Het begint hier weer een provider-provider discussie te worden. Dit is off-topic; gezien het onderwerp van deze discussie. Aangezien er verder niet veel meer te discussiëren valt, gaat dit topic dicht.
› reageerOp de internationale site van T-Mobile is te lezen dat T-Mobile NL 'slechts' met 300.000 klanten is gegroeid in heel 2004. In 2003 kwamen er nog zo'n 564.000 nieuwe klanten bij.
Binnenkort komen de cijfers van de andere netwerken, ik denk dat T-Mobile ongeveer de laagste groei laat zien.
Dan zal het toch lastig voor ze worden als ze na KPN de nr 2 willen worden, boven Vodafone.
Vooralsnog zie ik ook geen reden om over te stappen op T-Mobile en ik denk dat de afvlakkende groei ook wel te verklaren is door de prijsverhogingen die ze in de zomer hebben doorgevoerd (deels weer tenietgedaan door prijsverlagingen, maar die zie je niet in de cijfers van 2004 )
En de belachelijk lage bonussen die ze hebben gehad. Belangrijk is ook te kijken hoeveel klanten ze kwijt zijn geraakt
Meer dan de helf van deze groei is te danken aan de enorme afzet van prepay's. Heb het laatste jaar ook 2 prepays gekocht van T-mobile en gebruik ze nooit. Ik denk dat veel mensen zo over T-mobile denken.
› reageerJa ze moeten idd de netto groei laten zien, als er 200.000 mensen zijn overgestapt, ja dan schiet t niet op. Denk dat t nog heeel lang gaat duren voordat ze ooit misschien evt netzogroot worden als VF. Orange kan t helemaal wel vergeten helaas..
› reageerGepost door carlvanloo op 31/01/2005 19:37 Rating: 0
Ja ze moeten idd de netto groei laten zien, als er 200.000 mensen zijn overgestapt, ja dan schiet t niet op. Als je de link bekijkt van de TS en de tabel op die pagina, zie je dat ze het over netto groei hebben...
In NL een NETTO groei van 13,8%. Ben benieuwd wat de andere providers in NL hebben behaald.
/edit
Zo te zien hier heeft vodafone een NETTO stijging van 267000 (3667000-3400000) gehad in 2004 in NL. Dus minder grote groei als T-Mobile. En %-gezien is dit slechts een stijging geweest van 7,85%. Dus volgens mij heeft T-Mobile nog niet eens zo slecht gepresteerd en zelfs wat ingelopen op Vodafone..
Gepost door wouter2002 op 31/01/2005 19:28 Rating: 0
Meer dan de helf van deze groei is te danken aan de enorme afzet van prepay's. Dat is bij de andere providers net zo
Als ze maar 33.000 klanten meer binnen halen dan Vodafone gaat het natuurlijk wel erg lang duren voordat ze Vodafone inhalen.
In vergelijking tot Vodafone doen ze het dus nog niet zo slecht maar voor de doelstelling van T-Mobile zijn het juist wel (erg) slechte cijfers.
Ik denk dat KPN de grote winnaar is van 2004.
Met name het feit dat je met T-Mobile nu na de bundel meer betaald dan binnen de bundel is niet handig (was belangrijk verkoop punt volgens mij, net zoals het onbeperkt meenemen van bundel bij Orange HUN verkoop punt is). Nu is er eigenlijk geen extra voordeel meer om naar (de slechte service verlenende) T-Mobile te gaan denk ik. Tja, KPN zal met hun nieuwe Hi tarieven en lage sms kosten wel de grootste winnaar zijn van 2004.....door kwalitatief het beste te leveren tegen redelijke prijzen (ok, buiten de bundel betaal je 0,24 cent....da's minder).
› reageerInderdaad. Maar Hi heeft nog wel meer grote nadelen, maar daar komen de klanten pas later achter
Telfort heeft 't dit jaar waarschijnlijk best goed gedaan. Maar met die lage bonussen die deze maand worden gegeven zal er deze maand wel niet meer zo'n storm lopen. Hopelijk is het volgende maand een stuk beter!
Inderdaad. Maar Hi heeft nog wel meer grote nadelen, maar daar komen de klanten pas later achter
Zoals?
Grootste nadeel vindt ik dat je geen automatisch afleverrapport van sms krijgt, volgend jaar maar weer terug naar vodafone
› reageerKomt ie:
Nadeel van een Hi abonnement:
- Eerste minuut wordt altijd helemaal gerekend als starttarief. Dus wanneer je iemand belt en die heeft zijn mobiel uitgeschakeld betaal je wél meteen 1 minuut. Ook wanneer je bijvoorbeeld maar 10 seconden belt betaal je de hele minuut. En de meeste gesprekken duren 20 seconden.
- Buiten de bundel betaal je 24 cent per minuut. Dit is erg aan de prijzige kant.
- Ook gesprekken naar je voicemail worden in rekening gebracht. Ook hier betaal je ook weer vrolijk de volle eerste minuut, terwijl een gemiddelde voicemail zo'n 10 seconden duurt.
- GPRS bij Hi is dit rete duur en moet in bundels worden ingekocht. Dat is onhandig omdat je de ene maand ’t wel gebruikt en de andere maand juist weer niet. En 't kost je klauwen vol geld natuurlijk.
- Uitelkaar houden vn belminuten/smsberichten. Je weet nooit precies hoevel je hebt,want je kun de resterende sms/belminuten niet opvragen. En juist omdat sms en belminuten gekoppeld zijn zijn gespreksmeters ook niet betrouwbaar meer. Dat is altijd weer afwachten als de rekening komt.
- Géén afleverrapporten!
Ik ken mensen die per maand een kleine 100 prepaidkaarten t-mobile kopen
@thomas-swa!
Hmmmm, je hebt idd goede aandachtspunten, nl. dat berekenen van de eerste hele minuut geldt dus ook voor voicemail en al die keren dat je geen gehoor krijgt....dat kan aardig in de papieren lopen (zoals ik bel, ik luister vaak mijn voicemail per dag af, ik ben zelf bestuurslid (penningmeester) en wordt om de haverklap gebeld....terwijl ik niet altijd kan opnemen. Dat probleem heb ik nu met Orange weer niet....omdat je daar alleen dat start tarief hebt, maar dat is bij 10 seconden berichtjes altijd wel goedkoper dan 1 hele minuut....en ja,....ik heb wel zitten kijken naar KPN Mobile Plus,...maar daar zit je meteen aan een hoge minuut prijs (hoger dan die van Orange). Lastig hoor.....zoveel extra KPN sores voor een beetje meer netwerk bereik....ik vraag me af of dat het echt wel waard is. Ik wou dat KPN/Hi het volgende pakket aanbood: bijv. Hi40 dat onbeperkt houdbaar is, betalen per seconde en na de bundel even veel berekenen als binnen de bundel (orange kan het, waarom KPN dan niet he?!?!?!?!). En als ze ook nog eens een keer een Cash back instellen zoals we die van bijv. T-mobile kennen (4 euro voor 400 belminuten zoals bij Belzaak.nl) ben ik helemaal happy hehehe > (Dus: mocht er hier een KPN medewerker zijn die dat exclusief voor mij kan regelen, dan krijg je van mij een lekkere slagroomtaart!_/-\o_) Beloofd!
Het is elke keer weer gezeur over wie er nou echt een goede provider is. Dat is echt voor iedereen anders vind ik. Ik heb enorm goede ervaringen met T-Mobile en slechte met Telfort en Orange.
T-Mobile heeft inderdaad weinig nieuwe klanten geworven het afgelopen jaar, mede door de lage bonussen, de enorme Hi-hype en waar waren de grote reclamecampagnes van ze?
Telfort geef ik geen recht van spreken: die zeggen continu dat ze tienduizenden nieuwe klanten werven, nee, dat doen ze niet, dat doen: Tele2 Mobiel, AH Mobiel en de hele reut die op dat netwerk belt, lekker ben je zakelijk klant van Telfort ken je op bepaalde cellen in het netwerk niet eens bellen, omdat er een AH-klantje wil weten wat ze vreten die avond
Ik wil alleen maar zeggen dat T-Mobile echt de ENIGE is die géén virtuele providers heeft op het netwerk en dus alle klanten PUUR door T-Mobile zelf zijn gescoord, en dat is meer waard dan die overige troep!
Goh, wat raar dat KPN dus nog steeds een goed netwerk heeft...terwijl alle Hema Prepaid bellers en een deel AH bellers op het KPN netwerk zitten....Die stelling slaat als een tang op een varken dus. Scarlet maakt gebruik van het Orange netwerk....maar of dat nou zo van invloed is op het bereik....Het heeft er mee te maken hoeveel capaciteit (lees GSM masten plaatsen) ze beschikbaar mogen stellen. Het kan zijn dat bepaalde gebieden in nederland extra masten nodig hebben ivm de capaciteit maar dat die vanwege gemeentelijke beperkingen niet geplaatst mogen worden. KPN heeft van oudsher GSM masten mogen plaatsen (de staat is ook groot aandeelhouder, logisch dus, bovendien was KPN een staatsbedrijf wat een en ander waarschijnlijk ook vereenvoudigd mbt het plaatsen van masten denk ik). Maar: Misschien heeft de KPN gewoon meer macht en lobbyen ze beter dan andere providers....:
Daar komt bij: T-Mobile heeft alle klanten zelf gescoord??? Ja, nadat ze BEN hadden overgenomen! Wat dat betreft hebben ze een gespreid bedje overgenomen! .....en nog even op T-Mobile terugkomend: Ik ben benieuwd of er mensen zijn die nu nog net zo slecht bereik hebben met T-Mobile dan ze dat hadden ten tijde van BEN (als ik het zo eens hoor en lees is er echt nog wel wat op T-Mobile aan te merken qua bereik). Niet dat ik momenteel met Orange zo'n denderend bereik heb, maar veel slechter dan T-Mobile zal dat niet zijn....
Inderdaad Fotograaf!
Als ik het zo lees Base, ben je een ongelovelijke Thee-Mobiel fan en heb je bij voorbaat je rug al gekeerd naar andere providers.
Bovendien, het netwerk van Telfort vol? Telfort is juist nog 1 van de weinige netwerken waar je voldoende capititeit hebt met fatsoenlijke geluidskwaliteit. En dat ze ook virieel aanbieden heb jij als klant geen last van. 't is gewoon extra geld in het laatje, waar jij als klant juist voordeel van kan hebben (het bijbouwen van extra zendmasten, verbeteren klantenservice, hoge bonnusen)
Ondanks er in Nederland geen slecht dekkende providers bestaan is T-Mobile de minste. En dan de indentiteit van dit bedrijf... ze weten zichzelf geen houding te geven! Ben stond als een huis, maar T-Mobile? Ze lopen constant achter de grote providers aan omdat ze zelf ook zo graag groot willen zijn. Je tariefplan gelijk maken aan die van Vodafone... Waarop Vodafone reageert met andere tariefplannen haha. Maar wat doet T-Mobile, die gooit verdorie weer het tariefplan om. Wat een prutsers! En dan over de klantenservice niet te spreken...
T-Mobile heeft dit jaar terecht minder klanten binnen gehaald.
Ik had gehoopt dat "BASENL" intussen uit andere nieuwsgroepen wel begrepen had dat zijn spam achtige 1 provider mening niet echt gewaardeerd werd. (tenminste, ik neem aan dat het om dezelfde base gaat als in andere forums die continu hele nieuwsgroepen over zich heen kreeg). Kortgezegd kwam elke discussie of het nu over een cavia of de auto van de buurvrouw ging weer terug op de mening dat je vooral met T-Mobile moest gaan bellen. Ieder zijn mening, maar sommigen kiezen er tegen beter weten in steeds weer voor hele nieuwsgroepen tegen zich in het harnas te jagen! Ik zou graag zien dat je alleen de nieuwe acties die je via je baan bij Tell-me hoort bekend maakt en je je verder ook eens verdiept in een andere provider dan T-Mobile. Dat zal je klanten zeker ten goede komen! Heb eens het lef met een Telfort prepaidkaart op zoek te gaan naar hoe het echt is met de dekking en de door jou zo geroemde overbelasting (die in mijn ogen in de praktijk nauwelijks voorkomt). Ik heb trouwens sowieso liever dat ik 2 belpogingen moet doen om er door te komen dan dat ik helemaal geen netwerk heb
T-Mobile heeft het dit jaar gewoon slecht gedaan en dat is helemaal een verdienste van T-Mobile zelf. Goed hoor!
Ik wil eerst wel even de cijfers zien van de andere providers voordat ik kan stellen of ze het goed of slecht gedaan hebben.
Volgens mij is het aantal nieuwe klanten bovendien helemaal niet het belangrijkste volgens mij. De volgende punten geven misschien wel meer inzicht:
Aantal klanten prepaid t.o.v. abonnement (1 of 2 jarig)
Bestedingen per beller
Verhouding tussen uitgekeerd subsidies - inkomsten etc
Misschien valt het dan nog wel mee met t-mobile, (misschien ook niet, wat maakt het uit, ik bel er i.i.g. prima mee)
Thomas-swa: Idd Als je kijkt per provider dan heeft T-mobile inderdaad geen identiteit, en dat de tarieven steeds werden aangepast is lachwekkend.
Ik zie het zo:
- Wil je goed bereik en wil je daar voor betalen: KPN
- Wil je goed bereik en goedkoop bellen/sms: HI
- Wil je goede prijs/kwaliteit en veel diensten: Vodafone
- Wil je goedkoop uit zijn: Telfort
- Ga je voor gemak, dan kies je Orange met alles uit 1 bundel.
- Weet je het niet tja..... T Mobile dan??
P.s dit is natuurlijk heel zwart/wit gezien, dus ik snap best al iemand het er niet mee eens is, maar dit is ff wat ik vind.
Wil je een MDA-compact dan kies je voor t-mobile
Ja das waar Gelukkig heeft Orange al een tijd de SPV's en M1000 en binnekort de M2000. ( KPN i-mode toestellen en VF VF live toestellen
)
raar bedrijf dat tmobile.
ben.. nee, WAS abonnee sinds het ben-tijdperk
ben onvergestapt naar vodafone,
heb van tmob helemaal niets gehoord over de datum van portering...ook van vodafone niet trouwens...dus beide bedrijven zijn sukkels
kwam er achter toen ik in de loop van de 26e januari ineens tijdens een gesprek de verbinding kwijt was...had gelukkig dat simmetje van vodafone in mijn agenda!
btw met vadafone kan ik nu op plaatsen bellen waardat voorheen met tmob nooit mogelijk was, heb ook telfort (versatel mobiel) en ook daarmee is de kwaliteit stukken beter als met tmob.
dan met
Het begint hier weer een provider-provider discussie te worden. Dit is off-topic; gezien het onderwerp van deze discussie. Aangezien er verder niet veel meer te discussiëren valt, gaat dit topic dicht.
› reageer