Nokia stopt met ontwikkeling brandstofcel voor telefoons

Ze kunnen dan neem ik aan wel een opvangzakje ofzo maken...
of misschien is juist dit 1 van de problemen die ervoor gezorgd hebben dat ze ermee stoppen..

Ik ben wel benieuwd naar de hoeveelheid vermogen die er in zoon batterij past. tenminste, een waterstofcel ter grootte van een gsm batterij.
en daarbij ook de prijs...

stel je eens voor dat je smartphone een standby van 20 dagen heeft met regelmatig bellen en GPSsen (ingebouwd of via BT)

techniek gaat snel, maar ik ben bang dat mijn kinderen (als ik die krijg) er pas plezier van gaan hebben. ik ben ok bang dat bijvoorbeeld shell ook moeilijk gaat doen omdat zij ook patenten hebben met dat zuinig energie verbruik gedoe....

› reageer

Eergister op Tweakers.net:

Door Bart Veldstra - zaterdag 5 maart 2005 - 17:12 - Bron: BBC News - Views: 23.551

Nokia is gestopt met het ontwikkelen van mobiele telefoons met brandstofcellen, zo vertelt BBC News. Volgens het Finse bedrijf is de technologie nog niet genoeg ontwikkeld en heeft het besloten nog een paar jaar te wachten. In tegenstelling tot een batterij moet een brandstofcel worden bijgevuld. Het voordeel van een cel is dat deze meer energie kan leveren, waardoor de telefoon langer gebruikt kan worden. Afgelopen juni heeft het hoofd van Nokia's onderzoeksafdeling een headset gedemonstreerd die door een methanolbrandstofcel van elektriciteit werd voorzien. Hoewel hij toen enthousiast was over het concept, hebben de problemen rond de technologie dit enthousiasme afgezwakt. Op dit moment zijn de methanolbrandstofcellen nog te groot om in mobiele systemen te worden verwerkt, stoten ze teveel CO2-gas uit en stelt de huidige wetgeving speciale eisen voor het gebruik ervan in bijvoorbeeld vliegtuigen. Overigens kunnen de eerste twee problemen worden opgelost door gebruik te maken van een waterstofbrandstofcel. Die kan meer energie leveren per volume en heeft water als reactieproduct.

› reageer

Jammer, zou wel langer willen doen met mijn batterijen..

› reageer

en dan krijg je nooit meer garantie met al die vochtschade

› reageer

Erg jammer, had zoiets wel gezien binnen 5 jaar. Zal nu wel wat langer duren.

› reageer

De kans bestaat dat het langer gaat duren, maar dat is nog lang niet gezegd. Het feit dat Nokia er vooralsnog mee stopt, wil niet zeggen dat elke producent dat doet.

› reageer

Nadeel van water als reactieprodukt is dat je broekzak constant drijfnat zal zijn...

De hele dag Methanol dampen ademen lijkt me ook niet zo gezond!

› reageer

Ze kunnen dan neem ik aan wel een opvangzakje ofzo maken...
of misschien is juist dit 1 van de problemen die ervoor gezorgd hebben dat ze ermee stoppen..

Ik ben wel benieuwd naar de hoeveelheid vermogen die er in zoon batterij past. tenminste, een waterstofcel ter grootte van een gsm batterij.
en daarbij ook de prijs...

stel je eens voor dat je smartphone een standby van 20 dagen heeft met regelmatig bellen en GPSsen (ingebouwd of via BT)

techniek gaat snel, maar ik ben bang dat mijn kinderen (als ik die krijg) er pas plezier van gaan hebben. ik ben ok bang dat bijvoorbeeld shell ook moeilijk gaat doen omdat zij ook patenten hebben met dat zuinig energie verbruik gedoe....

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.