Siemens toestellen

Jazeker... Men zegt wel altijd "waar het goed is komt men terug..."

Nou, als een merk het voor mij bewezen heeft, dan neem ik dus ook altijd weer dat merk terug.

Victor.

› reageer

Ik zit net op GSMarena te kijken, en het valt me op dat Siemens met de nieuwe '65' serie goed bezig is (naar mijn mening dan). Kijk maar eens naar de
A65 (low budget),
C65 (ietsjes meer budget, 352x188p cam)
M65 (soort 4x4 maar dan in de vorm van een gsm),
S65 (hoge klassement, 1,3 megamixel),
SL65 (slide phone).

Tevens zijn de toestellen zeer goedkoop, 2e hands. Zo is de M55 al voor zo'n €100,- te verkrijgen, de S65 voor €150,-.

Wat vinden jullie verder van Siemens?

› reageer

Ik ben persoonlijk al een hele tijd erg tevreden met mijn Siemens S55, en voor die tijd heeft mijn M35 altijd braaf z'n werk gedaan, maar ik denk dat je met dit topic toch niet echt veel nuttige reacties zult krijgen. Ik voorzie een hoop reacties in de trant van 'je kunt veel beter een 6230 halen!' 'nee man, een D500!' 'Siemens is slecht!' 'nee, Siemens is goed!', etc.

Er waren trouwens verhalen dat Siemens zou stoppen met het produceren van mobieltjes, ik weet niet hoeveel daar van waar was (heb het niet echt gevolgd).

Als je zelf 1 geïnteresseerd bent in 1 van de toestellen die je noemt zou ik gewoon hier de toestel-survey bekijken, en op sites als www.mobile-review.com enzo de reviews lezen.

› reageer

Je kunt beter naar:
http://www.mobile-review.com/index-en.shtml gaan.

› reageer

Ik vind Siemens niet echt geweldig. De huidige reeks toestellen missen allemaal wel een paar functies. Zo zijn er geen modellen met radio of MP3 speler en slechts 1 model met bluetooth. Daarnaast is de aftersales is echt een drama.

Ze missen gewoon iets, ieder merk heeft wel een unique selling point maar Siemens niet. Zo is Nokia voor veel mensen gebruiksvriendelijk, heeft Samsung veel leuke toestellen met een klep en mooie ringtones en Sony Ericsson heeft veel functies en goede smartphones. Wat heeft Siemens...?

Siemens is, naar mijn mening, goed in het (zeer) goedkope segment (de A serie) met bijvoorbeeld de Siemens A50, A52 en A55. Er was begin 2004 nog een nieuwsbericht over het marktaandeel van Siemens, dat was gestegen door de succesvolle A52. Bij een ander merk stijgt het marktaandeel door een succesvol topmodel, niet door het basismodel.

Het gaat dan ook erg slecht met de mobiele divisie van Siemens (ze draaien met flink verlies) en ze wilden het uitbesteden aan een Chinees bedrijf.

› reageer

@ ATB: gebruik jij zo'n radio? En op de 'low budget' hoef je idd geen BT te verwachten...

› reageer

Ja, als ik een mobiel met radio heb gebruik ik die. Alhoewel dat na het winnen van een iPod natuurlijk minder is.

En bluetooth hoeft natuurlijk niet bij een basismodel, maar Siemens heeft bijna alleen maar basismodellen...

› reageer

Mijn SL55 doet het nog steeds, gelukkig

› reageer

Dan ben je één van de weinigen. De SL55 was echt een toestel met enorm veel problemen.

› reageer

@ ATB: ik heb een hele recente versie, een zwart telfort prepaid exemplaar! De kinderziektes van eerdere versies zijn mij (in elk geval tot op heden) bespaard gebleven
De krakkemikkege centrale toets heb ik wel, helaas, maar ach, elke telefoon heeft wel wat...
Gelukkig heb ik GEEN stof onder het scherm! Had daar eerder bij een A50 vaak last van, en dat was buitengewoon IRRITANT!
(Vanwege die verwisselbare covers kwam er steeds stof onder, daarom wil ik nooit meer een dergelijk toestel)

› reageer

Ok, ik ga er ook wel vanuit dat de recentere exemplaren beter zijn. Bij eerdere modellen werkten de toetsen vaak niet en zaten er veel software foutjes in. Ik hoop dat jou dat bespaard blijft!

› reageer

De software is stabiel, alleen wel traag helaas.
Heb gelukkig nog nooit gehad dat-ie vastliep.
Om nog even op mijn A50 terug te komen: die liep wel vaak vast
En met T-Mobile gaf-ie als je hem aanzette altijd een foutmelding, echter, hij deed het wel. Vreemd inferieur toestel met constructiefouten was dat
Ach, had ik mijn Postbank mobieltje M35i nog maar! (Mijn eerste GSM ooit)
Die was pas fijn
Zo heerlijk basic en met een goede geluidskwaliteit
(Heb hem VERPATST... heb er nou nog spijt van... 't kan verkeren, nietwaar...)
Ik word er nota bene sentimenteel en depri van...
M35i, sorry... vergeef me...

› reageer

Heb een Siemens M55 en een A52, beide top dingetjes, vooral de A52

Beide natuurlijk budget gsm's maar wel een erg goede accu en erg makkelijk te bedienen. Simpel en to-the-point

› reageer

@ Erik1: in de M55 en A52 zit dezelfde accu. Vind het alleen beetje raar dat ze allebei dezelfde standbytijd hebben aangezien de M55 een kleurenscherm heeft en de A52 niet. (bron: www.gsmarena.com)

› reageer

De A50 en M55 zijn top. De Mc60 valt me overigens zwaar tegen. Langzaam toestel..

› reageer

Tot een paar jaar geleden was ik altijd zeer tevreden over Siemens, maar toen ze op een gegeven moment met de 55-serie kwamen, koos ik voor een ander merk (daarvoor de c25, s35 en sl45 gehad). Onlangs was mijn toestel kapot en koos ik weer voor Siemens, de CX65. Een erg fantastisch toestel en zeer compleet (memo-recorder, handsfree, camera...) en een heerlijk groot display, wat vooral erg handig is voor de agenda-functie. Die laatste is sowieso erg goed: er wordt een maandplanning getoond en onder de kalender heb je voor de geselecteerde dag in een opslag in twee regeltjes de activiteiten voor die dag. Qua functionaliteit en design doet hij dus niets onder aan de andere populaire merken, behalve dan dat hij geen muziek maakt (mp3 enzo). Grote voordeel is dat hij significant goedkoper is. Als je goed zoekt heb je hem voor zo'n 150,-. Voor wat betreft het euvel 'stof onder de display': het frontje zit erg stevig op het toestel en het is ook duidelijk niet de bedoeling deze regelmatig te verwijderen. Siemens levert een handig hulpstukje om het frontje te verwijderen. Wat betreft de stof is het significant minder dan de problemen die je bij Nokia hebt en ten opzichte van SonyEricsson is het dus fijn dat ze dat hulpstukje leveren (bij SonyEricsson trek je met een beetje pech bij sommige modellen alles kapot).

Andere woorden: siemens telt wat mij betreft weer mee wanneer je een mooi en compleet toestel wilt en niet een absurd hoog bedrag wilt uitgeven aan je telefoon.

› reageer

Siemens is inderdaad erg goedkoop. Vooral als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding. Tevens is het mooi dat ze lekker grote beeldschermen erin dumpen tegenwoordig.
-edit: sorry voor het kicken, maar het is wel interessante discussie-

› reageer

prijs/kwaliteit?! de sl65 heeft anders nog lang geen goed scherm en is wel duur...kijk maar op mobile-review.com

› reageer

En de M65, de C65, de S65, etc?

› reageer

Wat dachten jullie van de M65 Rescue Edition? Lekker robuust en ziet er nog leuk uit ook!

› reageer

Wat ik van Siemens vind? Mijn ervaring met dit merk is niet prettig: ik heb ooit een lompe en plompe A36 gehad, en die ging nogal eens stuk, steeds was het beeldscherm onderhevig aan euvel: wat licht was werd donker, en omgekeerd. Werd niet goed gerepareerd door een zeer trage customer service van dit merk, want even later was het weer mis.
De ontvangstkwaliteit was ook maar zo-zo, met diverse netwerken.
Nee, dit merk kan mij niet bekoren.

› reageer

ben toch al meer dan een jaar tevreden over mijn SX1( met RADIO+MP3 speler)werkt onder Symbian, zelfde menustructuur als een 6600, en voor de prijs hoef je het niet te laten(zijn nu rond de 200-250 euro, terwijl er verleden jaar nog ruim 500 voor moest worden betaald)
+ easy MMC slot!!!! en werkt prima met bluetooth, en is goed stuiterproef!( twijfel dus als ik volgende maand een nieuwe phone ga bestellen, of ik wellicht weer een SX1 neem)

› reageer

Tot en met de Siemens M35 waren het goede telefoons. De ME45 die ik heb gehad was ook goed, maar de MT50 van mijn dochter had al rammelende toetsen, de MC60 van mijn zoon had toetsen nauwelijks te bedienen en mijn huidige M65 is niet meer aan te doen dan in de prullenbak. 3 maanden ter reparatie weggeweest en nu weer stuk. Toetsen vallen uit en de behuizing begint te scheuren.
Gelukkig loopt de verkoop van Siemens fors achteruit, en terecht.

› reageer

Siemens heeft een te langzaam menu, ik ben altijd weer blij als ik mijn Nokia in mn handen heb. Bij siemens sms ik zo dat ik alles ingetikt heb en de telefoon nog aan het nadenken is, halverwege de sms :S ..

› reageer

De enige Siemens die ik gehad heb was de A52. Het toestel was licht, zag er leuk uit, maar vond hem erg kwetsbaar, vooral het toetsenbord.

Sony/Ericsson lijkt mij iets beter, maar Nokia heeft toch wel mijn voorkeur.

Ik zoek het meestal in de goedkopere toestellen, want bellen doen ze allemaal, maar als ze stuk gaan is het leed niet zo hard.

› reageer

Wat ik vindt van de M65 rescue edition.
Gebruik geen M65 tijdens een actieve vakantietrip. Ik heb het toestel van binnen bekeken en een al gammele constructie geconstateerd, en zeker geen schokbestendigheid of er ook maar op lijkt. De voor en achterkant worden aan elkaar gehouden door iele schroefjes in bijzonder mager uitgevoerde plastic schroefoogjes. Verder blijkt het plastic van het snel scheurende soort te zijn heb ik na de derde reparatie ervaren. De behuizing blijkt ook na de 3de reparatie weer te scheuren.
Samengevat: gebruik het toestel alleen binnenshuis waar voldoende tapijt op de vloer ligt. (wel hoogpolig want anders blijken de toetsen het niet meer te doen na een val op de vloer vanaf 50 cm hoogte)

› reageer

Of je laat 'm niet vallen natuurlijk ! Je gooit toch ook niet met je ipod?

Zelf ben ik zeer tevreden over siemens: bijzonder duidelijke menus en toetsen. Ook zonder gebruiksaanwijzing is direct duidelijk hoe je 'm moet bedienen.
Mijn MC60 voelt niet superstevig, toegegeven, maar hij doet het nog steeds volledig. En mooi!...
En mijn C45 doet het na 3 jaar nog steeds, en compleet zonder problemen!

Laatst vond ik een Nokia (een of ander lelijk rechthoekig model met camera), en voordat ik had uitgevonden hoe het telefoonboek te vinden (aan de hand daarvan telefoon bij eigenaar teruggebracht)..
Er zitten 4 toetsen op met als plaatje er op afgebeeld een ¬ in diverse uitvoeringen. Zonder gebruiksaanwijzing is niet te doorgronden waar ze voor zijn. Daar zul je een siemens niet op betrappen!
Nu ik er zo over nadenk lijken die Nokia's vreselijk veel op KPN-toestellen. Die zijn ook zonder handleiding niet te bedienen (om functie x te bereiken: druk op 3, dan op 4, dan op 2 enzovoort), er zit geen enkele logica in!

› reageer

Siemens?? Ik heb er ervaring mee!

Zelf heb ik er een aantal gehad waarvan er EEN totaal NIET de naam Siemens waardig was.
Dit was de S40.
Bah wat een buitenbeentje was dat! Alsof er gewoon het merk Siemens op geplakt was!!

Later bleek dit ook te kloppen...
Na het ding eens grondig te hebben gesloopt kwam ik ergens achter:
Het was eigenlijk een Bosh.

Ik heb de S3 gehad.
Dat blok waar een hele bankpas in verdween en die maar 20 uur standbye kon staan in de ideaalste omstandigheden, mits je NIET belt of gebeld werd.
Verder een priema ding. Deed altijd zijn werk en waarvoor ik hem nodig heb was het gewoon een goed ding.

Daarna de S10
Die was echt letterlijk een balk aan je broek!
Sjee wat een blok was dat.
Maarja, ik moest toen wel i.v.m. defect aan S3 en budget.
Het kleurenscherm was helaas bagger.
3 kleuren, die in slechter licht al helemaal niet meer te zien waren.

Toen de S25
Was al beter, alleen nogsteeds dat *.* kleurenscherm...
Deze had ioverigens al IR. (Nooit gebruikt...)

Toen de M35
Leuk zo'n knalgeel ding!!
Sjee, die zag je zelfs snachts nog liggen
Dat ding moest spatwaterbestendig zijn?!
Wel, als je die twee rubber proppen in die telefoon stak was hij tot ong. 1mm waterdicht ofzo...
Als je dan vergat om die prop in het dataslot te drukken werd dat ding helemaal gek in de regen!
Dan zijn verlichting... Sjee, ik kon sommige toetsen perfect zien en anderen weer niet.
Slecht verdeeld dus.

Dan de S35
Heheh, eindelijk een telefoon naar mijn straatje!!
Mooi groot MONOchroom display die (voor mijn slechtziendheid) ideaal was, en dan en Firmware Flash (Zelf gedaan) zelfs in contrast was bij te stellen.
Ook die 20 Sec. voicerecorder kwam regelmatig goed van pas. (Alleen had Siemens dit anders moeten aanpassen! Ik wiste gewoon het oude bij een nieuwe opname )
dat ding heeft ook IR, maar dat is een bijkomstigheid, Zelden gebruikt.
Ook heb ik er in de loop der jaren geen echte problemen mee gehad.
Accu's, tja die slijten nu eenmaal...
Hij heeft een keer gezwommen... nouja, accu eraf, toestel uit elkaar en drogen maar.
Hij doet het nogsteeds en ik heb hem nu als reserve/backup standby.

Als laatste in de reeks de MT50
Een gevonden toestel, die ge-sim-gelockt EN ge-Netwerk-Locked was.
No Problem... Geflashed en geunlocked.
Nu in gebruik om te kijken of het mij bevalt...
De blauwe Displayverlichting kan ik duidelijker lezen dan van de S35.
Echter, ik moet wel wat functies inleveren...
Bevalt hij mij niet, dan gauw terug naar de S35. Die lijkt voor mij echt de winnaar te zijn.

Victor.

› reageer

Je bent wel merk vast he?

› reageer

Jazeker... Men zegt wel altijd "waar het goed is komt men terug..."

Nou, als een merk het voor mij bewezen heeft, dan neem ik dus ook altijd weer dat merk terug.

Victor.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.