CeBIT: 7 Megapixel camera, Samsung V770

De lenzen op zich zijn groter dan de telefoon, dit is geen doen om als mobieltje te gebruiken, tenzij je het er af kan schroeven.

Dan zou hij wel eens heel hot kunnen worden onder Party/Story-fotografen .

› reageer

"AMSTERDAM - De Zuid-Koreaanse elektronicareus Samsung heeft de eerste mobiele telefoon ter wereld geïntroduceerd die beschikt over een camera met maar liefst 7 miljoen pixels.

Met de SCH-V770 gaat de technologiegigant duidelijk de concurrentie aan met makers van populaire digitale compactcamera's als Canon en Sony.

In oktober vorig jaar introduceerde Samsung reeds een cameratelefoon met 5.000.000 beeldpunten (5-megapixel). Drie tot vier miljoen pixels zijn over het algemeen genoeg voor goede kwaliteit foto's. De kwaliteit van een foto wordt overigens niet alleen bepaald door het aantal beeldpunten. Het objectief en instelmogelijkheden spelen zo mogelijk een grotere rol.

De nieuwe cameratelefoon, die in de eerste helft van dit jaar op de markt komt, heeft tevens een MP3-speler aan boord. Het is nog niet duidelijk wat het apparaat gaat kosten.

Op de technologiebeurs CeBIT in Hannover is de SCH-V770 reeds te bewonderen."

bron: www.telegraaf.nl

› reageer

Zolang het plastic lensen zijn zegt het aantal megapixels weinig aangezien de kwaliteit dan niet in verhouding staat.

› reageer

Daar heb je gelijk in... De kwalitiet van de lens is nog belangrijker. Met een 3 a 4 megapixel-camera maak je al prima foto's.

Dit bericht zie ik dan ook meer als een voorteken van de integratie tussen de camera en telefoon voor het massapubliek. Afgelopen week heeft T for Telecom in navolging van Belcompany een foto-afdrukservice op de markt gebracht. Over een paar jaar verwacht ik dan ook dat de normale consumenten-vakantiecamera uit het straatbeeld gaat verdwijnen. De fotodetailhandel zal zich dan gaan richten op de geavanceerde digitale spiegelreflexcamera's.

› reageer

@Sjoerd, dat is dikke onzin. Er zijn ook goede kunststof lenzen.. Veel compactcameras (al dan niet digitaal) zijn tot op heden nog steeds uitgerust met kunststof lenzen.

› reageer

Ik zie steeds meer foto-zaken die zich richten op mobiele telefoons, dus ik denk dat ze in de toekomst ook meer met mobiele telefonie gaan werken, en natuurlijk spiegelreflex camera's, die zal je altijd blijven houden.

› reageer

fijn die 7 megapixels, maar wat moet je ermee.
Ik heb liever dat de telefoon 3megapixel foto's maakt, en dan met de kwaliteit van m`n canon s30.

› reageer

Deze Samsung bevat een Kreuznach Schneider lens, dat is geen plastic lens. Dat is kwalitatief zelfs erg goed.

› reageer

Ben wel erg benieuwd naar de prijs. Zal behoorlijk kostbaar speelgoed worden.

› reageer

Men weet hier wel dat het een CDMA toestel betreft? En we dit exemplaar niet in Eurpe krijgen te zien?

Dit zijn op zich wel aparte plaatjes voor een telefoon - voor zover je van een telefoon kunt spreken:

Bron

› reageer

Is dit nou een telefoon met camera-functie of een camera met een telefoon-functie?

› reageer

Misschien ga ik Woensdag naar de CeBIT beurs, als ik ga dan ga ik zeker ff bij samsung kijken en wat foto'tjes schieten

› reageer

Sorry maar dit is dus echt niks
Samsung maakt hele mooie dingen maar deze combinatie is echt te ver.
Dan maar 3 megapixels

› reageer

Het is best een aparte verschijning. Maar bovenstaande plaatjes zijn niet helemaal correct. M.a.w. het wil niet zeggen dat je bovenstaand apparaat in die staat in je broekzak moet zien te frommelen. Uit onderstaande foto blijkt dat het formaat 'tele-lens' een optie is?

› reageer

De lenzen op zich zijn groter dan de telefoon, dit is geen doen om als mobieltje te gebruiken, tenzij je het er af kan schroeven.

Dan zou hij wel eens heel hot kunnen worden onder Party/Story-fotografen .

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.