Allo: nieuwe provider op KPN-netwerk

Maar met Lebara kan je niet eens naar Belgie bellen...

› reageer

Met ALLO Prepaid is er weer een provider bijgekomen op het KPN-net. Met globaal dezelfde tarieven als KPN Prepay en Hema Mobiel. Maar het tegoed is maar 6 maanden geldig. Meer info op www.allo.nl. Een domein-check geeft trouwens niet echt veel duidelijkheid over het bedrijf achter Allo.

› reageer

Ze claimen erg goedkoop te zijn met buitenlandtarieven.
Oordeel zelf:

Buitenland zones
De tarieven voor bellen naar het buitenland zijn afhankelijk van de zone waarnaar u belt en of u naar een vast of een mobiel nummer belt. Hier vindt u een overzicht van de tarieven per zone.

Europa
Noord Amerika
Noord Afrika + Midden Oosten
Rest van de wereld

Bellen naar vast
1,16
1,16
2,31
2,31

Bellen naar mobiel*
1,41
1,41
2,56
2,56

SMS naar mobiel
0,29
0,29
0,29
0,29

Starttarief bellen
0,07
0,07
0,07
0,07

*) indien u belt naar een Nederlandse mobiele telefoon die zich in het buitenland bevindt, wordt u afgerekend alsof u naar een mobiel nummer belt dat zich in Nederland bevindt. U betaalt dan dus het Nederlandse mobiel tarief. De rest van de kosten worden in rekening gebracht bij degene die zich in het buitenland bevindt.

Ik vind het niets bijzonders.

Wel grappig op zich is dat een starterspakketje EUR 6,95 kost met EUR 7 beltegoed. Voor iemand die weinig belt en geen AH/qick-kaartjes heeft zeker niet teveel.

› reageer

Of zou ALLO deze voordeellanden bedoelen? Bellen naar een mobiel in België, Frankrijk, Engeland en Duitsland voor €0,61 en naar een mobiel in Turkije en Marokko voor €0,69. Lijkt mij wel voordelig. Met KPN Prepay betaal je namelijk €1,41 voor een minuutje bellen naar een GSM in de genoemde landen.

› reageer

best handig voor mesne die naar het buitenland bellen!

› reageer

Voor bellen naar het buitenland heb je ook Lebara Mobile, werkt op het Telfort-netwerk. Website Is goedkoper dan Allo, je krijgt alleen geen gratis extra beltegoed, maar met gratis BTG meegerekend is Lebara Mobile nog goedkoper.

› reageer

heb het bekeken, dat is echt geweldig goedkoop!

› reageer

Lebara is inderdaad stukken beter dan Allo. Ik zag die Allo simkaarten een paar weken terug al op het postkantoor en heb toen een folder meegenomen. In mijn ogen biedt Allo eigenlijk totaal geen meerwaarde ten opzichte van andere prepaidkaarten op de markt. (ik zou eerder bijvoorbeeld Hema mobiel aanraden dan Allo). Mijn verwachting is dat Allo net zo goed morgen weer van de markt verdwenen kan zijn. (andere providers zoals Orange en T-Mobile rekenen voor bellen naar het buitenland vanaf prepaid 75 cent per minuut volgens mij zelfs onafhankelijk of het naar vast of mobiel is.)

Voor Lebara zie ik echter zeer goede kansen! (alleen wel erg weinig verkooppunten)

› reageer

Dat Lebara is inderdaad een heel stuk goedkoper. Het is dat ik weinig naar het buitenland bel, anders had ik wel een simmetje besteld (in ieder geval goedkoper dan met m'n orange-abo).

› reageer

Ja inderdaad,zeer aantrekkelijken tarieven,alleen jammer dat er geen
start beltegoed bij de prijs van de simkaart inbegrepen zit.

› reageer

Lebara is inderdaad flink goedkoper dan de voordeellanden van Allo!
Bijvoorbeeld:
Belgie, Frankrijk, Duitsland en UK €0.13 (vast) en €0.35 (mobiel)
Marokko €0.25 (vast) en €0.34 (mobiel)
Turkije €0.23 (vast) en €0.29 (mobiel)
Nadeel van Lebara: bellen via het netwerk van Telfort.

› reageer

dat nadeel vind ik relatied wel mee vallen in nederland. Misschien is het in het buitenland slechter met de partners?

› reageer

goedkoop hoeft niet slecht te betekenen, ik vind dat allo maar 3 keer niks. Mij is nog niks opgevallen wat er nou zo interessant aan is. Op het postkantoor wel een folderbak gevonden "gericht aan studenten" pfffff wat een onzin.

Ik denk dat allo eens flink moet werken aan USP's, want die heb ik nog niet geconstateerd !

› reageer

USP's? Unique Selling Points? Of was het Unique Selling Propositions?

› reageer

ha ha, al sla je me dood... probeerde ff interessant over te komen Komt er wel op neer dat ze niks unieks hebben waarmee ze naar buiten kunnen treden om te concureren.

› reageer

Hopelijk komen ze ook met acties ala AH mobiel en Hema Mobiel .

› reageer

Ja daar is het wachten maar op, met zulke tarieven komen de klanten niet vanzelf...

› reageer

alsof ze op ons zitten te springen ha ha, da's niet winstgevend !

› reageer

Toch mooi, een thread die begint met allo en eigenlijk vooral interessant is vanwege dat lebara!

› reageer

Jullie moeten toch eens de Connexie gaan lezen. Hier stond al een tijd geleden een stuk over Lebara in Leuk blad, maar daar gaat deze thread niet over (maarja, het gaat eigenlijk ook niet over Lebara )

› reageer

Voor mij is dit onderwerp momenteel juist erg interessant, omdat ik in februari voor een stage naar India ga. Ik zie nu dus dat je met Lebara voor 0,23 euro per minuut naar een Indiase mobiel kunt bellen! Dat is 3 keer zo goedkoop als bijvoorbeeld tele2. Het alternatief zou een Orange-kaart zijn, maar dan betaal je ook 1,50 per minuut om gebeld te worden, dus dan is je zuurgespaarde tegoed ook zo op. Bedankt voor de tip!
edit: ik lees dat Melle ervaing heeft met Orange en India, lijkt me geen succes: Gepost door Melle op 19/08/2003 12:14
In india waren de verbindingen te traag om dit alles te volgen, anders had ik het zeker gedaan Orange, bedankt voor de wanprestaties wat betreft roaming overeenkomsten, alleen in Delhi had ik ontvangst (ik dacht leuk mensen a 35 eurocent te kunnen smsen, niet dus).

Sorry, ik dwaal te veel af en zal er een nieuwe voor openen.

› reageer

via 1649 naar india bellen: met je belminuten betalen + 17 cent per minuut !

› reageer

Bedankt, Steef. Ik heb net een nieuwe geopend over dit onderwerp, Bellen naar India, om deze thread niet te veel te vervuilen. Dus als je wilt reageren, graag in die thread, bedankt.

› reageer

Allo
Prepaid card name: Hema
Activation fee/credit: € 10.-/10.- +10.- after registration
Card validity: 12 months
Net frequency: MVNO
Logo, Net Code: AH Mobiel (virtual 204 08)
Coverage map: Roaming on KPN net

http://www.prepaidgsm.net/en/olanda.html Klopt denk ik niet.

› reageer

Ik heb in het 'moderatieforum' van www.Prepaidgsm.net de fouten gemeld.

› reageer

Bellen naar een mobiel in België, Frankrijk, Engeland en Duitsland voor €0,61 en naar een mobiel in Turkije en Marokko voor €0,69. Lijkt mij wel voordelig.
Volgens mij kan dat nog wel goedkoper, ik heb alle bovenstaande bestemmingen al voor €0,39 gezien. Lijkt me nog voordeliger

› reageer

Geweld om goedkoop naar het buitenland te kunnen bellen lijkt goed los te komen: kreeg gisteren foldertje van "Ortel Mobiel", ook goedkoop bellen naar het buitenland. Lijkt erg goedkoop: Suriname 30ct, Duitsland 12ct etc. Haagse markt was vergeven van de flyers. Ortel is belwinkel met vestigingen op haagse markt, ook amsterdam en rotterdam: www.ortelmobiel.nl

› reageer

Maar met Lebara kan je niet eens naar Belgie bellen...

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.