Fors verlies voor vodafone

Ohkee, ja dat maakt idd wel uit. bedankt voor de tip

› reageer

LONDEN - De grootste aanbieder van mobiele telefonie ter wereld, het Britse Vodafone, blijft dik in de verliezen.

De onderneming maakte dinsdag bekend dat het verlies in de eerste helft van het op 1 april begonnen boekjaar 3,2 miljard pond sterling (4,58 miljard euro) heeft bedragen.

Het bedrag is wel lager dan de 4,25 miljard pond die Vodafone in de eerste zes maanden van het vorige boekjaar verloor. Ook is het kleiner dan analisten hadden verwacht. Het telecomconcern verdubbelt wel zijn halfjaardividend tot 1,91 pence per aandeel.

Door de verkoop van de vaste telefonie in Japan zakte de omzet iets, van 16,9 miljard tot 16,8 miljard pond (24 miljard euro).

De koersstijging van het aandeel Vodafone is dit jaar achtergebleven bij de koersontwikkeling van de concurrentie. Vodafone kondigde aan meer eigen aandelen te zullen terugkopen om de koers op te krikken. In plaats van de eerder genoemde 3 miljard pond trekt het concern daar nu 4 miljard pond (5,72 miljard euro) voor uit.

van nu.nl

› reageer

LONDEN - De grootste aanbieder van mobiele telefonie ter wereld, het Britse Vodafone, blijft dik in de verliezen.

OT Ik dacht dat China Mobile de grootste mobiele provider ter wereld was? Het is maar net wat je onder grootste verstaat natuurlijk.

› reageer

leuk he die umts licenties, umts masten bouwen sponsering van grote sporten (F1). kost klauwen vol met geld

› reageer

Nou ik ben benieuwd wie de volgende is met bezuinigingen. Eerst T-Mobile die flink moet bezuinigen en nu Vodafone dat een behoorlijk teleurstellend resultaat boekt. Is er uberhaupt wel geld te verdienen in de telecom? Misschien moeten ze eens wat minder weggeven.

› reageer

Ik begrijp dit ook niet. Die bonussen die ze verstrekken aan winkeliers bij verkoop van een abo die zijn toch gigantisch...hoe wil je daar nog winst mee draaien?

› reageer

Ik heb vaag iets ooit gehoord (jaja ) dat Vodafone op haar GSM-netwerk een vrij lange afschrijvingstermijn (van tientallen jaren) had, maar door de komst van UMTS deze aanzienlijk is verkort. DAT heeft Vodafone ook heel wat gekost (boekhoudtechnisch gezien dan).
Iemand die mijn verhaal verder kan nuanceren/weerleggen en mij vertellen dat ik wel of niet heb gedroomd.

› reageer

Vandaag nieuw op webwereld:

Verlies en dalende omzet voor Vodafone

13:38 uur - Vodafone heeft zijn omzet over het eerste half jaar licht zien afnemen van 16,9 miljard pond naar 16,8 miljard pond, zo heeft de Britse telco dinsdag bekendgemaakt. Het verlies kwam uit op 3,2 miljard pond, een direct gevolg van een eenmalige last van 7,3 miljard pond. Positief is Vodafone over het aantal nieuwe klanten. Dit nam met 17 procent toe tot bijna 147 miljoen. Voor het volgende fiscale jaar (dat voor Vodafone tot maart 2006 loopt) verwacht Vodafone een groei in omzet en in klanten van tegen de 10 procent, mede als gevolg van nieuwe umts-diensten. (LV)

› reageer

Verliezen bij veel Telecombedrijven zijn boekhoudkundig. Voornamelijk de grote afschrijvingen op netwerken zijn hier schuldig aan (UMTS etc).
Operationeel resultaat is meestal wel positief, net als EBITDA (winst voor verwerking rente, belastingen, afschrijvingen en amortisatie).

› reageer

Er stond in persbericht dat ze een organische groei hadden van ca. 83000 klanten in de laatste 3 maanden. Weet iemand wat in dit verband "organische groei" dat inhoud? Is dat soms incl de opzeggers ofzo?

› reageer

Organische groei: groei door bestaande bedrijfsonderdelen.
Dit in tegenstelling tot groei door overnames.

› reageer

Ohkee, ja dat maakt idd wel uit. bedankt voor de tip

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.