"Vier op vijf Europeanen heeft gsm"

Goh... Ben ik weer een aparte europeaan. Zit ook ruim over de 10 (Prepaid simmetjes meegerekend)

› reageer

BRUSSEL - Per honderd inwoners van de Europese Unie zijn er bijna tachtig abonnementen of beltegoedcontracten voor mobiele telefoons. De meeste gsm'etjes zijn te vinden in Luxemburg, waar zelfs meer mobiele abonnementen of contracten zijn dan inwoners, Zweden en Italiƫ. Dat blijkt uit een onderzoek van bureau Eurostat maandag, dat 2003 als recentste jaar neemt.

Nederland zit met 77,2 gsm's per honderd inwoners iets onder het gemiddelde. De opkomst van de mobiele telefoon is stormachtig geweest. In 1995 waren er in Europa nog maar vijf gsm's per honderd inwoners te vinden.

http://www.nu.nl/news/478768/51/Vier_op_vijf_Europeanen_heeft_gsm.html

77,2 gsm's per 100 inwoners, dat getal moet op TV toch minstens 10 keer zo hoog liggen

› reageer

Luxemburg, waar zelfs meer mobiele abonnementen of contracten zijn dan inwoners

Duidelijk dat ze in Luxemburg ook cashback systemen kennen

› reageer

Finland heeft ook meer abo's dan inwoners dacht ik.

› reageer

in finland krijgen ze het waarschijnlijk ook warm van de cashbacks

› reageer

Ja en de Nukia's

› reageer

Valt me wel tegen dat Nederland zo laag scoort in het aantal telefoons. Als je ziet hoeveel nummers de gemiddelde TV-er hier heeft dan lopen er op ons na nauwelijks nog andere Nederlanders rond met een gsm als ik dit onderzoek mag geloven

› reageer

let wel mij gezin bestaat uit 4 persoonen en ik heb 4 abo`s dus hier is het het gemiddelde 1 op 1 maar eigenlijk heb ik 4 abo`s.

› reageer

zie nu.nl zorgvuldige journalistiek bedrijven:
"Vier op vijf Europeanen heeft gsm" terwijl het in dat rapport van eurostat slechts over "subscriptions" (contracten/overeenkomsten, al dan niet prepaid) gaat;
ofwel iedereen hier die een half dozijn ah-mobiel simmetjes in de kast heeft liggen bedolven onder een dito hoeveelheid marco borsato cds, qick & hi simkaarten (en een dikke laag stof ), telt dus dik mee in die hoeveelheid "subscriptions"...

... om op die manier te compenseren voor al die bejaardentehuizen waar men in iedere zin van het woord veel minder mobiel is

veel zinvoller zou een vergelijking van het aantal (in de laatste x maanden gebruikte) gsm toestellen zijn, dat zegt tenminste iets aangezien niemand rondloopt met een dozijn toestellen.

› reageer

Het is niet zo dat 4 op de 5 europeanen een gsm heeft, er zijn 4 gsm's of eigenlijk aansluitingen per 5 europeanen

› reageer

Ikzelf heb 13 "aansluitingen" en zo zijn er nog veel meer mensen die meer dan 1 simkaart hebben. Ik vind dit onderzoek dus niet bepaald relevant...

› reageer

Goh... Ben ik weer een aparte europeaan. Zit ook ruim over de 10 (Prepaid simmetjes meegerekend)

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.