Niemand begrijpt dat...allemaal domboos
Maar niet mijn probleem..kwou het alleen ff melden...
Trouwens de mensen die unix besturingsysteem hebben gebouwd heten ook hackers!!!adios
14:10 uur - De 21-jarige hacker Nicolas Jacobsen die ervan wordt verdacht ingebroken te hebben op een server van T-Mobile USA, heeft voor de rechter schuld bekend. Hierdoor wordt de strafeis van de openbaar aanklager verlaagd, meldt de krant de LA Times. Jacobsen riskeert een gevangenisstraf van vijf jaar en een boete van maximaal 250.000 dollar. De hacker zou toegang hebben gehad tot persoonlijke gegevens van vierhonderd T-Mobile-abonnees. De straf die Jacobsen krijgt, wordt op 16 mei bekendgemaakt. (EF)
Bron: www.webwereld.nl
Ik vind het onterecht dat deze hacker een boete krijgt, T-mobile had gewoon simpelweg alles beter moeten beveiligen.
Zoals het moet bij een topbedrijf.
zie ook dit topic voor de voorgeschiedenis ervan
› reageernou heb ik het niet helemaal gevolgd, maar als hij niks met de gegevens heeft gedaan zou hij niet gestrafd moeten worden in mijn opinie...
edit: hij heeft dus wel proberen klantgegevens te verkopen, dan verdient hij wel een foei vind ik celstraf vind ik wat ver gaan.
@wouter2002: en als er bij jou iemand inbreekt in je huis dan gaat de inbreker vrij uit en had jij je huis beter moeten beveiligen?
dacht het niet.
Inbraak in een computernetwerk moet je gewoon vergelijken met een inbraak in een huis. In beide gevallen mag het niet en in beide gevallen worden dingen (meestal) gestolen, of het nou gegevens zijn of materiaal dat maakt niet uit.
Als hij schade heeft aangericht moet hij gewoon een straf krijgen, heeft hij geen schade aangericht dan zal de straf ook wel lager uitvallen hoor.
Beetje rare uitspraak, wouter202, als jij je gloednieuwe Samsung D500 in je auto laat liggen en even weggaat, en als je terugkomt is het glaasje ingetikt en blijk je je mobiel kwijt te zijn, kan die dief ook wel zeggen, 'ja dan had die auto maar beter beveiligd moeten zijn.' :S Beetje wazig.
› reageerWat ik wil zeggen dat een top bedrijf zijn gegevens goed moet beveiligen. Mijn vaders bedrijf geeft jaarlijks een vermogen uit om het netwerk van zijn computers te beveiligen met talloze firewalls etc. Dat moet ook wel want er zijn veel vertrouwlijke gegevens op zulke pc's.
T-mobile moet dat ook inzien. Het is niet de data wat T-mobile kwijtraakt(zoals jij je D500 kan kwijtraken) maar data en gegevens die vertrouwlijk zijn van iemand anders.
Bv als jij een tas met documenten/gegevens van een klant hebt en je zet die bij wijze van spreken voor je huisdeur zodat iedereen het ziet.
Als het dan word gestolen, is het wel gestolen maar jij had het er niet moeten neerzetten.
Voor zulke geintjes moet je opletten en T-mobile lette gewoon niet goed op in dit geval met zijn netwerk te beveiligen.
ik weet dat ik op mijn fiets in amsterdam geen "stuiterslot" moet monteren om diefstal te voorkomen. Toch lijkt het me niet de bedoeling dat een iemand die een poging tot diefstal van fietsen met een stuiterslot vervolgens een lintje in ontvangst mag nemen :S
› reageerHacker gooit adresboek Paris Hilton online
Uitgegeven: 21 februari 2005 08:46
AMSTERDAM - Internetters over de hele wereld hebben dit weekeinde massaal aan de telefoon gehangen met diverse beroemdheden. Een website publiceerde de inhoud van de gekraakte telefoon van Paris Hilton op het internet. In de telefoon stonden diverse telefoonnummers van beroemdheden zoals Eminem, Lindsay Lohan, Christina Aguilera, Andy Roddick, Anna kournikova en Vin Diesel.
Niet alleen de telefoonnummers werden gepubliceerd. Internetters konden ook 'genieten' van de prive-foto's van Hilton, die zij maakte met haar telefoon. De FBI is inmiddels een onderzoek gestart.
De hack werd gepleegd door de 22-jarige Nicolas Jacobsen. Hij heeft afgelopen donderdag zijn schuld tegenover de rechtbank bekend. Jacobsen had een jaar lang toegang tot een van de servers van T-Mobile. Volgens T-Mobile zouden vierhonderd abonnees zijn gehackt, maar sluit niet uit dat het er meer zijn. Jacobsen riskeert een gevangenisstraf van vijf jaar en een boete van maximaal 250.000 dollar.
Tja.. T-mobile had idd beter zijn sites kunnen beveiligen, maar dan nog.. Die hacker heeft daar gewoon niets te zoeken en tis goed dat hij strafbaar is gesteld..
Hoe vaak gebeurd het dat er in Windows een gat gevonden wordt.. en laten we wel wezen.. Windows wordt wereldwijd gebruikt door miljoenen pc gebruikers. Dus wat Wouter zegt, gaat natuurlijk niet geheel op. Zo te zien ben ik niet de enige die dat denkt.
Wat voor een triest geval ben je dan om Paris Hilton haar gegevens vrij te geven.. Misschien had hij beter op google "zoek leven" kunnen zoeken.
vind de fotos anders best leuk om te zien eigenlijk
maar idd de hacker was wel verkeerd bezig
Het toestel van Paris Hilton is trouwens een T-Mobile Sidekick en géén Blackberry zoals sommige media meldden. Alleen is de standbytijd van deze triband niet erg indrukwekkend, maximaal 2.5 dag. Op 14 september 2004 zei Hilton: “the Sidekick is way better than the Blackberry”. Zou zij nog steeds zo blij zijn ?
Als wie op het internet zit of er mee verbonden is moet er mee rekening houden dat hij gehack kan worden. Er is geen enkele software die onfeilbaar is !!!
Blijf anders van het net !!! Betreden op eigen risico zeg maar.
Paris Hilton: Hacked or did she simply use the name of her dog as a password?
Bron: Wired
Jullie hebben te maken met een Cracker...niet met een hacker...sullies!!!!!
Hackers bouwen dingen op...crackers breken dingen af!!!!Veel plezier
Gepost door sunnyblizard op 06/03/2005 17:06
Jullie hebben te maken met een Cracker...niet met een hacker...sullies!!!!! Neem ook even contact op met de diverse media om je gelijk te halen, ze gebruiken allemaal 'hacker' in hun nieuws berichten
Niemand begrijpt dat...allemaal domboos
Maar niet mijn probleem..kwou het alleen ff melden...
Trouwens de mensen die unix besturingsysteem hebben gebouwd heten ook hackers!!!adios