KPN vastnet verlaagt tarief naar mobiel

Vervelend is dat KPN voordeel heeft omdat KPN zelf kan zien wie bij welke CPS provider zit en precies die mensen kan bellen die "benadeel" worden.
Iets met oneerlijke concurrentie enzo

› reageer

KPN verlaagt tarief vast-mobiel
14:53 uur - Per 1 december gaan de tarieven voor het bellen van een vaste telefoon naar een mobiele telefoon met gemiddeld 13,5 procent per minuut omlaag. De telefonieaanbieders verlagen de tarieven onder druk van de OPTA en de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa). Op 1 januari gingen de tarieven al eens met 20 procent omlaag, op 1 december volgend jaar daalt het tarief nog eens 11 procent. Het starttarief blijft ongewijzigd. (MR)

Bron: webwereld.nl

› reageer

volgend jaar december duurt nog wel eeerg lang.

› reageer

Die 1 december volgend jaar is een extra daling die al wordt aangekondigd. Ook 1 december aanstaande komt er een daling.

› reageer

dat ze onderhand dat dure abonnementsgeldje per maand maar eens gaan verlagen, daar heb ik meer aan (en vele anderen met mij)

› reageer

Ja beter het systeem de gebruiker betaalt, ofzo. Heb nu naar Belbudget abo overgezet en bel nu alleen mobiel nog lekker goedkoop.

› reageer

@carlvanloo:
Overgezet? Bedoel je niet stopgezet/opgezegd?

› reageer

Ja bedoelde dat ik Belbasis al had omgezet naar Belbudget, zodat de abokosten van KPN stuk lager zijn. Bel nooit meer met vaste foon, maarja heb t wel nodig ivm ADSL

› reageer

pffff ik snap niet dat KOPPELVERKOOP nog steeds hier mogelijk is.
Je kan bijv. geen losse adsl-abo nemen zonder eerst ook een tel.abo te moeten nemen. Ook voor de kabel-internet is dat zo, ik heb zelf kabelinternet-abo en een verplichte kabeltv-abo, terwijl ik nooit naar die hufterige radio of tv zenders kijk.

Goh wat toevallig ook dat de prijzen van adsl en kabelinternet zo dichtnij elkaar zijn (kartelafspraken!?)

Koppelverkoop is verboden en moeten ze dat maar eens ook hier toepassen! grrrr

› reageer

Je kan wel degelijk ADSL hebben zonder vaste telefoonaansluiting, de kosten hiervoor bedragen ongeveer 7 Euro per maand (dit heb ik eens gezelen op nl.telecom

› reageer

We raken wel erg off-topic.
Deze discussie gaat over de tariefverlaging van KPN.
Voor problemen met koppelverkoop of frustraties over de abonnementen moet je maar een nieuwe thread openen.

› reageer

KPN raakt vanzelf steeds meer klanten vaste telefonie kwijt, dat zien ze zelf ook. Toch is dat nog steeds DE melkkoe van KPN, met gegarandeerde winst. Het is inderdaad slim om je vaste aansluiting naar BelBudget om te zetten (hiermee bespaar je ongeveer 8 euro per maand) maar natuurlijk wel als je veel en goedkopere belminuten hebt via je mobieltje. Trouwens, wat eenpersoonshuishoudens nog met een vaste aansluiting moeten snap ik niet. Een mobieltje is dan veel handiger (heb je altijd bij je). Ok, voor ADSL is het wat lastiger, maar nadat ADSL op je vaste lijn staat kun je gewoon de KPN opzeggen!!

Kortom, de prijzen moeten wel zakken, want de concurentie van mobiele providers (en straks internet-bellen) is hoog. En door dat maar groots en ruim van de voren aan te kondigen lijken ze daar bij KPN heilig, maar de marges zijn en blijven voorlopig natuurlijk enorm.

› reageer

maar nadat ADSL op je vaste lijn staat kun je gewoon de KPN opzeggen!!

Da's kletskoek.

Trouwens, wat eenpersoonshuishoudens nog met een vaste aansluiting moeten snap ik niet

Wellicht om voor een grote groep bereikbaar te zijn? Veel (oudere) mensen bellen nog via de vaste lijn. Ik kan me voorstellen dat mensen bijvoorbeeld hun ouders niet op kosten willen jagen door ze van vast naar mobiel te laten bellen (te meer daar bejaarden van jou maar naar 3 nummers mogen bellen met hun bejaarden GSM)

› reageer

maar nadat ADSL op je vaste lijn staat kun je gewoon de KPN opzeggen!!

Kan me niet voorstellen dat dit klopt,maar zo ja,dan zou dat zeer goed nieuws zijn! Dan zeg ik meteen m'n vaste lijn op.
Wat is de bron waar je dat vandaan hebt,of is het "onzin" c.q. kletskoek
zoals Pinokkio schreef?

› reageer

Het klopt wel, dat je geen telefoonaansluiting meer nodig heb als je adsl hebt.
Je moet alleen een telefoonnummer hebben tijdens de aansluiting en daarna kan die opgeheven worden.
MAAR!! Daarna moet je aan de adsl aanbieder een extra bedrag betalen (weet niet hoeveel), omdat ze dan de telefoonkabel moeten huren van de KPN tussen centrale een je huisaansluiting.
Dus waarschijnlijk ben je net zo duur uit zonder dan telefonisch bereikbaar te zijn, dus wat heeft het voor zin?

Net van de site van BBnet gehaald.

Overstappen

Ik wil overstappen op ADSL, heb ik dan een KPN telefoonlijn nodig?
Ja, als u nog geen ADSL heeft dan is een actieve KPN telefoonlijn met een 10-cijferig telefoonnummer noodzakelijk. Hiermee kunnen wij uw koperlijn terugvinden in de wijkcentrale. Zodra ADSL geactiveerd is, kunt u eventueel de telefoonlijn weer opzeggen. Houd er wel rekening mee dat KPN een minimale contractsperiode van een jaar hanteert. Indien u besluit uw KPN telefoonlijn op te zeggen, berekenen de meeste providers een bijdrage van ca. € 9,- per maand. Dit komt omdat KPN dit bedrag doorberekend aan bbned en bbned vervolgens aan haar providers.

› reageer

Tele 2 heeft nog steeds niks aangekondigd dat ze tarieven gaan verlagen. Het is toch door de OPTA verplicht, of alleen voor KPN?

› reageer

Volgens mij geldt dit alleen voor een vastelijn aansluiting via KPN. Het ontvangen van een gesprek op je gsm is in Nederland gratis. Dit kan doordat de telecom aanbieder van degene die jouw mobiele nummer belt een vergoeding moet betalen aan de mobiele operator die jou gesprek ontvangt. als iemand dus van KPN vastnet naar Vodafone mobiel belt moet KPN een paar cent per minuut aan Vodafone betalen. Als je van Orange mobiel naar Telfort mobiel belt dan betaalt Orange een vergoeding per minuut aan Telfort voor het doorgeven van jouw gesprek.

De vergoedingen die de verschillende operators aan elkaar doorberekenen voor de ontvangen gesprekken zijn verschillend. Tot nu toe rekende KPN mobiel de laagste kosten door aan KPN vastnet en was het bellen van een KPN mobiel vanaf KPN vastelijn dus iets goedkoper dan het bellen van bijvoorbeeld een Orange mobiel vanaf een KPN vastelijn. De OPTA heeft nu slechts alle mobiele operators gedwongen de kosten van ontvangen gesprekken te verlagen. Zodoende kan KPN vastnet nu ook iets lagere tarieven aan jou als klant doorgaan berekenen. De andere operators kunnen dat ook doen maar steken vaak liever de winst in eigen zak en laten hun klanten zo lang mogelijk de volle mep betalen. Als KPN de prijzen verlaagt zal Tele 2 vermoedelijk op termijn dus wel volgen.

De laatste jaren is bellen naar een gsm vanaf een vastelijn dan wel goedkope geworden, maar de mobiele operators hebben dit misgelopen geld dubbel en dwars teruggepakt door bellen vanaf jouw mobiel naar een andere mobiele telefoon duurder te maken. Voor wie dus vooral vanaf zijn gsm naar andere gsm nummers belt is in mijn ogen door die OPTA regels alleen maar slechter af dan een paar jaar terug.(toen er slechts 1 tarief was voor bellen vanaf je gsm naar vastelijn nummers en gsm nummers)

› reageer

http://www.tele2.nl/tarieven/mobiel.html

Tele2 heeft de tarieven ook naar beneden gezet.

› reageer

De tarieven van Pretium en DIS-telecom zijn ook verlaagd.
Maar de goedkoopste blijft toch 1609bellen. Behalve dan de 3 mobiele voordeelnummers bij KPN.

› reageer

KPN heeft wel meteen een grote reclamecampagne losgegooid om de prijsverlaging bekend te maken...

› reageer

Oh kijk Tele2 is goed bezig, 1601 is nu nog relatief duur, maarja das denk ik een kwestie van tijd.

› reageer

De verschillen blijven miniem. Ik had liever gewoon de lage kosten van mobiel naar mobiel gehouden van voorheen, dan hoge kosten van mobiel naar mobiel en een fractie lagere kosten van vast naar mobiel.

› reageer

Hier ben ik dan opnieuw met KPN tarieven.

Ben vorige week gebeld door KPN dat ze de tarieven van vast naar Mobiel (ongeacht het netwerk dat je belt) per 6 maart gaan verlagen naar 17,5 cent per minuut. Hiermee beweren ze de goedkoopste van allemaal te zijn. Ik bel op dit moment via Vocalis (Tell-Me netwerk) tegen een tarief van 18 cent naar KPN mobiel en de andere providers betaal ik iets meer. Iemand hier meer over gehoord?

› reageer

Klinkt hoopgevend...

› reageer

Dat dacht ik inderdaad ook. Ik heb ze aangegeven dat ze het weer om mochten gooien naar KPN, nu bel ik vanaf 6 maart van vast naar mobiel weer gewoon via KPN en de rest gaat over preselect. Dat kunnen ze blijkbaar via de centrale regelen. Ik vond het wel ok.

› reageer

Dat is een smerig trucje van ze

› reageer

Niet alle preselect carriers laten het toe dat je niet ALLE gesprekken via hun doet. Tele2 bijv niet, dan krijg je hogere tarieven omdat je niet alles via hun doet!

› reageer

Het mag dan wel een smerig trucje zijn. Maar ik bespaar er wat centjes mee

› reageer

Vervelend is dat KPN voordeel heeft omdat KPN zelf kan zien wie bij welke CPS provider zit en precies die mensen kan bellen die "benadeel" worden.
Iets met oneerlijke concurrentie enzo

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.