(uit een andere thread, die gesloten is):
Gepost door acgjong op 06/04/2005 19:05
T-Mobile verlaagt Wifi-tarieven
Met nieuwe voordeelbundels voor draadloos internet hoopt T-Mobile meer mensen naar zijn Wifi Hotspots te lokken. Het bedrijf beschikt kennelijk over de nodige marge, want de tarieven dalen soms met 75 procent.
Zakelijke gebruikers en consumenten met een T-Mobile abonnement kunnen over nieuwe Internet Voordeelbundels beschikken.
Gebruikers die overal willen internetten of e-mailen, krijgen de beschikking over een volumebundel vanaf 17,85 euro per maand. Voor dat geld mogen ze 10 megabyte aan dataverkeer genereren.
Wie veel gegevens in korte tijd wil versturen en ontvangen, zoals gebruikers die vaak op een Hotspot aanwezig zijn, kan het beste kiezen voor een tijdbundel vanaf 17,85 euro per maand voor 100 minuten.
Voor 59,50 per maand kunnen gebruikers flat fee toegang tot T-Mobile's Hotspots krijgen. Met een dergelijk bedrag is dit abonnement vooral geschikt voor zakelijke gebruikers die veel gegevens versturen én vrijwel altijd onderweg zijn.
Als alternatief voor bundels op basis van vaste bedragen introduceert het bedrijf de mogelijkheid internettoegang per minuut of megabyte te betalen. Een minuut draadloze internettoegang kost 24 eurocent. Wie liever puur voor dataverbruik betaalt, kan rekenen op 2,38 euro per megabyte.
Op dit moment heeft T-Mobile 383 Hotspots in bedrijf, verspreid over diverse (hotel)lokaties in Nederland.
Bron www.versatel.nl
Wat er gaat veranderen wilde (mocht) zij niet vertellen, maar dat er blijkbaar een spectaculaire verlaging gaat komen is zeker. (bron: T-mobile medewerker)
Wie weet hier meer van ? Gaat het (net als bij vodafone) om invoering van een tarief per kwartier of andere tijdseenheid of om een daadwerkelijke verlaging van de huidige data tarieven ?
Dat is interessant nieuws! T-Mobile kan met lagere data tarieven dan vermoedelijk ook beter zijn zakelijke klanten bereiken.
› reageerEerst verhogen tarieven in het buiteland flink en nu dit....
Ik vraag me af op welke aanbieder ze nu weer direct willen concureren...
Tip voor TM: Doe het nu eens in één keer goed en duidelijk.... Weten wij als klant ook ens waar we aan toe zijn!
Weten wij als klant ook ens waar we aan toe zijn! misschien is het juist de bedoeling van niet.
of misschien word dit een tarief vereenvoudiging voor data verkeer
ik weet het niet, maar als ze de prijzen omhoog gooien hebben ze waarschijnlijk een probleem.
Misschien dat T-mobile nu ook wel UMTS wil gaan aanbieden en daarom de overige datadiensten goedkoper maakt. Het is nu natuurlijk nog erg speculatief, maar dit maakt een T-mobile Sidekick natuurlijk wel interessanter.
› reageerHet gaat om een verlaging.
› reageerEn wat is je punt? Ik heb het over de mogelijke achterliggende reden voor een tariefverlaging voor datadiensten.
@Cherek: T-Mobile gaat inderdaad binnenkort UMTS introduceren.
Kijk maar even naar dit topic
Dus een tarievenverandering kan nog wel eens een concurrentie worden met de Vodafone UMTS tarieven.
Heb de nieuwe tarieven al, maar niet zo bij de hand, zal het straks ff opzoeken.
› reageerheb bij mijn zakelijke contracten wel een bijlage ontvangen over dataverkeer, kost volgens mij straks nog maar 1,50 per Mb
weet het niet helemaal zeker, heb papiertje al weggegooid
Ben je niet misschien niet in de war met Telfort? Als dit zou gebeuren wordt T-mobile voor mij pas echt interressant, tot die tijd zit ik wel goed bij Telfort.
Ps: Houd ons niet langer in spanning!
GPRS (Internet en t-zones)***
0-3 Mb 4 euro per Mb
3-10 Mb 2,50 per Mb
>10 Mb 1,50 per Mb
volgens mij wordt het nu allemaal 1,50 per Mb
maar ik hou erover op, want ik heb echt de papieren niet meer
wat ik bedoel is bijvoorbeeld 1mb kost 5 euro. je gebruikt in 1 uur 5mb als je stevig bezig bent.
dat is dus 25 euro per uur.
dat zij dan bijvoorbeeld 15 min voor 5 euro (20% korting) gaan rekenen. en blokken van 15 min hanteren.
dus als je even je email ophaalt (of wilt halen en er is niks) ben je opeens stukken duurder uit.
de die-hard internetters zullen dan wel geodkoper zijn, echter hebben die geen tmobile
das wak bdoel
Per 5 april:
< 10MB € 2,00 per MB GPRS, 50% reductie.
>/=10MB € 1,50
>/=25MB € 1,10
>/=50MB € 0,70
Bedragen excl. BTW
@MTT verdwijnen de databundels dan helemaal of blijven die bestaan met enige aanpassing ? Misschien weet @Foolski ook al iets, of @T-Bird ?
› reageerBlijft dus te duur.
› reageerO.k. dat van T-Mobile UMTS was mij even ontgaan.
Wat ik dan wel vreemd vind is dat er dan straks speciale abonnementen komen voor de Sidekick, aangezien die een apparaat met permanente GPRS verbinding is.
@Foolski of @T-Bird, Hallo ??? Jullie weten vast meer ? Gelden deze prijzen BUITEN de databundel ?
› reageerDit zijn prijzen zonder databundel.
› reageerIs er al iets bekend over de afronding ? Als ze blijven afronden op 100kb / dag, dan nog kost elke dag één keer (30 x) mail checken 3 mb, terwijl ik misschien maar 30 x 10 kb = 300 kb heb gebruikt..
› reageerafronden blijft. wl kan je strax onbeperkt data verkeer gebruiken voor 50 euro
› reageerweet iemand dan ook al de prijzen voor de nieuwe databundels ?
› reageerWeet iemand al wat er overmorgen staat te gebeuren ? Ik ben heel erg nieuwsgierig of het ook geldt voor bestaande klanten van T-Mobile ?
› reageerDe tarieven staan in de Dixons folder van deze week, die kreeg ik gisteren binnen. Heb nu geen zin om naar beneden te lopen maar de goedkoopste bundel begon bij 10 MB voor € 17,xx (dus € 1,7x per MB, daarna wordt 't alleen maar goedkoper). Van iedere MB bundel is ook een tijdbundel voor hetzelfde bedrag verkrijgbaar. Je kan dus kiezen wat handiger is. De tarieven van GPRS en WLAN (Hotspots) worden gelijk getrokken, je betaald dus even veel voor je MB's of tijd.
Maar het zijn dus bundels van 10 tot 100 MB en een met onbeperkt verkeer. Ben benieuwd wat er met dataverkeer tot 10 MB gebeurd want dit is alleen interessant voor de grotere gebruikers.
geldt voor alle klanten
› reageerEn nog niks te vinden op tmobile...!!
› reageerHeb net even gebeld met T-Mobile.. en die mevrouw wist helemaal nergens van - ze heeft het ook nagevraagd aan een collega maar helemaal niets bekend.. ??
Kreeg het onderstaande mailtje van T-Mobile in mijn Inbox:
PERSBERICHT
Den Haag, 05-04-2005
T-Mobile maakt mobiel internetten voordeliger
T-Mobile introduceert met ingang van vandaag, nieuwe voordeelbundels voor draadloos internet en verlaagt het standaard volume-tarief met 75%. Gebruikers kunnen voortaan kiezen voor volumebundels, tijdbundels of voor een flat fee. Met de Internet Voordeelbundels kunnen zij altijd eenvoudig en voordelig gebruikmaken van de verbinding die past bij hun behoefte: mobiel internet via GPRS of bij een van de vele T-Mobile HotSpots.
T-Mobile Internet Voordeelbundels
De Internet Voordeelbundels zijn beschikbaar voor zakelijke gebruikers, maar ook voor consumenten met een T-Mobile abonnement. Gebruikers die overal willen internetten of e-mailen, kunnen kiezen voor een volumebundel (vanaf 17,85 euro per maand voor 10MB). Wie veel data in korte tijd wil versturen en ontvangen, zoals gebruikers die vaak op een HotSpot aanwezig zijn, kan het beste kiezen voor een tijdbundel (vanaf 17,85 euro per maand voor 100 minuten). Intensieve gebruikers kunnen voortaan heel relaxed onbeperkt mobiel internetten voor 59,50 euro per maand.
Betaalbaar zonder verplichting
Naast de introductie van Internet Voordeelbundels voert T-Mobile ook een standaard tijd-tarief in. Kiest een gebruiker niet voor een van de Internet Voordeelbundels, maar wil hij zonder verplichting toegang tot draadloos internet dan betaalt de gebruiker 0,24 euro per minuut.
Daarnaast verlaagt T-Mobile het standaard volume-tarief. Kiest de gebruiker ervoor om af te rekenen op basis van volume, dan betaalt hij 2,38 euro per MB. Dat is een verlaging van ruim 75%.
Over T-Mobile
T-Mobile, het wereldwijde mobiele netwerk, heeft in Nederland 2,3 miljoen klanten (31 december 2004) en is daarmee de nummer 3 op de Nederlandse markt. T-Mobile biedt producten en diensten voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers. T-Mobile beschikt in Nederland over een zeer modern mobiel netwerk voor spraak- en datadiensten en een snel groeiend aantal HotSpots, waar gebruikers de beschikking hebben over een zeer snelle mobiele internetverbinding.
T-Mobile Netherlands is onderdeel van T-Mobile International, een van de leidende mobiele communicatie ondernemingen in de wereld. Als een van Deutsche Telekom's drie strategische bedrijfsonderdelen, concentreert T-Mobile zich op de meest dynamische markten in Europa en de Verenigde Staten. In het vierde kwartaal van 2004 maakten meer dan 121 miljoen mensen gebruik van de mobiele communicatie diensten van bedrijven waarin T-Mobile of Deutsche Telekom een meerderheids- of minderheidsbelang hebben.
T-Mobile is de enige mobiele communicatie aanbieder ter wereld met transatlantische dienstverlening.
Meer informatie:
T-Mobile Netherlands BV
Henny van der Heiden
Telefoon: 06 1409 6666
E-mail: pers@t-mobile.nl
Persberichten op de site: www.t-mobile.nl
Jawel hoor T-Mobile, lekker gecommuniceerd !!
En nog geen twee uurtjes bij hoog en laag beweren dat er niets gaat veranderen...
Ze blijven behoorlijk (te) duur. Maar het is wel een aanzienlijke verbetering. Als ze het eerder hadden ingevoerd was ik misschien teruggekeerd naar ze, nu ben ik (tegenwoordig met een abo)bij vodafone gebleven. Ruim een jaar geleden waren ze mijn provider nog.
› reageerWebsite van T-Mobile is aangepast zie ik net. http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdocs/page/telefoons_en_tarieven/ps1.43.asp
› reageerVolgens mij stond er in de Dixons folder over de nieuwe tarieven een fout. Ze adviseerden bij weinig downloaden een tijdbundel te nemen en bij veel downloaden in korte tijd een MB bundel te nemen. Het advies had precies omgekeerd moeten zijn (of zat ik nu verkeerd te lezen)
› reageer(uit een andere thread, die gesloten is):
Gepost door acgjong op 06/04/2005 19:05
T-Mobile verlaagt Wifi-tarieven
Met nieuwe voordeelbundels voor draadloos internet hoopt T-Mobile meer mensen naar zijn Wifi Hotspots te lokken. Het bedrijf beschikt kennelijk over de nodige marge, want de tarieven dalen soms met 75 procent.
Zakelijke gebruikers en consumenten met een T-Mobile abonnement kunnen over nieuwe Internet Voordeelbundels beschikken.
Gebruikers die overal willen internetten of e-mailen, krijgen de beschikking over een volumebundel vanaf 17,85 euro per maand. Voor dat geld mogen ze 10 megabyte aan dataverkeer genereren.
Wie veel gegevens in korte tijd wil versturen en ontvangen, zoals gebruikers die vaak op een Hotspot aanwezig zijn, kan het beste kiezen voor een tijdbundel vanaf 17,85 euro per maand voor 100 minuten.
Voor 59,50 per maand kunnen gebruikers flat fee toegang tot T-Mobile's Hotspots krijgen. Met een dergelijk bedrag is dit abonnement vooral geschikt voor zakelijke gebruikers die veel gegevens versturen én vrijwel altijd onderweg zijn.
Als alternatief voor bundels op basis van vaste bedragen introduceert het bedrijf de mogelijkheid internettoegang per minuut of megabyte te betalen. Een minuut draadloze internettoegang kost 24 eurocent. Wie liever puur voor dataverbruik betaalt, kan rekenen op 2,38 euro per megabyte.
Op dit moment heeft T-Mobile 383 Hotspots in bedrijf, verspreid over diverse (hotel)lokaties in Nederland.
Bron www.versatel.nl