KPN Collect Call vanaf mobiel

Dat bedoel ik, dan betaal je dus ook het vaste tarief wat je ook betaalt naar vast, mobiel, etc.

› reageer

KPN biedt mobiele bellers vandaag de mogelijkheid om de ontvanger van het gesprek de kosten te laten betalen.
De invoering van Collect Call voor mobiel is geheel nieuw en geldt voor bellen naar een vast toestel.

De beller legt contact met het gratis centrale nummer 0800-0101. De gesprekskosten komen op de gewone telefoonrekening van de gebelde, mits hij of zij het Collect gesprek aanneemt.

"Dit kan een uitkomst zijn voor bijvoorbeeld PrePay bellers van wie het beltegoed bijna op is, of voor (veelal jeugdige) bellers, die naar huis willen bellen, zonder daarvoor zelf de kosten te dragen", zegt KPN.

Collect Calls vanaf het mobieltje kosten de gebelde papa of mama of andere kennis 75 eurocent per minuut.

Orange doet ook mee met de dienst en krijgt een niet nader genoemd percentage van de gesprekskosten overgemaakt van KPN. Vodafone en T-Mobile konden niet zeggen of ze ook Collect Call zullen aanbieden, Telfort zegt in elk geval dat niet te zullen doen:

"Er zijn al zo veel nieuwe diensten. Laat deze zich eerst maar eens bewijzen, ook technisch. als het een succes wordt begint Telfort er misschien alsnog mee."

Volgens de woordvoerder van KPN is de dienst, die wordt geleverd door
KPN-dochter SNT, beschikbaar voor alle mobiele operators en bellers: "Het
is een open 0800-nummer dus alle operators kunnen meedoen en voor zover we
weten doen ze ook mee."

Bron: Planet Multimedia

› reageer

Voorheen kom je met het nummer 0800-227631 collect call bellen vanaf je mobile telefoon. Dit was zelf nog directer als het normale collect call nummer, als je dit nummer belde kreeg je gelijk te horen "bedankt voor het wachten".
Nu werkt dit nummer niet meer.

› reageer

Vanaf KPN werkt het, vanaf Vodafone krijg ik de niet beschikbaar toon.

› reageer

Woow! 75 cent is wel erg veel geld....!!
Ik zou dan gewoon als ik ouder was het gesprek weigeren, en mn zoontje/dochter terugbellen voor een normaal tarief
Maarrr, wel makkelijk voor prepay-bellers die geen btg meer hebben, en iets belangrijks hebben te melden

› reageer

je kunt ook 1 keer laten overgaan en dan wachten tot er teruggebeld word... maar dan moet je wel eerst btg hebben.

› reageer

Hmmz, erg interessant. Hebben ze ook een mogelijkheid om vanuit het buitenland zonder verdere kosten collect te bellen?
(als je prepaidkaart op is in het buitenland...)

› reageer

Vanuit het buitenland geldt voor alles het zelfde tarief, er is wel verschil in piek/dal en voordeelnetwerk of niet maar verder is vast/mobiel/etc allemaal het zelfde.

› reageer

Maar bellen naar 0800 nummers is in het buitenland vaak niet gratis...

› reageer

Dat bedoel ik, dan betaal je dus ook het vaste tarief wat je ook betaalt naar vast, mobiel, etc.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.