Spijbel melding systeem

Elk jaar hebben we een ander spijbel systeem bellen briefjes mails handtekeningen en niks werkt.
Dit denk ik ook niet, er zitten zelfs leraren bij mij op school die het vertikken om leerlingen absent op te schrijven. Dan zeggen ze komt later wel of als ze er bij de examens er maar zijn haha

› reageer

http://mmbase.windesheim.nl/nieuwsnet/artikel.jsp?news=90697&mags=42536

School informeert ouders met sms'je over spijbelaars 02-11-2004
Redactie: Winnie Moricke

Er is een nieuw systeem uitgevonden dat ervoor moet zorgen dat leerlingen niet spijbelen. Het heet het Spijbel Melding Systeem (SMS). Scholen kunnen de ouders met een sms'je laten weten dat hun kind die dag niet op school is gekomen. Ook de leerling zelf kan een sms'je krijgen.

Het bedrijf 'Citizin Alert Services' uit Den Haag heeft het systeem bedacht. Via de computer kunnen leraren de naam van de leerling die spijbelt aanklikken, waarna automatisch een sms-bericht naar de mobiele telefoon van de ouders wordt verstuurd. In Frankrijk zijn er scholen die gebruik maken van het nieuwe systeem en het werkt goed. Het aantal kinderen dat spijbelt is verminderd tot 80 procent.

Ook in Nederland gaat basisschool 'Het Spectrum' in Amsterdam vanaf volgende week vrijdag met het nieuwe systeem werken. Het systeem is niet alleen handig om het spijbelen te stoppen. Het is ook handig om snel in te grijpen als er iemand vermist wordt. Soms zijn scholen wel anderhalf uur bezig om ouders te bereiken. Via een sms'je duurt het maar een paar minuten, bovendien hebben de meeste mensen wel een mobiele telefoon. "Kinderen die veel spijbelen zullen niet blij zijn met het nieuwe systeem, maar dat is ook de bedoeling", zegt Martin Remeeus, de directeur van de Amsterdamse basisschool.

› reageer

"Het aantal kinderen dat spijbelt is verminderd tot 80 procent."

Nog maar 80% van de kinderen spijbelt, lol!

't is maar net hoe je het lezen wilt.

› reageer

OT: Spijbelen op een basisschool?
Volgens mij stam ik inderdaad uit een andere tijd.
Maar ja, er is veel veranderd tegenwoordig qua attitudes.

› reageer

Beetje jammer zo'n systeem.

Op de middelbare school hoor je gewoon te spijbelen .
Het moet uiteraard niet te extreem maar als je eens een keer geen zin heb in Wiskunde ofzo. Moet toch kunnen...

Op de basisschool heb ik volgens mij nooit kunnen spijbelen. Voordeel van de middelbare school is dat je tijdens het wisselen van lessen er zo tussenuit kan sneaken

Al is dat voor mij nu ook wel weer bijna 3 jaar geleden

› reageer

Nounou nog maar 4 op de 5 leerlingen spijpelt
Goed systeem, moet je het elke keer weer uitleggen aan je ouders en dat is toch wel zo vervelend

› reageer

Toch prachtig hoe al die PR-mannen zoiets simpels als een ware revolutie kunnen vertellen... Vroeger belde de concierge gewoon op naar de ouders (waar ze dus ook geen mobiele telefoon voor nodig hebben), en vertelde hij dat hun kind gespijbeld had. Nu krijgen de ouders een sms'je waarin de concierge verteld dat hun kind gespijbeld had. Wat is het verschil?

Prima dat het met SMS gedaan wordt, maar via de normale telefoon/email/fax/brief werkt toch net zo goed, zo niet beter?

› reageer

haha, als je een beetje slim bent als leerling onderschep je gewooon de brieven van school, als er bij mij staat: 'aan de ouders van.....' dan weet ik al hoe laat het is, en zo moeilijk is mijn moeders' handtekening nou ook weer niet..

› reageer

Hihi ik ben blij dat ik al weer een x aantal jaar van school af ben laat staan de middelbare school, dan zou me moeder elke dag wel een smsje krijgen .

› reageer

Goh... Als ik nog op school zou zitten zou de school failliet gaan aan de sms kosten die ze zouden moeten betalen.

› reageer

ze krijgen dan vast wel ferhat-bulk-korting

het versturen van sms is handig (of juist niet) omdat dat in je telefoon blijft staan.

vind het trouwens wel onzin... spijbelen moet (sporadisch) kunnen.
//edit: vooral bij gym

› reageer

Gym Bestaat dat nog steeds afschaffen die flauwekul

› reageer

ach het zal vast niet altijd goed werken. Zo werkte bij ons op school dat absentie systeem en het cijfer systeem ook voor geen meter.

› reageer

Elk jaar hebben we een ander spijbel systeem bellen briefjes mails handtekeningen en niks werkt.
Dit denk ik ook niet, er zitten zelfs leraren bij mij op school die het vertikken om leerlingen absent op te schrijven. Dan zeggen ze komt later wel of als ze er bij de examens er maar zijn haha

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.