Verkoop mobieltjes in 2004 flink omhoog

tja... webcams zijn ook min of meer populair... en mobieltjes hebben ongeveer dezelfde kwaliteit.

ik ga alleen zeker weten niet als ik iemand nodig heb video bellen. ik gebruik bellen alleen als ik iemand direct nodig heb, of als het email adres onbekend is

dwz 90% van mijn communicatie op afstand gaat via tekst. wie mijn gezichtje wil bekijken nodigt me maar uit om langs te komen of komt zelf langs.

ook lijkt het tegen de oor houden van een mobiel me veeel praktischer als hem voor je gezicht houden. Tegen je oor houden heeft gewoon meer telefoonachtigheid.

.. maarja zo denken ook een heleboel mensen over het mp3 gebeuren en de camera.

› reageer

LONDEN - De wereldwijde verkoop van mobiele telefoons is in 2004 met 30 procent gestegen tot 674 miljoen exemplaren. Vooral in het vierde kwartaal trok de verkoop sterk aan. Alleen in Japan nam de verkoop van mobieltjes in het afgelopen jaar af. Dat stelt marktonderzoeker Gartner in een onderzoek dat woensdag verscheen.

Volgens Gartner neemt de verkoop in het lopende jaar toe met 8,3 procent tot 730 miljoen. "Het is maar de vraag of op de verzadigde markten de huidige groei vastgehouden kan worden. In opkomende markten zal de belangrijkste strijd gevoerd worden in het marktsegment van mobieltjes onder de 50 dollar", aldus de onderzoekers.

Het onderzoeksbureau heeft ook uitgezocht hoeveel marktaandeel de belangrijkste fabrikanten van mobieltjes hebben. Hieruit bleek dat het Finse Nokia bovenaan staat met een wereldwijd aandeel in 2004 van 30,7 procent. Het Amerikaanse Motorola is tweede met 15,4 procent. Het Zuid-Koreaanse Samsung staat op de derde plaats, gevolgd door het Duitse Siemens.

Bron: Nu.nl

Ik noem dit niet echt een verzadigde markt. Als ik terug kijk naar 2003, 2002, 2001... Het groeit alleen maar. Ik heb geen enkel seintje mogen ontvangen dat de mobieltjesmarkt aan het inkrimpen is.

› reageer

zo lang de techniek sprongen blijft maken en de duurzaamheid niet verhoogd word blijven we mobieltjes vervangen.

› reageer

De techniek wordt kunstmatig in een bepaald tempo ontwikkeld. Fabrikanten laten nooit het achterste van hun tong zien. Om het volgende effect te bewerkstelligen:
"Hè nou zeg, dacht ik net de vetste mobiel (bv. K700) van de klas te hebben met 65K scherm, hebben ze inééns een K750 met 262K scherm gemaakt". "Nou verkoop ik die oue maar"

En voila...een nooit verzadigde markt.

› reageer

sommigen kopen meerdere keren per jaar een mobiel.

En china, india zijn opkomende markten. Waar nog veel valt te verkopen

› reageer

Je zou toch gaan denken dat de markt tegenwoordig verzadigt raakt, blijkbaar is het mobieltje als statussymbool genoeg om deze markt draaiende te houden, want om nou te spreken van echt nieuwe hot-apps sinds het smsen..

Misschien dat het met videotelefonie echt wat gaat worden.

› reageer

tja... webcams zijn ook min of meer populair... en mobieltjes hebben ongeveer dezelfde kwaliteit.

ik ga alleen zeker weten niet als ik iemand nodig heb video bellen. ik gebruik bellen alleen als ik iemand direct nodig heb, of als het email adres onbekend is

dwz 90% van mijn communicatie op afstand gaat via tekst. wie mijn gezichtje wil bekijken nodigt me maar uit om langs te komen of komt zelf langs.

ook lijkt het tegen de oor houden van een mobiel me veeel praktischer als hem voor je gezicht houden. Tegen je oor houden heeft gewoon meer telefoonachtigheid.

.. maarja zo denken ook een heleboel mensen over het mp3 gebeuren en de camera.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.