Versatel lijdt nog altijd verlies

Nickelodeon wordt pas na 18:00 uur van John de Mol. Nickelodeon is van MTV, en dat blijft ook zo.

› reageer

AMSTERDAM - Het lukt telecombedrijf Versatel maar niet om winst te maken. Vorig jaar boekte het bedrijf een nettoverlies van 24 miljoen euro, tegen 33 miljoen verlies een jaar eerder. De omzet van de onderneming kwam uit op 601 miljoen euro, een stijging met 30 procent ten opzichte van 2003.

Versatel heeft de afgelopen jaren slechts één keer een nettowinst in de boeken kunnen schrijven en dat was in het eerste kwartaal van 2003 door een buitengewone bate. Het verlies over 2004 is vooral te wijten aan een stijging van afschrijvingskosten voor versnelde investeringen, rentelasten van een obligatielening en het integreren van BerliKomm.

Verder investeert het bedrijf veel in marketing. ,,Wij blijven geloven dat onze investeringen in marketing bepalend zijn voor het succes op de lange termijn op de particuliere markt'', aldus financieel directeur M. Lazar woensdag in een toelichting op het jaarresultaat.

De omzetstijging met 30 procent is te danken aan groei op alle markten waar het bedrijf actief is. Vooral het aansluiten van nieuwe bedrijven, de toegenomen verkoop aan bestaande klanten, particuliere breedbandaansluitingen en de overname van BerliKomm droegen flink bij.

Bron: Nu.nl

› reageer

Moruk, Wat heeft gsm met breedbandverbinding te maken...

› reageer

Versatel is een bedrijf wat zich niet alleen met breedband internet bezighoud maar zich ook in de telefonie mengt. Dit was voor mij ook de reden waardoor ik dit nieuwtje hier heb geplaatst.

› reageer

Ik vind dat versatel het helemaal zo slecht niet doet:
30 procent meer omzet en aan de andere kant 25% minder verlies

› reageer

Echt verlies kan ik het niet noemen, ze hebben wel een bedrijf overgenomen, en dat staat namelijk ook in de boeken.

› reageer

Echt goede indruk heb ik niet van Versatel, qua prestaties, veel overnames, marketinguitgaven etc etc., is allemaal leuk, maar jaar op jaar verlies rapporteren is geen pretje voor de aandeelhouders.

Aan de andere kant hebben ze natuurlijk wel de kapitaalkrachtige John de Mol aan hun zijde, dat maakt het een ander verhaal. Daarnaast kunnen ze door het zgn. triple play (TV, Telefonie, Internet) nog een grote worden naast KPN, aangezien zij de voetbalrechten hebben en een eigen TV-zender hebben (Nickelodeon is van John de Mol)..

› reageer

@sjoerd":
nickelodeon is van mtv networks en verhuurt zentijd aan john de mol, john de mol is geen eigenaar van nickelodeon

› reageer

Ik had toch echt het idee dat Nickelodeon zeker wel onder zijn machtsbereik staat aangezien hij er een familiezender van wil maken met voetbal, maar ook andere programma's waarvoor hij nog presentatoren nodig heeft.

› reageer

Nickelodeon wordt pas na 18:00 uur van John de Mol. Nickelodeon is van MTV, en dat blijft ook zo.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.