Het is op dit moment niet meer gratis...
Via 1609 zijn de USA-vaste-nummers 1,5 cent per minuut en de mobiele nummers 3 cpm.
Via 1649 bel je de vaste nummers voor maar 1 cpm.
Dat je gratis kunt bellen naar alle vaste nummers in Nederland (via o.a. 1649, nou ja, gratis, 4 cent per gesprek) en van pc naar pc dat weet bijna iedereen inmiddels al wel...
Maar... vandaag kwam ik erachter dat je voor 5 cent per gesprek kunt bellen naar o.a. de USA, zowel naar vaste nummers als naar mobiele nummers! De vaste nummers in Brazilie, Canada, China, Frankrijk en Polen zijn ook nul cent per minuut (je betaalt dus alleen 5 cent starttarief)! Dus eigenlijk gratis (nul cent per minuut).
Dit kan door voor ieder nummer 1609 te toetsen! Meer info is te vinden op www.bel1609.nl (en voor 1649 kijk je op www.bel1649.nl).
Via 1609 bel je voor 18 cent per minuut naar alle mobiele nummers in Nederland. Volgens mij zijn ze daarmee nog steeds de goedkoopst, of niet? Wel vreemd dat de USA gratis is en Nederland niet, maar ja...
Dat zou kunnen zijn omdat je in de VS moet betalen voor het ontvangen van gesprekken op je mobiel. Dit tarief is vaak gelijk aan het tarief van zelf bellen.
› reageernaar China is het ook gratis en daar hoef je niet te betalen voor het ontvangen van gesprekken
› reageerOp de mobiel moet je ook in China per minuut betalen voor een op een lokale prepaidkaart ontvangen gesprekken. Ik neem aan dat dit ook voor de lokale abonnees geldt.
› reageeris dat echt zo?? bedankt voor de tip dan
m'n neefje die er net is aangekomen beweerde dat ik m 'gratis' kon bellen, maar dat is dus niet zo?
Voor jou wel, maar voor hem dus blijkbaar niet...
› reageerVan een mobiel in de USA weet ik niet veel, maar een vast nummer kan je dus voor 5 cent per gesprek bellen en dat kost de ontvanger in ieder geval niets!
Dus, hoe ze dat waar kunnen maken?!
1601, 1609, 1649, enz. kopen gewoon slim restcapaciteit op!
De mobiele nummers in de VS komen trouwens gewoon uit de normale nummerreeks.
In de VS kun je een mobiel nummer hebben met hetzelfde kengetal als je vaste nummer. Ook is sinds een tijdje nummerbehoud toegestaan van vast naar mobiel en omgekeerd. Maar deze voordelen hebben dus een prijs: betalen als je een gesprek ontvangt!
Ben op dit moment in de VS en mijn amerikaanse gastheer zegt dat hij niet hoeft te betalen voor gesprekken die hij op zijn mobiel ontvangt vanuit de VS. HOe het zit met gesprekken uit het buitenland weet hij niet.
› reageer@ Edz
Ik heb vorig jaar ook een poosje in de US gezeten, maar daar moest ik wel voor inkomende gesprekken op mijn (prepaid) gsm betalen!Zou het zo kunnen zijn dat het per staat ook nog kan verschillen???
Anyway, voor weinig geld naar de us bellen is altijd interessant, dus bedankt voor 't topic!
Om even een voorbeeldje te geven:
Mijn zus zit in singapore, zij heeft een "speciaal" abonnement aangesloten met belminuten in singapore + gratis inkomende gesprekken (en ook vanuit het buitenland). Als ik haar dan bel via 0909-1845 kost het overdag 2,8 cent en 's avonds 1,5 cent.
Let dus wel even op of dat de persoon in het buitenland er kosten aan heeft..
Neen, mobielbas, dat hangt af van het verschil prepaid/abonnement. Betaal je een flinke smak maandelijks abonnementgeld, dan zit daar "gratis" bellen bij en dat is zowel "gratis" zenden als ontvangen.
Bij prepaidjes betaal je inderdaad net zo veel om te ontvangen als om zelf (binnenlands) te bellen.
Het is op dit moment niet meer gratis...
Via 1609 zijn de USA-vaste-nummers 1,5 cent per minuut en de mobiele nummers 3 cpm.
Via 1649 bel je de vaste nummers voor maar 1 cpm.