Software kan emoties van bellers herkennen

Best geflipt, ik denk alleen dat het een van die functies is die niet zo uitpakt als dat hij zo mooi word aangeschreven..

› reageer

(bron: Nu.nl )

LONDEN - Een Amerikaans technologisch instituut heeft software ontwikkeld die emoties van bellers kan bepalen aan de hand van ingesproken boodschappen. Het programma kan ook vaststellen of een telefoontje dringend is of niet. Dat meldde het Britse wetenschapsblad New Scientist dinsdag op zijn website.

De software, genaamd Emotive Alert, analyseert voicemailberichten gedurende de eerste 10 seconden op basis van stemvolume, toonhoogte, de snelheid van praten en de verhouding tussen woorden en pauzes.

Aan de hand daarvan stelt het programma vast of de beller vrolijk is of bedroefd, opgewonden of kalm, en of het telefoontje formeel of informeel is, dringend of juist niet.

Emoticon

De ontvanger van het voicemailbericht krijgt vervolgens een sms'je waarin een emoticon de gevoelens van de beller en de aard van de oproep weergeeft.

Volgens Stephen Furner, een wetenschapper die zich bezighoudt met interactie tussen mens en machine, past het programma in een trend om computers te leren menselijke emoties te herkennen en daarop te reageren.

Siemens had ongeveer hetzelfde op een van de GSM toestellen staan, ik weet alleen niet meer welke.

› reageer

is de Siemens cx70 emoty

› reageer

Het model klopt, maar er is wel een verschil met de software die dit bedrijf ontwikkeld heeft. Die siemens heeft sensoren welke jouw mood bepalen, welke vervolgens wordt weergegeven via enkele figuurtjes op de telefoon. Zo registreren de sensoren bijvoorbeeld (heftig) bewegen van de telefoon en ik gok ook de warmte en het vochtgehalte van je huid. Kortom, het gaat om jouw toestand (die je als het goed is zelf ook wel weet op dat moment) en niet om die van de beller op je voicemail (wat de software uit bovenstaand artikel doet). Twee verschillende concepten... (van een verschillend niveau als je het mij vraagt)

› reageer

best grappig idee. kan je direct zien of je baas bijvoorbeeld erg boos is als je je verslapen hebt

› reageer

Erg leuk bedacht. Maar is 10 seconde niet iets te kort. Ik zou eerder denken aan 15/20 seconde

› reageer

Het is niet alleen handig voor je baas, ook handig als je te laat thuis komt en je vriendin je voicemail inpspreekt.

› reageer

Best geflipt, ik denk alleen dat het een van die functies is die niet zo uitpakt als dat hij zo mooi word aangeschreven..

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.