Sms verslaafd

Haha ok je doet t via TV, ik had Bellen.com gebruikt. TV houdt ook rekening met cashbacks enzo das nog beter natuurlijk.

› reageer

http://www.nu.nl/news.jsp?n=472492&c=51

Tiener onder behandeling voor mobielverslaving

Uitgegeven: 24 januari 2005 15:53
Laatst gewijzigd: 24 januari 2005 15:55

ROME - Een Italiaans tienermeisje dat gemiddeld honderd sms'jes per dag verzond, kan haar duim niet langer bewegen, meldden Italiaanse media maandag. Het veertienjarige meisje uit Savona in het noordwesten van het land liep door haar verslaving aan de tekstboodschapjes een ernstig peesontsteking op.

De enige manier om eraf te komen was volgens de artsen een combinatie van ontstekingsremmers en totale rust voor haar handen.

Verslaving

Tegen de krant Corriere della Sera zei een van de artsen dat dergelijke sms-klachten een groeiend probleem vormen onder gebruikers van mobiele telefoons. Ongeveer 37 procent van de Italiaanse kinderen is blijkens een recent onderzoek 'mobieltjesverslaafd'.

Die verslaving leidt niet alleen tot lichamelijke klachten, maar ook tot geïrriteerdheid en stemmingswisseling.

Je bent gewaarschuwd!

› reageer

Daar was ik al achter.
Sinds die gratis sms-wekenden van Orange sms ik veel meer.

› reageer

Als je dat dan bij Orange doet hebben zij hun doel bereikt.

› reageer

Ja ben al jaren Orange abonnee. Al sinds ze Dutchtone heetten
Maar ik was blij met die nieuwe sms-bundels.
Het werkt bij mij heel goed omdat naar het buitenland uit de bundel gaat. Maar ontopic: het is gewoon leuk en ik begrijp dat meisje wel.
Alles wat leuk is kan verslavend worden!
En ja daar verdienen die bedrijven hun geld mee!
Er is op dit moment maar één telefoon die dit echt voorkomt:
Nokia 6820! Ik heb hem voor mijn partner gekocht.
Werkt zo goed dat ik hem niet meer zelfs te leen krijg

› reageer

nou dsan ben je zo door je tarief heen HAHAHA!!!

› reageer

valt wel mee hoor
Ieder heeft z'n eigen abo en ik sms niet terug maar bel terug
(via de baas )

› reageer

LOL lekker bezig geweest

› reageer

100 per dag is ongeveer 3000 per maand Daar kan denk ik geen SMS bundel tegenop

100 per dag is trouwens 24 - 8 uur slaap = 16, 100 / 16 = 6.25, dus de hele dag door elke 10 minuten een berichtje ongeveer

› reageer

Je berekening klopt niet helemaal volgens mij.

Het is 16 uur (24-8) x 60 min = 960 min dat dan weer delen door 100 smsjes kom je op: elke 9,6 min een smsje versturen in de tijd dat je wakker bent.

› reageer

Ehh ... ooit gehoord van Groeps-SMS?
Maar jullie hebben wel gelijk dit is gewoon ziekelijk.
Vandaar dat het arme kind ook opgenomen is.
En de prijzen .. Orange had hele weekenden gratis sms-en.
Zal in Italië misschien ook zo zijn.
Ik weet van Duitsland dat er abonnementen zijn waarmee je het hele weekeinde onbeperkt kan bellen.
Dat is dus vanaf vrijdagavond x uur tot maandagochtend x uur mag je continu bellen.
Zal voor SMS ook kunnen in Italië misschien

› reageer

En het leuke is: stel je zou 3000 smsjes per maand versturen dan beb je het goedkoopste uit bij HEMA Mobiel Prepaid. Niet te geloven toch dat Prepaid goedkoper is dan een abo. Maarja welke provider heeft nou eenbundel van 3000 smsjes

Bron Belwijzer/Bellen.com

› reageer

Nee hoor, met Hema Mobiel € 2.865,00 voor 1 jaar en KPN Hi €100 900/1800 12mnd € 2660.50 en met speciale constructie € 2560.73 maar dan klopt de SMS berekening geloof ik niet. Maarja verder vrij nutteloos om dit uit te gaan zoeken

› reageer

ik dacht dat ik veel smste..... ik bedoel 260 smsjes p/m . Binnenkort krijg je van die duimspalken speciaal voor de sms verslaafde onder ons _/-\o_

› reageer

Erik1:

Oh vaag als ik kijk is Hi 100 duurder nl 2980.50. Maargoed was idd alleen ff benieuwd waar je op uit zou komen. Volgens Bellen.com is Scarlet nog veel goedkoper, slechts 30 euro per maand, oeps foutje van Ben

› reageer

goedkoopste

HI 100

› reageer

Haha ok je doet t via TV, ik had Bellen.com gebruikt. TV houdt ook rekening met cashbacks enzo das nog beter natuurlijk.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.