Kindermobieltje FireFly

Floris: hoe oud ben je nu?
(ps in je profiel staat motorola D500 ...)

› reageer

Zie FireFly kinder mobieltje.
nu alleen nog in America, later in Europa.

› reageer

Voor welke doelgroep kinderen is dit? Want kinderen van 8 jaar zullen denk ik best wel weten hoe je moet omgaan met zo'n beveiligd telefoonboek etcetera...

› reageer

voor oudere kinderen zal het niet zijn, mijn broertje van 12 wilt namelijk al een nokia 6230 (hij wilt zoveel, die krijgt hij niet hoor )

› reageer

mijn broertje van 9 wil een 3650.

die krijgtie ook.
alstie 10 is.

› reageer

Ik zag laatst op een basisschool een kereltje met een P800 lopen... Ik had op die leeftijd multifuctionele glazen balletjes...

› reageer

*toen ik op de basisschool zat wist ik niet wat een gsm was*

*bestonden ze eigelijk wel?*

› reageer

Wat moeten kinderen op die leeftijd uberhaupt met een mobieltje? Slaat toch werkelijk nergens op

Toen ik op de basisschool zat hadden alleen die het echt nodig hadden zo'n ding en volgensmij kon je er alleen op bepaalde punten mee bellen.

› reageer

Toen ik op de basisschool zat hadden alleen die het echt nodig hadden zo'n ding en volgensmij kon je er alleen op bepaalde punten mee bellen.

Dat klinkt eigenlijk meer als Greenpoint.

BTW: Erik1, wat moet jij eigenlijk met een PC Toen jouw ouders zo oud waren als jij nu, hadden ze die ook niet

› reageer

Dat klopt, maar ik heb een beetje het idee dat ouders hun kinderen zo'n ding geven zodat ze minder op hun kroost hoeven letten en gewoon kunnen bellen als ze niet weten waar het kind is...

Zo'n kind van 8 vraagt denk ik niet om een mobieltje, maar als de ouders zo'n ding cadeau geven zeggen ze natuurlijk geen nee. Mijn pa is leraar op een basisschool en steeds meer kinderen (vooral in groep 8) hebben tegenwoordig zo'n ding, en wat ik ervan hoor is dat ze er eigenlijk alleen maar irritant mee doen en ze mogen dus nu geen telefoontjes meer mee naar school hebben. (of iig niet aan)

› reageer

dat ik mijn broertje ken bellen is soms wel handig. maar eigenlijk zeer overbodig...
ik bedoel, je ken ook goede mondelinge afspraken maken in de trent van "ik zie je om 3 uur bij de kijkshop".
dan kijktie op zijn mobiel... stelt een alarm in en komt om 3 uur naar de kijkshop.
als hij te vroeg is, kan hij een spelletje gaan doen... en mocht hij nog iets moois zien kan hij gelijk een foto ervan maken.

dus in plaats van dat ik hem met een horloge, gameboy en camera opzadel heeft hij een 3650.
en dan kan ik hem ook nog bellen als hij te laat is... of ik te vroeg

bovendien ken me vader die 3650 dan lenen als ik er niet ben en navigatie draaien (voor als we weer op visite gaan bij een of andere vage kennis... dan hoef ik niet meer mee )

› reageer

Heb nu 7 jaar een mobieltje meen ik. Begon als hebbedingetje, nu kan ik er gewoon moeilijk zonder.

› reageer

Ik heb mijn toppunt 4 jaar terug meegemaakt. Pa gaf kind van 5 een Nokia 8210 cadeau voor de verjaardag. 8210 was destijds behoorlijk prijzig. Maar voor mij geen probleem. Ik kon mijn bonus weer opstrijken.

Edit///

Dit lijkt mij ook niet echt een kindermobieltje van de tijd. Kinderen willen nu hypergames kunnen spelen op hun mobiel. Dit zal wel voor peuters bedoeld zijn als ze hun speeltje in de zandbak zijn kwijtgeraakt.

› reageer

Floris: hoe oud ben je nu?
(ps in je profiel staat motorola D500 ...)

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.