Italianen fuseren

de aandeelhouders, oftewel particuliere beleggers en beleggingsfondsen, denk ik aangezien ze op de beurs zijn

› reageer

Grote fusie Italiaanse telecomsector ophanden

Uitgegeven: 6 december 2004 09:03

MILAAN - Het Italiaanse telecombedrijf Telecom Italia staat op het punt een grote slag te slaan in de mobiele telefonie. Het wil de aandelen van zijn mobiele divisie die het nog niet in bezit heeft, overnemen. Daarmee is een bedrag gemoeid van 20 miljard euro, zo meldden maandag verschillende bronnen.

Telecom Italia aast op de resterende 44 procent van de aandelen van Telecom Italia Mobile (TIM). De overname wordt vermoedelijk dinsdag aangekondigd. In afwachting daarvan is op de effectenbeurs in Milaan de handel in aandelen van Telecom Italia en andere betrokken ondernemingen opgeschort.

NU.NL

› reageer

Zoals ik het lees is het geen fusie of overname. TI gaat van 56 naar 100% van de aandelen TIM, maar TI heeft zelf geen mobiele poot (althans dat is TIM). Ze kopen dus gewoon eigen aandelen op.
Het wil de aandelen van zijn mobiele divisie die het nog niet in bezit heeft, overnemen

› reageer

Hee, ja daar heb je gelijk in. Maar goed wie was dan tot nog toe aandeelhouder van die andere procenten?

› reageer

de aandeelhouders, oftewel particuliere beleggers en beleggingsfondsen, denk ik aangezien ze op de beurs zijn

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.