Pokia

Maar doetie t nou of niet?

› reageer

http://www.goodfoundation.com/other/pokia/pressfolder/volkskrant_02-08-2004.gif

http://www.pokia.com/

Wel handig voor mensen die die kleine telefoontjes niet prettig vinden.

› reageer

Damn ik had 4 jaar geleden al bedacht dat het natuurlijk erg stoer zou zijn om zo'n klassieke grijze hoorn met een krulsnoer aan de lus van een worker-jeans te hangen!! Alleen vond ik de prijzen van headsetjes wat te hoog om er een stuk of wat slopen voor een project dat maar een paar maanden grappig is

edit> zo zie je maar weer dat ontwerpen niet gaat om het hebben van een idee maar om het ook daadwerkelijk uitvoeren ervan

› reageer

in principe is het niet zo moeilijk om het te maken.

› reageer

Lekker Retro!
Zal eens bij mijn opa op zolder gaan kijken voor iets bakeliets en een headsetje uit een prepaidpakket demonteren.
Kwestie van de juiste draadjes aan elkaar vastknopen, toch?

› reageer

ziet er wel grappig uit!

lijkt me inderdaad gewoon kwestie van juiste draadjes aan elkaar vastmaken.

› reageer

Ik wil heel graag zo'n ding hebben, maar die worden maar mondjesmaat gemaakt, en vast niet voor de Qtek 2020

› reageer

floris> dat wordt knutselen

je knip gewoon een headsetje doormidden en bevestigd de connector kant aan het snoer en microfoon en oortelefoon stop je in de hoor en maak je daar aan de draadjes vast. Als echter na doorknippen blijkt dat je headsetje meer dan 4 aders heeft heb je wel een probleem

je moet wel de speaker en mic van de hoorn vervangen door die van het headsetje, want die zitten volgens mij op een ander voltage, en anders gebruiken ze ongetwijfeld tering veel stroom

met name de bluetooth variant vind ik lollig, dan bel je gewoon met een hoorn met een loshangend snoer

› reageer

ik vind m wel kei stoer hoor hahahaha.

Alleen wel een beetje lastig met te meenemen

› reageer

@devilinsideme, je moet toch wat overhebben om hip te zijn he?

› reageer

@krijn Das waar ja.

Geloof me maar dat je hip bent als je in de trein of bus zit met die hoorn aan je oor

› reageer

haha, ik krijg opeens een beetje het B100 van B&A-idee! Lijkt me ook vet; zo'n antenne die dan uit je jas komt als je gebeld wordt

› reageer

Nou nog een draaischijf op je gsm en je bent helemaal klaar voor de toekomst ;-)

› reageer

Ik wil wel zo'n joekel met SE (630) aansluiting!
Kan iemand zo'n ding voor me maken voor €20?
Ik ben benieuwd of die Roope er al patent op heeft. Ben benieuwd hoe hij dat wil doen, maar dat terzijde.

› reageer

Geinig idee, ik denk dat veel mensen er al mee hebben rondgelopen, maar de ouderwetse uitvoering maakt het natuurlijk het leukste. Ik krijg deze week mijn bluetooth headsetje van SE. Daar is vast wel iets leuks mee te doen

› reageer

hihi ik zie de mensen al lopen met zo'n klein mobieltje met een mega antenne en een grote krul snoer en dan natuurlijk ook nog die hele grote draaischijf De nieuwe Nokia Jaar Blok _/-\o_

› reageer

http://search.ebay.co.uk/pokia_W0QQsojsZ1QQfromZR40

› reageer

hahahaha die met die complete telefoon eraan is cool....

› reageer

Het is net hoever je wilt gaan.
Ben benieuwd wat voor gekke dingen we nog meer tegen gaan komen in de telecomwereld.

› reageer

giel> LOL, maar toch is het gaver als je hem zelf gemaakt hebt, ik ga toch maar eens op zoek naar een oud toestel

› reageer

als je er zelf 1 maakt kan je er een soort discoshow van maken
wat ledjes enzo erin. Als je dan aan het bellen gaan alle ledjes aan en uit ect. dan ben je pas hip

› reageer

als je er zelf 1 maakt kan je er een soort discoshow van maken
wat ledjes enzo erin. Als je dan aan het bellen gaan alle ledjes aan en uit ect. dan ben je pas hip

Dat is niet retro! Je mist het doel hier

› reageer

owjah foutje van me.

vergeet het disco idee maar

› reageer

Hij is waarschijnlijk hier te koop: http://www.inkoopacties.net/ia/t39qvq8n

› reageer

ziet er toch minder professioneel uit.

› reageer

foutje

› reageer

Weet iemand al hoe je zo'n pokia maakt??? lijkt me leuk om uit te proberen

› reageer

wouter> dat vind ik wel meevallen, hij had alleen snoerkleurig tape moeten gebruiken bij de aansluiting, maar die zit toch in je zak
Maar ik geef toe dat zo'n glimmende zwarte hoorn wel mooier is dan die grijze van de T65.

moeka> met een hoorn, een snoer, een simpel headsetje en een soldeerbout moet je een heel eind kunnen komen.
Knip het headsetje door en stop de ene helft in de hoorn en soldeer het plugje aan de onderkant, alle contacten isoleren en klaar.

Het lijkt net of die gasten van de inkoopactie de mic en speaker van de telefoon willen gebruiken, maar die werken volgens mij op een veel hoger voltage

› reageer

Ik heb zo'n telefoon hier geloof ik ook nog wel ergens liggen. Zijn wel grappige dingen. Niet echt bruikbaar alleen. "Toets 3 voor overige vragen" Ja dat gaat niet he Misschien maar een keer die hoorn eraf halen en een headsetje slopen.

› reageer

Ik heb een kapotte hds-3 headset opengemaakt maar welke draden moet ik gebruiken voor het aansluiten aan een hoorn,want er zitten NEGEN draden met verschillende kleuren bij.

› reageer

wouter> kijk welke draden er aan de andere onderdelen van de headset zitten (speaker, mic, knopje) dat zijn er, zou ik zeggen, maximaal 6.

Echter je hebt er maar 4 nodig, dat weet ik vrij zeker aangezien de pokia's die je kunt kopen een 4-pools stekker gebruiken met een verloopstuk, dus daar gebruiken ze max 4 draden (3 + 1 of 2+2) Misschien moet je wel meerdere draden op 1 zetten, maar dat zal je zelf moeten uitzoeken (misschien met google of op tweakers?)

› reageer

een 'standaard' nokia headsetje (€6 bij salesplaza, of €7 bij de T4T) met een 4 polig stekkerje (2,5 mm jack-plug) gebruikt 2 aders voor de speaker en 2 voor de knop+mic.

De draden van de mic gaan door de knop heen, en de knop sluit deze simpelweg kort. Althans, daar lijkt het sterk op gezien de weerstands-waarden van de draden afgelezen met een multimeter, en als je de draden kortsluit reageren mijn 3510i en 6600 daar net zo op als wanneer de knop wordt ingedrukt.

edit (eigenlijk van mn vorige bericht)> de pokia's op ebay gebruiken een 3 polige stekker

› reageer

Ik vind ze echt super. Zeker weten dat iedereen je na staat te staren op straat!

› reageer

Is zeker erg mooi, snap er alleen niks van hoe het nou aan te sluiten.

› reageer

ik vraag me alleen af waar ze die hoorns vandaan halen, want die zijn splinternieuw! (let op de modulaire aansluiting op het plaatje bv)

› reageer

Heb hem binnen, en hij is gaaf

› reageer

Gefeliciteerd! Floris aka B100

Van welke aanbieder heb je hem? En wat koste het?

› reageer

floris> openmaken + foto's!!!

› reageer

hier

B - 1 - 0 - 0

› reageer

@Floris: Welke kleur hoorn heb je genomen?

› reageer

Alarm rood!

› reageer

met of zonder krulsnoer? want dat maakt hm natuurlijk wel compleet

› reageer

Floris met zijn rode telefoon :

› reageer

iemand hier uitleg over hoe precies aan te sluiten?
ik heb hier namelijk nog zo een mooie ericsson T65 (tot vandaag de dag in gebruik geweest, garantie tot juli 1980!)

› reageer

hehe is weer eens wat anders he.
Het is deze dus van floris :

› reageer

ik vraag me af hoe dat stekkertje zit bij die 6230 op dat plaatje

› reageer

Ik heb 'm ook!! Zelfgemaakt met een mooie zwart-bakelieten hoorn van een ptt-toestel uit ca 1960

Helaas is mijn IR poort sinds SP2 een beetje van slag en krijg ik de foto's niet op mn PC

Met een T65 kan het erg simpel, gewoon het plugje van de headset van binnen door het gat van het snoer proppen, dan krijg je zoiets als van Floris. Je moet dan alleen nog ff de mic en speaker op hun plaats houden binnenin (watten werken prima)

Als je een krulsnoer wilt gebuiken moet je aan de ene kant een plugje solderen, en aan de andere kant de headset

Marteltor> idd!! je kunt een jackplug niet in een 6230 stoppen!!

› reageer

koos koets,
bedankt voor je reply. Toch nog wat vraagjes:
Bij jouw beschrijving dan gebruik je dus gewoon bijna de hele headset, en soldeer je de draadjes aan elkaar in de hoorn? (het snoer is dan dus van de headset toch?)
Maar hoe krijg je de hoorn van die T65 dan open?! ik kreeg alleen de bovenste dop (speakerdop) open. En welke draadjes moet ik verbinden? Er komen namelijk 4 draadjes uit (blauw geel groen rood)

› reageer

marteltor> er zijn 3 manieren. in alle gevallen moet je beide doppen van de hoorn draaien en de volgende zaken verwijderen: speaker, mic, houdertjes.

Voor de duidelijkheid: de headset heeft 2 'draden' en 4 'aders'

1: gebruik alleen de headset, zonder krulsnoer.
Verwijder ook het krulsnoer, prop de headset (dat kan net met een mini jack-plug) van binnen naar buiten door het gat. zorg voor een vorm van trekontlasting op het snoer (bv knoop met een verdikking) en positioneer de speaker en headset goed op hun plaats. doppen weer dicht en klaar.
Bij deze methode hoef je dus niet te solderen

2 gebruik het krulsnoer en de plug van de headset.
knip de headset ongeveer middendoor en verbind de 4 aders van de headset weer met elkaar middels het krulsnoer. Oftewel, soldeer de aders 1t/m4 aan een willekeurige kleur, als je dat maar aan beide kanten aan dezelfde doet.
Let op dat je weet welke draad van de plug bij de speaker en welke bij de mic hoort, let op de kleur!

3 gebruik het krulsnoer en een losse plug, geeft het mooiste resultaat (geen zichtbare soldeersels/ draadkoppelingen)
Aan de 'onderkant' van het snoer soldeer je een 2.5mm 3pools jackplug. In de telefoon soldeer je de draden van het snoer aan de draadjes van je headset.
De basis van de plug (aan de snoerkant) verbind je (via het snoer) met beide blanke draden van mic en speak, het puntje van de plug met de kleurader van de speaker en het middelste stukje met de kleurader van de mic. Je moet solderen omdat de draden gecoat zijn en anders geen contact maken. Bij deze optie houd je dus de plug van je headset over.
Let op dat je eerst het kapje van de plug om het snoer doet voordat je gaat solderen

Ik heb zelf optie 3 gebruikt met een zwarte hoorn, snoer en plug en het resultaat ziet er verbluffend goed uit (het geluid verdient nog wat aandacht....)

[sub]alles uiteraard geheel op eigen risico!! enige handigheid is wel aan te raden, en een multimeter helpt [/sub]

› reageer

is het al zeker dat de microfoon en luidspreker van de hoorn een andere frequentie gebruikt dan van een headset??? heeft iemand dat al geprobeerd???

› reageer

moeka, wie zegt dat dan?

ik heb zojuist bij de mediamarkt een goedkoop logitech headsetje gekocht, 5 euro Zit een microphonetje aan, en 1 oordopje.

Wat bedoel je hier mee? en 'DE headset', is dat de hoorn van de oude telefoon, of de headset die je nodig hebt?

Ik ben van plan het volgende te doen: de hoorn van mijn t65 open maken, kijken welke van de 4 draadjes (of aders?) naar de speaker gaat en welke naar de microfoon. Bij mijn headset doe ik hetzelfde, en die draadjes verbind ik met elkaar door te solderen. Stukje tape erop en klaar....tenminste, dat hoop ik

› reageer

ik heb dat ergens gelezen of hier of op een ander forum. maar is een willekeurige headset met een 3 of 4 polige jack uit te wisselen met een nokia 8310??? en kan je niet gewoon een jack plug compatible met je mob tel bevestigen aan het snoer van een telefoon zodat je geen headset hoeft te gebruiken en gewoon de elektronica in de hoorn gebruikt???

› reageer

dat was ik in ieder geval van plan.
Gewoon de speaker uit de hoorn er in laten als dat kan. Of gaat dat feestje niet door?

› reageer

Helaas zonder krulsnoer, viel me een beetje tegen, maarja.
Maar eens kijken of ik dat nog eens kan fixen...

› reageer

@Koos Koets: en hoe doe je dat met die antenne

je moet wel de speaker en mic van de hoorn vervangen door die van het headsetje, want die zitten volgens mij op een ander voltage, en anders gebruiken ze ongetwijfeld tering veel stroom

Zal dat ook gelden voor een "moderne" hoorn met krulsnoer? Toevallig heb ik er hier zo eentje liggen

› reageer

Zie hier de POP-poort oplossing

en hier voor andere probleem-connectors

› reageer

4,5 pond bezorgkosten
dan bestel ik hem liever bij conrad

› reageer

De headset die ik gebruikt heb en waar ik het in de 'handleiding' over heb

Je kunt gewoon proberen je andere speaker en mics aan te sluiten, als ie het niet doet merk je dat vrij snel; "apparaat niet herkent"

› reageer

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh
Het werkt ook gewoon met de speaker en mic van de hoorn, lekker is dat, al dat werk voor nop

edit> communication just got easier, zullen we maar zeggen

de kleuren zijn als volgt:
3-plug__(4)__hoorn__headset

midden__(3)__groen__groen (mic)
boven___(1)__geel___blank (mic)
puntje___(4)__rood___rood (spk)
boven___(2)__blauw__blank (spk)

(4): 4 plug; 1=bji het snoer en 4 is het puntje.

Als je een andere hoorn hebt kan het natuurlijk anders zijn

howru> bij conrad hebben ze verloopstukken van jack naar de aansluiting die je nodig hebt

› reageer

ik kan 'm niet vinden op de site van Conrad. Bedoel je dat je de losse onderdelen bij Conrad kunt bestellen, om zelf het een en ander te assembleren?

› reageer

zoeken op dit produktnummer: 766280

› reageer

de kleuren zijn als volgt:
3-plug__(4)__hoorn__headset
midden__(3)__groen__groen (mic)
boven___(1)__geel___blank (mic)
puntje___(4)__rood___rood (spk)
boven___(2)__blauw__blank (spk)

deze is me niet helemaal duidelijk eigenlijk

dit is mijn hoorn:

bij de luidspeker dus een rode en blauwe lijn, aan het uiteinde van de draad blauw, rood,, geel en groen.
Mooi bericht van koos dat (hij iig) de normale speaker en microfoon kon gebruiken. ik denk dat ik de 2 draadjes maar eens ga verbinden (dus de luidspreker draad uit headset aan de rode en blauwe lijn vastmaken )

› reageer

Zo dan?
hoorn > headset(plug)
groen > groen (mic)
geel > blank (mic)
rood > rood (spk)
blauw > blank (spk)

Als je je headset goed bekijkt zie je dat 2 aders een kleur hebben (rood en groen) en de andere twee kaal koper (blank) zijn.

Maar je kunt dus ook gewoon een plugje (zonder draadjes) bij de audio-speciaalzaak kopen waar je zelf draden aan kunt solderen en dan moet dat zo:

3-plug__hoorn
midden__groen
boven___geel
puntje___rood
boven___blauw

Waarbij de kleuren de 4 aders van het snoer zijn.

Ik had even een totaal overzicht gemaakt, dat was dus wat onduidelijk.

denk dat ik de 2 draadjes maar eens ga verbinden (dus de luidspreker draad uit headset aan de rode en blauwe lijn vastmaken En als je dat ook met de microfoondraad en groen en geel doet ben je klaar

› reageer

dat hoopte ik ook!
zonet even met tape e.d. getest, maar helaas, hij doet het niet! Dat wordt speakertje inbouwen
overigens heb ik idd net ontdekt dat er uit mn headset 4 draadjes komen, blauw & rood, en koper en wit.

› reageer

tape werkt niet omdat de aders van je headset gecoat zijn. Je moet solderen, of je kunt proberen de aders met een vlammetje schoon te branden maar dat werkt niet erg goed is, mijn ervaring

› reageer

koos, bij mij is er slechts 1 grote coating denk ik; de buitenste laag.
ik heb hem namelijk daarna ook getest op de aansluiting van een normaal oordopje, dat deed hij wel...
dus nu zit er ook al een gat in de hoorn, maar het zal nog wel even duren voor hij af is

› reageer

marteltor> heb je het ook rechtstreeks op de speaker geprobeerd? want die dingen lijken mij niet stuk te krijgen. Je snoer kan ook stuk zijn (draadbreuk of kortsluiting)

de 4 aders zijn sowieso gecoat, anders kunnen ze nooit met zn 2en in 1 omhulsel zitten zonder iets ertussen.

› reageer

ja ik heb het geprobeerd, maar toen was de coating nog niet goed verwijderd. Over de coating heb je inderdaad gelijk, anders kon het niet.
Op dit moment heb ik echter het snoer in de hoorn al aan het oordopje gesoldeerd

› reageer

marteltor weet jij toevallig of de adapters van conrad ook geschikt zijn voor een 6230 staat er namelijk nie bij

› reageer

moeka> anders mail of bel je conrad, die weten het vast.

› reageer

ik denk niet dat de conrad dat zal weten.
Ik weet het eigenlijk ook niet, maar mijn ervaring met andere produkten is dat het geen probleem is. Mijn 6610 headset werkte ook op de 6230. Gisteren bij de mediamarkt een headset gekocht; was gecertificeerd voor de nokia 5100, 6610, 6100, 7210, 7250. Ik heb de gok gewaagd, en het werkt zonder problemen.
Waarschijnlijk zal die van de conrad ook wel werken, maar zeker weten doe ik niet.

Overigens is mijn pokia helemaal af!
Hij werkt echt goed, het enige nadeel is dat het speakertje niet erg luid kan. Maar (orginele hoorn) microphone doet zijn werk echt geweldig; mensen merken niet dat ik met de hoorn bel.

Overigens heb ik vandaag bij mn oma nog een T65 kunnen halen, dus ga er nog een maken

› reageer

wie weet er waar je een goeie verloopstekker voor de nokia 6230 kan kopen?

› reageer

voor de 6230 specifiek heb ik nog geen gevonden,
maar die van de 6610 zal ook werken. Bij de Conrad dus

› reageer

heeft iemand daar ervaring mee? (met het stekkertje voor de 6610 in de 6230)

› reageer

nee helemaal niemand.
lees maar eens 3 posts boven jouw post

› reageer

'k heb ook een 'pokia' gemaakt voor m'n broertjes Samsung E800. Simpelweg de hoorn van een oude draaischijftelefoon nemen, kabel losmaken, uitzoeken welke kleur draad bij de microfoon en bij de speaker hoort (in zowel de heatset als de hoorn), en solderen maar! Tenslotte de doppen nog even groen gespoten. Dit is het resultaat:

› reageer

damn bij mij deed hij het gister. voor een minuut ofzo, daarna zei me foon: toebehoren onbekend

› reageer

mr_koel,
dat is de hoorn van een ericsson T65 (non-deluxe ).
Daar heb ik mijn hoorn ook van gemaakt, en heb nog zo een telefoon liggen.
Binnenkort maar weer eens aan de slag.
Dat verven is mooi gelukt! Ik zat er ook aan te denken, maar nog geen tijd voor gehad.

› reageer

Egt stoer zo'n ding

› reageer

Bedankt voor alle info die hier inmiddels staat!!
Zeer relaxed._/-\o_

Weet iemand trouwens al of er verschil in signaalsterkte zit tussen de verschillende soorten hoorns? Dus tussen de oude T65's en nieuwere modellen. Want als dat zo is, zijn misschien niet alle opties die hierboven beschreven zijn mogelijk voor iedere hoorn.

› reageer

Ziet er wel vet uit.

› reageer

Leuk geknutseld! Persoonlijk vind ik alleen dat groen wat speelgoedachtig tonen. (dat groen ziet er misschien in het echt wel veel beter uit)

› reageer

Hallo, hier B een nul nul..

› reageer

A! B100! Waar ben je nu, ben je die clown en die acrobaat al op het spoor?

› reageer

Ja, ik heb ze bijna .... BOEM!

› reageer

Drommels drommels drommels! Die clown en die acrobaat ook! drommels drommels drommels

› reageer

Ze moeten altijd mij hebben, Ik heb ook ALTIJD pech!

Heeft iemand trouwens al een manier gevonden om een draaischijf werkend aan je GSM te koppelen

› reageer

allememaggies, een draaischijf op mijn telefoon adriaantje, dat ga ik even aan de binnenkant van mijn ogen bekijken

(we gaan wel ver offtopic nu he)

› reageer

Mijn Pokia:

Met een originele jaren 60 bakelieten PTT hoorn, zonder plakband! Die paperclip staat per ongeluk op de foto en is geen onderdeel van mn hoorn Door z'n 300 gram ligt hij lekker klassiek in de hand.

› reageer

Mooi werk...

Maar nu dit:
Je loopt over straat en hoort je telefoon gaan (natuurlijk met de 'Old Phone'-ringtone). Dan moet je dus eerst je hypermoderne foon-0-graaf uit je zak halen om op te nemen. Dan is de lol er dus voor mij af...
Hoe los je dit op? Een Poki-Haak aan je broeksriem waar je hoorn altijd op kan rusten? Of een ingebouwd knopje om op te nemen? Of werkt dat automatisch opnemen ook?

› reageer

Of zo'n lange antenne die automatisch omhoog gaat vanachter je schouders, net zoals B100...

› reageer

En dan je ringtone ff bijbehorend aanpassen: "Hallo baas, hier B éen nul nul". Is nu m'n SMS toon. Altijd leuk als er een smsje binnenkomt....

› reageer

Of zo'n achtergrondmelodietje van Bassie en Adriaan, heeft een vriend van mij. Echt lachen is dat.

› reageer

het ziet er echt stoer uit, zo'n mobiel met oude hoorn...

› reageer

Wat ik me zat te bedenken... kan je niet zo'n telefooncel-hoorn dinges gebruiken? (Dat telefooncellen nog bestaan vandaag de dag ) Ik bedacht me dat ik er nog ergens een heb liggen ofzo vanuit mijn jonge jaren...

› reageer

hehe dat ijzeren znoer is in ieder geval wel bruut!!!

› reageer

haha, doe wel een bivakmuts op als je er 1 gaat pikken, want er zit volgens mij een bewakingscamera in een telefooncel..

› reageer

_/-\o_ Echt koning dit. Ik ga snel is kijken of het mij ook lukt...

› reageer

succes met het knutselen dan maar.

Op eBay staat nu een wel heel strakke bluetooth pokia, voor 160 dollar... Maar de plaatjes zien er wel erg mooi uit

Over dat opnemen> op dit moment moet ik idd nog gewoon mn gsm opnemen, maar als je dat in je broek/jaszak doet valt het niet heel erg op. En de hoor moet je idd even aan je broek klussen, maar dan heb je ook wat!

Het is best te doen om zelf een opneem-knopje te maken, je hoeft om op te nemen alleen maar de microfoon even 'kort te sluiten'. Alleen dat moet dan ergens aan de buitenkant van je hoor komen en dat vind ik persoonlijk niet zo mooi.

› reageer

hmmm... da's ook wel handig zo'n losse bluetooth hoorn. dan zit er trouwens wel geen snoer aan (kan je er altijd zelf aan zetten en in je broekzak stoppen ofzo)

› reageer

Nee joh, dan moet je dat snoer gewoon los laten bungelen _/-\o_

› reageer

nou dat vind ik maar stom staan, zo'n los snoer

› reageer

Heeft iemand al een telefooncel-hoorn-pokia? Ben benieuwd.

› reageer

Een vriend van me heeft het ook gedaan, die heeft zo'n oud hoorntje van Marktplaats gehaald en het erop gedaan.

› reageer

jG*> ik heb wel vage plannen sinds ik 2 headsets voor de prijs van 1 (€35) heb gekregen . Maar aangezien ik een (jabra 200) BT-oording in wil bouwen in een hoorn, heb ik nog niet bedacht hoe ik de (noodzakelijke) knoppen en het ledje buiten de hoorn ga krijgen aangezien die op het printplaatje zitten, en het dus niet mogelijk is om simpelweg de snoertjes te verlengen...

Ik zou natuurlijk de hele printplaat aan het snoer kunnen hangen (alleen mic en speak intern) maar dan hangt er een headset-vormig geval aan mn snoer en dat ziet er natuurlijk een beetje suf uit, en het verraad de clou nogal...

Daarnaast twijfel ik een beetje aan het volume van de speaker omdat je die met de headset practisch IN je oor draagt, terwijl ie in een hoorn een stuk verder van je oor zit.

edit> een snelle test leert dat dat speakrtje ook op 5cm van je oor hoorbaar is maar goed die knopjes...

› reageer

kun je die knopjes er niet (heel) voorzichtig erafsolderen of knippen?
als dat lukt dan kun je op de contactjes die onder die knopjes zaten draadjes aan solderen

› reageer

Dat is erg lastig, want dan moet je op printplaat-schaal solderen en zo'n knopje van 2 bij 4 mm heeft 5!! contactjes. 4 om 'm te bevestigen en, op het eerste gezicht maar 1 die in contact staat met de circuit...

Daarnaast moet je die knopjes dan nog steeds aan de buitenkant van je hoorn krijgen zonder plakband en andere lelijke zaken..

Ik ben op dit moment in het stadium van het doormeten van de knopjes, want zolang ik nog niet begrijp wat ze doen laat ik ze lekker zitten.

› reageer

hoe kan een knopje nou maar 1 contact hebben

› reageer

de obvious banen naar de knopjes verborgen de eigenlijke banen, die wel bij de 4 vd 5 contactjes uitkomen. De puntjes van mn mutlimeter zijn gewoon te groot voor dit werk Om nog maar te zwijgen van mn soldeerbout.....

Onderhand ik er geen weg meer terug, want daarvoor heb ik al teveel gesloopt, die BT pokia komt er dus de vraag is hoe lang het nog gaat duren...

Heeft er een TV-er in de regio Groningen toevallig een micro-soldeerbout te leen voor een over enthousiaste doe-het-zelf-er, met veel te weinig verstand van printplaatjes?

› reageer

hoe ga je eigenlijk je bluetooth-ding (of wat er straks nog van over is als de hoorn af is) opladen

› reageer

Met een verlengsnoer natuurlijk

› reageer

hoe dan, laat je dan het oplaadsnoer uit je bluetoothhoorn hangen?

› reageer

ik had bedacht dat ik onder een van de twee schroefdoppen gewoon een stekkertje (tulp ofzo) op kon bergen, een contra-stekker aan het restje headset en die gewoon in het originele oplaad-ding vast-tapen. Maar wie weet klus ik wel een stekkertje aan het einde van het snoer, daar moet ik toch nog iets leuks mee doen, en een losse stekker is natuurlijk wel grappig.

maar dat is relatief zeer eenvoudig op dit moment, ik moet nog té veel draadjes op dat printplaatje solderen... Dit grapje duurt nog wel een aantal weekenden.

› reageer

Geweldig deze hoorn! Wie weet waar ik 'm kan kopen, zie je 'm a.s. zaterdag op SBS6!

harold@wannahaves.nl

› reageer

Op eBay zijn er genoeg te vinden...

› reageer

Bedankt! Maar ik heb er morgen (donderdag 14 mei) of overmorgen (vrijdag 15 mei) al ééntje nodig voor televisie-opnames.

Desnoods van iemand lenen in de buurt van Hilversum? Zie 'm zaterdag (desnoods met je naam op aftiteling) op SBS6!

Bellen kan ook: 035 - 622 27 81

Ik krijg de nieuwste over 2 weken uit Engeland van de makers .....

› reageer

Pff,maak er zelf is eentje en film dat,doe is wat creatiever joh...

› reageer

mmm... ik vind dat deze man best geholpen mag worden!

da's toch "fantastisch" met je naam op de aftiteling (op sbs6 nog wel)

› reageer

leuk grapje...

› reageer

@ HaroldBoter
heb je nou al een pokia?

› reageer

Het is gelukt, bedankt allemaal!

Wil je het zien, kijk a.s. zaterdag 14 mei tussen 16.25-17.00 uur naar het programma 'Hebbedingen!' op SBS6.

Groeten,
Harold.

› reageer

@ Koos Koets

hoe staat het nu met je bluetooth hoorn?

› reageer

OT: Heeft er iemand 14 mei nog gekeken?

› reageer

die BT pokia duurt nog ff vrees ik maar als ie af is post ik dat natuurlijk!

› reageer

@ lenge2
ik was wel van plan maar ben vergeten. jij nog gekeken?

@ Koos Koets
ok!

› reageer

Gekke huis!!!! ze zijn nu ook te koop bij de Blokker voor 5 euri...
beetje plastic maar gaat om het idee voor mensen die nie 75 euri wil uit geven voor een echte

› reageer

Idd. Op pagina 13 van de Blokker-folder. Wel een goedkope (Chinese?) ripp-off.

› reageer

Haha, inderdaad een plastic ripoff...Geef mij m'n zelfgemaakte Pokia maar. Die ligt wat zwaarder in de hand.
Toch leuk dat Blokker dit doet en ben dus benieuwd of het nu een hype gaat worden.

› reageer

als dat een hype wordt, dan wordt ik gek dat ik die hype niet uitgebuid heb

› reageer

Ik neem mijn uitspraak terug. Echt een waardeloos goedkoop uitziend ding. Enige reden om hem te kopen is de mooie stekker. |:Y

› reageer

Waaaa zoo cool, k ga m meteen halen!

› reageer

Maar doetie t nou of niet?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.