Internationaal bellen met je mobiel.bv. naar Suriname met gsm in Nederland.

Lijkt me dat dit nu wel goed zal gaan.. Telfort is inmiddels KPN en heb de laatste maanden en misschien zelfs jaren volgens mij nooit meer een klacht hierover langs zien komen..

› reageer

Internationaal bellen naar b.v. Suriname met een vast toestel zijn er aanbieders genoeg.Dit gaat naar een "duur" 0900 nummer.Zijn er aanbieders met een lokaal inbel nummer? of een goede belkaart met lokaal inbel nummer? Wat is een een redelijke, goede, betrouwbaar en goedkope manier om met je mobiel in Nederland naar Suriname te bellen.

› reageer

http://www.bel1649.nl

› reageer

Das voor vast he, niet voor mobiel.

› reageer

ook voor mobile. je moet eerst aanmelden en dan kan je met een 010 nummer bellen, vervolgens je buitenlandse bestemming. engeland is bv 0,01 cent pm (+ de 010 nummer)

› reageer

Je kunt ook naar suriname bellen voor 0,25 met de vaste lijn

› reageer

35cent naar suriname vast en 71cent naar suriname mobiel,exclusief 4,5cent starttarief met je mobiel.inclusief btw.niet slecht
http://www.bel1649.nl/
Zijn er ook belkaarten met vast inbel nummer?

› reageer

Lebara Mobile

Dit is een prepaid-serviceprovider met zeer aantrekkelijke tarieven naar het buitenland.
Lebara-mobile

Suriname Mobiel/Vast: 34 cent p/min, starttarief 7 cent

› reageer

Zijn er ook belkaarten met vast inbel nummer?
http://www.budgetphone.nl/tarieven.html# 36ct naar Suriname/vastnet (met prepaid-kaart zonder aanmelding) + kosten 020-inbelnummer

› reageer

Budgetphone is zeker een goed alternatief, zijn er telefoonkaarten uit de Belwinkels te vergelijken, kassa.nl heeft een outdated test gehad?
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=37353
In Nov 2003 was het tussen 0,29 en 0,43 cent p.min. in praktijk.
Hoe is het nu, bestaan die oude kaarten nog? of zijn er nieuwe betere.

› reageer

Ook met 1601 kun je je mobiel aanmelden. Je belt dan ook met een 010 nummer en maakt voor de rest gebruik van hun ERG lage tarieven buitenland...
weet uit mn hoofd niet wat Suriname 'doet', maar kijk eens op www.bel1601.nl
edit: 61,5 cpm naar vast en 78cpm naar mobiel...

› reageer

@slickster 61,5 is niet goedkoop

› reageer

Hoewel 1649mobiel en budgetphone qua tarieven voor Suriname vergelijkbaar zijn (voor europese landen is 1649 echter goedkooper) zou ik 1649mobiel de voorkeur geven: je hoeft geen 10- of 12-cijfers kaartnummer in te toetsen en je bent niet door het prepaid-tegoed beperkt. Weliswaar is aanmelden verpflicht.

› reageer

@LenoC, Ziet er goed uit,ze werken met een Prepaid Mobile Service inbellen naar 020 nummer.Bedrag inkopen vanaf 5euro tot 50euro

› reageer

De goedkoopste 'geen ingewikkeld gedoe' oplossingen die ik kon vinden:

TrendCall: 39 ct per minuut (maakt niet uit waarheen)
call4care: 60 ct per minuut (maakt niet uit waarheen)
Tele2: 64 ct per minuut (alleen europa helaas)
LeBara: 34 ct per minuut (alleen Suriname, rest variert)

› reageer

Als je klikt op 'toon ook de verborgen berichten', zie je dat HelloAsia ook een goede is; 0,20 euro per minuut, naar zowel vast als mobiel.

› reageer

HelloAsia kost CIRCA 20 cent p/m. Dat melden ze tenminste als je met ze belt. Dus niet raar op staan te kijken als je omgerekend opeens 30 cpm betaalt.

› reageer

Er is een nieuwe aanbieder genaamd C3. Deze wordt door Tele2 in Nederland op de markt gebracht.

C3 heeft een gewone prepaid SIM voor nationaal bellen (29cent) en nationaal SMS-en (9cent).

Maar hier komt het bijzondere. Bellen naar het buitenland is veel goedkoper dan welke aanbieder ook via mobiel of internationale telefoonkaart!

Suriname is 29ct per minuut zowel naar Vast als Mobiel. Gewoon met je GSM dus!.

Binnen europa kan je vaak al voor 11 cent per minuut bellen!

Voor informatie mag je mij altijd bellen 06-xxxxxxx

› reageer

En wanneer wordt C3 actief?

› reageer

Lebara is ook 29 cent voor Suriname, en Europa voor 11 cent, volgens mij niet veel nieuws onder de zon.

› reageer

Neem dan HEMA internationaal bellen ..... naar suriname voor € 0.23 per minuut naar vast en mobiel. Starttarief is 4,5 cent.

› reageer

debitel biedt ook goedkope internationale bundels aan voor bellen naar het buitenland. Je hebt bundels van 25 minuten voor 5 euro, 50 min voor 10 euro etc ... zie ook deze link naar de debitel website Let wel even op dat je deze bundels alleen kunt aansluiten i.c.m. een debitel-Telfort abonnement, dus als extra dienst zeg maar. Los aansluiten gaat niet.

› reageer

C3 is niet mijn eigen bedrijf. Is van Tele2. Ben gewoon enthousiast over hun prijzen.

Lebara is overigens volgens hun eigen website duurder, maar goed. In ieder geval voldoende mogelijkheden om via mobiel relatief goedkoop naar Suriname te bellen.

› reageer

"HelloAsia", wat ik hier nog wel zag langskomen, ben ik qua kwaliteit niet tevreden over: slecht te verstaan, en regelmatig ook enige vertraging!

› reageer

Kijk eens naar Google
Die hebben ook goede tarieven.

› reageer

De link was goed, maar de naam moets zijn: ortel.

› reageer

Erik: Ben gewoon enthousiast over hun prijzen.

Waar zijn de tarieven dan te vinden?

› reageer

Dames en Heren,

Lees de oorspronkelijke vraag nog eens goed:

Het gaat om MOBIEL bellen naar Suriname. Ortel en Lebara en vele anderen vallen dan af qua tarief...

› reageer

Dat weet ik, maar hoe kan ik nou voor C3 kiezen als ik geen tarieven weet?

› reageer

Ik raad HEMA Inter. Budgetbellen aan. echt goedkoop, als je vanaf je mobiel international wilt bellen.
Voor 10 Euro beltegoed kon ik meer dan 53 minuten naar indonesie mobiel bellen, (0,18 cent/m)

Naar suriname mobiel en vast kost het 0,23 Cent/m.
dus je kan minstens 40 minuten bellen vanaf je mobiel of vast.

› reageer

Hoe bedoel je?

Het gaat om MOBIEL bellen naar Suriname. Ortel en Lebara en vele anderen vallen dan af qua tarief...

Met Lebara Mobile kan je niet anders Mobiel bellen naar vaste en mobiele nummers in Suriname....want het werkt met een SIM kaart en niet met een vaste telefoon.

Wat de tarieven betreft:

Suriname vast en mobiel kost bij Lebara 29 cent en bij C-Cube ook.

Lebara mobile is verkrijgbaar bij:

BelCompany
Shell
Postkantoren

en

Vele belhuizen.

Koop een Sim ( 9,95 nu met 7,50 beltegoed ) en probeer het uit....

› reageer

Als je goedkoop met je mobiel naar Suriname wil bellen, lijkt me juist dat Lebara of Ortel een prima keuze is! Je kan ook met bijv. Budgetphone kaarten gaan werken, zoals in een belhuis, maar dan heb je vaak te maken met een duur 0900-nummer.
Off-topic: helemaal goedkoop bellen naar Suriname? Via Skype of MSN

› reageer

Het kan altijd goedkoper inderdaad, maar heb je wel eens geprobeerd om vanuit de bus of de trein te skypen? Met Lebara bel je net zo makkelijk naar Suriname ( of een willekeurig ander land ) als binnen Nederland.

› reageer

Je kan voor nationaal tarief bellen naar het buitenland. Dus als je een belbundel hebt dan bel je feitelijk voor niets. Kijk maar op www.06internationaal.nl.

› reageer

Hmmm.. van de 10 pogingen is het maar 1 keer gelukt om contact te krijgen via 06 internationaal (dat is wel per mislukt pogin 3 minuten kwijt.. reken maar uit.. dan maar via Tele 06 bellen.. iedere keer meteen verbinding

› reageer

Die lijst met bestemmingen klopt ook geen hout van; de helft van de tijd werkt het helemaal niet.

Aangezien Tele06 er eerder was is dit een mooi voorbeeld van 'niet goed gejat en zeker niet zelf bedacht'

› reageer

ik heb net met 06 international naar engeland (vaste nummer) gebeld. ik kreeg gelijk een verbinding, geen probleem. ik hoop dat het niet beginners luck was!

› reageer

zelf ook al een paar keer geprobeerd, maar werkte niet echt. helft van de tijd lukte het (mij in ieder geval) niet, geprobeerd naar een united mobile sim (liechtensteins nummer), dat lukte al helemaal niet meer, maar uiteindelijk nog ff geprobeerd naar een nederlands mobiel en dat werkte wel in 1 keer goed! :S
nou ja, was dus zelf niet al te tevreden erover en hou het voorlopig nog wel ff bij tele06 en CPS op de vaste lijn.

› reageer

Als je problemen ervaart met bellen via 06internationaal, mail ons dan (info@06internationaal.nl) en we proberen het zo snel mogelijk op te lossen. Kijk ook op de website www.06internationaal.nl voor welke landen je allemaal moet kunnen bellen.

› reageer

ik heb vanmorgen een engelse mobiel nummer via 06international gebeld, het ging prima. later een nummer in de VS gebeld. het ging wel over een paar keer en dan stopte het....
kortom wisselende ervaringen.

› reageer

heb paar keer naar suriname met 06internationaal gebeld is te doen soms bezet toon maar mobiel netwerk in suriname is overbezet. verbinding redelijk ene keer beter dan andere keer. maar grote bundel zeker goedkoop

› reageer

@lemmings & sjeroen: Telfort gebruikt of een andere provider?

› reageer

@ ciao, debitel/vodafone en een vaste lijn, het maakt niets uit.

› reageer

heb gebeld met tmobile sim 300 min en debitel kpn sim beide oke heb nu vodafone i.p.v tmobile dus moet het nog proberen maar denk geen probleem succes {)

› reageer

Iemand zijn factuur al binnen en geen rare rekening vanweg het bellen met 06internationaal? Gewoon vanuit de bundel gegaan?

› reageer

Waarschijnlijk niet, anders had er allang iemand gereageerd. Maar het is helemaal niet echt duidelijk wat voor bedrijf het precies is en waarom staan al die bestemmingen in het Engels en niet gewoon Nederlands zoals de rest van de site...

› reageer

06internationaal KAN geen extra rekeningen opleveren, want je provider heeft geen reden om gesprekken naar 06-nummers extra te laten betalen.
Maar het is wel een wazig bedrijf ja... Het komt een beetje over als een GSM die naast een VoIP-computer ligt, met iemand die mee kan luisteren.

› reageer

Ik heb al mijn rekening binnen, niets bijzonders.

› reageer

ik ook , ben weg van tmobile en geen verrassing.en op debitel/kpn rekening wel het 06nmr maar niks extra. vodafone gaat af van tegoed bel 1200.succes

› reageer

Maar het is wel een wazig bedrijf ja... Het komt een beetje over als een GSM die naast een VoIP-computer ligt, met iemand die mee kan luisteren.
Precies zo'n gevoel heb ik ook.... Als je er dus heenbelt heb ik het idee dat je er altijd maar #31# voor moet doen zodat je het toch anoniem gebruikt uiteindelijk...

› reageer

ik zie op mijn laaste telfort factuur dat bellen naar 06internationaal buiten de bundel valt, en wordt gezien als bellen naar een servicenummer. Dus toch extra kosten?
Op de website van 06internationaal.nl staat:

Zijn er geen addertjes onder het gras?
Nee, die zijn er niet. Jij betaalt echt alleen maar de kosten voor bellen naar een normaal Nederlands mobiel 06-nummer. Wij brengen bij jou niets in rekening!

Als je met telfort belt wel dus. Wees gewaarschuwd.

› reageer

Wat zijn de extra kosten? dwz hoeveel per minuut?

› reageer

kosten bestaan uit 2 delen:

-gesprek naar servicenummer 0632008999 (30:26) 0,51
-gesprek naar servicenummer, mobiel deel 0632008999 (30:26) 5,68

je belt dus buiten je bundel (0.22 cent bij telfort)
en er staat iets bij van 0.51 cent naar servicenummer, wat dat inhoud weet ik niet.

› reageer

Ondertussen staat er een nieuw nummer op de site...

06-32008008... Heeft die ook nog steeds die servicekosten? Toch snap ik dat niet echt, want het is toch gewoon niet mogelijk om extra kosten te berekenen boven een normaal 06-nummer...

Gisteren stond bij de FAQ ook nog het oude nummer, namelijk 06-32008999, en ik heb een e-mail gestuurd welke we nou moesten gebruiken, en ik kreeg als antwoord dat we toch de nieuwe moeten gebruiken en de FAQ aangepast zou worden, en inderdaad nu is nergens meer het nummer 06-32008999 terug te vinden. Misschien was er met dat nummer toch iets niet goed zoals die servicekosten, dus iedereen maar dat nieuwe nummer gebruiken denk ik...

Bij de FAQ staat wel dat ze leven van de kosten van inbellen op het 06-nummer dus misschien dat die servicekosten daar iets mee te maken hebben?

Desondanks is er denk ik nog steeds niet echt een goedkopere manier om naar het buitenland te bellen vanaf je mobiel.

› reageer

Dat nummer werkte vandaag (alweer) niet naar een Russische mobiel... (0037-enz.)
Op m'n vorige Telfort-rekening stonden geen extra kosten, als Telfort dat nu wel doet, krijgen ze gewoon een klacht, want 06-nummers horen binnen mijn bundel te vallen. Anders mogen ze me een hele lijst sturen hoe ik aan het nummer kan zien of het wel/niet in m'n bundel valt...

› reageer

ik bel nu al een paar maanden met 06 inter naar suriname en op mijn factuuur gaat uit bundel van debitel 90 en vodafone. (bel wel met oud inbelnummer staat niet meer op site maar doet het wel)

› reageer

zeker eentje die met 107 begon?

› reageer

klopt helemaal die staat op mijn factuur als 06 nummer van debitel(kpn)en tmobile in verleden en vodafone nu

› reageer

ik heb deze week een te hoge rekening ontvangen van 158 EUR van Telfort omdat ik veel naar die 06 nummer heb gebeld, ik heb meteen klacht gestuurd naar telfort...........
Specificatie Gesprekken
periode 15.03.2006-14.04.2006 aantal dagen 31
duur (min:sec) aantal bedrag

gesprekken in Nederland naar voicemail 0:02 1 € 0,00

gesprekken binnen extra minuten bundel
gesprekken in Nederland naar overige vaste nummers 2:05 1 € 0,00

gesprekken binnen bundel
gesprekken in Nederland naar mobiele nummers van Telfort 5:06 3 € 0,00
gesprekken in Nederland naar overig mobiel 53:24 23 € 0,00
gesprekken in Nederland naar overige vaste nummers 3:28 1 € 0,00
61:58 27
beschikbare minuten binnen bundel 400:00
mee te nemen minuten naar volgende maand 200:00

gesprekken buiten bundel
gesprekken naar servicenummers 1130:15 309 € 121,85

Totaal € 121,85

Totaal gebruikskosten € 121,85

› reageer

schande gewoon aanvechten die handel maar ja ik heb gen telfort dus geen ervaring ermee wel dus debitel(Kpn) , tmobile en vodafone geen problemen ook orange niks.wel gek dat telfort dan zegt je mag 1 mobiel nummer niet te vaak bellen . je heb voor mobiel internet met opera ook service nummeer 06 inbellen (ander forum) maar dan gaat het ook uit je bundel

› reageer

vandaag zijn tele06 en 06internationaal offline. bij tele06 staat een melding: "De services van Tele06.nl zijn tijdelijk niet beschikbaar.
Wanneer je je email adres achterlaat nemen we contact op zodra we weer online zijn. "

weet iemand hier iets van?

ik heb deze post in "gratis internationaal bellen" gepost...ik bedoelde het hier te posten. ik ben niet kundig genoeg om een link oid te maken, het is dus nu dubbel gepost.

› reageer

even een update wat betreft bellen met Telfort via 06internationaal.
Telfort rekende hier dus servicekosten voor, daarnaast werden de minuten buiten je bundel gerekend.
Klantenservice heeft vandaag toegezegd dat ze vanaf vandaag gewoon van je bundel afgaan. Dus ook zonder extra kosten.

› reageer

nobiles ==> En hebben ze je rekening gecorrigeerd?

› reageer

06internationaal is er weer, alleen het 06 nummer is veranderd.

Bel 06-32008008 voor de toegang tot de dienst

› reageer

@nobiles: Heeft Telfort je dat telefonisch verteld? Of heb je een mailtje voor het geval het toch mis gaat. Hebben zo zomaar besloten om de verandering door te voeren?
Ik moet mij eigen rekening nog even bekijken.

› reageer

Ik heb het vandaag eens geprobeerd, maar kon via telfort niet eens inbellen op de bekende nummers.

› reageer

Telfort heeft het mij telefonisch toegezegd. Ze hebben beloofd de facturen te corrigeren. Het vreemde is dat ze eerste bleven volhouden dat het om een servicenummer. Medewerker van de klantenservice ging even overleggen en zei toen opeens ok, het is goed, wij gaan geen extra kosten meer rekenen.

› reageer

Niemand info over tele06? Blijft stil daarover.

Heb toch niet voor niets een code gekocht en maar 2x gebruik van gemaakt?

› reageer

Helaas is het wel waar.

Telfort rekent het als een service nummer. Een kennis van mij heeft gisteren een te hoge rekening hierdoor ontvagen. Toen heb zelf naar telfort gebeld. Volgens hen is het een servicenummer van vakantiebellen.com en als goed is horen wij begin van het gesprek hoeveel een gesprek kost volgens hen (zoals 0900 nr). Als het niet het geval is dan moeten we bij vakantie.com zijn en niet bij hen.

Ze gingen niet in op het feit dat zij de enige provider zijn die genoemde 06 nummer als service nummer zien.

Volgens klantenservice van telfort hebben wij naar een bedrijf gebeld die via 06 lijn een service leveren en het kost geld. Dus telfort klanten opgelet voortaan eerst uitzoeken of een 06 nummer een service nummer is of een normale telefoon nummer is. Niet naar bedrijven bellen waar je een service krijgt.

› reageer

maar dan behoor je te horen, (weliswaar met een gekke stem) dit gesprek kost ..... per minuut oid.

› reageer

tele06 is nu helaas uit de lucht he?
Welke opties zijn er nu nog om met goede kwaliteit goedkoop met mobiel naar het buitenland te bellen?

› reageer

bel1649.nl maar niet naar een b'landse mobiel. bv naar een vaste nummer in engeland = 0,0 cent pm

› reageer

net ff via 1649 gebeld naar een Fins mobiel nummer, werkte perfect
wel jammer dat het totaalbedrag niet van je beltegoed af gaat maar per giro. Ik heb namelijk orange...

› reageer

katip2000 ==> Als je je loodgieter of tandarts mobiel belt, verleent hij ook een service! Ik wacht met smart op m'n rekening, want Telfort krijgt dan een hele grote lading klachten (vanaf m'n Orange: 0800 4444444)!

*edit* volgens de AV kan ik bellen binnen m'n bundel naar mobiele nummers. Als 06 geen mobiel nummer is, weet ik het niet meer....

› reageer

vroeger waren inbel nummers voor internet ook 06 nummers. is dat nog zo? die worden nl wel als service nummers gezien.

edit:
ik heb net even bij 12move gekeken, dit staat er...

"Ben je al 12move STANDAARD-abonnee en bel je in op 06760-77777"

hiervoor moet je meer betalen volgens mij terwijl het een gewone 06 nummer is of zie ik verkeerd. tis trouwens de vraag wie vanaf een mobiel deze nummer ooit zou willen gebruiken.

› reageer

is niet waar want bijvoorbeeld via tiscalie "gratis" internet inbellen op 06nmr met je mobiel en opera browser kan je dus op het net met je mobiel en gaat uit je bundel

› reageer

06760 is inderdaad anders... Hebben ze heel onhandig aangepakt ja!!

Maar die nummers waren op m'n vorige Telfort-factuur gewoon binnen de bundel.

› reageer

Gepost door RemcoLeiden op 09/05/2006 21:59
06760 is inderdaad anders... Hebben ze heel onhandig aangepakt ja!!

Maar die nummers waren op m'n vorige Telfort-factuur gewoon binnen de bundel.

klopt tot vorige maand was het binnen het belbundel.

Volgens algemene voorwaarden van telfort

Abonnement van Telfort
a. De belminuten van de belbundel behorende bij Abonnement van Telfort zijn een maand geldig
en ongebruikte belminuten kunnen aansluitend maximaal een maand worden meegenomen.
De belbundel geldt niet voor:
• datadiensten als sms, mms, en GPRS
• voor bellen in en naar het buitenland
• commerciële nummers en service nummers waarbij een toeslag verschuldigd is
waaronder 08x(x), 09xx, 066, 067, 084, 087 en verkorte nummers zoals
118 (numme informatie).

http://www.telfort.nl/media/alg_voorw_abo_27072005.pdf

dus volgens de voorwaarden valt een 063.. binnen het belbundenl. Heb ik het goed???

› reageer

volgens a.v is dat geen service nmr ik bel zelf via 0610 internationaal

› reageer

Dat vraag ik me dus ook nog steeds af... Die 06-33 zijn nummers die zijn toegewezen aan Telfort door de Opta... Die 06-107 is een nummer dat is toegewezen aan KPN. Als mensen met Telfort nou bellen naar dat 06-107 nummer, worden er dan nog steeds service-kosten in rekening gebracht? Volgens mij is dit voor Telfort veel moeilijker om te doen, omdat het nummer eigendom is van een andere provider.

Iemand bij wie het gebeurd is die naar 06-10760809 heeft gebeld en waarbij servicekosten in rekening zijn gebracht?

› reageer

gebruik dat nummmer al maanden en met meerdere abbo's t-mobile , debitel (kpn), vodafone en orange en gewoon op specificatie .van allemaal als mobiel nummer (kan het laten zien screenshot). heb met telfort geen ervaring want die wilde eerst mijn arbeidscontract hebben (edr) voor abbo ben toch niet gek ben. blij dat het toen niet kon

› reageer

• commerciële nummers en service nummers waarbij een toeslag verschuldigd is
waaronder 08x(x), 09xx, 066, 067, 084, 087 en verkorte nummers zoals
118 (numme inform...

Ze hebben niet echt duidelijke opsomming van service nummers gemaakt. Want ze gebruiken "waaronder". Dus kan meer zijn. In feite hebben we niets aan A.V.

› reageer

Zijn er nog meer bekend, behalve 06Internationaal en Tele06 die deze dienst aanbieden?

› reageer

Je hebt altijd iets aan de AV. Het woordje "waaronder" dekt niet de lading, maar de woorden "service nummers waarbij een toeslag verschuldigd is" wel!
Nu moet nog duidelijk gemaakt worden wat dit voor een toeslag is. Hoe werkt dat telecomwereldje? Een toeslag verschuldigd door wie aan wie? Kortom, wat verstaat Telfort onder "toeslag"? Dát is het sleutelwoord waar we achteraan moeten, lijkt mij.

› reageer

Ik weet zeker dat voor de beller naar die nummers géén toeslag verschuldigd is!
Dat je misschien daarna doorverbonden wordt kunnen ze nooit en te nimmer op de beller verhalen!
Dat moeten zij verrekenen bij degene die doorverbind!
Misschien dat zij dit niet kunnen en dat ze daarom het bij ons gooien maar dat is dus stierenvlaai!
Maar het zit waarschijnlijk veel ingewikkelder in elkaar en missen ze op deze wijze veel minuten die anders niet verbruikt worden én niet via het eigen netwerk internationaal gebeld worden!

› reageer

Amido ==> Dat laatste hebben ze aan zichzelf te danken... Als een andere aanbieder het voor elkaar krijgt om met de 9 (?) cent interconnectietarieven naar het buitenland te bellen, dan zouden de providers ook hun hand in eigen boezem kunnen steken en wat aan hun eigen tarieven kunnen doen. Maar iets zegt me dat ze op de huidige manier meer winst maken... Toch is het jammer dat mensen op deze manier zeeeer "krenterig" met hun telefoon om moeten gaan; hetzelfde geldt als je in het buitenland bent: zo kort en zo min mogelijk bellen, omdat het anders een vermogen kost...

› reageer

Update: ik heb geen extra service-kosten in rekening gebracht gekregen van Telfort. Gewoon EUR 2,50 als totaalbedrag (200 + 100 minuten).

› reageer

op mijn rekening staat het 0632 nummer ook als service nummer, tis maar goed dat ik vooral met het 0610nummer gebeld heb!
Ik stuurde een mailtje naar 06int,en dit was het antwoord:

"Het klopt dat Telfort het tijdelijk verkeerd gefactureerd heeft (inderdaad als servicenummer ipv. normale Nederlands 06 nummer).
Je kan het beste bij Telfort 'klagen' en verzoeken om het teveel betaalde terug te krijgen. Bij een aantal andere klanten hebben ze dit ook gedaan."

Ik neem aan dat alle mensen wel het geld terug krijgen van telfort,is e riemand bij wie het geweigerd is?

› reageer

Vandaag ook mijn Telfort rekening binnen gekregen. Ook bij mij zijn de inbelnrs van internationaal bellen, buiten mijn bundel gerekend> Resultaat is dat ik nu 182,87 moet betalen i.p.v. 16 euro! Ik ga direct klagen en laat jullie nog het resultaat weten. Moet alleen tot vanavond wachten want het simmetje wordt door iemand anders v/h gezin gebruikt en die komt vanavond pas thuis.

› reageer

Zoals beloofd, hier de telefonische reactie van Telfort over mijn rekening:
De dame van de klantenservice vertelde mij dat het om een service nummer ging. Toen ik dat ontkende en vertelde dat het een misverstand van Telfort is en dat meerdere mensen hierover geklaagd hadden en in het gelijk gesteld waren, ging ze met haar "team leider" overleggen.

Uiteindelijk probeerde ze zelf het nummer, maar kreeg een "bezet" toon, dus ze kon er niets mee.

Uiteindelijk heeft ze een "klachten formulier" voor me aangemaakt en gaan ze het onderzoeken.
MOCHT het zo zijn dat ik gelijk heb, wordt het bedrag "verrekend" met mijn komende abo kosten. Toen ik zei, dat ik het bedrag gewoon terug wilde, daar het niet mijn fout was, zei ze eerst dat het onmogelijk was. Maar ik drong er op aan dat ik dat toch wilde, daar het om een "behoorlijk" bedrag gaat, vertelde ze dat het "misschien" mogelijk was.
EERST moesten ze uitzoeken of ik wel gelijk had, wat betreft dat het niet om een "service" nummer gaat. (Ik moest ook een paar keer bevestigen, dat als ik het nummer belde "Dit nummer kost .... cent per minuut" te horen kreeg.
Verder had ze nog niet van dit probleem gehoord en ook haar "team leader" wist hier niets vanaf.
Zou degene, van wie deze kwestie al opgelost is, willen vertellen, hoe het bij hun is gegaan. Hebben ze de onjuiste kosten weer teruggestort gekregen en moesten zij ook een "klachtenformulier" aan laten maken?

› reageer

Ik moest ook even aandringen, uit eindelijk zeiden ze dat ze het gingen herstellen en dat het verekend zou worden met m'n volgende factuur. daar ging ik meer accoord. Ze zeiden dat ze vanaf toen (paar weken terug) geen extra kosten zouden berekenen. Ik geloof er niks van. Ik gebruik mijn tegoed bij T-mobile, jammer voor Telfort/KPN.

› reageer

Is het probleem van Telfort opgelost? Werkt de nieuwe nummer (06-32008008) bij Telfort als service nummer of niet?

› reageer

Als je naar de website van tele06 gaat zie je staan: De services van Tele06.nl zijn tijdelijk niet beschikbaar.
Wanneer je je email adres achterlaat nemen we contact op zodra we weer online zijn.

› reageer

Net een mail van 06internationaal over mijn vraag:
ik heb met een prepaid kaart gebeld en geconstateerd dat het als een normaal 06-nummer wordt gefactureerd.

› reageer

Het nummer van 06internationaal is volgens de OPTA van Wanadoo.

› reageer

mmensen die met KPN mobiel, hebben jullie 06internationaal al geprobeerd? valt het binnen of buiten de bundel?

ik heb al 06internationaal KS gemaild, ze zeggen dat de toegangs nummer binnen de bundel zou moeten vallen.

maar voor de zekerheid wil ik toch even weten van jullie die met KPN mobiel abbo, ik wil namelijk geen 130 eurie aan telefoon kosten betalen

› reageer

cc360 ==> Bel de klantenservice van je provider eens, of alle 06-nummers binnen je bundel vallen

› reageer

Op een antwoord van 06internationaal zou ik niet afgaan want ze zeggen helemaal niet bij die quote wat voor prepaid ze gebruikt hebben... en ze zullen ongetwijfeld nooit toegeven dat er extra kosten berekend gaan worden, mocht dat het geval zijn... want dan zou niemand die dienst gebruiken toch?

› reageer

<quote>cc360 ==> Bel de klantenservice van je provider eens, of alle 06-nummers binnen je bundel vallen </quote>

ja tuurlijke gaan ze zeggen dat het binnen de bundel valt.

die 06-nummer van 06internationaal lijkt eeen beetje op service nummer , lijkt een beetje op 0800 service nummer.

› reageer

Via www.helloasia.nl kun je o.a met je mobiel voordelig naar het buitenland bellen. Suriname 20cpm.

› reageer

06internationaal.nl weer uit de lucht?

› reageer

Hij doet het bij mij ook niet meer nee... Tja misschien doet het nummer het wel gewoon nog, maar alleen een storinkje bij de host van de website ofzo...

› reageer

Ik gebruik gewoon tele06. Opwaarderen met prepay beltegoed of orange beltegoed en gebruiken met mijn "normale" abo. Werkt perfect.

› reageer

de site is ook down! jammer...

› reageer

Kijk eens op Voipbuster.com. Hier kun je voor ongeveer 20 cent incl. BTW naar Suriname bellen vanaf elke telefoon die het telf.nr meestuurt. Bij VB kun je in je account je telefoonnummer opgeven waarvandaan je gaat inbellen naar een telf nummer in R'dam, hiervandaan toets je opnieuw het nummer van degene die je wilt bellen. Dit alles voor de tarieven die op hun website staan. Alles staat ook te lezen in het Nederlands.

› reageer

Hebben jullie ook een sms-je van 06-int gekregen dat ze tegenwoordig www.callsdiscount.com geworden zijn.

Als ik op die site kijk, is het afgelopen, met je gratis belminuten nog naar een buitenlands vast e/o mobiel nummer te bellen.
Jammer, want ik maakte er best veel gebruik van.

Maar is het met tele06 nog WEL mogelijk naar zowel naar vast als naar mobiel te bellen met je ingekochte beltegoed, door een pin code aan te vragen door naar een 0900 nummer te bellen?

› reageer

Vodafone Blox
Bellen naar Suriname voor 10 euro per maand + 12 cent per minuut. Met je mobiel welteverstaan.
Dus stel je belt in één maand tijd anderhalf uur naar Suriname dan is dat 20,80 euro. Zonder dat het je ook nog eens belminuten of het tarief voor lokaal bellen kost.

› reageer

Ja maar het gaat mij er JUIST om, dat het wel van mijn belbundel afgaat of anders gezegd, ALLEEN van mijn belbundel. Dus niet nog eens extra kosten bovenop mijn abonnement kosten.

› reageer

De kosten zijn precies hetzelfde... Of het nou uit je tegoed gaat of bovenop je tegoed komt. Je houdt op deze manieren helemaal geen belminuten over, waarna je voor het bellen dus gewoon de volle pond gaat betalen. Of je moet helemaal niet binnen Nederland bellen. Dan kies je voor prepaid. Dat is een stuk voordeliger dan. Neem bijvoorbeeld 60 halen = 3 betalen van Vodafone. Dan betaal je dus 87 cent, voor een uur bellen naar een lokaal nummer.
Neem daarbij een Hema-kaartje voor het bellen naar het buitenland van 10 euro. Daar kun je zo'n 42 minuten mee bellen naar Suriname.
Dan kan je dus een heel lang gesprek voeren voor 10,87 euro in totaal...

› reageer

Ik denk dat we elkaar niet echt begrijpen. Ik heb nl. een aantal abo's met flink wat belminuten, waar ik toch al voor moet betalen.

Ik krijg ze voor alleen bellen in NL niet op, daarom was het zo fijn dat ik er ook mee naar het buitenland kon bellen, zonder nog extra kosten(buiten de abo kosten) erbij te moeten betalen.
Dat gold zowel voor mobiel als vaste nummers in het buitenland.

Maar dat is nu dus over en vind ik erg jammer. Want het scheelt natuurlijk een boel als je gewoon naar het buitenland kan bellen met je belminuten uit je belbundel i.p.v. allerlei extra simkaarten aan te schaffen.

› reageer

Die nummers werken dus ook niet meer waar 06internationaal eerst mee werkte? Niet dus dat die stiekem gewoon nog actief zijn...

› reageer

Een reactie van de OPTA:

Geachte mevrouw Farah,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek ontvangt u deze mail met het antwoord op de vraag: wat is de reden voor het blokkeren van het nummer 06-32008008?

OPTA is verantwoordelijk voor het beheer van de telefoonnummers in Nederland. Dat betekent dat dienstaanbieders nummers bij OPTA kunnen aanvragen voor hun dienstverlening, zoals bijvoorbeeld de 06-nummers. OPTA kan de nummers ook weer bij de aanbieders intrekken, of, als aanbieders hun dinestverlening stoppen, kunnen zij hun nummers teruggeven aan OPTA.

Het nummer waar u het over heeft, 06-32008008, behoort tot een nummerreeks die onlangs door OPTA is ingetrokken bij de nummerhouder. Het nummer zal daarom bij andere aanbieders niet meer moeten werken, zoals u bemerkt heeft bij uw aanbieder T-Mobile. T-Mobile valt hierin dus niets te verwijten. Het klopt niet dat het nummer nog wel bereikbaar is vanaf netwerken van andere partijen. OPTA zal deze kwestie onderzoeken en indien nodig de betreffende aanbieders er op aanspreken.

De reden voor het intrekken van de nummerreeks is dat de mobiele operator die deze 06-nummerreeks toegekend gekregen had, heeft zijn plannen om mobiele telefoondiensten te gaan aanbieden niet heeft uitgevoerd. Om die reden heeft OPTA de gehele reeks ingetrokken, en daarmee ook het nummer dat gebruikt werd voor het bellen naar het buitenland.

Overigens, de betreffende dienstverlening (bellen naar het buitenland) is uberhaupt niet toegestaan met een 06 nummer, omdat het nummerplan dit gebruik van 06 nummers niet toelaat. Wel toegestaan is het gebruik van een geografisch nummer, bijvoorbeeld een 010 nummer, of een 0800/0900 nummer. Het nummerplan wordt door het ministerie van economische zaken vastgesteld. Voor meer informatie kunnen wij u doorverwijzen naar www.minez.nl.

Hartelijk bedankt OPTA

› reageer

Hallo allemaal

In Engeland is er een dienst op de markt gekomen die op 06internationaal lijkt.
Je belt naar een telefoonnummer maakt eerst verbinding met de computer, toest de internationale nummer (vast of mobiel maakt niet uit) in met een # en de call komt tot stand. Je kan hiermee dan gebruik maken van jouw
telefoon bundel. Natuurlijk kan je ook vanuit een vast toestel bellen naar dit nummer.

Het nummer is +44 7744 200 011

Kijk ook even op de site naar jouw bestemming want sommige landen kan je alleen buiten of tijdens kantoortijden bellen.

http://www.yourcallworld.com/

Have fun

PS kosten naar de UK via KPN:

KPN vast:
Verenigd Koninkrijk € 0,0716
Verenigd Koninkrijk Londen € 0,0538

KPN mobiel:
Verenigd Koninkrijk € +/- 0,33

› reageer

Ok, 06internationaal is dus definitief over kunnen we nu wel eigenlijk concluderen...

En de webpagina van die Engelse doet het niet.. maar is het nummer een vast nummer of een mobiel nummer? Dat maakt nogal verschil in de kosten...

Edit: een mobiel nummer en nu doet de site het wel...

› reageer

@ hugo boss, 004477........ is mobiel.

› reageer

Kijk, OPTA zorgt ervoor, dat de concurrenten eerlijk en transparant met elkaar concurreren. Als er eentje 06-nummers gebruikt, waar ze niet voor dienen, dan is dat niet meer eerlijk en transparant jegens de anderen en dan grijpt OPTA in. Waarom zouden concurrenten eerlijk en transparant met elkaar moeten concurreren ? Omdat consumenten dan kunnen profiteren van lagere prijzen en meer dienstverlening. Dus trekt OPTA die 06-nummers in. Want dan kunnen consumenten niet meer profiteren van lagere prijzen en betere dienstverlening.
Euh... wacht even... opnieuw...

› reageer

inbellen op een uk 06 nummer is duur. Weet iemand een (liefst gratis) voip manier om goedkoop naar uk mobiel te bellen. Op internet circuleren prijzen van vanaf 5 ct/minuut naar het land waar ik heen moet bellen. Nu is bellen via kpn via 0900 nr ook rond die koers, dus op de oude 06internationaal manier lekker gratis naar mobiel.

› reageer

Tele06 heeft zijn tarieven nu ook verhoogd. Oftewel, je belt een 0900-nummer om je beltegoed op te waarderen; kosten 1,30, maar je beltegoed wordt tegenwoordig met slecht één euro opgewaardeerd. Dit is sinds kort (+/- één maand). En bovendien is je beltegoed aldaar slechts 3 maanden geldig zie ik nu.... Een verslechtering dus...

Heeft iemand nog tips om goedkoop met je mobiel naar het buitenland te bellen? Misschien dat er tegenwoordig weer nieuwe mogelijkheden bijgekomen zijn?

› reageer

Ik weet niet of er mogelijkheden bestaan om alleen je belminuten uit je bundel te gebruik voo r het bellen naar Suriname.
Ik zelf maak gebruik van 1609.
Nadeel is wel dat je begin alleen kan aanmelden met een vaste KPN lijn.
Eenmaal aangemeld kan je ook mobile nummers aanmelden.
Let op: U kunt alleen van 1609-bellen gebruik maken vanaf een vaste KPN-aansluiting met een BelBasis of een BelPlus abonnement (helaas géén BelBudget of InternetPlusBellen dus!). U kunt géén kabeltelefonie-aansluitingen (als UPC, Twinner, Kabelfoon) bij ons registreren. U kunt 1609 wel gebruiken vanaf uw mobiel door uw mobiele nummer aan te melden en vervolgens het speciale lokale nummer te bellen (020-222.62.26)

Heb je belbundel dan kost je het bellen alleen maar 13 cent per minuut. Soms is het 10 of 11 cent.
Ik gebruik het bijna een jaar.

TIP: Mocht je geen vaste net hebben dan moet je anders aanmelden via je broer/zus/vriend(in)/buren want je kan alleen activeren via aangemelde nummer

› reageer

Thx voor de tip! Ik ga het zeker onderzoeken.

Ik zoek niet alleen bellen naar Suriname, maar in het algemeen voor bellen naar het buitenland vanaf je mobiel. Een soortgelijke als tele06 eigenlijk waarbij je dus via een 0900-nummer kunt opwaarderen en vervolgens met je mobiel via belminuten kunt bellen.

› reageer

Bestaat er een vergelijkingssite waar al die 0900 nummers voor bellen naar het buitenland vergeleken worden?

› reageer

televergelijk.nl

› reageer

Hallo,
Ik zoek een betrouwbare en goedkope provider (alleen SIM kaart) om naar een mobiele telefoon in Suriname te bellen. Het is de bedoeling dat de SIM kaart alleen wordt gebruikt om te bellen naar Suriname en niet naar telefoonnummers in Nederland. Als ik de tarieven van bijvoorbeeld Lebara, Chippieland en Ortel naast elkaar leg, dan lijkt Chippieland de goedkoopste. Maar heb je een goede en duidelijke verbinding met deze provider of zijn de andere beter ?
Groeten,

› reageer

webcalldirect.com en inbellen via 010 nummer zie website

› reageer

Weet iemand of het probleem met Telfort die dergelijke nummers niet tot de belbundel wil rekenen inmiddels is opgelost? Ik heb ook voldoende belminuten over en mn vriendin zit nu in t buitenland dus ik zou graag via 1649 oid (maar dan via hun 010 of 020 nummer) haar willen bellen. Doet Telfort daar nog steeds moeilijk over?

› reageer

Lijkt me dat dit nu wel goed zal gaan.. Telfort is inmiddels KPN en heb de laatste maanden en misschien zelfs jaren volgens mij nooit meer een klacht hierover langs zien komen..

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.