Imode Madness

Ik heb uitgevonden hoe je van I-Mode gebruik kunt maken met een SDA/SPV C500/Q-Tek (Windows Mobile 2003 Smartphone) toestel.

Ga naar settings, dataconnections, maak daar een nieuwe GPRS Connectie met de volgende instellingen:

Beschrijving: I-mode
Maakt verbinding met: WAP-Netwerk
Toegangspunt: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: (leeg)
Wachtwoord: (leeg)
Primaire DNS: (leeg)
Secundaire DNS: (leeg)
IP-Adres: (leeg)

En een proxy connectie met de volgende instellingen:

Maakt verbinding van: Internet
Proxy(naamoort): 10.10.100.10
Type: WAP

Zet vervolgens in het hoofdmenu bij WAP-Verbinding I-Mode neer.

Ga dan weer naar GPRS verbindingen, pas I-Mode aan en verander WAP-Netwerk in Internet.

Selecteer vervolgens bij de opties van IE als verbinding WAP Netwerk en zet het vinkje bij automatisch uit.

› reageer

Ik heb op 23/12 een SMS-bericht van KPN gehad (ik heb een KP Mobile abbo)
met de tekst:
I-mode madness bij KPN! Vanaf 27 december is het 5 dagen feest. U kunt gratis browsen, meedoen met unieke acties en meer! Let op uw inbox voor meer informatie.
Hierna heb ik hier niets meer over ontvangen, iemand anders misschien wel?

› reageer

volgens een bericht op het i-mode forum staat er meer erover in het i-magazine.

› reageer

Dank je wel.
Het is inderdaad zo dat het gebruik van I-mode tot het einde van het jaar gratis is. Je betaald niets voor het browsen in Nederland en veel diensten zijn gratis. Bovendien zijn er een aantal prijzen te winnen.

› reageer

Weet je ook of dit ook voor MobielPlus geldt?
(kan je voortaan schrijven 'je betaalt' in plaats van 'je betaald'? Bedankt.)

› reageer

Ja deze actie geldt ook voor KPN Mobielplus. Kijk maar eens bij het I-menu.

› reageer

Moet je hiervoor I-Mode-0 hebben geactiveerd?

› reageer

Vanzelfsprekend moet je, naast bijvoorbeeld een KPN MobielPlus abbo, ook een I-mode geschikt toestel hebben en I-mode hebben geactiveerd.

› reageer

@Schwantzi:
Een aantal prijzen IS te winnen.

/edit: Rastaman was me voor.

› reageer

Je hebt helemaal gelijk, maar rastaman is juist degene die de fout maakte. Je suggereert dat ik dat was, maar lees het nog maar eens door.

On topic: Bij voorgaande acties was het zo dat i-mode gratis is bij Hi en flexibel en halve prijs bij MobielPlus en prepaid. Vandaar dat ik me dit afvroeg.

› reageer

Bij MobielPlus moet je dus wel een I-Mode bundel hebben om van de actie gebruik te kunnen maken, zoals rastaman al zei.

› reageer

Gaan we in dit topic ook zeuren over spelfouten?
Daar waren vandaag al twee topics over geopend (en inmiddels gesloten).
Geen woord meer over spelfouten dus aub

› reageer

bij Mobile Plus kun je niet eens en I-mode bundel nemen (alleen flat fee) . Je moet i-mode gewoon geactiveerd hebben

› reageer

het forum verandert idd een beetje in wie spot als eerste de spelfout..erg jammer!

› reageer

Heren, Ik betuig U mijn spijt voor de door mij gemaakte taalfouten. Het Nederlands is echter niet mijn primaire taal. Mijn docent 'Nederlands lezen en schrijven'is over het algemeen erg tevreden. Ik begrijp echter dat de norm op dit forum hoger ligt. Ik zal mijn uiterste best doen om zo foutloos als voor mij nu mogelijk is, te schrijven. Wanneer ik wat langer in Nederland ben, wordt het vast beter. Ik hoop dat U mijn taalniveau voorlopig kunt accepteren.

› reageer

[offtopic]Pas maar op, straks haal je de inburgeringscursus niet...[/offtopic]
Leuke tags om eens te realiseren (nieuw MF topic?).

› reageer

Topic kan wat mij betreft dicht. Ik heb het sms-je ook gehad, maar heb geen I-Mode bundel.
Rastaman heeft alle info al gegeven.

› reageer

OT: Weet iemand of er al een handige nerd is geweest die het mogelijk heeft gemaakt je gmail op je i-mode te lezen? Hotmail was indertijd ook alleen mogelijk doordat een amateur dat had geklust. Zelf is KPN niet echt handig bezig, door dit niet gewoon standaard te maken.

› reageer

Leuk, alleen kan ik nergens de instellingen voor I-Mode vinden om in te stellen op m'n T-Mobile SDA met Hi Prepay kaartje. Is al wel geactiveerd. (313 optie 2) Als ik de instellingen van mijn Siemens M55 overneem dan werkt het ook niet.

› reageer

gebruik de search functie eens om de juiste draad te zoeken. Verder ondersteunen die PocketPC's niet standaard c-HTML wat voor Imode gebruikt wordt. Met niet Imode toestellen kom je meestal wel op de gratis Imode sites, maar niet op de KPN portal (NB. als je niet op de KPN Imode portal kunt komen, dan kan je helaas ook je Imode tegoed niet opwaarderen als de eerste 10,- gratis Imode tegoed op is.)

› reageer

@Schwantzi: gebruik Officemode en ook Hotmail werkt!

› reageer

Ik heb uitgevonden hoe je van I-Mode gebruik kunt maken met een SDA/SPV C500/Q-Tek (Windows Mobile 2003 Smartphone) toestel.

Ga naar settings, dataconnections, maak daar een nieuwe GPRS Connectie met de volgende instellingen:

Toegangspunt: portalmmm.nl
Primaire DNS: (leeg)
Secundaire DNS: (leeg)
IP-Adres: (leeg)

En een proxy connectie met de volgende instellingen:

Maakt verbinding van: Internet
Proxy(naamoort): 10.10.100.10
Type: WAP

Zet vervolgens in het hoofdmenu bij WAP-Verbinding I-Mode neer.

Ga dan weer naar GPRS verbindingen, pas I-Mode aan en verander WAP-Netwerk in Internet.

Selecteer vervolgens bij de opties van IE als verbinding WAP Netwerk en zet het vinkje bij automatisch uit.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.