Korting KPN niet voor buitenlander

...en dat doen blijkens het onderzoek hierboven van TrendCall de buitenlanders dus ook massaal!

› reageer

Bron: Volkskrant.nl

Korting KPN niet voor buitenlander

AMSTERDAM - Buitenlanders betalen meer voor een mobiel KPN-abonnement dan Nederlanders. Volgens de Algemene Wet op de Gelijke Behandeling is dit een vorm van discriminatie, volgens KPN niet.

Wie via internet een abonnement koopt bij KPN, krijgt een webkorting van vijftig euro voor een abonnement van een jaar of van honderd euro voor twee jaar. Niet-Nederlanders die van die korting willen profiteren, komen echter voor een onaangename verrassing te staan, want om van het aanbod te profiteren is een Nederlands paspoort, rijbewijs of identiteitskaart vereist.

Volgens de Algemene Wet op de Gelijke Behandeling is een dergelijk onderscheid op basis van nationaliteit niet toegelaten. Dat zegt Marco Loos, hoogleraar privaatrecht aan de Universiteit van Amsterdam. 'Er is geen reden om een Belg of een Pakistaan, als die legaal in Nederland wonen, geen webkorting te geven. '

Volgens een woordvoerder van KPN gaat het 'niet om een onderscheid op basis van nationaliteit, maar op basis van kosten'. Omdat KPN buitenlanders omwille van het hogere risico niet toelaat via internet een abonnement aan te gaan, kost de verwerking van hun gegevens meer. 'Die hogere kosten worden doorberekend aan de klant.'

Bron: Volkskrant.nl

Kortom: goed nieuws voor personen die in Nederland leven, maar geen Nederlandse identiteit hebben. Bijvoorbeeld voor buitenlandse uitwisselingsstudenten die een paar jaar hier studeren.

› reageer

Dat is wel erg bizar, zeker voor mensen met een verblijfsvergunning. Ik heb ook weleens meegemaakt met Nederlanders die in het buitenland wonen, dat ze een borg van EUR500 moeten betalen (dat was bij Talkline destijds), maar zo zout heb ik hem nog nooit gegeten.

› reageer

Kortom: goed nieuws ...
En wat is precies het goede nieuws?

› reageer

ik denk dat het een foutje is in het systeem, kan me niet voorstellen dat ze dit bewust hebben gedaan...

› reageer

Dit valt in mijn ogen onder discriminatie en zoals Tosbaga het ook omschreef, denk niet dat KPN dit bewust gedaan heeft en dat ze dit vast wel terug zullen draaien.

› reageer

Gepost door ATB op 17/03/2005 00:49

Quote:
Kortom: goed nieuws ...
En wat is precies het goede nieuws?
Dat is er idd niet nee
Er staat nergens dat dit beleid veranderd wordt oid.

› reageer

Dit komt helaas helemaal overeen met de feedback die we kregen in ons mobiele belonderzoek onder buitenlanders. Er werd niet zelden om een deposit van 400 euro gevraagd. Anderen werden simpelweg geweigerd. Een van onze respondenten schreef:
'Phone companies in the Netherlands treat allochtonen as if we were lepers, refusing to setup accounts and properly and being full of prejudice'

Uit het onderzoek bleek dat KPN/Hi van alle providers het slechts scoorde: 55% vond de service van KPN/Hi 'poor' of 'very poor'.
Het marktaandeel van KPN onder de deelnemers was ook het laagst.

Een vollediger rapport van dit onderzoek is beschikbaar op onze website www.trendcall.com

› reageer

ik vind dat KPN gelijk heeft alleen hadden ze het anders moeten aanpakken, tuurlijk zijn er buitenlanders met een achterstand in nederland maar je moet niet iedereen over 1 kam scheren dus zeg bijv dan als je niet in bezit bent van 1 van die genoemde dingen moet je borg betalen ofzo.... maar om nou meteen te zeggen dat de integratie niet goed hier is enzo vind ik ver overdreven het gaat hier om een telefoon abo, als kpn je niet bevalt ga je naar een andere provider

› reageer

...en dat doen blijkens het onderzoek hierboven van TrendCall de buitenlanders dus ook massaal!

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.