Klonteren rode bloedlichaampjes

Lijkt mij ook veel handiger. Want dit is natuurlijk wel een apart onderzoek, terwijl je zou zeggen dat er al uitgebreide onderzoek is geweest.

› reageer

Gezond?

Rode bloedlichaampjes klonteren door mobiel bellen

Twee studenten van het gymnasium in Spaichingen, Duitsland, hebben de invloed van mobiel bellen op rode bloedlichaampjes onderzocht. Zij maakten met een microscoop 255 opnamen van het bloed van 51 proefpersonen. De studenten, Maria Ritter en Wasgan Wolski, kregen voor hun werk een regionale prijs voor jonge onderzoekers, meldt de Schwäbische Zeitung van 7 maart 2005.

De proefpersonen mochten 24 uur lang niet mobiel bellen. De onderzoekers namen eerst bloed af uit de oorlel en vingertop. Vervolgens moesten de proefpersonen 20 seconden lang bellen met een mobiele telefoon. Direct daarna namen de onderzoekers opnieuw bloed af en na tien minuten nog eens. Het resultaat: na het telefoneren was duidelijk te zien dat de rode bloedlichaampjes klonterden en 'geldrollen' vormden.

Ook tien minuten na het mobiel bellen waren de 'geldrollen' nog duidelijk te zien. Door de klontering wordt het risico op trombose verhoogd. Bovendien neemt de opname en het transport van zuurstof door de rode bloedlichaampjes af, melden Ritter en Wolski. Het onderzoek werd geleid door hun docent dr. Markus Ziegler.

› reageer

Dit verbaasd me niet...het gaat tenslotte met stralen.

› reageer

Dit verbaast mij wel. Maar dan in de betekenis van: vreemd dat dit niet eerder is waargenomen. Want het gaat hier om een relatief eenvoudig proefje en in de afgelopen jaren zijn heel wat mensen met veel meer straling in contact gekomen. Ben benieuwd naar vervolgonderzoek.

Even gegoogled: Het artikel staat op stopumts en op niburu
Het origineel:
Schwäbische Zeitung

Overigens ontdekten de jonge onderzoekers te Spaichingen nog meer: planten groeien harder onder invloed van DECT-straling!
http://www.elektrosmognews.de/news/dectpflanzen.htm

› reageer

Overigens ontdekten de jonge onderzoekers te Spaichingen nog meer: planten groeien harder onder invloed van DECT-straling!

Vandaar dat mijn planten het niet zo goed doen....ik heb namelijk geen vaste telefoonaansluiting. Nou ja, dan maar wat vaker mijn magnetron aanzetten he.

› reageer

vreemd dat het niet eerder waargenomen is maar wel door twee scholieren? Zou het aan de test-omstandigheden liggen? Hebben ze wel dubbel-blind getest om hun eigen bias uit te sluiten?

Even ter verduidelijking, in duitsland heten alle theoretische middelbare scholen gymnasium (dus VMBO D t/m VWO).

› reageer

Lijkt me erg raar dat er nooit eerder onderzoek naar is gedaan. Denk ook dat een tweede onderzoek door professionele wetenschappers handig is om uitsluitsel te geven

› reageer

Lijkt mij ook veel handiger. Want dit is natuurlijk wel een apart onderzoek, terwijl je zou zeggen dat er al uitgebreide onderzoek is geweest.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.