[nieuwe dienst] Gratis anoniem telefoonnummer

spam, dicht.

› reageer

Op www.anobel.com kun je een gratis anoniem telefoonnummer aanvragen.
Na registratie ontvang je een persoonlijke doorkiescode achter een centraal 0900 nummer (0900-1anobel).

Registratie is gratis. Het 0900 nummer kost 45 cent per minuut. Dit wordt door de bellende partij betaald. Je kunt zelf bepalen naar welk telefoonnummer je gesprekken worden doorschakeld. Dit kan ook gewoon een mobiel nummer zijn. Het telefoonnummer is ten alle tijden te wijzigen. Ook de doorkiescode kun je wijzigen indien dat wenselijk is.

De dienst is vooral bedoelt voor mensen die hun telefoonnummer niet op het internet willen plaatsen, vanwege bijvoorbeeld sms spam of andere redenen. Daten en veilen via het internet zijn logische toepassingsgebieden.

› reageer

Of een Fixs nummer, maar daarbij zijn de belkosten voor de beller niet altijd even duidelijk als bij een 0900 nummer. Mijn ervaring is ook dat sommige partijen hun telefoonnummer zodanig opschrijven dat het niet meer direct herkenbaar is als nummer met een ander tarief.

Op zich wel een leuke dienst.(oog om oog, tand om tand: dan kan mijn gsm/internet provider mij voortaan ook alleen nog maar via een duur 0900 nummer bellen als ze informatie van mij willen! )

› reageer

Als mensen die iets verkopen op internet willen bellen met een geheim nummer, vertrouw ik ze bij voorbaat niet.

› reageer

Dat ben ik niet met je eens. Dat idee heb je nu omdat het een onbekende nieuwe dienst is.

Ik vind het een heel goede dienst. emailmaskers zijn leuk, maar een enailadres dump ik zo en ik pak zo een nieuwe.
Mijn telefoonnummer wil ik graag houden en wil ik vrijhouden van spam en ongewenste telefoontjes.
Voor een verkoop op speurders heb ik een doorkiescode aangemaakt op anobel. Ik was bereikbaar op m'n mobiel, en na de verkoop heb ik de code weer vrijgegeven.
Geen last meer van mensen die me bellen voor een verkocht product en geen spam op mn mobiel

@Voys_mark
Topdienst, ga ik vaker gebruiken!

› reageer

De volgende site biedt deze service ook aan: http://www.zappsite.nl/zapp.php?id=215277

Je krijgt een gratis 084 nummer, welk je zelf kunt forwarden naar een nummer naar keuze. Zelf kost het je niets, de beller betaald 35 cent per minuut.

Als je iets op marktplaats o.i.d. wilt verkopen vind ik 't helemaal niet gek om zo'n anoniem nummer te gebruiken. Nadat de advertentie verlopen is, zeg je het nummer weer op en klaar is kees. Ik zou niet weten waarom je op zo'n openbare site als marktplaats of speurders je eigen nummer moet achterlaten!

› reageer

wat een onzin zo'n nummer, zeker voor bezoekers van telcomvergelijker, volgens mij heeft iedereen hier minstens 1 extra nummer dat kan je dan toch voor internetverkopen gebruiken. als ik iets overweeg te kopen via internet wil ik niet eerst een fortuin aan een duur en anoniem nummer kwijt zijn.

› reageer

@Kerkrade:
Of je gaat direct naar www.privenummer.nl. Dan hoef je niet via zappsite!

› reageer

Spam.

› reageer

Wellicht waardeloos, want je kunt zo'n 084 nummer niet met alle prepaids bellen. Ben je dus toch onbereikbaar. Een extra simkaartje is voor mij de betere oplossing.

› reageer

spam, dicht.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Dit onderwerp is gesloten. Reageren is niet meer mogelijk.