GSM voor kleuters

Voor de liefhebbers: hij is er weer !

MEDEDELING: BCC hervat verkoop Foony

25 februari 2005

BCC hervat verkoop mobiele kindertelefoon

BCC heeft per 26 februari 2005 de verkoop van de Foony, de mobiele telefoon voor kinderen van 4 tot 8 jaar, hervat. Op 13 januari jl. was BCC tijdelijk gestopt met de verkoop van deze mobiele kindertelefoon. Aanleiding hiervoor was de berichtgeving in de media over mogelijke schadelijke gevolgen voor kleine kinderen bij het gebruik van mobiele telefoons.

Naar aanleiding van de uitspraak van de Gezondheidsraad heeft BCC besloten de verkoop van de Foony weer te hervatten. De uitspraak van Gezondheidsraad is dat er geen gezondheidskundige reden is om het gebruik van mobiele telefoons door kinderen boven de twee jaar te beperken.

De Foony is een complete prepaid kindertelefoon in kinderstijl; inclusief prepaid kaart van KPN Telecom, oplader en headset. De Foony kost 69,95. Dit is inclusief een beltegoed van maximaal 32,-. De Foony voldoet aan alle wettelijke voorwaarden.

Voor meer informatie: www.foony.nl

[edit]Ook verkrijgbaar via GoMobile.nl, misschien ook bij andere webshops?[/edit]

› reageer

GSM voor kleuters
door een onzer verslaggevers

WEESP - Voor kinderen van vier tot acht jaar komt er op 29 november een mobiele telefoon op de markt.

Met de Foony kunnen de kleintjes vijf voorgeprogrammeerde nummers bellen. Ook kan het kind gebeld worden door bijvoorbeeld ouders, de buurvrouw of de juf.

De witte of roze telefoon ziet eruit als een beestje en heeft drie knoppen. Het kind kan aan het aantal brandende lampjes zien wie er belt. Volgens woordvoerder Henk Braaksma van Telecom Center Nederland komen er later meer versies van de Foony op de markt, met meer nummers en een beeldscherm.

Bron: Telegraaf.nl

Foto

› reageer

Ik hoorde het net ook op het nieuws op radio 538...het lijkt mij wat overdreven...

@Joeri: je link klopt niet (foto)

› reageer

Ik zag het ja, hoe kan ik dat veranderen?

Je kan overigens ook er met je rechtermuisknop op klikken, copy shortcut, plakken in een nieuw venster en de laatste slash weghalen....

› reageer

Mijn kinderen (3 en 5) hebben allebei een Nokia 3330

Maar deze liggen bij pappa in een la

[edit]
Wel cool .... mij dochter wil deze vast wel hebben
[/edit]

› reageer

Als je dit design aanpast heb je volgens mij ook de ideale "bejaarden"-telefoon.

› reageer

@ Cherek, zo'n soort telefoon is er al voor bejaarden. Maar dan met maar 3 nummers dacht ik. Maar moet je ff zoeken in het forum is een keer langs geweest hier (als ik het goed onthouden heb).

› reageer

Beetje raar dat kleuters 5 nummers mogen bellen en bejaarden maar 3 ...

› reageer

Lijkt me logisch: bejaarden hebben geen pa en ma mee, dat scheelt 2 nummers (even uitgaan van gescheiden ouders, maar dat is tegenwoordig de meerderheid)

› reageer

Lijkt me logisch: bejaarden hebben geen pa en ma meer, dat scheelt 2 nummers (even uitgaan van gescheiden ouders, maar dat is tegenwoordig de meerderheid)

› reageer

@Rick Sonneveld: bejaarden hebben over het algemeen wel meer kinderen dan kleuters en het is niet altijd gezegd dat dit er maar 2 zijn. Kortom: de bejaarden worden gediscrimineerd :

[edit]Je hoeft trouwens maar 1 keer op de button "plaats bericht" te drukken [/edit]

› reageer

Maar bejaarden bellen bijna nooit want dat kost geld.
Niets bejaardendiscriminatie, het is gewoon een feit.
Als ik zeg dat mannen sneller kunnen lopen dan vrouwen is dat dan ook discriminatie, of gewoon een feit?

Weer terug naar het topic:
Ik denk dat er zeker een markt is voor GSM's die maar naar een paar voorgedefinieerde nummers kunnen bellen. Maar misschien dat er al gewone GSM's zijn die dit al kunnen (bv bellen naar voorgeprogrammeerde nummers kan, maar bellen naar andere nummers is afgeschermd met een code).

› reageer

@krijn Je hebt gelijk dat staat hier http://www.telecomvergelijker.nl/thread/5186#post_id=58845
Verder is er de secufone maar die is belachelijk duur waarschijnlijk omdat je er veel mee kan. Dat is volgens mij juist voor de ouderen waarover ik het heb (70+) grotendeels niet bruikbaar.
Het probleem bij Mybell vindt ik dat er een associatie moet worden aangeleerd van de kleuren (rood is pietje etc.) terwijl het makkelijker is om naar links en rechts bladeren te leren tot de naam in het scherm komt (wat volgens mij met die Foony kan, belangrijk is wel de lettergrootte bij een ouderen telefoon).
Bovendien worden de nummers via een centrale beheerd wat volgens mij nogal omslachtig is.

› reageer

@ cherek, jah die secufoon heb ik ook over gehoord en gelezen, mijn opa en oma wonen nog zelfstandig in een groot huis maar mijn opa is nu ergeons rond de 83 en zijn gezondheid is ook niet top meer, mijn oma is ergens eind 70 maar haar gezondheid is ook niet wat je zegt opperbest. Nu willen ze misschien best een mobiele telefoon voor de momenten dat ze het huis uit zijn (boodschappen doen etc.) Maar die secufoon is echt achterlijk duur dus daar wilde mijn oma (en opa) niet aan beginnen.
[Beetje OT]
Ik denk dat voor sommige ouderen (zoals mijn oma die ook gewoon leuk rondsurft op internet en mailt) je best een 3310 kan geven, grote knoppen, grote letters, en het bellen vanuit telefoonboek is even wennen maar dat is ze best te leren.
[Beetje OT]

› reageer

Je moet voor bejaarden de meest ingewikkelde telefoon aanschaffen, dan hebben ze ook wat te doen i.p.v. eindeloos klaverjassen.

Ff zonder gekheid: Een telefoon met alleen een telefoonboek en mogelijkheid voor sms is voldoende, de rest is toch veel te ingewikkeld en daar hebben mensen op die leeftijd vaak erg veel moeite mee.

› reageer

Ik weet niet hoor mijn oma is toch best geintimideerd door haar mobiel. Sms lukt niet, het telefoonboek is lastig en ze vindt het een hele klus om het ding op de lader te zetten, en koopt uit zichzelf geen beltegoed. Denk nu niet dat mijn oma niet zo slim is ofzo, maar blijkbaar is zo'n stukje techniek iets engs als je de 80 voorbij bent. Misschien is zo'n ding vrijwel zonder functies dan toch een oplossing...
Bij die kleutertelefoon zullen de functies waarschijnlijk juist gestript zijn, omdat een kleuter wel binnen 3 minuten door heeft dat hij de hele klas kan mmsen en naar Skippy in Australie en Rocket Boy op Hawaii kan proberen te bellen. Dan lopen de kosten op, en dat vinden de ouders niet zo prettig...

Ik denk trouwens wel dat die kleutertelefoon voordeliger is dan de bejaardenvariant. Dingen voor ouderen zijn vaak extra duur.

› reageer

man, man, man wat een ongelooflijke onzin. Zo'n kind kan nog maar net een woordje zeggen en het krijgt al een telefoon in de klauwen gedouwd! Ik heb vroeger ook nooit zo'n ding nodig gehad hoor. Straks is er een telefoon zodat een ongeboren kind alvast een band met moeder en vader kan opbouwen...

› reageer

Gepost door kbrandjes op 23/11/2004 21:18
... Ik heb vroeger ook nooit zo'n ding nodig gehad hoor.
Nee omdat die vroeger niet bestonden natuurlijk

Vroeger had men ook geen kleuren tv en ook geen auto..en heel vroeger had men geen licht

Maar ben het wel met je eens dat het enigszins overdreven is.

› reageer

Hmmm, de titel deed me denken aan een megaverkoop van 100.000 3310's die nog over waren ofzo

› reageer

<kick>

Voor de kleuters onder ons:

De Foony is exclusief bij BCC verkrijgbaar voor 69,- inclusief 32,- beltegoed (waarvan 25,- na registratie bij Foony (www.foony.nl)) De Foony is 100 uur standby en heeft tot 4 uur spreektijd. Hij is verkrijgbaar in twee verschillende kleuren.

BCC

Ben wel benieuwd of de Foony simlockvrij is ... ik heb al een mailtje gestuurd naar Foony Mijn dochter heeft namelijk een (gratis) Orange-abonnement

› reageer

Straks is er een telefoon zodat een ongeboren kind alvast een band met moeder en vader kan opbouwen...

moeder moet het zonder telefoon doen, maar vader...
tja die moet zorgen dat moeder een telefoon met luidspreker krijgt.

› reageer

Welk netwerk zou erbij zitten. Foony...zou het weer een Telfort-reseller zijn? En welke provider geeft nou €32 beltegoed?

› reageer

Het toestel staat op ook op de site van Debitel met €32,= beltegoed en dezelfde prijs. Hieruit valt te concluderen dat de service provider is Debitel.

› reageer

@ÜberVAU:

Op de website www.foony.nl is het volgende te lezen:
12. Van welk netwerk maakt FOONY gebruik?
Van het KPN Telecom netwerk, dit netwerk zal ervoor zorgen dat de FOONY op de meeste plaatsen in Nederland werkt.

› reageer

De Foony wordt geleverd met een KPN Prepay simkaart, het toestel is echter simlock vrij :

› reageer

BCC staakt verkoop kindermobieltje

Uitgegeven: 13 januari 2005 11:19

SCHIPHOL - De keten van elektronicazaken BCC heeft de verkoop van Foony , een mobieltje voor 4- tot 8-jarigen, in Nederland gestaakt na commotie over gezondheidsrisico's. "Het is nog helemaal niet aangetoond dat mobieltjes schadelijk zijn, maar wij willen toch onze verantwoordelijkheid nemen", zei BCC-directeur Brussel donderdag.

In Groot-Brittannië stelde het hoofd van de Nationale Radiologische Beschermingsraad, Sir William Stewart, eerder deze week dat jonge kinderen uit voorzorg geen mobiele telefoon zouden mogen gebruiken. Volgens onderzoekers hebben kinderen een veel dunnere schedel die de warmtestraling niet weert.

Foony is exclusief te koop bij BCC en de aanbieder van mobiele telefonie Debitel. "We staken de verkoop tijdelijk totdat er meer duidelijkheid is", stelde Brussel namens BCC.

Bron: nu.nl

› reageer

vind ik goed van bcc :

Ze nemen hun verantwoordelijkheid.

› reageer

Ik vind t wel een grappig toestelletje maar wel een beetje overdreven. Ik bedoel als je kind naar de middelbare school gaat dan vind ik t begrijpelijk dat je als ouder zegt hier heb je een mobieltje, maar een kleuterje van 4 of 5 jaar..... maar dat is mijn mening

› reageer

Volwassenen mogen dus wel bloot staan aan deze straling?

› reageer

@dubrock, volwassenen kiezen er zelf voor. Maar het is volgens mij nog steeds niet duidelijk bewezen dat eht schadelijk is.

› reageer

Gezondheidsredenen of niet, ik vind dat kinderen onder de 12 jaar geen mobiele telefoon horen te hebben. Die standaard reden: "Voor als er iets gebeurd" vind ik zo'n onzin, gewoon beter op je kinderen letten en niet techniek op deze manier inschakelen om je verantwoordelijkheid van je af te schuiven.

Het is gewoon de commercie die geen innovatie in andere dingen kan vinden en zich dus verlaagt om op deze manieren nieuwe markten aan te boren .

› reageer

Ach, kinderen krijgen toch steeds eerder mobieltjes, mijn pa is basisschool leraar en bij hem op school lopen sommige kinderen in groep 5 of 6 al met zo'n ding. Terwijl een tijd geleden toen ik op de middelbare school zat nog geen 25% een telefoon had en ik mijn Libertel Prepaid pakketje kocht

› reageer

@Sjoerd: jij hebt zeker geen kinderen

› reageer

gister was het ook op het nieuws.. de straling is slecht voor kleuters omdat hun hersenpan dunner is dan die van ouderen...

› reageer

Ik vind het werkelijk waanzin als kinder een mobiel hebben.
Waarom hebben ze zo'n ding nodig? Om vriendjes te bellen om te kijken of ze kunnen spelen
Waanzin.....................
En nee ik heb geen kinderen, maar ben er wel eentje geweest.

› reageer

Voor de liefhebbers: hij is er weer !

MEDEDELING: BCC hervat verkoop Foony

25 februari 2005

BCC hervat verkoop mobiele kindertelefoon

BCC heeft per 26 februari 2005 de verkoop van de Foony, de mobiele telefoon voor kinderen van 4 tot 8 jaar, hervat. Op 13 januari jl. was BCC tijdelijk gestopt met de verkoop van deze mobiele kindertelefoon. Aanleiding hiervoor was de berichtgeving in de media over mogelijke schadelijke gevolgen voor kleine kinderen bij het gebruik van mobiele telefoons.

Naar aanleiding van de uitspraak van de Gezondheidsraad heeft BCC besloten de verkoop van de Foony weer te hervatten. De uitspraak van Gezondheidsraad is dat er geen gezondheidskundige reden is om het gebruik van mobiele telefoons door kinderen boven de twee jaar te beperken.

De Foony is een complete prepaid kindertelefoon in kinderstijl; inclusief prepaid kaart van KPN Telecom, oplader en headset. De Foony kost 69,95. Dit is inclusief een beltegoed van maximaal 32,-. De Foony voldoet aan alle wettelijke voorwaarden.

Voor meer informatie: www.foony.nl

[edit]Ook verkrijgbaar via GoMobile.nl, misschien ook bij andere webshops?[/edit]

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.