Vodafone weert gestolen telefoons van netwerk

Men kan inderdaad beter een Nokia stelen. Op die manier helpt de dief de oude eigenaar een handje, aangezien deze nu eindelijk een fatsoenlijk merk telefoon kan gaan kopen

› reageer

Artikel webwereld.nl

interessante ontwikkeling lijkt mij!

› reageer

Nu nog zo snel mogelijk "ingebakken" imei codes en alle andere netwerken moeten ook gaan mee helpen aan het project anders heeft het geen zin.

› reageer

Volgens mij heeft het bar weinig zin om Imei nr's in de toestel software te zetten. Aangezien deze zeer eenvoudig "geflasht" kan worden. Ik denk dat er nooit echt een concrete oplossing komt tegen diefstal van telefoontjes. Behalve mischien geen telefoon meer kopen

› reageer

Het is wel weer een extra obstakel voor de standaard junk die niet eens weet hoe je naar de volgende regel gaat op een PC.

› reageer

Nee ok, maar de professionele bendes weten heel goed hoe ze IMEI kunnen flashen, maar misschien is er iets te bedenken waardoor de IMEI op de printplaat zit ingebakken, zodat het gewoon te duur is om daarmee te gaan prutsen, zodat het de moeite voor de dieven niet meer loont.

› reageer

Autoradio die in de BMW hier thuis zit is gekoppeld aan de auto. Het chassi-nr staat in de radio geprogrammeerd en dat is niet te wijzigen middels flashen. Het is vast 'n begin wat ze doen diefstal van gsm's komt nou eenmaal vaak voor (helaas). Een goed begin is 't halve werk he

› reageer

Kan ook meteen de premie voor de verzekering voor een mobieltje naar beneden. Valse aangiftes leiden dan tot blokering van het toestel waardoor deze onverkoopbaar wordt.

Nare bijkomstigheid is echter wel dat het uitkijken wordt bij de aanschaf van een tweedehands mobieltje dat je via een marktplaats.nl te goeder trouw koopt. Deze kan dus na een aangifte ook ineens niet meer werken omdat de verkoper via de verzekering wil cashen.

Er zullen dus goede voorwaarden moeten gelden voordat er geblocked kan worden.

› reageer

Alle beetjes helpen en niet iedereen heeft een Nokia model waarvan de Imei snel te veranderen is. De meest recente toestellen zijn als het goed is al moeilijker en bendes zullen niet voor elk toestel Imei verander software hebben neem ik aan, aangezien ze voor het snelle geld gaan (dus vooral spullen voor Nokia denk ik)

Daarbij exporteren de grotere bendes de toestellen vermoedelijk binnen korte tijd. In een reportage over de UK werden 2 toestellen geroofd. Via de ingebouwde zender was 1 toestel te peilen bij een engelsman. Het tweede toestel was binnen enkele uren al naar Afrika onderweg.

› reageer

@Plau

Weet de junk die je ruit inslaat ook dat je radio onverkoopbaar is? Of moet hij daarvoor eerst de kleine lettertjes op het stickertje op diezelfde ruit lezen?

@Koen

Waarom zouden "ze" vooral voor Nokia's gaan? Ik denk dat als de obstakels maar hoog genoeg zijn "ze" liever over gaan op de pda-handel bijvoorbeeld.

› reageer

"ze" gaan voor Nokia's omdat de meeste mensen een Nokia op zak hebben (dus als er een toestel geroofd wordt zal men al snel een Nokia te pakken hebben) en de software om aan Nokia's te rommelen wijd verbreid is en omdat Nokia's ook nog eens erg goed verkocht kunnen worden tegen betere prijzen dan andere merken

› reageer

Ik zou ook eerder een Nokia stelen :

Al die andere merken:

› reageer

Men kan inderdaad beter een Nokia stelen. Op die manier helpt de dief de oude eigenaar een handje, aangezien deze nu eindelijk een fatsoenlijk merk telefoon kan gaan kopen

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.