Vodafone populair onder ict-bedrijven

Het gaat hier natuurlijk om miljoenen en niet om een cashback van een paar honderd euro.
Het kan best zijn dat Telfort voor een burger het goedkoopst is, maar bijvoorbeeld T-Mobile een veel betere aanbieding/servicecontract had.

› reageer

Wie in het bezit is van een mobieltje van de zaak, heeft grote kans dat het abonnement via KPN loopt. Vodafone doet het goed bij de ict-sector.

KPN Mobiel heeft een marktaandeel van maar liefst 52,9 procent bij bedrijven met vijftig of meer werknemers. Hiermee is KPN Mobiel de onbetwiste marktleider. Vodafone bezet met een marktaandeel van 32,5 procent de tweede plek. Dit blijkt uit markonderzoek van Marketcap.

Nummer drie T-Mobile moet het doen met een marktaandeel van 4,6 procent. Binnen de markt van bedrijven met vijftig of meer werknemers heeft inmiddels iets meer dan een kwart van de werknemers een mobiele telefoon van de zaak.

KPN heeft volgens de onderzoekers vooral een sterke positie binnen de sector financiƫle dienstverlening. Bij de sectoren ict en overheid moet KPN Mobiel echter Vodafone voor zich laten.

Bron: Webwereld

› reageer

Als ik het goed heb, maakt de overheid gebruk van Orange. dus die hebben ook wel een aardige klantenkring

› reageer

Binnen de overheids diensten mag een kiezen tussen Orange en Vodafone

› reageer

En dat vind ik nu echt debiel, dat de NEDERLANDSE overheid dit soort opdrachten gunt aan buitenlandse providers, namelijk Franse en Britse providers. En dan kun je wel zeggen dat dit Europees aanbesteed dient te worden, maar je denkt toch niet dat de Franse of Italiaanse belastingdienst met een buitenlandse provider belt? Op deze wijze gaat ons belastinggeld onnodig naar het buitenland, en dat is zonde. Zou wel willen zien dat KPN wat meer gesteund wordt door de overheid, nu worden ze alleen tegengewerkt, vooral door de OPTA. Nederland moet eens ophouden met het braafste jongetje van de klas te zijn en meer zijn eigen bedrijven steunen.

› reageer

@Koen:
De overheidsorganisatie waar ik voor werk, een nederlands gemeente, heeft het contract via KPN lopen.
Dus helemaal geen verplichting tot kiezen tussen Voda of Orange...

› reageer

@basg72: hoezo braafste jongetje van de klas? Een leus uit de jaren dertig: "Koopt Nederlandsche waar, dan helpen wij elkaar." Ook in andere Europese landen bestond die mentaliteit. Met als gevolg dat de internationale handel nog meer ging stagneren dan al het geval was. Niet kiezen voor een provider die de beste prijs/prestatie levert; dat is pas verspillen van gemeenschapsgeld.

› reageer

Waarom wil iedereen de Nederlandse overheid bij de Nederlandse provider KPN hebben. Voorzover mij bekend is Telfort ook gewoon lekker Nederlands en veel belangrijker, die is het goedkoopst. Dus dan doe je iedereen een plezier. De goedkoopste en het geld blijft binnen NL.

Ben het eens met Ni-Co, vind dat gewoon de beste gekozen moet worden en dat daarbij niet op nationaliteit gelet moet worden.

› reageer

op zich ben ik het met jullie eens dat de beste kwaliteit/prijs belangrijker is dan nationaliteit. Alleen blijkt in de landen om ons heen dat er veel nationalistischer wordt gedacht. Zie ook maar wat er gebeurt op het gebied van post, de Duitse Post bijvoorbeeld werkt in Nederland terwijl de Nederlandse post in Duitsland geen poot aan de grond krijgt.

En vwb overheid: ik doelde mn op ministerie van financien/belastingdienst/douane, hiervoor is een aantal jaren geleden gekozen voor Orange, "toevallig" net toen Chirac in Nederland was.

› reageer

maar jah. over het algemeen zijn duitsers dan ook meer nationalistisch dan nederlanders (niet vervelend bedoeld hoor!)
en dat geldt voor de meeste andere landen om ons heen.

Wij in nederland zijn meer internationaler ingesteld denk ik. Bijna iedereen kan in nederland bijvoorbeeld 1 of meerde vreemde talen. In spanje, frankrijk en duitsland hoofdzakelijk alleen de jongere mensen. Veel mensen boven de 35 daar niet.

ik zou zelf ook voor de beste prijs/kwaliteit gaan

› reageer

Ik zou persoonlijk natuurlijk ook voor prijs-kwaliteit gaan, maar let wel. Nederland word Amerikaans, mbt mobiele telefonie gaat Nederland ook steeds meer naar het Buitenland toe. KPN en Telfort zijn Oer-Nederlands bedrijven, waarom niet bij hen?

› reageer

Het gaat hier natuurlijk om miljoenen en niet om een cashback van een paar honderd euro.
Het kan best zijn dat Telfort voor een burger het goedkoopst is, maar bijvoorbeeld T-Mobile een veel betere aanbieding/servicecontract had.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.