Wanadoo introduceert bellen via internet

Sinds enige weken heb ik nu de Livebox in gebruik, en gisteren ontdekte ik dat deze ook Bluetooth ondersteunt. Je kunt heel eenvoudig je laptop of pc draadloos verbinden met de livebox. Scheelt weer de huur van de draadloze uitbreidingsset!

Bij het maken van verbinding dan zal er gevraagd worden om een PIN-code. Dit is standaard 1234.

› reageer

Net gespot op www.nu.nl:

AMSTERDAM - Wanadoo introduceert onbeperkt internetten en bellen voor een vast bedrag per maand. Via de Wanadoo Livebox is het mogelijk om onbeperkt internetten én bellen naar alle vaste telefoonnummers in Nederland voor 22,50 per maand.

"Telefonie is de volgende fase in onze strategie om onze klanten internet-, telefonie- en televisiediensten te leveren." Aldus Jean-Jacques de Pins, CEO van Wanadoo Nederland.

Alle bestaande telefoontoestellen kunnen op de Livebox worden aangesloten. Bellen met Wanadoo Telefonie is niet anders dan gewoon telefoneren: gewoon de hoorn van de haak nemen en een nummer kiezen.

Geïnteresseerden kunnen op de site van Wanadoo via een postcode-check bekijken of Wanadoo Telefonie beschikbaar is in hun regio.

Moet zeggen dat ik het wel voordelig vindt. Zit nu toch te overwegen om dit te doen. Door te switchen naar een BelBudget bespaar je dan nog extra.

› reageer

Ik las het inderdaad net in de Orange shop. Is ook te verkrijgen via die shops en ziet er op het eerste gezicht wel interressant uit.

› reageer

Had ik van de week ook gezien.
Was in mijn regio niet leverbaar.
Waarschijnlijk alleen waar ze niet op het KPN netwerk zitten.
adsl snelheid is 512/256

› reageer

Voor bellen naar mobiel gelden de volgende tarieven:
Provider/Piek/Dal/W&N
KPN Mobile € 0,185/min. € 0,184/min. € 0,175/min.
Vodafone € 0,185/min. € 0,184/min. € 0,175/min.
T-Mobile € 0,200/min. € 0,199/min. € 0,195/min.
Orange € 0,200/min. € 0,199/min. € 0,195/min.
Telfort € 0,200/min. € 0,199/min. € 0,195/min.
Tele2 € 0,200/min. € 0,199/min. € 0,192/min.
Starttik € 0,051 € 0,051 € 0,051

Niet supervoordelig dus...

Opmerkelijke punten van de Wanadoo website:
Bij misbruik en excessief gebruik houdt Wanadoo zich het recht voor om de dienst in individuele gevallen buiten gebruik te stellen
Niet onbeperkt bellen dus...

Wanadoo Telefonie ondersteunt geen data of fax oproepen
Niet eens een fax versturen...

u behoudt uw huidige KPN abonnement of zet uw abonnement om naar KPN BelBudget en bespaar direct ruim € 100,- per jaar!
Alleen bellen met Wanadoo? Gebeld worden via KPN?

Bronnen: Tarieven en Info telefonie

› reageer

Wat ik las is dat je ook gebeld kunt worden op je nieuwe Wanadoo-telefoonnummer. De Livebox schakelt zelf de gesprekken door, ongeacht naar welk telefoonnummer gebeld wordt (dus zowel het KPN-nummer als het Wanadoo-nummer).

› reageer

Volgens mij vergeet men te vertellen dat je per maand nog wel ff de huur van de KPN lijn naar je huis moet betalen. Indien je geen abonnementskosten voor een telefoonlijn betaald, dan wordt wel de huur van de lijn in rekening gebracht.

+/- € 9,- per maand extra!!!

› reageer

Klopt (zoals ik in mijn eerste post ook al aangaf), maar daardoor kun je wel overstappen naar een BelBudget i.p.v. een BelBasis die je nu nodig hebt voor CPS.

› reageer

Werd tijd dat het kwam, ze roepen het al maanden!

› reageer

Ik vind het een goeie deal ! Alleen jammer dat je er een 512/128 verbinding bij moet nemen en geen keuze hebt voor een hoger pakket. Maar voor mijn ouders zou het uitstekend zijn !

kpn ongeveer 10 euro + 22,50 aan wanadoo = 32,50 en onbeperkt bellen. Op dit moment kost het bijna 20 euro per maand + 35 euro voor een 1024 adsl lijn... besparing: 22,50 per maand... ofwel ongeveer 250 op jaarbasis.

Voor mijn ouders een uitstekend alternatief dus ! Voor mij minder ivm de snelheid van de ADSL verbinding.

› reageer

Wanadoo heeft ook Kabel internet, misschien dat dit daar wel op werkt, dan heb je helemaal geen KPN aansluiting meer nodig en ben je van alle gezeik van KPN af.

edit://
Ok heb dus niet goed gelezen. Foutje.

Maar als we ff wachten komt een concurrent binnenkort met een veel goedkoper alterneatief aanzetten.

› reageer

Maar als we ff wachten komt een concurrent binnenkort met een veel goedkoper alterneatief aanzetten.

Vertel, vertel!!!

› reageer

Ik heb wel iets te horen gekregen over Planet Internet, maar het is afwachten. Het zou een soortgelijke construktie moeten zijn maar dan voor €17,50 <<< Dit lijkt mij persoonlijk wel een beetje ongeloofwaardig gezien het feit dat Planet Internet van KPN is en ze dan concurrent worden van eigen netwerk.

Maar als deze acties zo ten ronde doen kan je er wel vanuit gaan dat de internetproviders binnenkort een actie zullen voeren om elkaar van de straat te vegen.

› reageer

Ook telefoneren via de kabel wordt binnenkort mogelijk. Casema zal hier in dit voorjaar mee beginnen.

› reageer

op kassa was laatst hier ook een stukje over.

goedkoop vast bellen.
wanadoo livebox was paar cent goedkoper dan kpn en je had er dan ook nog internet bij.

voor meer informatie over hoe ze dat getest hebben kon je naar hun site gaan. en dan onderwerp: gratis bellen ofzo.

dus wel erg intresant als het mogelijk is.

› reageer

In Frankrijk gaven die Liveboxen enkele weken terug nog grote problemen. Wannadoo ontkent dat dit ook voor Nederland problemen kan geven, maar ik heb nog zo mijn twijvels. Op den duur zal het aanbod voor bellen via internet ook via KPN natuurlijk fors gaan uitbreiden. Versatel (Zonnet) is natuurlijk ook al enkele maanden met telefonie bezig en zal zich vast meer als concurrent van wannadoo etc. op gaan stellen. (NB. mogelijk gaat in februari de ADSL snelheid via KPN weer omhoog!)

› reageer

probeer nu goede keuze te maken of vóór 31 jan. voor scherpe introductieaanbieding Wanadoo (ADSL Direct + vast telefonie onbeperkt) ca. 22,50 euro + toeslag eventuele draadloze extraatjes per maand of
Versatel/Zonnet ADSL Familiy Bel onbeperkt ca. 30,- euro per maand of
nieuwe toekomstige aanbieders (als Iswitch etc.) en wat gaat KPN of aanverwanten doen?
zie ook:
http://www.wanadoo.nl/adsl/info_adsl_direct_telefonie.html
Link
http://www.iswitch.nl

N.B. in alle gevallen zit er nog geen T.V. -toegang bij of bijv. combinatie met mobiele telefonie en zit je voor internettoegang en vaste telefonie voorlopig wel aan één jaarcontract vast....

› reageer

Kleine correctie op het bovenstaande: Scarlet heeft wél mobiele communicatie opgenomen binnen haar pakket.

› reageer

Ik moet zeggen dat het er allemaal goed uitziet en in eerste instantie moet dit zeker een besparing geven tov de KPN rekening die ik nu ontvang, Maar wat ik eigenlijk wil zien is een duidelijk overzicht wat ik ga betalen (zonder belkosten natuurlijk) per maand.
Lekker duidelijk en simpel.................. Dat mis ik nou altijd op de sites..............

› reageer

ik heb goede ervaringen met wanadoo adsl.

en mis kan de site van kassa (zie vorige post van mij) mis wat meer info geven over de kosten per maand.

› reageer

De prijs van 22,50 is alleen het eerste jaar. Daarna gaat het 32,50 worden.

› reageer

Ook internlnet komt met zo'n bel actie. (eigenlijk alle bbned providers)
De pilot start nu binnenkort. Ik moet nog horen of ik eraan mee kan doen.
Dus volgens mij komt er over een aantal maanden tot een jaar ook zo'n prijzenslag in vaste al dan niet over internet bellen abonnementen.

› reageer

Heb Iswitch inmiddels gesproken. Lijkt met een toffe aanbieder met een vernieuwd concept.
Ze zijn gevestigd in Eindhoven (http://www.iswitch.nl) en bieden in eerste instantie in Eindhoven en Den Bosch snel draadloos internet en telefonie aan, t.v.-signaal volgt pas later in tijd.
Introductiepakket wordt waarschijnlijk vanaf 10 euro per maand en is per maand opzegbaar en via WMTS-techniek en VoIP (Voice over Internet Protocol).
Dus dat wordt lekker snel draadloos surfen over internet overal in de aangesloten gebieden en als dan ook nog (vaste) telefoonkosten vooraf afgekocht zijn, denk dat het dan heel aantrekkelijk aanbod wordt.
_/-\o_

› reageer

Bij TweakDSL http://www.tweakdsl.nl/ kan je al ADSL aanvragen zonder KPN-abbo, verder bel je daar dus ook via het DSL-netwerk. Abo vanaf 24,95 per maand en dus geen KPN-vastrecht kosten!

› reageer

Tegen die tijd dat het jaar bijna om is heb je al snel weer betere aanbiedingen, net als mobiele telefonie.

› reageer

helaas is adslvergelijker.nl al bezet.

› reageer

Bij Tweakdsl betaal je echter wel weer voor al je gesprekken... Daardoor is het denk ik niet (veel) voordeliger dan de actie die Wanadoo nu heeft.

› reageer

alleen jammer dat dat tweakdsl lang niet overal in nl te krijgen is
(kpn is de enige die hier adsl aanbiedt, dus ook geen leuke zonnet aanbiedingen en zo).

› reageer

iemand adslabonnementen.nl kopen?

› reageer

2 correcties
- Na het 1e jaar betaal je 30 euro per maand (dus geen 32,50)
- De ADSL snelheid is 512/256 (dus niet 512/128)

› reageer

iemand al besteld bij Wanadoo (of via t for Telecom in de winkel)?
hoe zijn de ervaringen met de livebox in huis?
tot hoever is bereik en wat voor modem en precieze aansluitingen wordt geleverd?

N.B. als je voor die ca. 21,50 a 23,50 (draadloos) per maand samen met je buren kosten deelt of in hele studentenhuis doet, wordt het wel erg goedkoop.

› reageer

en ook erg langzaam ( de internetverbinding).
vooral als je een beetje gaat downloaden en iemand anders is aan het gamen gaat is zo langzaam

Lijkt me voor het bellen wel grappig maar qua internet is het te traag

› reageer

Bedenk dat voip nog een aantal nadelen tov analoge telefoon heeft:

Je kunt niet bellen als je geen stroom hebt. Dus het houden van je analoge lijn is wel makkelijk (bijv om storing te melden!)

Kwaliteit is zoals hier de ervaring is, met verschillende voip leveranciers, nog altijd wisselend. Ook is laatst de server van een voip dienst gehackt, waardoor mensen 3 weken niet konden bellen.

tijdens enorme upload of download kan de lijn soms niet beschikbaar zijn voor telefonie, of de kwaliteit word superslecht.

Voordelen van de voip die ik hier heb, is dat het een los kastje is met een analoge telefoon eraan. Dit kastje kan ik overal in elk netwerk dat met internet is verbonden pluggen zolang het maar automatisch een ip krijgt (dhcp). Ik hou hierbij altijd mijn nummer. Dus als ik naar een werkplek ga met internet aansluiting kan ik overal zitten, met overal het zelfde nummer. En thuis in de router pluggen en ik hou het zelfde nummer.

› reageer

tweakdsl.nl telefonie is geen voip met wisselende kwaliteit (afhankelijk van beschikbare bandbreedte en drukte, maar VoATM ook wel VoDSL genaamd, van BBned.NL wat net zo'n goede kwaliteit heeft als isdn. Er is dan altijd voor jou gereserveerde capaciteit beschikbaar, net als bij isdn trouwens
bbned over VoATM / VoDSL (via snelle tekst link via cache google)

klik hier voor de orignele link als PDF-file

› reageer

@Get!em: neem aan dat iedereen een mobieltje heeft?

› reageer

@floris

hier gelukkig wel, maar stel je voor dat ook net de batterij van je foon op is......

› reageer

In de auto opladen?

› reageer

ADSL Direct + Telefonie: Eerste jaar 22,50 (incl Livebox), en evt 1,95 extra pmaand voor een draadloze Livebox. KPN abo is een vereiste, de belbudget van 9.67 pmaand. Na 1 jr is het 29,95 pmaand (incl Livebox), en nog steeds 1,95 extra voor een draadloze Livebox

Bellen binnen NL naar vaste telefoonaansluitingen is gratis (geen starttarief, geen tikken), overig telefoonverkeer kost wel geld (zie site Wanadoo, eerdergenoemde tarieven voor mobiele telf zijn dacht ik wel 1 cent goedkoper dan KPN momenteel). Rekening krijg je via je e-mail binnen, met een gratis notaspec.

Je krijg een extra tel.nr, van Wanadoo, waarmee je naar anderen belt. Je kan zowel op je eigen nr, als op die van wanadoo, gebeld worden, op 1 en hetzelfde tst.

Fax- en alarminstallaties gaat mbv een prefix. Als de stroom uitvalt heb je idd geen aansl meer, maar dan kan je weer bellen met KPN. Voor de veiligheid gaat bellen naar alarmnr's wel via KPN, zodat je altijd verzekerd bent van verbinding.
Verder kan je geen gebruik maken van doorschakelingen of terugbellen bij bezet, blokkering voor bv 0900-nr's is wel mogelijk. Nrweergave en voicemal zijn gratis aan te vragen.

› reageer

iSwitch is zeker niet aan te raden. De site is (als hij al online is) een pure schijnvertoning. Er zit 1 iemand achter, zonder extra mensen of die belazerd hij. Dit verzin ik niet; check eerst maar eens de fora van wirelessnederland of andere zoals xboxworld. Zoek hier voor de gein eens op iswitch. Niet doen dus, krijg je spijt van !!!! Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

› reageer

Inderdaad Wanadoo heeft grote problemen om het waar te maken op nadelen van vrijheid in keuze accounts etc.
Er is een nieuwe provider die goedkoper is en vrijheden geeft, zie friendsvoice.nl

› reageer

Hoe zit het dan met opzeggen van je Kabel-internet en KPN-Telefonie? Kan ik ook faxen ontvangen op VOIP?

› reageer

Voor degenen die het willen proberen: Momenteel loopt er via wanadoo een actie voor 3 maanden 512/256 ADSL en Livebox voor totaalprijs van 19,95 voor 3 maanden. Gratis gebruik Livebox, geen datalimiet en geen aansluitkosten. Omgerekend dus laten we zeggen iets van 10 euro per maand, want je moet het ding waarschijnlijk wel na die drie maanden terugopsturen naar hun.

Aanmelden ervoor kan via 0800-wanadoo en dan melden dat je gebruik wilt maken van het Wanadoo ADSL-proefpakket. Of, via de mediamarkt het proefpakket kopen voor 19,95.

Neem aan dat je dan gelijk ook gratis kan bellen via die livebox.

› reageer

Nu overstappen naar Wanadoo of anderen zou stom zijn, dit jaar komen er veel meer aanbiedingen, die veel beter zullen zijn en niet breedband provider gebonden. Met gratis bellen naar het buitenland erbij. Als het goed is zal internl dit gaan doen. Dus gewoon de markt volgen tot de concurrentie op dit gebied echt los barst.

› reageer

zo goedkoop is die friendsvoice ook weer niet

Link

› reageer

Beste lezers, Waarom moet het zo lang duren voor een wijziging??????

Allemaal heel leuk en aardig .....alleen zit ik nu vanaf 21 januari op de livebox van Wanadoo te wachten( ik heb namelijk een wijziging van mijn ADSL-lite aansluiting aagevraagd) nu al 9 maart nogsteeds geen livebox ontvangen!
Verder heeft KPN ook een vinger in de pap, want mijn abonnement kan pas per 31 maart beeindigd worden.
Ik ben meer dan 2 jaar een tevreden klant van wanadoo, maar dit is absurd dat het zolang moet duren voordat je een overschakeling kan maken.

Dus ik kan nogsteeds niet goedkoop bellen via internet.........., tja aan wie ligt het? Wanadoo die zo traag is of KPN die gebruik maakt van zijn macht? Belbasis naar Belbudget kon door KPN binnen 3 dagen worden geregeld!

› reageer

Ga er zowiezo vanuit dat KPN een vinger in de pap heeft. Zij hebben namelijk in hun algemene voorwaarden een opzegtermijn staan. Hierdoor zou elke klant wat langer moeten wachten (denk ik).

› reageer

Wellicht kan Wanadoo de levertijd aanpassen!
GEWOON 6 TOT 8 WEKEN VAN MAKEN VOOR AANVRAAG VAN BELLEN VIA INTERNET.
Bovendien zal KPN ook kunnen profiteren van zijn monopolie!
(Letwel het gaat om een wijziging nieteens om een nieuwe aanmelding)

› reageer

ed371> wanadoo een limiet van 500 minuten? dat staat niet op hun site, waar heb je dat vandaan want dat zou niet zo mooi zijn.

Ja hoor, geef de schuld maar weer aan KPN! Wanadoo moet de livebox regelen daar heeft KPN niets mee te maken. En een opzegtermijn van 2 maanden is in de telecom/adsl wereld (helaas) helemaal niet lang. Daarnaast zit Wanadoo op het BBnet ADSL netwerk, en is het gewoon hun eigen stomme fout dat ze een interne abo verlaging/hoging niet fatsoenlijk en snel regelen.

› reageer

Als je KPN wilt verdedigen mag je eens de algemene voorwaarden bijpakken, daar staat in:
“De klant dient rekening te houden met een contractduur van minimaal 1 jaar en een opzegtermijn van 1 kalendermaand”
M.i. is 21 januari t/m 31 maart meer dan 1 maand ( waarschijnlijk is de telling anders geregeld bij KPN)
En Wanadoo moet ook zijn belofte nakomen.

En voor wat betreft schuld geven aan KPN heeft niets mee te maken, dit is gewoon een feit!
Consumenten worden steeds de dupe van bedrijven, blijkbaar mogen bedrijven meer.

› reageer

diemen> wat heb je met KPN te maken? Wanadoo zit op het BBnet netwerk, en ik lees dat je nu ook al wanadoo ADSL hebt: Ik ben meer dan 2 jaar een tevreden klant van wanadoodat begrijp ik gewoon niet.

En daarnaast als KPN een fout maakt is dat gewoon een fout en geen "machtsmisbruik van een monopolist" of soortgelijke populistische crap.

› reageer

Ehm, volgens mij wacht je voor niets DPG Diemen...

Het is namelijk niet mogelijk om binnen het contract te downgraden van een ADSL Lite -> Direct. Heb je wel een bevestiging van je aanvraag ontvangen dan? Als je inlogt op de wanadoo site, moet je kunnen zien of er een aanvraag in behadeling is

ADSL Go/Lite/Basic/Plus gaan via KPN
ADSL Direct (eevt + telefonie) wordt geleverd door BBned

› reageer

Koos koets,
je moet niet zo zeuren, KPN kan het werk gewoon niet aan, ze moet meer mensen in dienst nemen, dan ze te ontslaan.
Wellicht ben jij een van de medewerkers die KPN maar steeds zit te prijzen, maar het gaat hier puur om een ander kwestie. nl. Poviders moeten zich aan hun belofte houden, uiteraard geldt dit ook voor Wanadoo.

sst,
inmiddels schijnt het wel te kunnen(je moet eerst afgesloten worden door KPN)
Voordat je gebruik kan maken van BBned. De status is; wijziging is doorgegeven aan KPN (op de site van Wanadoo)
Alleen is het absurd dat het zolang moet duren..
(Wanadoo maakt reclame van 3 a 4 weken vanaf het moment van aanvraag)

› reageer

Sinds enige weken heb ik nu de Livebox in gebruik, en gisteren ontdekte ik dat deze ook Bluetooth ondersteunt. Je kunt heel eenvoudig je laptop of pc draadloos verbinden met de livebox. Scheelt weer de huur van de draadloze uitbreidingsset!

Bij het maken van verbinding dan zal er gevraagd worden om een PIN-code. Dit is standaard 1234.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.