ja t is imiddels tijd om een nieuw mobiel +abbonnement te nemen.. maar ik vind het gewoon nog steeds te duur... ik dacht in juni dat in augistus alles wel minder zou gaan kosten.. maar 45 euro permaand is gewoon te veel geld
ik kan dus ook echt NIET zien dat dit nog een succes zal worden
Bron: NU.nl
HANNOVER - KPN brengt binnenkort een mobiele telefoon op de Nederlandse markt dat in het Amerikaanse sterrendom al furore maakte. Het gaat om de nieuwste Hiptop met uitklapscherm en toetsenbord, die in de Verenigde Staten onder de naam Sidekick II wordt verkocht.
KPN hoopt met ingebouwde chat- en internetmogelijkheden vooral jongeren aan te spreken, een markt waar het concern tot voor kort ondervertegenwoordigd was. De Hiptop 2 verschijnt in april via dochteronderneming E-Plus in Duitsland. Nederland is binnen enkele maanden aan de beurt, zei een woordvoerder van KPN op de technologiebeurs CeBIT in Hannover.
Paris Hilton
Het 'Hollywood-mobieltje' was onlangs wereldnieuws toen bleek dat het exemplaar van Paris Hilton was gekraakt. Telefoongegevens en foto's van de blonde tv-ster kwamen op straat te liggen, wat veel commotie veroorzaakte omdat bekende vriendinnen als Anna Koernikova plotseling bereikbaar bleken voor onbekenden. Zij moesten plotsklaps van telefoonnummer veranderen om niet ten prooi te vallen aan sterrenjagers.
De oorzaak van de kraak is nog niet bekend. Mogelijk heeft iemand gedurende lange tijd toegang gehad tot de klantgegevens van T-Mobile, de telecomonderneming van Hilton. Op internet circuleerden ook verhalen dat de toegangscodes van Hilton wel erg gemakkelijk waren te achterhalen, wat haar niet al te snuggere imago versterkte.
Veelgevraagd
KPN verwacht dat de Hiptop ondanks alle commotie ook onder de Nederlandse sterren een veelgevraagd apparaat zal worden. "Daar willen wij ook op inspelen. Het gaat ons echter niet alleen om Katja Schuurmans", aldus de zegsman.
Danger
Het Hiptop-concept is bedacht en ontwikkeld door de Amerikaanse onderneming Danger. Een eerste versie van het toestel, die KPN anderhalf jaar geleden op de Duitse markt bracht, was te log om veel mensen te trekken.
Chatfunctie
Echt hip ziet het nieuwste exemplaar met de kleur parelmoer er niet uit, maar KPN gaat accessoires verkopen om het toestel op te kalefateren. Het telecomconcern denkt vooral met de chatfunctie, die via gprs permanent te gebruiken is, goed te kunnen scoren. Probleem is dat met MSN Messenger, de chatdienst van Microsoft, een akkoord moet worden gesloten. De AOL Instant Messenger, die in de VS gangbaar is op de Sidekick, kent hier nauwelijks gebruikers.
De 1e versie ervan werd al in 2003 door KPN dochter E-Plus gelanceerd idd in Duitsland. Nooit meer iets van gehoord
Plaatje nieuwe versie :
hier nog wat plaatjes en uitgebreide specs van de Tmob versie (Sidekick 2) in de VS.
De nieuwe versie lijkt me nog steeds wel lomp..Als je bij de specs vergelijkt met bijv een 3660 (even geen zin om ounce en inch om te rekenen ) :
Sidekick :
Size: 5.1 x 2.6 x 0.9 inches
Weight: 7.0 ounces
Nokia 3660
Size: 5.1 x 2.2 x 1.0 inches
Weight: 4.59 ounces
Zou niet weten wie met dit toestel rond wil lopen, mis alle voordelen ten opzichte van andere telefoons.
› reageerzoals de europeanen achterlopen op asia, zo loopt amerkia zeker achter op alles...bah wat een draak van een telefoon!
› reageerDan gaat het toch weer subsidie worden.
Maak hem gratis en ik ga hem gebruiken.
Ik vind hem wel geinig moet ik zegge
Hij lijkt een beetje op die nieuwe gameboy.. een beetje mini-laptop idee.
Hmmm, ik moet hem eerst is in het echt zien en voelen..
Paris Hilton??? Het telefoonnummer van Katja Schuurman is natuurlijk ook niet verkeerd...
en goedkoper om te bellen...
maar dit ding wil ik echt niet gebruiken om te bellen hoor...
Vanaf morgen kan je je inschrijven om op de hoogte gehouden te worden op de hi.nl site. Trouwens wel balen dat ie maar 32mb ram heeft, en not expandable... lekker handig voor muziek luisteren.
Binnenkort bij Hi
Begeef je binnenkort onder de 'rich and famous' met de Hiptop. Nog voor de zomer van dit jaar introduceert Hi dit coole mobiele toestel. Je kunt supersnel en gemakkelijk sms'en of online chatten met je vrienden.
Moet je onder het bellen je e-mail checken? Zet 'm op de speaker, schuif de display naar boven en ga je gang! Het 'qwerty'-toetsenbord maakt het razend gemakkelijk.
De internetbrowser van de Hiptop ondersteunt Java en SSL. Je ziet alle informatie op een groot scherm, die je makkelijk kunt wegschuiven. Je kunt dankzij dit display en het echte toetsenbord makkelijk internetten, chatten, sms'en en e-mailen. Maar je kunt natuurlijk ook bellen en ringtones of games downloaden. Of foto's maken met de ingebouwde camera.
Nieuwsgierig geworden naar dit gave toestel? Vanaf 22 maart kun je je hier aanmelden voor de Hi hiptop newsflash!
haha nu staat er op hi.nl:
Nieuwsgierig geworden naar dit gave toestel? Vanaf 23 maart kun je je hier aanmelden voor de Hi hiptop newsflash! Ff een dagje verschoven :-)
carlvanloo, 32 Mo RAM is ruim genoeg voor dat ding. Het is namelijk niet meer dan een veredelde alfanumerieke pieper. Ik heb de Sidekick II in mijn handen gehad, ermee gespeeld en mij afgevraagd wie er zo'n lomp, ouderwetsch ding zou aanschaffen. Paris Hilton dus.
De reden waarom dit ding zo'n grote aantrekkingskracht op Amerikanen heeft is dat die nooit dataverbindingen of GPRS hebben gebruikt. Dan heeft zo iets natuurlijk ineens een magische aantrekkingskracht.
Hij is overigens groooooooottttttt... alsof je met een HP48 rekenmachine in je broekzak gaat rondlopen.
Haha okee, nou dan hou ik toch maar mn SPVC500. Je kan misschien nog beter zo'n nokia communicator telefoon kopen dan die sidekick lijkt t wel.
Edit: Ohnee Hiptop. :-)
Van de Hi nieuwsbrief:
Vanaf 17 mei kun je de hiptop bemachtigen. Alleen bij Hi. Puur, of helemaal geblingd!
Elke week is een beperkt aantal exclusieve hiptops uit de Hi hiptop Collection online verkrijgbaar.
Hij is gratis vanaf HI 25 euro per maand. (zal wel 2jr zijn uiteraard) Er komt ook een special HI hiptop abo, waarbij je gratis binnen NL kan GPRS'n.
Volgens mij stond ie gisteren al in de winkel bij belcompany in Goes. Ik weet het haast zeker, maar schiet me er niet op af.
Dat zou gaaf zijn zeg! Ben erg benieuwd naar het toestel.
› reageerLijt me interessant als je dat hitop abo met gratis GPRS in NL ook zonder die blingbak kunt afsluiten
Ik heb het ding ook in mijn handen gehad, maar hij is mega groot en absoluut geen toevoeging op de huidige mobieltjes. Je kunt er niks meer mee dan een Nokia 6600 bijvoorbeeld. Ik ben benieuwd of dit uberhaupt gaan aanslaan, want je kunt hem niet normaal in de broekzak doen...
› reageerIk denk leuk voor het segment "tiener-toestellen".
Ik denk ook niet dat je het moet gaan zien als een nieuw mobieltje, maar als een messaging apparaat waarmee je ook kan bellen.
Minder functies dan een PDA of smartphone, maar wel ideaal voor sms, mms en email vanwege het qwerty-toetsenbord.
En misschien dat hierna Blackberry ook wel een grotere afzet krijgt. Het is eigenlijk hetzelfde principe maar door HI op een ander doelgroep gezet.
Als ik heel eerlijk ben, vind ik het troep. Hij voegt niks toe aan de collectie telefoons met toetsenbord van dit moment. Ik zou 'm persoonlijk niet (nooit) kopen.
› reageerOoh ik zou hem ook niet kopen. Maar vooral omdat de specificaties niet zijn wat ik eis van een telefoon en omdat ik niet vaak sms.
Maar het principe van een betaalbare tiener-PDA (nogmaals wat het meer is dan een telefoon) kan best goed lopen. Zeker gezien de sms-gekte bij sommigen en als er inderdaad MSN opgegooid wordt ipv AOL IM is de kans van slagen groot denk ik.
ik zou graag zo een ding hebben alleen
stond vandaag in de telegraaf een grote advertentie van hi
en stonder er bij
hiptop vanaf 0 euro
( incombinatie met een hi 20 EN een hiptop 25 EURO abo.
dus dan zou ik als student minimaal 45 euro permaand er voor moeten neer tellen.. en dat is echt te veel
want kpn richt zich toch met deze mob op de jeugd.. denk niet dat die zomaar ff 45 euro permaand kunnen uitgeven alleen voor een mobiel
verder is in duitsland bij eplus.. de zelfde mob voor maar 19.95 permaand
en eplus is onderdeel van kpn... :S
Je kunt ook lezen gratis i.c.m. een hi 20 en een hi hiptop 25.
Dus gratis bij beide bundels. Ik kan me niet voorstellen dat deze bij een 45 euro bundel hoort. Waarschijnlijk hadden ze beter in plaats van "en" het woordje "of" kunnen gebruiken.
Of zou het echt om een 45 euro abo gaan?
Het is Hi 20 + 25 euro onbeperkt GPRS (Fair Use Policy).
Dus bij elkaar 45 euro inderdaad.
jah ik vind het belachelijk veel geld...
en dan doen ze het zo slim:
in beperkte oplage beschikbaar.. want hoeveel mensen zullen het nu zijn die 45 per maand gaan neer tellen ( zeker een 2 jarig abbo.. )
dus zo zorgen ze er voor dan die mensen die dat toch gaan doen.. niet allemaal tegelijk zo een ding kunnen kopen
Dan vind ik het belachelijk veel geld. Toch denk ik niet dat dit gaat aanslaan. Omdat de "tieners" tegenwoordig ook allemaal vrij nieuwe mobieltjes hebben (waarschijnlijk met een 2 jarig abo afgesloten door de ouders). Naar mijn inziens zitten nog heel veel jongeren vast aan een contract dat ze hebben afgesloten met de Nokia 6230 of de Samsung D500.
› reageerJa zo wordt het idd een flop, snap niet dat KPN denkt dat dit kan aanslaan met zo'n maand bedrag. Op de hi site staat ook bij de hiptop nu idd aangegeven dat je je hitop abo van 25 euro per maand met iedere hi bundel kan combineren. Maargoed, dan kom je nog op minimaal 15+25 euro, maar dan issie weer niet gratis bij je abo.
Staat er ook nog bij, dat het inclusief BTW is, (dat moet ons zeker gerust stellen)
Net als bij UMTS: eerst een dure introductie en als de gadget freaks er een hebben gekocht voor veel geld, dan dalen enkele maanden later de prijzen om de volgende groep over te halen.
› reageerJa precies, vaak heb je of een hele goede intro promo, en anders idd ff wachten tot de prijzen zakken... Ik vind die Hiptop idd ook een beetje erg groot... maar wel een leuk idee dat toestel.
› reageerOp de belcompany site kan je al de prijzen zien van de hiptop.
Bij 2jr Hi 30 euro issie 4.99 euro en bij 2jr 40 euro, je raad het al... 0 euro
Hij is bij BelCompany ook al een week te koop.
› reageerDas raar dan, dat KPN m zelf nog niet kan leveren!
› reageerIk zie weinig toegevoegde waarde van dit "apparaat".
› reageerhoe kan hij nu al een week te koop zijn bij belcompany.. als hij pas over 8 dagen te koop is bij kpn.. :S
› reageeroh ik chek ff de site van belcompany...
bij een TWEEJARIG HI20 ABBO ---------- 139.99
TWEEJARIG HI40 ABBO ---------- 39.99
zijn die lui bij knp nu dan echt zo dom.. dat ze serieus denken dat mensen dit zullen doen????
want daar komt dan dus ook nog dat abbo van 25 euro per maand bij.. voor de gprs gedoe en co
De HIPTOP wordt ook leverbaar via smartphonestunts.nl, verwachting is 2e kwartaal van dit jaar. Weet niet of dat dan KPN locked is, of dat je ook met andere providers kan gebruiken. Dus misschien wel aantrekkelijk om toch even te wachten.
› reageerhet is toch al het 2e kwartaal van dit jaar??
› reageerJa maar juni ook nog :-) dus ja kan elk moment komen, maar ook op 30 juni
ik zie het nergens op die site staan van smartphonestunts...
› reageerStond in de nieuwsbrief van hun die ik heb gehad. trouwens de hiptop staat ook in het t for telecomkrantje van deze week!
› reageermaar wat ik me dan afvraag is:
kpn zegt toch dat je dat gprs abbo. van 25 oi in de maand nodig hebt..
want anders kun je toch niet email/internetten co
want dat staat nergens op die sites..
allleen bv.. gratis bij een 2 jarig hi20
en nergens... icm een hiptopabbo van 25 euro permaand....
DUS ZIT DAT ER DAN BIJ ?? OF MOETEN WE NOG XTRA voor die dingen gaan betalen?
Ja extra dokken, in TFT blaadje stond ook hi 20 abo+data abo. (even gemakshalve "vergeten" te melden dat dat 25 euro per maand kost...)
› reageeren wat als je nu een hi20 abbo afsluit bij zo een actie ( ergens gezien voor 7,50 per maand )
en dus dan alleen een hiptopabbo van 25 euro
zou dus 32,50 per maand zijn
maar dat zal wel weer niet kunnen
( tenzij je flink bij gaat betalen voor de hiptop :S
ik zag ook staan....
hiptop +hi20 2jr+databundel ( niet bij hoe of wat.. :S
Nee want als ze dat erbij zetten, wilt sowieso niemand het.
› reageerde hi inlog site voor de hiptop is al klaar
https://www.hi-hiptop.nl/login/
tja ik las dit alles dus ik d8 laat ik eens even gaan bellen wat het wel nie moet gaan kosten dus ik bel na t for telecom die abbonement is 20 euro en dan komt die data bundel nog er over heen van 25 euro dus samen 45 en dat terwijl de tel voor de jeugd bestemd moet zijn nouw het is een duur geintje ik wou deze tel wel halen ma nu ik het prijs kaartje per maand zie denk ik laat ma zitten me ouders hebben een spv en daar betaal je miss 30 euro nou en dan kun je ook bijna onbeperkt op msn'nen dus kun je beter nog zo 1 halen dus tja dan ma weer op zoek na een ander mobieltje ik denk zelf dat deze telefoon een dikke flop word tenzij ze de prijzen vlink laten dalen
› reageerHELEMAAL MEE EENS !!!
want ik wou het ook eerst halen maar ik zit zeg maar zo te denken..
koop op ebay gewoon '' goedkoop een simlock vrije hiptop''
sluit ergen een hi20 abbo 2 jr af voor 7,50 per maand
en wil dan wel gewoon dan dat hiptop abbo van 25 euro per maand ..
zou dan dus 32,50 per maand zijn
maar je kunt zekers niet ALLEEN dat hiptop abbo afsluiten..
Nu een paar dagen in bezit, echt een super gadget! Zat al een tijdje te zoeken naar een leuke smartphone, veel nokia's gezien (gatver wat blijven dat ontieglijk lelijke dingen!), de sony ericsson p910i leek me wel leuk (maar niet meer dan dat), en de blackberry (ziet er ook niet uit).
Maar toen kwam de Hiptop, heb hem genomen en bevalt perfect! Email staat vrijwel direct in mijn inbox op de hiptop, mijn agenda staat op hetzelfde moment ook op de internet site, etcetera.
Het hiptop abo kun je ook los aanschaffen, maar dan kun je niet bellen (wel smsen volgens mij, maar dat is niet inclusief). Of zonder hiptop abo, (hij's gratis bij een Hi 25 volgens mij) maar dan heb je er HELEMAAL NIETS AAN (lees: je kunt zelfs niet eens bellen)! Los kost hij 489. Ook niet mogelijk trouwens de Hiptop abo afsluiten samen met een Hi sim only abo, dat zul je dus elders moeten regelen.
Ik weet niet of hij gesimlocked is, maar dat denk ik wel. Danger (de maker van de hiptop) heeft aan KPN een exclusieve licentie gegeven voor het gebruik van de Hiptop in Nederland, (je kunt geen account voor je hiptop aanmaken bij Danger) dus alleen met KPN zal de hiptop zijn werk gaan doen. Ook met een ander data abonnement van KPN werkt het niet (imode / internet everywhere / gprs 0 euro), omdat de APN van de hiptop een andere waarde heeft.
Heel veel voordelen maar toch enkele nadelen:
- Hij is me al vastgelopen tijdens het maken van een foto
- Je kunt alleen programma's downloaden uit de catalogus op de hiptop zelf (en niet zelf uploaden dus). Alhoewel het aanbod nu nog erg klein (3 apps) is, zijn ze wel gratis. De meeste apps die komen zijn alleen betaald te downloaden! (Slimme zet van de makers, zo genereren ze extra inkomsten voor de providers, en zal de prijs van de licentie voor KPN ook aanmerkelijk hoger liggen).
- Geen MSN support (ook al zeggen ze dat ze er druk mee bezig zijn, ga er maar vanuit dat dat nog wel heel lang op zich laat wachten)
Kheb er vandaag beetje mee gespeult, wel grappige constructie van het display, al heb ik mijn twijfels over de duurzaamheid van het klapmechanisme. We krijgen binnenkort een modelletje om te laten zien dus dan misschien meer ervaringen...
› reageert mobile gaat ook de hiptop uitbrengen hoor, alleen dan onder de naam:
Sidekick 2...
want ook zij hebben de rechten voor Nederland en Duitsland...
verder.. ja kpn had wel gezegd voordat ze de hiptop hier wouden uitbrengen dat het wel msn-support zou hebben.. maar goed
zal dus nog wel even duren...
Ben echt geneigd om zo een ding te halen.. maar 45 euro in de maand is gewoon veel geld...
Als TM ook met zon toestel uitkomt zullen de prijzen ongetwijfeld zakken. Ik zou gewoon ff wachten.
› reageerjah maar dat gaat noch wel lang duren.. omdat TM pas in juni met de hiptop in duitsland komt
en daarna pas ergens in nederland...
nou vanaf vandaag dus via de hi site te koop (exclusieve modellen )
en zelfs dan zijn ze nog heel erg onduidelijk vind ik:
in combinatie met je hi-bundel..
dus als je al een abonnement hebt kun je dus alsnog deze hiptop abo aanschaffen??
want dan zou ik dus ergens een hi 20 abbo voor 7,50 per maand aanschaffen..
Naja opzich ist niet heel moeilijk:
- je sluit een hi abo af
- met daarnaast een Hiptop abo van 25 euro.
Dus minimaal hi 15+25=40 euro per maand. (belachelijk veel natuurlijk
De prijs voor je hiptop hangt af van de je hi bundel.
vanaf 2jr 20 issie gratis.
maar als je een niet gelocked toestel weet te bemachtigen met een willekeurig data abbonement van welke provider dan ook kun je toch evengoed e-mailen, internetten etc?
› reageerLijkt me wel ja.
› reageerEcht geweldig apparaat. Ik heb de hiptop samen met een vriendinnetje in een opwelling aangeschaft tijdens het shoppen. Normaal waren we een kapitaal (veel meer dan 25 euro kwijt) aan sms'en en nu hebben we voor 25 euro onbeperkt contact via de chat of email. Het werkt echt zeer verslavend. Mijn MP3 mis ik niet!!!! En het querty toetsenbordje werkt perfect bij het chatten. Nu is het nog wachten op MSN maar als het goed is komt dit ook, aldus de verkoper.
› reageerja 45 euro in de maand is zeker duur maar ik had het bijna genomen, en dan wel de glamour model, dat is t model met de steentjes, maar wat ze even vergeten te melden op de hi hiptop site is dat het model 224 euro kost excl abonnement!!!!
› reageerdat is nogal wat geld.
› reageerHij is als het goed is gratis bij een hi 20+25 euro databundel.
Zo stond ie ook in de krant bij t for telecom!
hmm..
ja ik zit nog steeds te twijfelen..
Kzou ff wachten tot de prijs een beetje zakt, hijs nu echt te duur.
› reageerprecies..
alleen... kpn houd het best wel beperkt met maar 60 hiptops per week.... ( die leukere modellen dan )
want 40 euro is ook echt veels te veel
Ik zie dat veel mensen het nog niet helemaal snappen . Als je gewoon bij de webshop op www.hi.nl kijkt kan je zien dat je de telefoon ook kan aanschaffen met enkel het Hiptop abbonnement. Simple as that.
ja maar dan kun je dus NIET bellen.. en moet je 2 telefoon mee slepen
niet echt handig lijkt me
Als je ook wilt bellen moet je niet zeuren over de kosten . Bellen kan trouwens wel dacht ik alleen betaal je dan natuurlijk meer per minuut. Een Hiptop neem je omdat je overal data wilt kunnen gebruiken (internet, e-mail, etc.).
een 2 jarig hi hiptop data abonnement.. kost de hiptop noch 364 euro....
› reageerBij een 1 jarig 400 euro...
Bedenk wel dat KPN de kosten er ook uit moet halen, dat doen ze niet zo snel met een goedkoop abbonnement voor 1 of 2 jaar, daar komen dus de kosten voor de telefoon bij.
nou.. jullie zijn wel zielig allemaal hoor,
beetje die telefoon afkraken omdat jullie hem zelf niet kunnen kopen
@ maxime
Die telefoon heb geen cam.
Er is geen mogelijkheid tot uitbreiding van geheugen
Dus geen films, veel mp3s en games
Het en een groot toestel met een leuk kleurenscherm en een abbonement van 20€ voor onbeperkt data gebruik.
Leuk als je ind. daarvan gebruik maakt voor zakenmannen ed.
Maar anders nutteloos en tegroot voor je broekzak
Hij heeft wel een cam, maar idd niet uitbreidbaar geheugen, dus das een groot nadeel. Tis wel leuk concept, maar heeft nog teveel minpunten...
› reageerVorige week binnen gekregen een geblingde versie via gratis-gsm.nl bij een Hi 20 met een hiptop abonnement.
Ik vind het een super telefoon en € 25.00 is wel veel voor het extra abonnement maar het voordeel is wel dat ik overal altijd kan mailen en op internet kan waar ik ook ben.
Ook foto s staan direkt thuis op de computer en dat is toch wel makkelijk
Ik kreeg net een mailtje van nieuwemobiel.nl dat ze hebben vernomen, dat de Sidekick 2, niet leverbaar gaat worden. Dus KPN heeft geluk dat de enige zijn met dit bling toestel.
› reageerIk verwacht niet dat het toestel in Nederland goed gaat lopen. Te onbekend en voorlopig te prijzig. Een Nokia scoort bovendien onder de jongeren nog altijd beter dan een echt toestel.
Ik wacht voorlopig op de aanbiedingenbak waar dit model vast wel in terecht gaat komen.
Jah in de koopjeskelder :-P Het is een leuke gadget, maar idd veel te duur. Minimaal 15 euro Hi abo en 20 euro databundel. Dus best prijzig. Snap niet dat KPN dat bij de introductie niet zelf kan bedenken, dat minimaal 35 euro per maand best veel geld is, en dan is je toestel nog niet eens gratis.
Ze moeten gedacht hebben: met een paar plastic bling bling kraaltjes erop geplakt wordt het vast een bestseller
Daarbij stond in de Connect de melding dat de applicaties draaien via een server in de USA die er regelmatig uit ligt.
Er bestaan wereldwijd maar 150 fabriek-geblingde hiptops, en nu ook 50 brainpower-hiptops... Ik snap het wel enigszins dat de prijs daardoor ook erg hoog is...
25 euro per maand dataabonnement is wel erg veel, het is een beetje jammer dat je er niet mee kunt msnnen, alleen AOL zit er op geloof ik...
@ Niels:
Het apparaat lijkt me niet zo geschikt voor zakenlui, het heeft geen bluetooth functie..
En ook beetje groot, als je veel moet bellen, misschien niet heel handig. Maarja idd tis jammer want tis een leuk toestel, alleen wordt t niet aantrekkelijk aangeboden...
› reageerja t is imiddels tijd om een nieuw mobiel +abbonnement te nemen.. maar ik vind het gewoon nog steeds te duur... ik dacht in juni dat in augistus alles wel minder zou gaan kosten.. maar 45 euro permaand is gewoon te veel geld
ik kan dus ook echt NIET zien dat dit nog een succes zal worden