[Samsung D500] foto's naar pc via bluetooth verzenden

heey weet iemand waar ik de firmware of software vandaan kan halen bij mij moet nieuwe software op de d500 of firmware als ik me cam aan doet gaat ie terug naar gewone scherm ene winkel zegt softwareprobleem en de andere zegt firmware waar kan ik dat vinden wie kan me helpen

› reageer

ik kan met mijn d500 wel foto's naar mijn telefoon verzenden maar kan je ook via bluetooth foto's die je gemaakt hebt met je toestel naar je pc zenden

› reageer

Ja dan moet je eerst je foon paren met je pc, dan kun je via je pc in de telefoon browsen en zo de afbeeldingen kopiëren.

› reageer

Kan iemand ook uitleggen hoe ik mijn telefoon en pc kan paren, ik heb al verschillende sticks geprobeerd maar niks werkt, ik heb gehoord dat het iets is met het aanmaken van COM-poorten op je pc. De meeste sticks schijnen 2 COM-poorten aan te maken en daarmee schijnt de d500 niet te kunnen werken, weet iemand hier iets van en kan iemand me helpen mijn bluetooth aan de praat te krijgen?

› reageer

ik heb na 4uur proberen eindelijk de foto's en liedjes op mijn toestel gekregen. het was even uitvogelen hoe het werkt. maar 8er af is het heel simpel. en ik gebruik de stick van de belcompany.
en er kan meer op dan ik had verwacht

› reageer

ik heb na 4uur proberen eindelijk de foto's en liedjes op mijn toestel gekregen. het was even uitvogelen hoe het werkt

kan je ook foto's die je met je toestel gemaakt heb weer terug op je pc krijgen want dit lukt mij nog niet

› reageer

@rianneassen:
misschien leuk als je hier op het forum ook even verteld wat nou uiteindelijk de oplossing was?

› reageer

Wie kan mij helpen??
Ik wil graag bestanden van mijn computer naar mijn Samnsung D500 versturen en andersom via bluetooth. Ik heb al geprobeerd allerlei drivers te downloaden, maar ik krijg het allemaal niet aan de praat.
Ik krijg wel een bluetooth icoontje op mijn computer maar dat blijft blauw met rood en m'n telefoon geeft de hele tijd aan dat hij niets kan vinden.
Ik heb al op verschillende sites gekeken naar de uitleg van mensen, maar het lukt me niet, ik snap er niets van.
Alvast bedankt!!

› reageer

Ik denk dat ze je hier met je vraag beter kunnen helpen, als het al niet uitgelegd is.

› reageer

ok ik heb de oplossing voor het probleem met het versturen en ontvangen van bestanden via bluetooth met de d500. Je moet de file manager van samsung installeren en dan bij instellingen de snelheid op 460800 zetten, hierdoor werkt alles wel, werkt het nog niet dan moet je bij dezelfde instellingen de andere com-poort selecteren. Iedereen veel succes!!

› reageer

ff voor de leken onder ons (ik dus ook); hoe kom je bij dat file manager? moet je dat downloaden op de samsung site? of staat dat al in je comp? Mijn blue tooth werkt ook al nie met mn d500....hij vind mijn telefoon niet eens! hij vind een k700i, maar niemand die die heeft hier in de buurt...HOE KAN DAT?
Hoop dat iemand mij kan helpen!
Groetjes, leentje

› reageer

Dit programma is op de site www.samsungmobile.com te downloaden. Klik op deze site op de D500 en dan op gebruiksaanwijzing & software. Vervolgens zie je onder het kopje software "Easystudio 2.0" staan. Download dit programma.

Dit is een winzip file. Nadat je dit geunzipped hebt moet je de loader aanklikken. Nu kun je een aantal programma's installeren, hier kun je dus ook de "Pims & File manager" installeren. Installeer dit programma, en voer de juiste bluetooth poort (bij mij 6) onder "bestand - instellingen". Zet hier verder de snelheid op 460800. Als je nu binnen het programma naar "file manager" gaat kun je bestanden van je telefoon naar je computer sturen. Succes!

› reageer

Als ik foto's verstuur tel-pc of pc-tel. dan doe ik mn BT aan op de tel en de BT stick in de USB en dan kan ik gewoon versturen wat ik verstuurd wil hebben
p.s van tel naar pc heb je code nodig (2x intoetsen tel. en pc)

succes

› reageer

nog een kleine tip.. kijk even op welke "com-poort" je bluetooth is verbonden. als je de goede insteld, krijg je een melding op je telefoon als je het programma opnieuw opstart. als je die krijgt, download ie alle info uit je telefoon en ben je klaar..

› reageer

ik heb dat pims en filemanager geinstaleerd...
eerst kon ik wel al mijn smsjes en telefoon lijst enzo opvrage op de computer, maar ik kon bij file manager zover ik snapte niks sturen? dus toen heb ik de soft ware geinstald en nu kan ik, via file manager niet eens meer mij gegevens van die telefoon lijst openen?

weet iemand wat ik kan doen?...

alvast bedankt

› reageer

Heb de D500 met een sitecom bleutooth adapter, werkt prima. kan zowat alle data overzetten via die poort. Nooit geen problemen gehad met verbinding of instalatie.

Ik merk nu wel dat sommige mensen die de D500 hebben aangeschaft hlaf niet weten hoe het toestel werkt of wat je ermee kan. Zonde, want het is zo'n uitgebreid toestel.

Maja, we zijn niet allemaal even technisch he.....

› reageer

Ik heb er geen problemen mee (gehad), alles loopt vlekkeloos zonder instellingen te wijzigen, zowel met een Nokia 6230, Nokia 6260 als een Samsung D500, ik krijg mijn foto's er heel makkelijk op en af.

› reageer

Ik heb een samsung D500 ik zet daarop bluetooth AAN.
Nu heb ik een datakabel gekocht, ik kan wel muziek van pc naar mobiel sturen, maar niet van mobiel naar PC.
Wel heb ik het programma filemanager,
Alleen de snelheid bij "instellingen"heb ik veranderd naar 450080 ofzoiets.
Maar de Poort kan ik niet veranderen.
Wat moet ik nu doen?

Want kom er echt niet uit.

› reageer

Ik heb een samsung D500 ik zet daarop bluetooth AAN.
Nu heb ik een datakabel gekocht, ik kan wel muziek van pc naar mobiel sturen, maar niet van mobiel naar PC.

gebruik je nu een datakabel of een bluetooth adapter?

› reageer

eeen bluetooth adapter.
Maar hij verzend dus wel naar me telefoon maar niet naar pc

› reageer

Geeft hij een melding dat hij niet kan verzenden? Zo ja, welke?

› reageer

hij zegt dat hij geen apparaten kan vinden als ik via bluetooth van mijn mobiel naar me pc wil zenden.
Bij file manager blijft hij op offline staan ik krijg dat op een of ander manier niet geconfugireerd, ik kan wel snelheid sellecteren maar niet de poort

› reageer

Als jullie XP ServicePack 2 hebben, kijk maar hier.
http://315.fiberworld.nl/d500/
Volg de stappen II (Installatie Bluetooth). Het is even doorbijten, maar het is wel aan de praat te krijgen, want het is me gelukt.
Ik wil niet lullig doen maar anders koop maar een Mac. Ik had alles werkend (File transfer, serial connection ...) op alle mijn drie macs in tien minuten. Zonder extra software. alleen ingebouwde Apple drivers.
Agenda en adressboek synch heeft wel meer tijd gekost. Op de PC heeft het me twee avonden gekost.

› reageer

hallo allemaal,

ik heb ook een d500 en ik heb een bluetooth kabeltje (van sitecom) van een vriend geleent, maar ik heb de software dus niet om hem te installeren. Mijn pc geeft wel aan dat hij nieuwe hardware gevonden heeft en dat hij verbinding heeft gemaakt met mijn telefoon, maar als ik de foto's dan wil verzenden vanaf mijn tel kan hij geen verbinding maken. Misschien dat iemand me even duidelijk! kan uitleggen waar ik de goede software kan vinden en hoe ik precies te werk moet gaan...Alvast Bedankt!

› reageer

Ik snap niet dat dit allemaal zo'n probleem is. Binnen 20 seconden zond ik met mijn Sitecom dongle files heen en weer. Plug en play, no problem.

› reageer

Niet voor iedereen is het zo eenvoudig. Ik ben al dagen bezig. Ik heb al van alles gedownload. Hij blijft aangeven: windows kan geen bluetooth apparaat vinden. Ik kan wel van mijn telefoon naar de pc zenden, maar niet van pc naar de telefoon. Mocht iemand nog een oplossing weten, dan houd ik mij aanbevolen.

› reageer

Ik ben aal een maandje in het bezit van een samsung d500 en het lukt me nog steeds niet om muziek van mijn pc naar me foon te sturen. Ik heb dat progamma file manager gedownload maar dan weet ik het niet meer. Kan iemand mij helpe en stap voor stap uitlegge kben namelijk best wel blond... alvast bedankt.

› reageer

kan iemand haarfijn uitleggen hoe ik gvd foto´s of filmpjes van mn tel (d500) naar mn pc kan versturen ik heb zoveel software geinstaleert wat ik maar kon vinden maar mn tel kan maar geen verbinding maken met mn pc terwijl als ikeen mp3 van mn pc naar de tel stuur het gewoon simpel weg lukt is r IEMAND die e kan helpen !?! hier voor mijn dank

› reageer

heey ik heb eeb bluetooth ding en dat werkt prima hoor! je duwt dat ding erin klikt foto aan daarna op opties....verzenden.....bluetooth klaar. Kun jij mij nou ff uitlegge hoe dat met mp3 werkt want dat lukt bij m ij niet.

› reageer

heey,zonder bleutooth adapter kan je niks he?

› reageer

Jawel, via mms/email/gprs...

› reageer

Hai,
foto's van mijn mobiel naar de computer sturen is bij mij geen probleem..
Waar ik niet uit kom, is hoe je muziek van je computer naar je telefoon kan sturen.. Kan iemand mij misschien goed en duidelijk (stap voor stap) uitleggen hoe dit moet?! Ik ben al een hele tijd bezig maar kom er echt niet uit.. Ben ook niet de slimste met de computer maar ik wil het heel graag weten..!!
Alvast bedankt!!!

› reageer

ok jonges en meisjus als jullie hier nog ooit kijken... dit is wat je moet doen.

Koop een bluetooth stick (maakt niet uit welke) en stop m in je USB poort. maakt niet uit in welke.
Je computer herkent de stick en laad m in en installeerd plug & play crap.

Als dat is gebeurt klik je op het icoontje rechtsonder bij je klok en datum en bekijk je de eigenschappen.

Als het goed is staat er ergens een tab met COM-poorten boven. (ligt ewr misschien aan welke bluetooth stick je hebt)

als er geen bij staan maak je nieuwe aan.
Volg de instucties. maak een inkomende en een uitgaande poort aan.
binnen een minuut ben je klaar.

installeer nu dat programmatje wat eerder is vermeld in dit forum.
Ga naar www.samsungmobile.com en zoek de D500 bij telefoons.
klik op de gebruiksaanwijzing & software link en download de PIM & file manager.

installeer dit progje en als je m geinstalleerd heb ga je naar bestand, instellingen, en verander je het poortnummer naar de poort die je net heb aangemaakt in je bluetooth instellingen.
Je moet ze allebij proberen, je ziet wanneer je de goede heb want meteen maakt hij verbinding met je gsm.
Zorg wel dat je in je GSM ook je pc hebt gezocht bij bluetooth apparaten en zet je bluetooth aan natuurlijk.

dat was het. nog vragen mail of msn me renepinguin@hotmail.com

› reageer

Hallo Pinquin,

Zo simpel is het denk ik niet voor iedereen, want als ik naar het tab COM-poorten ga, blijft bij mij alles grijs, dus kan ik niets ingeven. Er staat ook niets en ik kan zelf ook geen nieuwen aan maken. Hij blijft bij mij aan geven dat windows geen bluetooth apparaat kan vinden. Heb jij hier een oplossing voor?
Alvast bedankt.

› reageer

Kan je niets verzenden?
Niet van tel naar PC en ook niet van PC naar tel.?

het is namelijk zo dat je met een bluetooth stick altijd van PC naar tel. kan verzenden of het momend dat je nieuwe apparaten heb gezocht in zowel je tel. als in de bluetooth stick instellingen op je PC.

Zorg dus eerst dat je in je tel. je bluetoth heb aanstaan en dat je je eventuele blokkeerbeveiliging heb aanstaan.

echtsonder zie je na het insteken van de USB stick.. een blauw logo staan. klik er een maal op met je linker muisknop en je ziet een aantal opties. (dit is standaard bij iedere BT stick)

Bij mij werkte bestanden verzenden (van PC naar tel.) wel altijd maar andersom niet. daarvoor heb ik dus dat vorige bericht gemaakt.
Dan heb je dat progje nodig.

Als je het dan nog niet voor elkaar krijgt ben je waarschijnlijk een beetje een jostie.

de massl

› reageer

Maar je móet dus zo'n kabel hebben? Je kan niet gewoon als je een d-500 en een pc hebt naar elkaar sture? Da zou jammer zijn..

› reageer

nee nerd
je ken proberen je d500 in je floppiedrive te stoppen maar da zal niet lukken

› reageer

IK had Zo Graag EEn Vraag He... een Vriend van mij kreeg een bluetooth bij zijn samsung. Maar Ik heb zelf geen samsung maar een nokia.. Maar dan is mijn vraag die bluetooth werkt wel op mijn pc en telefoon maar ik kan maar steeds niks meer dan 5 mb sturen. en ze vragen naar een licentie.. Weet iemand misschien wat ik moet doennn OM die licentie te krijgen of die ik gewoon iets fout.. HELPP!!!!!!!!!

› reageer

ik heb en D500 en nu kan ik wel foto's van mijn telefoon nar de pc versturen maar niet andersom en heb al deze stukjes al gelezen van jullie en nog lukt het niet kan iemand me helpen?

› reageer

ik was vergeten erbij te zetten dat bij dat programmatje pim& file manager ik op offline blijf staan ik kom niet op online hoe gaat me dat lukken?

› reageer

kan iemand waar ik de programma's moet downloden om muziek en filpjes van mijn pc op mijn samsung d500 zetten bij voorbaat dank

› reageer

ik heb net een d500 gekocht en heb hierbij een datakabel erbij gekregen. ik heb alles netjes geinstalleerd en ook pc studio 3 van samsungmobile.com. als ik mijn telefoon dan vervolgens erop aansluit zegt hij dat hij contact heeft met mijn telefoon maar vervolgens kan ik niks meer aanklikken. kan iemand mij vertellen wat ik moet doen alvast bedankt

› reageer

Ik heb dit weekend een bluetooth stick van sitecom gehaald en heb een samsung D500. Ik kan wel van mijn tel naar pc sturen, dat is geen probleem, maar wil ik iets sturen van mij pc naar tel. dan zegt ie dat ie niet kan verbinden. Op mijn telefoon kan ik een aantal mappen zien van mijn pc, maar dan krijg ik te horen niet toegestaan.

Hoe krijg ik het voor mekaar dat mijn pc wel bestanden naar mijn foon stuurt. Help plz !!

tnx

› reageer

ik heb een samsung d 500 en heb ook het probleem dat ik ze niet op mijn pc krijg ik heb alle programma,s geinstaleerd van de cd rom die bij het usb kabeltje zat maar op pim en file blijft het icoontje van de telefoon grijs en doet het dus niet. kan iemand mijn mss helpen.
bvd 3dcaatje

› reageer

heey weet iemand waar ik de firmware of software vandaan kan halen bij mij moet nieuwe software op de d500 of firmware als ik me cam aan doet gaat ie terug naar gewone scherm ene winkel zegt softwareprobleem en de andere zegt firmware waar kan ik dat vinden wie kan me helpen??/

› reageer

heey weet iemand waar ik de firmware of software vandaan kan halen bij mij moet nieuwe software op de d500 of firmware als ik me cam aan doet gaat ie terug naar gewone scherm ene winkel zegt softwareprobleem en de andere zegt firmware waar kan ik dat vinden wie kan me helpen

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.