650.000 Telfort-klanten via partners

Ik ben 15 keer klant . (3x abo en 12x prepaid)
Dan tel ik m'n kaarten van andere aanbieders niet mee

(maar dit raakt wel off-topic als dit een nieuws-topic moet blijven denk ik)

› reageer

650.000 Telfort-klanten via partners

Gepubliceerd op donderdag 16 december 2004

(P7) Bijna een derde van de gebruikers van Telforts mobiele net belt via partners als Albert Heijn en Tele2, een verdrievoudiging in nog geen jaar tijd.
Dat bleek gisteren in een paneldiscussie tijdens het congres Telecom Time in de Jaarbeurs in Utrecht. De deelnemers, de directeuren van de vijf mobiele netten in Nederland, probeerden net als vorig jaar, elkaar vooral vliegen af te vangen.

T-Mobile-marketingdirecteur Pim van der Feltz, die volgend jaar nummer twee in de Nederlandse markt wil worden, zei weinig dreiging te zien in partijen als Albert Heijn, Tele2 en Versatel, ID&T (via Telfort), Scarlet (via Orange) en Hema (via KPN), sterke merken met mobiel aanbod: "Die hebben 1,5 procent van de markt".

Echter, Telfort-directeur Ton aan de Stegge liet zich daarmee uit de tent lokken met een eerste uiting van het aantal klanten van de Mobile Virtual Network Operators (MVNO): een groei in 2004 van 200.000 naar 650.000, een ruime verdrievoudiging. Dat is geen 1,5 procent maar vijf procent van de markt die zo'n dertien miljoen actief gebruikte sim-kaarten telt.

Telfort geeft nu twaalf externe partijen toegang tot diens mobiele net en deelt de inkomsten. Die bedrijven verzorgen zelf de promotie en distributie van de belkaarten, wat Telfort veel kosten bespaart. Volgens Aan de Stegge komen er in 2005 "nog veel meer" belpartners bij. Hij zegt de markt op verscheidene manieren te zullen verrassen volgend jaar, zowel met nieuwe technologie als met de prijzen die zijn klanten betalen voor telefonie en datacommunicatie. "2005 wordt het jaar van de Chinese verrassingen", zegt hij ondermeer doelend op de uitrol van een Edge- en de aanvang van UMTS-net met de Chinese leverancier.

De discussie over MVNO's begon in Utrecht al vroeg met een openingstoespraak van Stelios Haji-Ioannou, de oprichter van onder meer Easyjet maar ook tal van andere Easy-merken. Hij is van plan om in verscheidene Europese landen mobiele telecombedrijven te beginnen onder het Easy-merk. In Engeland werkt hij daarvoor samen met T-Mobile. Wie zijn Nederlandse partner wordt, werd gisteren niet bekend. Telfort zegt echter op geen enkele manier gesprekken te voeren of te hebben gevoerd met de Griekse Easy-ondernemer.

Bron: www.planet.nl/news

› reageer

Dus eigenlijk heeft Telfort zelf slechts zo'n 1.400.000 klanten...

› reageer

EasyJet gaat naar NL via T-Mobile toch?

› reageer

EasyMobile gebruikt in de UK T-Mobile maar in Nederland is er nog niets over bekend, reken er maar op dat Telfort ook interessant voor ze is en Orange of KPN misschien ook wel.

› reageer

Zie ook deze over easymobile en T-mobile.

› reageer

Nee, ik hoorde ergens op een nieuwszender dat die 650.000 klanten nog boven op de 2 miljoen komen.

› reageer

Dan heeft die nieuwszender het fout want Telfort geeft altijd aan dat het aantal klanten inclusief de klanten van partners is.

› reageer

1.4 miljoen eigen klanten.

ze hebben dus wel gewoon inkomsten over 2 miljoen klanten.

handig aangepakt

› reageer

Nou nou, noem het dan "aansluitingen" ipv klanten, klanten wil ik het niet noemen, dan zou ik al 7 klanten zijn

› reageer

Ik ben 10 klanten, baas boven baas

› reageer

@ Schwantzi: 10 x Telfort? Gaat het verder wel goed met je Wat een netwerk is dat zeg Blij dat ik een Vodafone-vangnetje heb :

› reageer

Ik ben 15 keer klant . (3x abo en 12x prepaid)
Dan tel ik m'n kaarten van andere aanbieders niet mee

(maar dit raakt wel off-topic als dit een nieuws-topic moet blijven denk ik)

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.