T-mobile gaat snijden in kosten

Als je het bericht goed leest, zijn er geen gedwongen ontslagen in Nederland. Volgens mij zijn er toch genoeg berichten geweest de afgelopen maanden dat KPN ook aan het snijden is in medewerkers.

› reageer

http://www.dft.nl/nieuws/7275263/T-Mobile_wil_2200_banen_kwijt.html

T-Mobile wil 2200 banen kwijt

BONN (ANP/DPA) - T-Mobile, de divisie mobiele telefonie van het Duitse telecomconcern Deutsche Telekom, wil voor het eind van 2006 ongeveer 2200 banen kwijt zijn.
De maatregel maakt deel uit van plannen om jaarlijks 1 miljard euro te bezuinigen als reactie op tegenwind op de markt, aldus T-Mobile donderdag.
De onderneming wil verder een deel van haar activiteiten afstoten en het assortiment mobiele telefoons dat het verkoopt, uitdunnen van zestig tot dertig à veertig. De helft van de besparingen wordt geïnvesteerd in uitbreiding van het bedrijf, zo liet directeur Rene Obermann weten.
"Het doel is duidelijk, winstgevende groei bij een aanvaardbaar kostenniveau in plaats van groei tegen elke prijs", aldus Obermann. Het merendeel van de banen die het bedrijf schrapt, 1200, verdwijnt in Duitsland. T-Mobile hoopt gedwongen ontslagen te kunnen voorkomen. De onderneming heeft op het ogenblik over de hele wereld 21.000 mensen in dienst.

› reageer

In nederland zal het gaan om 190 banen. Ik ben benieuwd of andere operators dit gaan volgen.

› reageer

Niet zo gek dat er bezuinigd moet worden.
Zelf was ik bijna aan de slag gegaan bij T-mobile maar de onzekere markt en het grote leger dure externen weerhield me. Dat kost natuurlijk (te) veel en dat moet wel via de klanten terug worden verdiend. Of zoals nu, over de rug van interne medewerkers dus...

› reageer

De marges zijn heel klein in Nederland. In Ierland bv. kost een abo 40 euro zonder belminuten en dan nog eens 90 euro bijbetalen voor een Nokia 3510i :

› reageer

Dan zijn dit toch de eerste tekenen dat het dus niet zo heel goed gaat met de mobiele telecommunicatie lijkt mij....Ik vraag mij af of er nu ook andere providers (zoals Orange en Telfort) overwegen om mensen te ontslaan. Alhoewel: er werd natuurlijk ook al een tijdje geroepen dat de markt in Nederland wat providers betreft redelijk verzadigd was en dat er over een bepaalde tijd waarschijnlijk 1 het loodje zou leggen (of overgenomen zou worden). Meer ontslagen betekent nog minder service wat tot gevolg heeft dat je waarschijnlijk nog meer klanten kwijt raakt.....en zo beland je in een neerwaartse spiraal lijkt mij.

› reageer

De staat heeft onlangs ook 6% van de aandelen van KPN verkocht. Over een half jaar waarschijnlijk ook de rest. Ik zal er niet versteld van staan als KPN over een tijdje verkocht wordt aan een buitenlandse investeerder/ondernemer.

› reageer

Orange heeft, toen het nog Dutchtone was (2001), al een flinke reorganisatie gehad (500 ontslagen, 200 gedwongen).

› reageer

Fotograaf: Ik denk dat Telfort niets te klagen heeft qua financiele positie toch? (sinds ze zijn gekocht van O2.)

› reageer

VERKOCHT door o2 Lijkt me

Denk dat ze kerngezond zijn daar bij Telfort, voor een habbekrats alles gekocht en nu kunnen ze daardoor de lage tarieven doorberekenen aan de klant.

› reageer

Toch vraag ik me dan af of Telfort zich met dergelijk lage tarieven op den duur niet de markt uitprijst...en ik weet niet hoe het met jullie zit, maar gevoelsmatig zie ik Telfort never nooit niet een echt goed netwerk aanleggen (dat kan met zulke prijzen volgens mij gewoon niet).

KPN is op het moment de grootste in nederland en ik vraag me ook werkelijk af waarom zij dan ook de duurste zijn (met meer klanten zou je toch verwachten dat de abonnements prijs naar beneden zou kunnen gaan, hoe goed je netwerk dan ook kwalitatief is). Oke, KPN kende natuurlijk veel ontslagen, maar die waren voornamelijk in de vaste telefonie (maar ze hebben ook veel nieuwe klanten gekregen, waaronder veel mensen die weer teruggekomen zijn nadat ze een jaar ellende bij een andere Provider hebben meegemaakt, maar ook omdat ze de tarieven (Hi en goedkoper SMS'en) vorig jaar gunstiger hebben gemaakt en dat heeft er weer toe bijgedragen dat mensen weer voor KPN hebben gekozen). Ikzelf heb nu een jaar met Orange gebeld en ben blij dat ik na het opmaken van mijn bundel weer terug kan gaan naar het veel duurdere KPN.....over T-mobile hoor ik nog echt veel mensen met netwerkproblemen dus dat lijkt me niet al te handig (goedkoop = duurkoop m.i.)

› reageer

Wouter2002: ja dat bedoelde ik, heb het er een beetje krom neergezet.

› reageer

Als je het bericht goed leest, zijn er geen gedwongen ontslagen in Nederland. Volgens mij zijn er toch genoeg berichten geweest de afgelopen maanden dat KPN ook aan het snijden is in medewerkers.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.