BudgetPhone start ook met VOIP: Talkin2ya

Bel inmiddels al een paar maanden met Budgetphone. Gaat prima. Onbeperkt bellen voor €9.50 (€9.11 als je rekening per post ipv email wilt ontvangen). Heb nu de ATA Grandstream adapter besteld zodat de computer niet de hele dag aan hoeft te staan. Eindelijk kan KPN er helemaal uit. Jippie!

› reageer

Ook BudgetPhone is gestart als aanbieder van VOIP (bellen via internet) onder de naam Talkin2ya.

Kosten:
Prepaid telefoonnummer per jaar 10,00
Prepaid Talkin2ya nummer eerste jaar gratis
Prepaid Talkin2ya nummer na het eerste jaar 10,00
Postpaid telefoonnummer per maand 4,50
Portering bestaand telefoonnummer naar Budget Phone 16,50

Gesprekstarieven staan hier.

Nadeel: je hebt een VOIP adaptor van €99,50 nodig om de dienst te kunnen gebruiken. Of een speciale telefoon die in Nederland €93,50 kost, maar in de VS $65,- doet! Meer info op www.talkin2ya.nl

› reageer

wat aankoop van de telefooon betreft is die in Nederland Kijkshop reeds vanaf € 15,00
maar er zijn ook aanbieders van VOIP die gratis diensten tb stellen!!

› reageer

Zo zit het niet. De VOIP telefoon of adaptor uit de budgetphone winkel wordt geconfigureerd verstuurd, dus dat is handig voor wie dat wil, maar verplicht is het niet. Met een eigen internettelefoon of een gratis softphone (bijv. www.xten.com) kan je ook via VOIP van Budget Phone bellen, als je maar een account hebt. Over de kosten: voor 10 Euro per jaar krijg je al een telefoonnummer in je woonplaats compleet met voicemail, en dat vind je nergens, ook niet bij gratis voipaanbieders. Misschien een vervanging voor KPN trouwens, want dat kost 216 Euro per jaar. Over de prijzen van telefoons: internettelefoons beginnen inderdaad bij 65 Euro, de Kijkshop heeft die niet.

› reageer

en kijkshop heeft die wel, wat is erop tegen dat hij maar € 15,00
kost ??
u bent stellig in uw bewering maar ik ook !!!

› reageer

Misschien begrijpen we elkaar verkeerd. Met een internettelefoon bedoel ik een telefoon die met een ethernetkabel direct op de router wordt aangesloten en waarmee gebeld kan worden zonder dat er een computer bij nodig is. Laat het weten als dat bij de Kijkshop ligt, want dan koop ik hem morgen!
Dat is overigens iets anders dan een telefoon die met een USB-kabel met je computer verbonden wordt, dan moet die weer aan staan voor je kan bellen.
Overigens, hoe goedkoper hoe beter, ik ben daar juist voor. De hoge prijzen van internettelefoons zijn juist voor veel mensen een reden om toch maar aan KPN te blijven plakken.

› reageer

Ik denk dat juist veel mensen:
1. Geen weet van hebben
2. Te omslachtig procedures vinden voor zoiets simpels als telefoneren
3. Te technisch, veel mensen weten niet hoe en wat
4. Nieuwe nummers (internetnummers) waarop gebeld moet worden, helpt ook niet..

Zo zijn er nog wel wat nadelen op te noemen.

› reageer

het probleem is ook nog dat er verschillende discussies lopen over het zelfde onderwerp,
want hier http://www.telecomvergelijker.nl/thread/3050/?=&post_offset=60&post_limit=20
van hmeijdam staat ook duidelijk dat het werkt met een KIJKshop van €15,00.
maar die is aan een lijntje en ik had graag een handsfree, en dus zoeken welk toestel bij de een is het een VOIP bij de ander een IP en bij Kijkshop Artikelnr. 101501 FSK (kabeltelefoon) geschikt.
aan te sluiten direkt op de Router!!
Dan staat dit in NL nog in de kinderschoenen en is men in Duitsland al veel verder!!!
Maar wie brengt richting en lijn in de materie???

› reageer

Ik denk ook wel dat dat ongeveer is wat mensen denken, maar is het ook waar? In ieder geval, wat ik hoor van mensen die het wel nemen is in willekeurige volgorde:
- leuk, veel over gehoord, toch een van de eersten zijn.
- eindelijk van KPN af
- goedkoop
- extra's: bijvoorbeeld meenemen op je laptop en overal op je huisnummer gebeld worden

› reageer

Om spraak verwarring te verkomen een VOIP telefoon!!!lees !!!!

Wat is FXS?

FXS staat voor Foreign Exchange Service. FXS is een VoIP poort waar een analoog telefoontoestel op aangesloten kan worden.
dus zoeken naar een telefoon/toestel geschikt voor FXS.
heel goed link info!!!!!
http://www.belvoip.nl/

› reageer

Ik zag op bellen.com (sorry dirk) een aanbieding van Budgetphone. Voor nog geen 10 Euro per maand onbeperkt voip bellen naar alle vaste nummers in Nederland. KPN nummer kan worden geporteerd. Met andere woorden... KPN kan dus de deur uit aangezien ik internet via de kabel. Iemand ervaring met dit abonnement?

› reageer

Nog even wat besparingstips die doorgaans vanuit KPN en internet+telefonie aanbieders niet of nauwelijks gecommuniceerd worden:

Als je ADSL hebt en al langer dan 1 jaar een vaste KPN lijn hebt dan kan je ook je KPN lijn opzeggen met behoud van linesharing voor het gebruik van ADSL. Sommige internetproviders berekenen je daarvoor dan wel een toeslag aangezien KPN je opgeheven lijn vanaf dan doorberekent aan de internetprovider.

Of verander naar KPN belbudget voor 9,95 in de maand. (het belbudget abonnement kan sinds begin vorig jaar namelijk ook met ADSL samen.)

Heb je een ISDN lijn, dan kan je die tijdelijk tot er een betere technische (lees wettelijke??) oplossing gevonden is veranderen van een ISDN-2 aansluiting naar een goedkopere ISDN-1 aansluiting. Je kunt dan niet meer 2 gesprekken tegelijk voeren, maar betaalt minder en behoud voor zover ik weet wel je nummers.

› reageer

Ik ga het pas echt te gek vinden als KPN met de ooit beloofde prepaid mogelijkheden komt via de vaste lijn. Dankzij de Opta is daar een stokje voor gestoken, maar volgens mij kan die inmiddels worden weg gehaald. De opta verbood het i.v.m. dat er geen concurentie mogelijk was, maar dat is inmiddels wel anders geworden.

› reageer

Prepaid op de vaste lijn bestaat elders in de wereld al. Kijk maar hoe de Prepaidfone van Telkom Zuid-Afrika werkt. Deze prepaidlijn kost wel maandelijkse linerental van 54 rand (=€ 6,70). Als KPN dit ook gaat rekenen, dan schiet de ADSL-klant er weinig mee op in vergelijking met Belbudget!

› reageer

M.b.t. Kijkshop telefoon.
Ik zie nergens iets terug van VOIP. Het enigste wat ik lees is FSK.

"Bij FSK (b), frequency shift keying, wordt ieder logisch niveau vertaald naar een eigen frequentie in de doorlaatband van het telefoon netwerk. Bij full-duplex moeten dan vier frequentie gedefinieerd worden."

Dit zegt niets over VOIP!!!

Deze telefoon zal wel werken op een kabelmodem. Maar dit heeft niets met VOIP te maken.

Tip: Google eens wat vaker,voor dat je begint te roepen. Heel internet staat vol met deze onzin.

› reageer

Bel inmiddels al een paar maanden met Budgetphone. Gaat prima. Onbeperkt bellen voor €9.50 (€9.11 als je rekening per post ipv email wilt ontvangen). Heb nu de ATA Grandstream adapter besteld zodat de computer niet de hele dag aan hoeft te staan. Eindelijk kan KPN er helemaal uit. Jippie!

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.