Extra tegoed voor Orange-klanten in getroffen gebied !

@ berth dat is te boeken onder Giften
alleen ivm met de belasting kan reclame soms handiger zijn.

En idd omzet en winst zijn groot verschil. als een winkel 300 euro winst heeft is dat netjes. 300 euro omzet lijkt me sterk omdat de nieuwe toestellen allemaal duurder zijn en ze zijn natuurlijk wel verkocht. Het geld ( opbrengst) komt dan weer van vergoedingen. Dus volgens mij klopt gewoon die 300 euro niet 0-)

› reageer

Mijn schoonouders zijn op dit moment op vakantie in India, 1 van de getroffen landen van de vreselijke ramp.
Mijn schoonmoeder kreeg een sms van Orange, dat er 50 euro extra tegoed is bijgeschreven omdat ze in het getroffen gebied zitten, zodat ze familie in nederland gerust kon stellen.
Super aktie van Orange !

› reageer

Dat is wel relaxed zeg, vind ik erg aardig van ze.

› reageer

Jo he das nog es een pluim. Je zou bijna een warme douche geven van tros radar

› reageer

Ik heb er even een mailtje van gemaakt naar Webwereld .

› reageer

is dat niet een beetje teveel eer voor Orange?

› reageer

Dit bevestigt toch weer waarom ik Orange zo'n warm hart toedraag.

› reageer

Ik vind dit ook een grote pluim waard!! Petje af....

› reageer

oranje boven

› reageer

Jammer alleen dat Orange in 99% van de gevallen geen bereik heeft in India

› reageer

Ik vind zo'n actie best netjes. Tenzij ze vandaag op tv in hun reclames gaan roepen dat ze dit hebben gedaan...
Zoals de reclame van KLM, die ik vanmorgen op Sky Radio hoorde. "Als je nu een ticket boekt bij KLM, maakt KLM €5,- over op Giro 555!"
Dat is toch echt niet te geloven. Ik vind het ronduit walgelijk dat bedrijven op deze manier reclame maken om hun bedrijf in een 'goed daglicht' te plaatsen...
Prima dat je een bijdrage levert aan de hulp voor de slachtoffers, maar om het op zo'n manier te doen...

› reageer

@melle:
Ik dacht dat het met het bereik wel meeviel.
Zie ook gsmworld
Ik moet zeggen dat ik dit niet uit eigen ervaring weet; als ik naar India ga neem ik altijd mijn KPN foon mee (en ja, ik heb daar in the middle of nowhere ook geen dekking, maar in grote steden wel).

Overigens (nog als followup wat ik in MF schreef]
De Orange klanten zijn niet echt getroffenen. Ze hebben allemaal genoeg geld om een ticket etc naar India te betalen, dus een telefoontje van 2 minuten naar huis zal er ook nog wel vanaf kunnen.
Als Orange echt wat hat willen doen, hadden ze beter 50 euro per klant in India op 555 kunnen storten. My 2 cents....

› reageer

Effem, ze maken ook € 50.000 over. Geen € 0,50 per klant, maar toch.

› reageer

Goeie actie van.... Orange!

Die mensen in dat gebied hebben het al zo zwaar, en dan komen ze thuis en zien ze een rekening van 300 EUR op de deurmat liggen. Zolang dit niet wordt gebruikt voor de marketing van Orange, vind ik het goed.

› reageer

Super actie van Orange

› reageer

Los van het feit dat ik het een goede aktie is ook al hebben die mensen het inderdaad niet echt nodig:
de marketing zorgen wij wel voor (de TVérs )

› reageer

@Effem/Melle Ben jaartje terug in india geweest, ook wat rondgereisd enzo, overal voldoende roaming met Orange, absoluut niet minder dan andere NL providers!

› reageer

Neem nou bijvoorbeeld Unox, zij stortten per deelnemer aan de nieuwjaarsduik (ik meen) 2,75 Euro op 555.. Iedereen moest dit weten, op nu.nl stond het en in diverse dagbladen etc.
Mensen denken: "Goh, wat goed van Unox dat ze dit doen, super van ze..."

India heeft er wat aan, en Unox ook, maarjaa.. het blijft een beetje 'proviteren van de situatie...'
Ik vind het heel goed van Unox dat ze dit doen hoor, maar een beetje smerig is het wel.
Een paar reclame-spotjes kosten evenveel geld, maar deze actie heeft meer effect.
Gewoon Marketing dit!
(Helemaal off-topic, weet ik)

› reageer

Nou, van mij mogen bedrijven dat best zeggen dat ze een X bedrag over hebben gemaakt naar 555.

Je kan namelijk niet van een commercieel bedrijf verwachten dat ze "zomaar" een X bedrag overmaken. De bedrijven mogen dan best in het zonnetje gezet worden voor hun actie.

› reageer

hoe wil je als bedrijf je gift anders kunnen boeken?

Boekpost: weggeven?
Of boekpost: promo activiteiten, sponsoring of noem iets leuks, maar dan ff je naam erbij vermelden zodat het te "verantwoorden" is.

Komt uiteindelijk op hetzelfde neer; geld naar azie, dus wat mij betreft prima.

› reageer

OT: @Bramovic, apart, ik had dus in Rajestan enkel in Dehli en Agra bereik.

› reageer

Heeft denk ik niks met orange te maken. Je kiest daar gewoon het netwerk met de beste dekking. Prijs blijft toch het zelfde. Of met andere woorden, heb je met Orange geen bereik heb je ook met KPN geen bereik

› reageer

@Melle: ja dan ligt het idd erg aan de regio, ik heb vooral in het gebied Bangalore-Madras-Pondicherry-en een stad die ik nu vergeten ben- gezeten, daar had ik overal prima roaming!

@Maite: helaas ben je nog steeds afhankelijk van de contracten tussen jouw provider en de locale providers... het is dus niet zo dat je per definitie uit ALLE providers kunt kiezen! VB: als provider x contracten heeft met alle locale providers en Orange bijvoobeeld allen met locale provider a, dan heb je als Orange klant weinig keus dan voor a te kiezen..

› reageer

Het nut van 50,- extra tegoed is dat veel Nederlanders niet de moeite nemen om voldoende opwaardeerkaarten mee te nemen voor noodgevallen (of zich voor opwaarderen via bank of giro aan te melden) en men zich ook niet verdiept in de tarieven of dekking. Als ze vervolgens in dit soort noodgevallen opeens meer willen bellen dan gedacht en het tegoed raakt op, dan heeft voor veel van deze mensen (misschien wel oligofrenen? ) Orange het natuurlijk gedaan!

Ze bazuinen hun actie tot nu toe niet rond en al deden ze dat wel: alle hulp is welkom. Komt men thuis met de 50,- extra nog op de kaart dan moet men het maar naar 2020 op sms-en om die 50,- alsnog grotendeels aan Azië te geven toch!

› reageer

Een bekende marketing-strategie is:
Do good and TELL it
:

› reageer

dat idee heb ik ook een beetje pinokkio

› reageer

En daar is nog niets mis mee....

› reageer

Onafgezien dat ik zelf nooit meer Orange zal nemen moet ik zeggen dat dit een super actie van hun is geweest. Het zou nog mooier zijn als ze er een smsje achteraan sturen dat ze het niet gebruikte deel weer terug vorderen en storten op giro 555.

Gaan ze dan echt te ver?

› reageer

Genoemde beltegoed aktie is gewoon heel netjes van zoals Orange. Ze steunen overigens meer goede doelen, zoals bv. War Child. Orange is echter geen bedrijf dat dit soort dingen van de daken schreeuwt. Ik heb echter wel begrepen van een shopmedewerker dat de totale omzet van alle Orange Shops van afgelopen maandag naar giro 555 is overgemaakt. Vindt ik ook een nette aktie.

› reageer

Uit ervaring weet ik dat de omzet van een telecom winkel nooit veel is.... Dit omdat iedereen alles gratis wil.. dus de omzet van zo,n winkel zal tussen de 0 a 300 euro liggen per winkel

maarja beter iets dank niks

› reageer

@EPR:
En daar is nog niets mis mee....

Dat zeg ik ook niet en wens ik ook niet te suggereren

› reageer

@ClassiXstyle, dat is wel erg onderschat. Het lijkt me sterk dat per Orang shop maar 300 euro omzet word behaald, dan zouden er niet zoveel shops in Nederland zijn en Orange het lang niet zo goed doen.

› reageer

@ClassiXstyle, Je vergeet volgens mij de bonusvergoedingen die een telecomshop voor een abonnement krijgt. Dit kan aardig oplopen.

Stel dat ze gemiddeld 2.000 euro per winkel hebben en 20 winkels hebben maken ze zo ff 40.000 euro over. Is niet niks lijkt mij.

edit//
Dan heb ik het ook nog heel zacht genoemd. Er zijn winkels die meer omzet draaien. (Nee ik werk niet bij Orange)

› reageer

Ook leuk voor de medewerkers van de shop, als er een omzet wordt gedraaid ter hoogte van wat ClassiXtyle aangeeft

› reageer

Volgens mij worden hiervoor de begrippen 'omzet' en 'winst' per ongeluk door elkaar gehaald...
Je winst kan bij een torenhoge omzet nog steeds minimaal zijn. Andersom kan dus ook, dat je winst bijna gelijk is aan de omzet.

› reageer

@ berth dat is te boeken onder Giften
alleen ivm met de belasting kan reclame soms handiger zijn.

En idd omzet en winst zijn groot verschil. als een winkel 300 euro winst heeft is dat netjes. 300 euro omzet lijkt me sterk omdat de nieuwe toestellen allemaal duurder zijn en ze zijn natuurlijk wel verkocht. Het geld ( opbrengst) komt dan weer van vergoedingen. Dus volgens mij klopt gewoon die 300 euro niet 0-)

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.