T-Mobile Nederland moet bezuinigen

@roeltje
gewoon drie of vier kopietjes van de brief aan elkaar plakken, faxen....

› reageer

T-Mobile Nederland moet bezuinigen

Gepubliceerd op donderdag 11 november 2004

(P7) De mobiele telecomaanbieder T-Mobile ziet de groei afvlakken en begint in vijf Europese landen, waaronder Nederland, met bezuinigingen.
Dat zei René Obermann, directeur van T-Mobile International, zojuist bij de toelichting op de vanochtend gepresenteerde kwartaalcijfers. T-Mobile wil gerichter groeien, begint het kostenbesparingsprogramma 'Save for Growth' en paste zijn beleid voor telefoonsubsidies aan. 'Save for Growth' wordt uitgevoerd in Duitsland, Engeland, Nederland, Oostenrijk en Tsjechië.

In de laatste drie maanden won T-Mobile netto slechts 29.000 nieuwe klanten, wat het totaal op 2,3 miljoen brengt. Ten opzichte van vorig jaar groeide het klantenbestand met 413.000, dat is 22 procent.

Vergeleken met vorig jaar groeide de kwartaalomzet van T-Mobile Nederland met 20 procent tot 270 miljoen euro.

De Nederlandse winst voor belasting, afschrijvingen en rente kwam uit op 55 miljoen. Vorig jaar was dat nog 9 miljoen euro. Nettocijfers presenteert het internationale hoofdkantoor niet voor de afzonderlijke landen, enkel kerncijfers.

De gemiddelde omzet per Nederlandse gebruiker per maand kwam uit op 36 euro, een daling van 2 euro ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Internationaal gezien won T-Mobile in de afgelopen drie maanden 1,6 miljoen klanten. Dat bracht het totaal op 67,2 miljoen. Het merendeel van de klantenaanwas schrijft Obermann toe aan het Amerikaanse filiaal. Vergeleken met het derde kwartaal in 2003 groeide T-Mobile internationaal met 16,6 procent.

De nettowinst verdubbelde tot 651 miljoen euro bij een omzetstijging van 9,4 procent. De internationale verkopen kwamen uit op 6,5 miljard euro.

› reageer

vind ik niet zo raar.
T-mobile heeft de laatste tijd weinig acties.

Je kan ook zeggen de klanten die ze hebben genereren tenminste
echt omzet.

› reageer

Nog minder ? Ze hebben zich al de markt uit geprijst... inmiddels net zo duur als Vodafone, nu het imago en de service nog aanpassen, dan maken ze misschien nog een kleine kans.

› reageer

Nou valt toch niet tegen hoe ze het doen? Ze groeien wel hard, eerst hadden ze veel minder klanten. Service en diensten zijn niet echt onderscheidend, maar denk dat ze veel relax 150 2jr abo verkopen. Veel toestellen zie je in de folders icm dat abo. T for Telecom ofzo heeft veel T-mobile.
Qua prijs zijn ze idd een beetje aan de hoge kant geraakt.

Orange groeit dan bijv veel minder hard, maarja de groei zegt nie alles nee. Telfort heeft iets meer dan 2 miljoen en Orange 1.54 volgens de sites. Dus toch een behoorlijk verschil!

› reageer

Orange heeft het vorige kwartaal 100.000 nieuwe klanten gekregen, T-Mobile 'slechts' 39.000, terwijl ze tot voor dat kwartaal altijd veel harder groeiden. Overigens heeft T-Mobile in het afgelopen jaar (september - september) 413.000 nieuwe klanten gekregen, Orange 504.000. Orange is pas na de launch gaan groeien, in de Dutchtone-tijd nam het aantal klanten zelfs af. T-Mobile groeide dus al tijdens de Ben-tijd harder en dat vlakt nu (enorm) af ondanks de enorme toestelkortingen en marketingacties. Alles wat ze daarin investeren moet natuurlijk wel terug verdiend worden en dat lukt niet met maar 39.000 nieuwe klanten.

› reageer

Ja dat is waar inderdaad, maar T-mobile is toch ook hard gaan groeien sinds de rebanding? Vandaar dit ik de indruk kreeg dat T-mobile het beter heeft aangepakt. Dat zwakt nu af inderdaad. Orange maakt wel veel minder reclame inderdaad, en ookal verkoopt t-for telecom ze nu wel, de adv. in hun folders zijn ook meestal maar 2 ofzo. Dat schiet ook niet op, maarja dat moet TFT zelf weten...

› reageer

Ja, T-Mobile groeide ook hard na de rebranding maar ook al tijdens Ben. Omdat zij eerder zijn gaan groeien hebben ze dus een 'voorsprong' die nu lijkt af te vlakken. Ze halen wel mensen binnen maar volgens mij vertrekken ze weer massaal bij T-Mobile door de enorm hoge toestelprijzen bij verlengen.

› reageer

Ja dat laatste is echt iets wat ze verkeerd doen. (laat ze maar even bij orange komen kijken, daar is er meestal geen verschil. maarja daar weet jij alles van :-P) Bij sommige webwinkels is een cashback vergoeding zelfs hoger bij verlengen dan nieuw abo! Maarja ik geef de TM geen ongelijk, als je wilt verlengen en je mag gelijk paar honder euro lappen oid, dan denk je ook *daaag" naja zo blijf je lekker switchen van provider naar provider

› reageer

Maar orange heeft natuurlijk weer veel prepaid simmetjes meegeteld in zijn klanten aantal.
Prepaid simmetjes van orange verlopen niet..
Ik heb het afgelopen jaar ook wel wat prepaid simmetjes van orange verbrast.
Bijna iedereen die zn abonnement opzegt, laat het omzetten in prepaid, en daar wordt dan verder niet veel meer mee gedaan....
Ik vind die getallen altijd zomaar half vergelijkend.

› reageer

Ja je hebt gelijk, voor het klantenbestand is t eigenlijk niet echt goed dat die kaartjes niet verlopen. Als de voorwaarden er over paar jaar nog niet zijn, dan tellen ze duizenden klanten die er niet meer zijn...

› reageer

Ik vind het een beetje gek dat men het zo belangrijk vind hoeveel klanten een provider heeft. Het is toch veel belangrijker dat er geld wordt verdient in plaats van marktaandeel.

Ik ben benieuwd of ze bij T-Mobile een beetje creatief zijn met bezuinigen, waarschijnlijk gooien ze er een hoop mensen uit en worden de toestelkortingen een stuk lager.

› reageer

Ja das waar, maar een beetje behoorlijk marktaandeel is wel belangrijk. Maarja winst maken lijkt me belangrijker. Zou T-Mobile er beter voorstaan dan Orange?

› reageer

Tja, slechte acties in combinatie met hoge tarieven...daar maak je geen vrienden mee, zeker niet als je ook nog eens NIET het beste netwerk van Nederland hebt (m.a.w. KPN kan het zich beter veroorloven arrogant te zijn dan T-Mobile)

› reageer

Over het aantal klanten ivm die prepaid-simmetjes. Ik heb dat ooit nagevraagd hoe ze dat nou tellen omdat het een nogal vertekend beeld geeft en daarop kwam het antwoord dat hoewel die simmetjes niet verlopen ze na een aantal maanden zonder gebruik niet meer als actieve klanten geteld worden. Pas op het moment dat ze weer in gebruik genomen worden, worden deze klanten weer meegeteld.

› reageer

Oh dat is dan wel eerlijk idd als ze alleen de actieve klanten meetellen. Anders is het toch lastig vergelijken.

› reageer

volgens mij heeft T-mobile haar beleid inderdaad gewijzigd.Voorheen kreeg ik na onenigheid met T-mobile een incassoburo op mijn dak gestuurd ( ik heb echter nimmer 1 eurocent aan hen gedoneerd )
Afgelopen zaterdag kreeg ik EEN BOS BLOEMEN MET EEN EXCUUSBRIEF VAN DE KANTENSERVICE. Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt? Vond dit erg positief, goedzo T-mobile !! zo kan het dus ook!!

› reageer

haha das nog eens leuk. Dan gaan ze het druk krijgen, ze hebben zkr dit topic gelezen :-P

› reageer

Telfort heeft het aantal geteld ook met de Debitel bellers.

T-Mobile NL heeft de zekerheid van een sterk moederbedrijf. Orange NL heeft dat niet. Daar worden nog eisen gesteld dat als ze voor 2005/2006 niet een bepaald aantal klanten hebben, ze dan de handen afdoen van Orange NL.

Orange moet diep door de knieen en door het stof (zie bv onbeperkte houdbaarheid bel min + actie gratis smsen) om enigzins grip te houden op het klantenbestand.

› reageer

Voor zo ver ik weet is T-Mobile van Deutche Telecom, en Orange-NL valt onder Orange, wat van France Telecom is... waarop baseer jij dat Orange geen sterk moederbedrijf heeft?

› reageer

volgens mij heeft T-mobile haar beleid inderdaad gewijzigd.Voorheen kreeg ik na onenigheid met T-mobile een incassoburo op mijn dak gestuurd ( ik heb echter nimmer 1 eurocent aan hen gedoneerd )
Afgelopen zaterdag kreeg ik EEN BOS BLOEMEN MET EEN EXCUUSBRIEF VAN DE KANTENSERVICE. Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt? Vond dit erg positief, goedzo T-mobile !! zo kan het dus ook!!

mijn moeder had problemen met het versturen van mms omdat er op haar adres slechte gprs dekking was. Wij hadden van alles geprobeerd maar kwamen er niet uit samen met t mobile. naar aanleiding van deze problemen een grote bos met bloemen. damn dat is pas service_/-\o_

› reageer

Zeker groot ingekocht, ze hebben wat goed te maken Leuk dat ze zoiets doen!

› reageer

ik kan al twee jaar thuis niet bellen nog nooit bloemen gezien

› reageer

T-Mobile draait momenteel een test rond klanttevredenheid en dekking via de Klantenservice. Bellen naar de klantenservice,nog eens klagen en een onderzoek in laten stellen kan momenteel bijzonder voordelig uitpakken. Tis maar een tip...

› reageer

@JVD: Heb niet gezegd dat Orange (France Telekom) niet sterk zou zijn... lees mijn reactie nog eens.

France Telekom heeft eisen gesteld aan Orange NL. Als ze daar aan niet voldoen, zal Orange NL niet meer Orange NL zijn.

› reageer

Ja was toch zo dat ze 20% marktaandeel moesten krijgen in 2005? Dat gaat ze niet lukken dan. Lijkt me erg jammer, ze moeten es wat meer reclame maken!

› reageer

15 november schreef ik hier dat ik een bos bloemen had gekregen van T-mobile, echter enkele dagen geleden weer een berichtje van T-mobile incasso, of ik ff wil wil betalen.........zucht....DAAR had ik dus een klachtenbrief over geschreven......word hier echt heeeeel erg moe van, ze hebben dus niks geleerd bij T-mobile.....

› reageer

Waar is toch die Deutsche punktlichkeit gebleven?

› reageer

@roeltje
gewoon drie of vier kopietjes van de brief aan elkaar plakken, faxen....

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.