T-Mobile netwerk jaar lang gehacked

Dit verklaart volgens mij waar een deel van de gegevens vandaan kwamen. My T-Mobile is dus lek als een mandje ook in Nederland!:

Online dienst T Mobile uit de lucht door veiligsheidslek

In My T-Mobile kunnen T-Mobile klanten hun persoonlijke gegevens opslaan, zoals gedraaide telefoonnummers. Ook is het mogelijk om via de dienst MMS'jes en SMS'jes te versturen.

De beveiliging van My T-Mobile is zeer gemakkelijk te omzeilen. Door het simpelweg veranderen van een gebruikersnaam, kunnen de gegevens van nagenoeg alle T-Mobile klanten bekeken worden. Dit alles zonder het invullen van een wachtwoord.

In eerste instantie verklaarde T-Mobile Nederland dat er niets aan de hand was. Naderhand is My T-Mobile "uit voorzorg" offline gegaan. T-Mobile biedt My T-Mobile ook aan in Engeland, Oostenrijk en Amerika.

Gisteren kwamen de gegevens van de wereldberoemde Paris Hilton op het internet terecht. Hackers hadden de gegevens van Hilton's My T-Mobile verkregen en verspreid.

(bron=webwereld)

› reageer

Een 21-jarige Amerikaan wordt ervan verdacht een jaar lang toegang te hebben gehad tot persoonsgegevens van klanten van T-Mobile.

Het Amerikaanse T-Mobile ontdekte in juli dat een hacker toegang had tot klantgegevens op de server. Het telecombedrijf schakelde vervolgens de geheime dienst in.

De verdachte Nicolas Jacobsen uit Oregon is eind oktober vorig jaar al opgepakt door de Amerikaanse geheime dienst. De zaak is echter door iedere betrokken partij stilgehouden, zo schrijft SecurityFocus.

Jacobsen zou zeker een jaar lang toegang hebben gehad tot een server van T-Mobile. Daardoor had hij inzage in persoonsgegevens van 400 abonnees, sofi-nummers, voicemail pincodes, wachtwoorden voor mobiel internet en via de mobiel verstuurde foto's. Hij heeft geen toegang gehad tot creditcardgegevens.

De geheime dienst, die de zaak onder de naam Operation Firewall onderzoekt, kwam Jacobsen op het spoor door een bericht op een online marktplaats die al door de dienst in de gaten werd gehouden. Onder de naam 'Ethics' bood Jacobsen aan allerlei persoonsgegevens boven water te krijgen van T-Mobile-abonnees op basis van het telefoonnummer.

Jacobsen zou onder meer toegang hebben gehad tot veel foto's die via T-Mobile zijn verstuurd, onder andere door Demi Moore, Nicole Richie en Paris Hilton.

T-Mobile bevestigt dat een hacker toegang heeft gehad tot klantgegevens, maar weigert verder commentaar te geven. Ook de geheime dienst wil niet reageren.

Bron: Webwereld

› reageer

...kwam Jacobsen op het spoor door een bericht op een online marktplaats die al door de dienst in de gaten werd gehouden. Onder de naam 'Ethics' bood Jacobsen aan allerlei persoonsgegevens boven water te krijgen van T-Mobile-abonnees op basis van het telefoonnummer.
Opzich ook niet zo'n slimme actie...

› reageer

Als je nu zelf je beltegoed zou kunnen opwaarderen, dat zou wel handig zijn!

› reageer

ik vraag me toch af hoe iemand in al die gegevens kan komen hoor

› reageer

Gepost door DevilInsideMe op 13/01/2005 15:06 Rating: 0
ik vraag me toch af hoe iemand in al die gegevens kan komen hoor
hacken?

› reageer

Was wel leuk voor de hacker om foto's van Paris te zien! Maybe zaten er wel p0rno foto's of filmpjes bij?

› reageer

Ja ok ik snap dat t doormiddel van hacken is, maar dat is wat ik dus bedoel hoe dat ze dat dus voor mekaar kunnen krijgen.... ..... was idd wel een beetje domme opmerking van me..tja blonDT he

› reageer

Nou dat is niet zo moeilijk.

Als er in de software die op de server draait fouten zitten (of er staan poorten open) waarmee toegang tot het systeem genomen kan worden kan je die machine zo overnemen. Hackers weten waar ze mee bezig zijn dus dat is voor die mensen niet al te lastig.

› reageer

Tja als je het zo gaat bekijken dan is het idd niet zo moeilijk. In ieder geval thanks dat je het ff uit heb gelegd

› reageer

Tja, of hij doet zich voor als een medewerker van automatiseringsafdeling van T-Mobile en vraagt een medewerker wat zijn wachtwoord ook al weer was. Voor onderhoud zeg maar

Daardoor had hij inzage in persoonsgegevens van 400 abonnees
Das ook niet veel eigenlijk ten opzichte van het totale klantenbestand

› reageer

Genoeg om flink misbruik van te maken, daarnaast even de titel aangepast, hij had toegang tot het T-mobile netwerk, waaronder de server met gegevens, maar ook andere dingen.

› reageer

ik vind dit wel een slechte zaak van T-mobile USA. Hoe kun je dit nou verantwoorden aan je gebruikers?
Ik zou ze SUE!

› reageer

Absoluut !
Ik zal ook niet zo snel vergeten dat zo'n T-Mobiel Miepje mijn telefoon door de winkel heeft gesmeten.
Ben ik even blij dat mijn prepaid anoniem was.

› reageer

@7110 Waar heb jij het nou over??

› reageer

Wel, Sjoerd, ik had een T-Mobile prepaid chip gekocht, maar mijn Ericsson R380W is Canadese import. Die stond dus op het Frans en niet op het Engels.
"Shall I put the chip in your cellular ?"
"No, I can do that myself. Thank you."
"No, I will do it."
OK, jij je zin. Dus ik geef dat toestel af. Op het moment dat ze het weer aan zet, verschijnt er "Entrez code NIP". Helemaal in paniek...
"Aaah... what's THAT!"
... en smijt vervolgens mijn toestel door de zaak.
Helemaal gek, dat volk...
Maar goe... mijn adres hebben ze in ieder geval niet.

› reageer

Wat maakt jou adres uit?

Heb je een nieuwe gekregen?

› reageer

› reageer

Ze gooide jouw mobiel door de zaak omdat er in een andere taal om je PIN werd gevraagd?
Ging daarna de wekker?

› reageer

Zie ook dit topic.

› reageer

Is T-mobile Amerikaans of Duits?

› reageer

Duits, maar (bijna) overal actief ...

› reageer

Dit verklaart volgens mij waar een deel van de gegevens vandaan kwamen. My T-Mobile is dus lek als een mandje ook in Nederland!:

Online dienst T Mobile uit de lucht door veiligsheidslek

In My T-Mobile kunnen T-Mobile klanten hun persoonlijke gegevens opslaan, zoals gedraaide telefoonnummers. Ook is het mogelijk om via de dienst MMS'jes en SMS'jes te versturen.

De beveiliging van My T-Mobile is zeer gemakkelijk te omzeilen. Door het simpelweg veranderen van een gebruikersnaam, kunnen de gegevens van nagenoeg alle T-Mobile klanten bekeken worden. Dit alles zonder het invullen van een wachtwoord.

In eerste instantie verklaarde T-Mobile Nederland dat er niets aan de hand was. Naderhand is My T-Mobile "uit voorzorg" offline gegaan. T-Mobile biedt My T-Mobile ook aan in Engeland, Oostenrijk en Amerika.

Gisteren kwamen de gegevens van de wereldberoemde Paris Hilton op het internet terecht. Hackers hadden de gegevens van Hilton's My T-Mobile verkregen en verspreid.

(bron=webwereld)

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.