageer

ze gaan nu van de zomer komen via Telfort, zie artikel webwereld.nl.

› reageer

Ben erg benieuwd naar de tarieven e.d.

› reageer

Misschien overbodig, maar het gaat volgens mij om de .com site, niet .nl.

De .nl is niet van Easymobile, maar heeft een andere eigenaar, kijk maar eens bij nic.nl. Ze zitten wel in dezelfde branche ;-)

› reageer

Klik hier

› reageer

.com dus.

› reageer

De .nl is niet van Easymobile, maar heeft een andere eigenaarSinds eind mei is www.easymobile.nl van Telfort, kijk hier maar!

› reageer

Zowaar, ze zijn sinds 30 mei inderdaad eigenaar geworden. Ben toch benieuwd wie van ons dat van te voren wist....

› reageer

Waar blijft Easymobile nou? Zij zouden toch deze zomer van start gaan? Ondertussen is trouwens ook de start in Duitsland aangekondigd. "Der Gründer und Chef der Firmengruppe, Stelios Haji-Ioannou, kündigte im Tagesspiegel an, dass das Tochterunternehmen Easymobile nach dem Großbritannien-Start im März in absehbarer Zukunft auch in Deutschland vertreten sein werde". Ook dus onduidelijk wanneer.

› reageer

ze gaan op het telfort netwerk..

en ze gaan niet met orange samenwerken ze hebben namelijk een conflict over het gebruik van de kleur oranje... zie onderstaand

Operator Orange heeft het recht op het gebruik van de kleur oranje Pantone 151 sinds 1994 vastgelegd in het Britse merkenrecht.

EasyMobile.com gaat vanaf december de strijd aan met Britse operators en wil ook de kleur oranje gebruiken. Sinds november 2003 heeft de EasyGroup het gebruik van oranje Pantone 21 vastgelegd. Deze oranjekleur is nagenoeg gelijk aan Pantone 151.

Volgens de EasyGroup hebben zij het alleenrecht op de oranjekleur en zijn bereid dat recht tot in de hoogste rechtszaal aan te tonen. Orange heeft nog geen officiële reactie gegeven.

› reageer

Gelukkig hebben Telfort en T-Mobile de markt al verneukt met bundels van 2,50 per maand. Easymobile kan wat dat betreft amper voldoen aan de aankondiging die ze destijds hebben gedaan dat ze onder de prijzen van bestaande aanbieders zouden gaan zitten.

In de UK is er amper groei. Er is geen interesse voor de EASY groep.
Eenmaal gevlogen met Easyjet en je vliegt er nooit meer mee
Stewardess met een vuilniszak door het gangpad... t moet niet gekker worden.

› reageer

Haha bij martinair hadden we dat ook
Maar idd nu die goedkope sim only abo´s erzijn, valt er weinig te concurreren. En er zijn al zoveel aanbieders.... Ze zijn gewoon veel te laat.

› reageer

Aangezien 2/3 van de telecommarkt preP is (ik snap t ook niet...), Is er nog best wel een mogelijkheid.

In Engeland hanteren ze vlakke tarieven van omgerekend 7,4 ct per sms en 22,2 ct per minuut. Daarmee zouden ze in NL ook aan de lage kant van het PP segment zitten. Sterker nog ze zouden de laagste vlakke minuutprijs hebben.

› reageer

Aangezien 2/3 van de telecommarkt preP is (ik snap t ook niet...), Is er nog best wel een mogelijkheid Ik snap het wel!
Die goedkope sim only abo's van 2,50 moeten toch ergens van betaald worden?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.