Providers gooien prijzen Prepay omhoog

De prijzen van de Belgen da is nie zo moeilijk he

www.proximus.be
www.mobistar.be
www.base.be

en de prepaidpakketten van Proximus heten Pay & Go en van Mobistar Tempo en bij Base is het gewoon Base prepaid toestellen zijn simlock vrij maar vaak met het logo van het netwerk

› reageer

Het lijkt gedaan te zijn met goedkope prepay pakketten. Kpn heeft onlangs de prijzen van hun PP pakketten flink verhoogd (Sagem MyX1 kostte voorheen € 29,95, nu € 54,95, Samsung X460 verhoogd van € 129,- naar € 199,- ) en ook T-mobile gaat binnenkort de prijzen voor prepay aanpassen. En de geruchten gaan dat ook Vodafone binnen niet al te lange tijd haar prijzen zal verhogen.

Helaas is GSM-paradijs Nederland nu aan de laatste fase begonnen voordat we gelijk staan met onze buurlanden, waar het normaal is dat je nog € 150,- bij moet betalen voor je toestel tezamen met een abonnement.

› reageer

Heel makkelijk toch, je zegt gewoon tegen die verkoper van je abo dat je de telefoon gratis wilt en dat je anders weer gaat.

› reageer

Ik denk dat het niet zo werkt. De verkoper denkt dan ook succes met zoeken. Alle providers zullen in de toekomst zo moeten gaan werken.

› reageer

Wel jammer. Tja, met al dat geünlock kan ik het me wel voorstellen van de netwerken.

› reageer

Helaas is GSM-paradijs Nederland nu aan de laatste fase begonnen voordat we gelijk staan met onze buurlanden, waar het normaal is dat je nog € 150,- bij moet betalen voor je toestel tezamen met een abonnement.

In Duistland betaal je 2,50 abonnementskosten (2 jaar) en je krijgt er een gratis 6230 bij. Zo'n aanbieding zie ik vaker in Duitsland. Dus gelijk met Duistland mogen ze wel komen. Maar €150,- bij voor een toestel met abo...

› reageer

In België is het normaal dat je bij je abonnement een Siemens CX65 voor € 129,- erbij koopt. Die kant gaan we in Nederland uiteindelijk ook op. Helaas maar waar. Gelukkig zal het nog wel even duren voordat het zover is. Denk aan het Telfort debacle. Geen enkele provider zit daar in ons drukbezette GSM landje op te wachten. Tijd zal het leren.

› reageer

hallo! we zijn toch niet gek : wat een onzin! het klopt idd...de sagem SG341I was begin deze week nog 99 euro en nu 189..slechte zaak. wel balen...kpn is natuurlijk ook nog eens marktleider...dus zullen de anderen wel snel volgen ik hoop van niet, dan is het snel gedaan met KPN/HI

Nog even een paar voorbeelden:
sendo m570 van 69 naar 79
siemens a65 van 79 naar 109
lg l341i van 99 naar 169
nec n400i eerst 149, vorige week was hij ff 119 en nu 179

bagger, sjit, stom, idioot...arggghhhh. na ja, dan kom ik misschien eindelijk van mijn gsm verslaving af, het is dan toch niet meer te betalen.

› reageer

het is maar prepaid.....
Ik denk dat de providers hopen dat mensen hierdoor eerder een klein abo met bijna gratis toestel nemen, ipv prepaid. Dus zulk slecht nieuws is het niet.

› reageer

we gaan echt niet de kant van Belgie op
daar hebben ze heel veel vreemde economische regels
denk dat Belgie eerder de kant van Nederland opgaat
meestal zuid-westen wind he...

› reageer

ja maar het was wel een mooie constructie door een abo te nemen met hoge cashback en dan een prepaid toestel die je unlockt. Zo pak je dubbel voordeel..........

› reageer

Overigens tussendoor grappige informatie: Orange heeft de 12,50 geintroduceerd, maar na 2 maanden al de bonussen laten kelderen omdat ze te veel aangesloten werden

› reageer

Een tijdje terug moest je toch ook bijbetalen voor de goekopere toestellen in combinatie met abonnement, dat is er toen ook weer heel snel afgegaan, dus of het echt zo zal gaan lopen (khoop het niet natuurlijk!!)

› reageer

Sja...de prepaid gebruikers zullen dan niet de omzet opbrengen die ze nodig hebben om de subsidies die verstrekt worden op prepaid toestellen. Lijkt me dan een niet meer dan logisch besluit, zeker niet als andere providers volgen.

› reageer

Medio tot eind 2002 zijn de prepaid toestellen ook fors in prijs gestegen, dit heeft er toe geleid dat heel veel mensen 2e hands gsm toestellen kochten. Ook is er toen een stijging geweest in verkoop mobiele abonnementen. Dit zal nu waarschijnlijk ook wel zo worden. Later zullen ze weer terug bij af zijn.

› reageer

@ Ferhat (OT):
Kan je mij vertellen waar je in Duitsland moet zijn voor deze prijzen? Een vriend van mij die er woont is maar aan de prepaid gegaan, omdat het bellen er onbetaalbaar is in vergelijking met NL.
In Duistland betaal je 2,50 abonnementskosten (2 jaar) en je krijgt er een gratis 6230 bij. Zo'n aanbieding zie ik vaker in Duitsland.

› reageer

Dit is een Turkse site, linksboven kan je de site ook in het Duits zetten. Hier staan op elke week 3 nieuwe aanbiedingen op.

www.telecarsi.de

Dit zijn aanbiedingen die ze bijna elke dag op de Turkse tv zenders laten zien. Vandaar ik hiermee aan ben komen zetten.

› reageer

Hier ook nog wat meer info er over,
http://frontpage.fok.nl/nieuws/51317
Mobieltjes van telecomprovider KPN in een prepaid-pakket worden per direct een stuk duurder. Volgens het bedrijf worden op grote schaal toestellen ingekocht en duurder doorverkocht in het buitenland. Ook T-Mobile verwacht binnen twee maanden de prijzen flink omhoog te doen.

"De pakketten worden massaal opgekocht, de simlock wordt er afgehaald en daarna worden de toestellen duur doorverkocht", zegt algemeen directeur Niek Jan van Damme van T-Mobile. "Of het illegaal is weten we niet, maar het is niet de bedoeling van onze aanbiedingen."

Toch heeft de prijsverhoging volgens KPN ook te maken met commerciële belangen. "Mensen switchen heel snel van toestel en daarmee van aanbieder. Maar alleen als klanten bij ons blijven bellen, kunnen wij geld verdienen", aldus een woordvoerder.

› reageer

Wat mij betreft is de oplossing om simpelweg de prijs omhoog te gooien een verkeerde oplossing. Daar benadeel je volgens mij meer de gewone consument mee, dan diegene die het weer verkl*** voor de rest. Omdat de prijzen inderdaad aantrekkelijk zijn, mag er ook een andere technische oplossing aangedragen worden. Orange heeft er ook last van dit soort praktijken en zegt niet meer dan 1 a 2 pakketten per persoon te verkopen. Daarnaast het pakket direct in de winkel te activeren. Weet men gelijk welke gsm bij welke nummer hoort en persoonsgegevens. Hoewel dit ook niet waterdicht is, leg je wel de drempel hoger voor de 'oplichters'. Vanwege een selecte groep die prepaidpakketten opkopen met de bijbedoeling deze door te verkopen, worden nu alle consumenten benadeeld.

› reageer

Ze moeten gewoon de prijzen verhogen, en dit naar de klant weer toe compenseren in beltegoed! De ideale oplossing. Goede vorm van klantenbinding en ''opkopers'' hebben er dan veel minder aan.. om extra beltegoed te krijgen moet je aan KPN (of de betreffende provider) je APN-gegevens geven. En de provider (net zoals bij Vodafone)behoudt zich het recht om niet meer dan 10 waardecheques (m.a.w. btg) per adres te accepteren. En de provider moet het bedrag splitsen en enkele maand bijv. 10,-/15,- btg ''kado'' doen. Zo heb ik min of meer ook met Vodafone een klantenbinding opgebouwd (Motorola V525 pakket met 65,- btg erbij) Ik prefereer nu nl. Vodafone boven KPN, terwijl ze kwalitatief op hetzelfde niveau liggen!

› reageer

Dat lijkt me een goede 'guldenmiddenweg' oplossing.
Voor de echte consument wordt de hoge prijs goed gecompenseerd. En je houdt hopelijk de opkopers grotendeels van je af. Tenzij zij deze simkaarten ook weer door gaan verkopen in NL.
Dus je betaalt wel wat, maar krijg je ook weer terug in de vorm van beltegoed.
Je vraagt jezelf af waarom KPN of wie dan ook in dit verband niet zelf tot zo'n oplossing opgekomen zijn.
Of maakt dat ons juist echte TV-ers?

› reageer

De providers maken het er zelf naar: je kon tot nu toe een toestel in enkele gevallen goedkoper als prepaidpakket aanschaffen dan met een contractverlenging. Ja en dan noemen ze ons dief van HUN portemonnee! De Nokia unlockcode generatoren zullen ook fors aan het inkomstenverlies bijdragen.

Volgens mij verkopen de meeste unlockers zowel de toestellen als de prepaid simkaarten door. Dat betekent dus dat de prepaid simkaarten wel degelijk in gebruik genomen worden. Daar zullen ook diverse hoog verbruikende prepaidklanten zitten die niet aan een abonnement kunnen of mogen (gezien leeftijd en kredietwaardigheid etc.). Als ze dus aan jou niets verdienen dan doen ze dat op termijn wel aan je buurman waaraan je het simkaartje kado gegeven had!

Het is dus in mijn ogen weer nodeloos zielig doen over iets wat de providers wederom zelf veroorzaakt hebben! (en een poging om de klant een reden te geven om de prijsverhoging te accepteren).

Als het nu lukt dit met prepaid te doen, dan zal je zien dat de provisies op abonnementen er binnenkort ook gedeeltelijk aan gaan!

› reageer

Dan word het inkopen in het buitenland
Duitse Ebay staan ook vaak veel prepaid

› reageer

De meeste Duitse prepaidtoestellen hebben alleen maar Duits en Engels menu, juist om unlock en doorverkoop naar het buitenland te voorkomen.

› reageer

alsof dat unlockers tegenhoud...

› reageer

Daarom is het nog wel een minpunt als je als consument een losse telefoon wilt kopen...

› reageer

voor ons gsm verkopers van 2dehands toestellen een voordeel
raak je sneller je telefoon kwijt omdat ze in de winkel veels te duur zijn...

› reageer

Inderdaad, in het buitenland zijn toestellen prepaid vaak nog steeds lekker voordelig hoor...
Ben zeer nieuwsgierig naar hoe dit zal verlopen...

› reageer

Volgens een opkoper die ik gesproken heb:
- Toestellen worden internationaal verhandeld, omdat ze in NL erg goedkoop zijn.
- Prepaid kaarten worden (merendeels) verkocht aan opkopers, en vaak gebruikt totdat het initiele beltegoed op is (aan 0900 / buitenland) waarna het kaartje weggegooid wordt. Voor de providers is dit een verlieslatende situatie: toestelbonus weg EN geen rendement op de prepaid aansluiting.

› reageer

Ik heb vandaag zelf 2 prepay Nokia 3120 toestellen gekocht voor mezelf. Deze werken gelukkig met mijn T-Mobile Sim Only 450 abonnement. 1 reserve toestel en de andere gebruik ik. De verkoper zei dat ik er eigenlijk maar 1 mocht kopen en geen 2, maar hij zag het door de vingers. Even aan de kassa leek het erop dat T-Mobile de prijzen ook verhoogd had, maar dat was niet waar en kreeg beide toestellen mee voor 198 Euro. Ook werd mij verteld dat er een ware run was ontstaan op prepay toestellen nu ze nog zo goedkoop waren.

› reageer

Volgens mij is er alleen een prijsverhoging bij de primafoon.
Een sagem 341 kost bij belcompany of dixons nog steeds 99 euro terwijl het bij de primafoon 189 kost!

Of is het een oude partij van belcompany cq dixons?

› reageer

Wel een beetje vreemd, al deze negatieve racties.

Hebben we jarenlang korting gekregen op aanschaf van onze toestellen, nu willen de providers een boterham gaan verdienen, je werkt zelf ook niet vooor niks, is het alleen maar commentaar !

› reageer

Tja 't is logisch, sommige mensen zijn nogal kortzichtig... De goeden moeten onder de kwaden lijden... Ik kan me HEEL GOED VOORSTELLEN dat providers het zat zijn om geld te pompen in de kosten van toestellen van bewoners in afrika, of om ongure verkopers en unlcokers van een boterham te voorzien. Dit is een ontwikkeling die er al heel lang aan zat te komen.

› reageer

Wow Dit is echt balen.

› reageer

Volgens mij valt het nog wel mee toch? Zie nog overal "aardige" aanbiedingen. Die nokia 3100 en 2600 zijn nu toch ook niet echt duur pp. Of waren die eerder nog goedkoper?

› reageer

Iemand enig idee waar ik overzicht en prijzen van providers in Belgie kan vinden? (pre pay + abbo)

› reageer

De prijzen van de Belgen da is nie zo moeilijk he

www.proximus.be
www.mobistar.be
www.base.be

en de prepaidpakketten van Proximus heten Pay & Go en van Mobistar Tempo en bij Base is het gewoon Base prepaid toestellen zijn simlock vrij maar vaak met het logo van het netwerk

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.