T-Mobile introduceert PrePaid Bonus

@Marly: dat werkt wel (bellen naar 1244 optie 3), dank je _/-\o_
Ik kreeg meteen een bevestiging via SMS.
Dat SMS-en van "BONUS AAN" werkt echt niet.

› reageer

Op 4 april 2005 introduceert T-Mobile Nederland het nieuwe T-Mobile PrePaid Bonus. PrePaid klanten die gedurende langere tijd gebruik maken van hun aansluiting verdienen met dit nieuwe loyaliteitsprogramma korting.

Hoe werkt het?
PrePaid-klanten kunnen zich aanmelden door een gratis SMS-tekstbericht te sturen naar nummer 1212. De klant ontvangt vervolgens de volgende kortingen:

* 6 maanden na activatie: 10% korting op alle gesprekken en SMS
* 12 maanden na activatie: 20% korting
* 18 maanden na activatie: 30% korting

Dit alles ongeacht het gebruikte T-Mobile PrePaid tariefplan (Standaard, Piek en Dal en After3). Deelnemen aan T-Mobile PrePaid Bonus is geheel kosteloos.

Op 26 maart 2005 start T-Mobile een grootscheepse promotiecampagne omtrent deze nieuwe service.

› reageer

goede actie. aan dat opsparen van belkaarten (voorzover die nog gebruikt worden) kwam ik toch al nooit toe. het is handig om nu al een prepaidsetje te activeren, heb je over een jaar al flink wat korting als je het gaat gebruiken..

› reageer

Hoe zit het met tarrieven voor het buitenland? Zou een leuke compensatie zijn voor hun eenvoudige vereenvoudeging...

› reageer

Zou je ook 30% korting krijgen op bellen naar 0900 nr's

› reageer

... en na 60 maanden 100% korting? >

› reageer

"Op alle gesprekken en SMS", dus lijkt mij wel eigelijk.

› reageer

Kijk... Dit noem ik nou eens een leuke aanbieding voor prepaid bellers. ff een kaartje registreren.

› reageer

Slim zo geef je trouwe gebruikers extra korting waardoor ze blijven hangen

› reageer

En na 120 mnd geld toe? _/-\o_
Nou even serieus, leuke actie van Nonkel Ben eh... T-Mobile!
Zal mijn prepaid simkaartje van deze aanbieder weer eens van stal halen

› reageer

Let je er dan wel op dat je een TM PrePaid eens in de zes maanden moet gebruiken (even mee bellen of zo, actief op het netwerk) omdat de SIM dan anders vervalt?

Hoger dan 30% wordt de korting niet.

› reageer

Ja daar let ik op; ik schrijf in mijn agenda wanneer ik er voor het laatst mee heb gebeld, en bel er dan 1 of 2 dagen voor het halve jaar voorbij is weer mee.

› reageer

Goh, en dat doe je, zodat je dan korting krijgt met het beltegoed dat je dan moet kopen? Nounou, wat een moeite...

› reageer

@Nick: Nou nee, dat doe ik omdat anders mijn sim-kaart vervalt!
En die door jou veronderstelde moeite valt wel mee hoor.....

› reageer

Ik denk dat T-Mobile dan op den duur de "T-Mobile 50" abonnement wel weg kan halen, aangezien prepaid net zo duur word zal een vaste prepaid beller niet zo makkelijk overstappen.

› reageer

Ik heb mijn T-Mo pp sim sinds een maand of 9; dat is dan 10% korting , en straks wordt het alleen nog maar meer!!!
Vooral die 30% reductie na 18 maanden is buitengewoon aantrekkelijk!
Hoera!
Dankjewel T-Bird voor deze inside? information.

› reageer

Zo werkt het helaas niet. De teller gaat pas lopen vanaf 4 april uiteraard. Dus 6 maanden na 4 april de eerste korting. slogisch.

T-Mobile Relax 50 is met € 12,50 overigens niet duurder dan T-Mobile PrePaid, gegeven dat je PrePaid Standaardtarief gebruikt.

T-Mobile Relax 50 SIM only is dan weer veel goedkoper. Bel je 50 minuten voor € 6,25 met PrePaid gemiddels 30 minuten voor € 10,-. SMS is een ander verhaal natuurlijk.

› reageer

O?!? Da's nou jammer...
T-Bird, ik dacht dat jij bedoelde met activatie het moment waarop de sim-kaart actief werd, maar ik begrijp nu dat jij dat niet bedoelde, maar het moment waarop je die sms verstuurt om je aan te melden voor deze actie! Ooooh zit dat zo...

› reageer

prepaid, bestaat dat nog?

› reageer

Ja, zo'n kaartje zit tegenwoordig bijna gratis in een zak chips....

› reageer

dat mag toch niet meer van de consumentenbond; cadeautjes bij chips?

› reageer

haha, klopt.. Want daar worden de kindjes te dik van

› reageer

Koop nu een zak chips bij de appie happie en krijg gratis een simkaart met 5 euro beltegoed.

Ik vind het wel een goede vorm van klantenbinding bij de t-mobile prepaid. Echter vraag ik me af of het niet gewoon slimmer is om een goedkopere prepaid te nemen dan t-mobile?!?

› reageer

Geen verkeerde zet lijkt me zo. Ben benieuwd hoe en vooral hoe snel de andere providers hier op gaan reageren.

› reageer

Bij AH-mobiel krijg je natuurlijk al >30% meer beltegoed dan dat je koopt.
Kost 30euro, je krijgt 40 euro btg voor..
Redelijk vergelijkbaar.

› reageer

ja maar dan hoef je geen 18 maanden te wachten!

› reageer

Klopt, maar tegen welk tarief bel je dan! Dit geld ook voor After3 bijvoorbeeld. Dus 9 cent voor je SMS en daar dan nog korting op.

› reageer

Heel mooi zo. Ik zie overigens met plezier dat ze alle dingen die ze in de U.S. goed hadden gedaan nu naar Nederland overzetten. Nu maar hopen dat de slechte ideeën van T-Mobile netjes in de U.S. blijven...

› reageer

Wat voor slechte dingen hebben ze in de US dan wel die we hier nog niet hebben? Geen cashbacks misschien? Volgens mij is Nederland daar 1 van de weinige landen in.

› reageer

Zoals T-Bird aangeeft geldt het ook voor After3 en zoals ook hij weet: Met After3 bel je dus al snel voordeliger dan met een lage T-Mobile abonnee bundel.

› reageer

Bij AH-mobiel krijg je natuurlijk al >30% meer beltegoed dan dat je koopt. Kost 30euro, je krijgt 40 euro btg voor..
Redelijk vergelijkbaar.

Nee, TM-bonus is beter want
a) het beltegoed is onbeperkt houdbaar (mits regelmatig gebruikt)
b) de hoge bonus geldt ook voor bestaande beltegoeden en kleine €10 opwaarderbedragen
De einige nadeel is 18 maanden wachttijd.

› reageer

18 maanden, oktober 2006. Das al bijna!

Even serieus, dit lijkt me nou niet zo'n enorm goede actie, klinkt leuk in de marketingcampagne, maar wat heeft de prepaidbeller hier nu wezenlijk aan? 1,5 jaar wachten op 30% korting. Tevens migreert de high end prepaid gebruiker vrij snel naar een abo en voor de low-end gebruiker zet die 10% korting ook geen zoden aan de dijk.

Wel leuk bedacht

› reageer

Vroeger was Ben (TM) de einige aanbieder met onbeperkt houdbaar beltegoed, dus favoriet voor weinig-bellers (kunnen wel vaak gebeld worden). Met de nieuwe bonus wordt TM opnieuw favoriet voor dit doelgroep.

› reageer

Mijn moeder heeft het voormekaar gekregen om een Ben / t-mobile simkaart te laten verlopen. Onbeperkt geldig, maar wel 1 x per 6 maanden wat doen met de simkaart. Dat was dus niet gelukt. Nu zit er een Orange Pre paid simkaart in.

› reageer

Nou ik vind deze actie toch best leuk. Duurt idd ff voordat je wat korting krijgt, maarja toch meegenomen. beetje klantenbinding kan geen kwaad. Ze kunnen zoiets ook wel voor abo's instellen, die zijn nog veel belangrijker voor een provider lijkt me. (ookal heeft tmobile denk ik meer prepaid dan postpaid klanten)

› reageer

Actie is wel aardig, maar niks zeggend. Over een half jaar 10% korting, maar misschien beslist T-Mobile wel om over een half jaar de tarieven voor prepaid wat hoger te maken. Heb je dus niks aan.

› reageer

@kooskoets; volgens mij bepaald de consumentenbond helemaal niet of iets bij de chips mag of niet. Ze kunnen volgens mij alleen lobbien voor 'geen cadeau's bij chips'

› reageer

marteltor> dat weet ik ook wel, maar daarmee maak je geen leuke one-liner

› reageer

Ik krijg vandaag een sms-je van t-mobile over prepaid bonus. Het leek mij wel aantrekkelijk dus ik stuur een sms naar 1212 met de tekst BONUS AAN en ik kreeg direct een sms terug met de tekst "Deze dienst is (momenteel) niet beschikbaar, Groeten T-Mobile." Kan dit liggen aan het tijdstip(22.30) dat ik dit sms-je stuurde of is de actie alweer voorbij?

Groeten Arnold

› reageer

Arnold15, de actie is nog niet voorbij maar moet nog beginnen!!
Zie ook het begin van deze draad.
(Waarom lezen mensen toch zo slecht?...)
Bovendien wordt je op dit forum geacht geen groeten te doen, lees even de introductie voor beginners

› reageer

Waarschijnlijk weer een super goed geplande marketing actie van T-mobile... Wat kunnen ze daar nu wel op het gebied van klanten op een directe manier belonen?

Edit: gericht op het feit dat de dienst niet beschikbaar is suaves..

› reageer

@strangestonealive: Nou zeg... da's ook niet aardig... plus ongenuanceerd, onjuist en weer niet goed gelezen... oh oh oh waar gaat het heen met dit forum...

› reageer

Niet aardig misschien maar het klopt bij T-Mobile regelmatig wel natuurlijk...

(kan mij voorstellen dat zo'n uitroep er op een gegeven ogenblik snel uit floept).

Dit is tenminste wel een actie die eens een keer voordeel voor de blijvers betekent. (blijkbaar heeft T-Mobile niet genoeg prepaid klanten die langer dan een paar maanden willen blijven )

› reageer

@strangestonealive: het is suarez, niet suaves
Ik vind het maar raar dat die korting niet direct geldt als je al langere tijd klant bent, zo heb ik mijn T-Mo pp sim sinds 9 maanden, dus al 3 maanden LANGER dan hun minimum termijn van 6 maanden waarna je recht hebt op die 10% reductie, maar krijg ik die volgens T-Bird niet omdat ik me eerst moet aanmelden, wat NU nog niet kan; en dat zou volgens hem/haar dan ook nog "logisch" zijn; nou ik vind er helemaal NIETS logisch aan.
Ik BEN immers NU al langere tijd klant. Waarom me dan pas die korting geven 6 maanden NADAT ik middels een tekstbericht te kennen heb gegeven deel te willen nemen aan deze actie? Dat is volksverlakkerij! Inderdaad, strangestonealive, deze dienst van T-Mobile is niet direct beschikbaar dus, en dat is nog wel het meest (excusez le mot) klote van alles.
Ben ge*****

› reageer

@ Pablo Suarez

Helaas mijn vorige edit ging fout, wou even kijken hoe ik uw naam ook weer precies moest schrijven et voila het editen wou niet mer omdat het uur verstreken was. Inclusief mijn foute spelling van jouw naam... Genoeg hier over lijkt me..

Het "geweldige marketing actie" was cynisch bedoelt! Zoals gezegd werd voor mensen die (voor PP te) veel bellen is het te weinig te laat. Deze groep is als zij verstandig is reeds lang over gesapt op een abo. Voor de weinig bellers scheelt het drie keer niks op hun belkosten... Het nut van deze actie ontgaat mij dan ook omdat zij regelmatige bellers zoals jou te laat beloont!

Maar als jij je hier druk over kan maken is het mischien een ideetje om eens te kijken naar een abo...

› reageer

Misschien moet ik nav deze "leuke" actie maar eens een goedkope postpaid nemen ipv die eeuwige prepaids... bijv een Telfort Samenbellen 500...
edit: goh da's ook toevallig; heb ik dit zojuist gepost zie ik een bijdrage van strangestonealive! Str st alive, zoals ik zelf ook al ontdekt had, jij hebt gelijk als je schrijft dat het wordt tijd voor een postpaid. (zie ook hierboven) En dat zal dan geen T-Mobile zijn, tenzij ze met een heel goed (lees: goedkoop) aanbod komen.
Zo, dat zal ze leren.

› reageer

In mijn sms'je stond per ingang van 1 april., misschien een grap?!?! Op www.t-mobile.nl/bonus staat dat het niet voor service nummers is (0900, 0909) en op je BELMINUTEN dus niet op SMS'jes. Dat staat ook bij de veelgestelde vragen onder; Krijg ik korting op al mijn belminute? Daar staat dus ook dat het niet voor het buitenland en starttarief geld. (jammer, hiermee zouden ze idd hun vereenvoudigde tarieven voor het buitenland kunnen goedmaken waarin alles (inc. SMS) is verhoogd!

› reageer

Hmm 30% + 10% met dat speciaalprogramma. Kan toch 40% zijn in totaal aan korting

Lijkt wel bellen met je OV

› reageer

In de startpost staat dat het geldt voor bellen en sms'en terwijl er op die site staat dat het alleen om bellen gaat...

› reageer

Het is alleen op nationale belminuten (dus GEEN SMS'jes) en GEEN servicenummers! Het lijkt me wel raar als ze verkeerde (ongunstige) informatie op hun site zetten!

› reageer

Ach ze hebben 6 maanden de tijd om de voorwaarden aan te passen dus gun ze wat tijd...

› reageer

De topic starter, die T-Bird, schreef dat je wel korting kreeg op sms via deze pp bonus-regeling. Op hun site staat dat je het niet krijgt! Lekker tegenstrijdig allemaal...
Wat is het nou? (Het zal wel nee zijn omdat hun site officieel is natuurlijk)
En ja, Scummie, inderdaad, 40% korting zou helemaal leuk zijn...

› reageer

Ik denk ook dat het gewoon GEEN korting op SMS'jes is. Als je opwardeerd via de girofoon krijg je ook elke keer 10% exra beltegoed en de eerste keer zelfs 5 euro extra beltegoed!

› reageer

Het is alleen bellen. ik was abuis/te entousiast/heb niet goed opgelet. Sorry 'bout that. Actie start dus nu op 1 april. En da's ginne grap.

› reageer

Zeker dat het geen grap is?
Waarom staat er niets over op de homepage? Weliswaar doet het http://www.t-mobile.nl/bonus nog, maar ik vind geen link vanuit de TM-homepage naar de bonus-page

Edit: Hier heb ik wel iets over de actie gevonden.

@sakasa: waar heb je de link vandaan?

› reageer

Ralf, je kan gerust wezen, het is geen grap. Ik heb me vannacht een paar minuten na 0 uur aangemeld en kreeg prompt een tekstbericht ter bevestiging terug van deze aanbieder! Nou kan alleen dat wachten beginnen he... (ga maar een lenteslaap houden)

› reageer

Goeie actie zeg! alleen wat raar dat hij bij het versturen van de SMS zegt: Controleer netwerk diensten, beetje raar.

› reageer

Dan heb je minder als 2 euro beltegoed en schakelt T-Mobile je uitgaande sms uit..

(wat ik overigens heel raar vind tov andere providers, je zou toch altijd tot het nulpunt moeten kunnen smssen? Wie weet waarom dit is??)

› reageer

Dat is om jou optijd beltegoed te laten kopen zodat je kan blijven bellen waardoor zei meer geld verdienen.

Als jij pas op het 0,00 euro moment er achter komt dat je beltegoed op is, dan is de kans groot dat je op dat moment geen beltegoed kaart gaat kopen omdat het je toevallig niet uit komt. Op dat moment lopen zei inkomsten mis wat ze liever niet hebben. :

› reageer

Nee, dat is omdat 't billingsysteem van T-Mobile sms en ook GPRS soms later afrekend. Als ze je laten sms'en tot € 0,00 dan kan je in 't negatieve komen, bij € 2,00 is die kans al minder omdat ze dan nog een buffer hebben.

› reageer

Maar dit SMS versturen is toch gratis, dus waarom heb je beltegoed nodig
Hij wil alleen nu aanmelden en later van de korting profiteren...

› reageer

De mogelijkheid om te sms'en wordt verwijderd, dus gratis of betaald maakt niets uit.

› reageer

Ok we gaan een beetje offtopic nu, ik hoop dat de mods wel lief blijven tegen me..

Als andere providers ook GPRS aanbieden (bijvoorbeeld Vodafone & Telfort) waarom kun je dan bij hun wel tot het nulpunt smssen en gprssen?

› reageer

Mijn ervaring: ook Vodafone sluit GPRS af als er nog maar weinig beltegoed over is (ergens tussen 1 en 2 euro).

› reageer

Niet ieder netwerk gebruikt hetzelfde billingsysteem lijkt me, misschien kan dat van Telfort of Orange wel actueel beltegoed afschrijven en zo een negatief beltegoed voorkomen. Daarnaast hanteerd ieder bedrijf natuurlijk z'n eigen regels, met deze regel van minder dan € 2 beltegoed, dan geen sms of GPRS meer maar T-Mobile zich soms niet even populair, jij mag immers niet meer zelf je weten waar en waaraan jij je beltegoed besteed. Dus overstappen en zoeken naar een aanbieder waarbij je gewoon al je beltegoed mag opmaken aan alles.
[sub]Offtopic is cool man [/sub]

› reageer

[sub] Ik ga weer ontopic [/sub]

Ik probeerde me ook aan te melden met een oud BEN prepaidkaartje met 0 euro bel tegoed maar krijg ook "check netwerkdiensten"

Hoe kan ik me nu wel aanmelden?

› reageer

Door eerst op te waarderen, daarna kan je weer sms'en en je dus aanmelden.

› reageer

Klopt, mijn oude BEN met beltegoed werd ook aangemeld

› reageer

Ik kreeg een reclame kaart van T-Mobile thuis met daarin de opmerking dat als ik mij als bestaande (langdurige) prepaidklant aanmeld voor 15 april, dat ik dan vanaf 1 mei al direct de 10% korting krijg zonder wachttijd. Meld ik mij pas na 15 april aan dan geldt wel de wachttijd van 6 maanden voor de 10% korting.

› reageer

Netjes noem ik dat!

› reageer

Dat is wel balu want met mijn oude sim kaart was ik al ongeveer 6 maanden klant. (maar beltegoed is op) Ik heb dus net de Sharp TM100 gekocht waar een nieuwe sim kaar met 10 euro bij zat en nu heb ik iedereen al mijn nieuwe nummer gegeven en ik heb nog beltegoed dus vind ik het geld verspilling om nieuw beltegoed voor mijn oude simkaart te gaan kopen, bovendien moet ik iedereen mijn oude nummer weer gaan geven!

› reageer

In principe moeten bestaande klanten ook wachten maar is er een groep geselecteerd die meteen al mogen profiteren. Waar de grens ligt is mij niet duidelijk (ik weet ook niet voor welke van mijn T-Mobile prepaidkaarten de reclame kaart bedoeld is aangezien er geen nummer op de kaart staat waarvoor het geldt en ik er meerdere heb).

Voor de zekerheid alle kaartjes vast aangemeld. Ik ben benieuwd of op alle kaartjes de bonus nu ook op 1 mei al ingaat of dat ik er slechts op 1 een sms krijg dat ik direct 10% korting krijg. (ik neem aan die laatste optie)

› reageer

Mn ma kreeg net een smsje van Tmobile dat ze vanaf nu 10% korting krijgt. Volgens mij klopt dat toch niet, omdat ze pas gingen "tellen" vanaf dat je je aan hebt gemeld?

› reageer

Zie mijn bovenstaande bericht: enkele bestaande klanten profiteren bij tijdige aanmeldig als vanaf 1 mei direct van 10% korting.

› reageer

Ohja ik zie het. thanks

› reageer

Overigens ging er (Natuurlijk) technisch iets mis, zodat de korting bij de meeste van deze klanten die wel meteen de korting kregen, pas op 4 of 6 mei is ingegaan.

› reageer

De Prepaid Bonus is een leuk extraatje, maar dat mag dan ook wel, als je al moet betalen om naar je voicemail te bellen en inderdaad geen sms kan versturen als je €2,- of minder over hebt, eigenlijk moet dat helemaal niet kunnen, beter dat veranderen en dan maar geen Bonus! Zoals je merkt ben ik Telfort gewend, weet iemand trouwens als je een Prepaid pakket aanschaft, wanneer je je beltegoed krijgt, want ik zou €15,- krijgen en heb nog steeds maar €5,- gekregen, kan er ook nergens iets over vinden?

› reageer

Je moet bij Telfort voor die € 10,- extra een antwoordkaart insturen met je naam, adresgegevens etc. Die kaart zit in je welkomstpakket in de voorflap van het boekje. Succes!

› reageer

Dank je wel voor de moeite, maar ik was Telfort gewend zei ik (ik had het een beetje onduidelijk neergezet, sorry), ik heb nu juist T-mobile Prepaid en daar zit geen kaart bij, alleen wel voor t-mobile speciaal, maar niet voor die €10,-! Weet jij daar misschien ook iets van?
Op de website van T-mobile kan ik daar niks over terug vinden??

› reageer

Als je die T-Mobile Speciaal kaart es voor je pakt en GOED doorleest.. dan staat er dat wanneer je je voor T-Mobile Speciaal aanmeld die €10,- krijgt gestort bij je PrePaid te goed.

Dus gewoon dat kaartje opsturen en 6 weken wachten en je btg wordt met 10 euro aagevuld..

› reageer

Oud topic maar toch weer even actueel:

Laatst moest ik weer mijn prepaid T-mobile aanvullen. Dus ik zo'n opwaardeerkaartje gekocht. Daar zit een papiertje bij dat je mee kan doen aan de Prepaid bonus actie (wist ik veel, ik gebruik die prepaid bijna nooit). Maar goed, leek me wel leuk, dus ik "BONUS AAN" SMS-en naar 1212 maar geen SMS terug gehad. Dit afgelopen en deze week nog 5 maal gedaan maar geen enkele SMS terugontvangen. Leuke actie, waaraan niemand (meer) kan meedoen. Weet iemand hier meer van???

› reageer

Heb er enkele maanden geleden nog probleemloos eentje aangemeld.
Dat betrof echter een nieuwe simkaart, dus ook met een boekje met de nieuwste gegevens en volgens dit boekje kan aanmelden voor PrePaid Bonus ook door naar 1244 te bellen en in een self-service menu optie 3 te kiezen : extra diensten en in dit menu dan optie 1 te kiezen om je aan te melden voor PrePaid Bonus. Dit heb ik ook gedaan.

Kreeg het smsje ter bevestiging trouwens niet meteen, maar ongeveer een halve dag later, kan wel druk zijn geweest, was na Kerst .

› reageer

@Marly: dat werkt wel (bellen naar 1244 optie 3), dank je _/-\o_
Ik kreeg meteen een bevestiging via SMS.
Dat SMS-en van "BONUS AAN" werkt echt niet.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.